VR aina samaa.

Anonyymi

Miksei VR informoi junissa mitään, vaan aina täytyy kysellä joltain toiselta matkustajalta?
Esim. Tampereelta Iisalmeen menevässä junassa on pantu tiedotus pois päältä. Vaikka vaunujen katoissa on kuvaruudut ei niistä mitään opasteta.
Minulle, joka kuljen vain harvoin rautateillä on hyvin vaikeaa saada tietoa.
Olen huomannut, että ihmiset yleensä tietävät vain sen osan matkasta, jonka ovat tottuneet kulkemaan.
Esim, Tukholmasta Tampereelle asti matka tuntuu aika turvalliselta, mutta ei enää sen jälkeen.

35

241

    Vastaukset

    • Eipä taida olla Tampereelta Iisalmeen menevää junaa.

    • NO NIIN JA VR URAKALLA HÖLMÖILEE MUTTA MILLÄ LOGIIKALLA MATKUSTAJAT LISÄÄNTYY JUNISSA KUN EI VOI LIPPUJA OSTAA VAUNUJA UNOHTUU ASEMILLE. BERNERIN HANKKIMAT AJO KELVOTTOMAT VETURIT ETTÄ HYVIN TUNTUU MENEVÄN .

      • Nyt sitten joku VR Group märkäkorva väittää että korjaamisesta vastaa Väylä virasto. Miten se alkutilanne selitetään kun vaurion aiheutti joku lopen uupunut VR Group vaihtotyö työryhmän sekoilu. Tiedotusta hoitaa vielä Rataliikennekeskus.

        Junaliikenne on keskeytynyt pääradalla Tampereen ja Parkanon välillä ratavaurion vuoksi, kertoo VR.
        VR pyytää matkustajia varautumaan viivästyksiin. Rataliikennekeskuksen mukaan junat korvataan toistaiseksi busseilla Tampereen ja Parkanon välillä.

        Vaurio aiheutui tavaraliikenteen vaihtotyössä Ylöjärvellä, rataliikennekeskus kertoo. Korjausarviota ei toistaiseksi ole. Ainakin iltajunat korvataan busseilla, keskuksesta kerrotaan.


    • ETTÄ JUNA KULKEE VAAN JOS EI OLE AJASSA ON PASILAN PAJASSA. VOI JESSUS VIELÄ TUNNIN JUNIA.

      • Miten Itä-Suomen syöttöporsas sähkötyönjohto puolustelee yli 75000€ vuositulojaan. Mäyräkoira olutta joka ilta mutta kun vaurio tulee niin läskiposket häviää maan alle. Jos olisi Kouvolassa kiimaisten naisten kiitorata naisten tanssit Vaakunassa siellä oltaisiin alle kahdessa tunnissa.

        Osa junista jää Kouvolan ja Lahden välillä (osuudella Villähde-Nastola) myöhään n. 5-20 minuuttia sähköratavian vuoksi. Traffic Management Finlandin arvion mukaan vika saadaan korjattua perjantaina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten Itä-Suomen syöttöporsas sähkötyönjohto puolustelee yli 75000€ vuositulojaan. Mäyräkoira olutta joka ilta mutta kun vaurio tulee niin läskiposket häviää maan alle. Jos olisi Kouvolassa kiimaisten naisten kiitorata naisten tanssit Vaakunassa siellä oltaisiin alle kahdessa tunnissa.

        Osa junista jää Kouvolan ja Lahden välillä (osuudella Villähde-Nastola) myöhään n. 5-20 minuuttia sähköratavian vuoksi. Traffic Management Finlandin arvion mukaan vika saadaan korjattua perjantaina.

        Alalla työskentelevät uskovat, että historiallisen tarjouskierroksen ratkaisee junien huolto. Tarjouskilpailussa jokainen joutuu miettimään, miten huollon hinnoittelee.
        Missä muualla junat ovat myöhässä jatkuvsti lähtövalmisteluissa ja teknisten vikojen vuoksi. Kunnossapito laiminlyötiin vuosien ajan totaalisesti kun luulltiin että BERNER yksityistää junaliikenteen. VR kaluston kunnossapitoon ei ole ollut riittävästi ammattitaitoista henkilökuntaa vuosikausiin. Italialaisen lakon ovat sopineet RAU ja raideammattilaiset. Todellisuudessa kaluston huolto ei ole raketti tiedettä. Vähät entiset kunnossapitäjät siirtyy paremmilla palkoilla huoltaman kalustoa SJ firmaan. VR on huollen takapajula.

        Huollon suhteen VR:llä voi yhä olla hienoinen etu. VR on kuitenkin ajanut Stadlerin Flirt-junia vuodesta 2009 lähtien. Niistä vanhimmat ovat jo käyneet läpi melkoisen määrän huoltokierroksia.

        Uuden sopimuskauden aikana koko Flirt-kalusto ikääntyy ulos valmistajan takuukorjauksista.

        Tarjouskilpailun mittareina ovat hinnan lisäksi liikenteen luotettavuus, täsmällisyys, asiakastyytyväisyys ja kaluston siisteys.


    • JA ALKAA. SITEERAAN JO KUOLLUTTA LAULAJAA : juna kulkee vaan. SE SURULLISEN KUULUISA B E N D O L I I N O JNS - HKI MITÄ ISMO LEIKOLA LAULAA JA KOKO VR TAAS MYÖHÄSSÄ PASKA SAMMU VUOKSENNISKALLE. KANNATTAS VARMAAN KATELLA VRn SÄHKÖLASKUJA VISSIIN UNOHTUNU MAKSAMATA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi mitä hevon paskaa RAU puheenjohtajalta.

        https://twitter.com/TeroPalomaki

        Junaliikenne nyt
        Uusimmat liikennetiedotteet
        21.2. klo 11.51
        Veturinkuljettajien ylityö- ja vuoronvaihtokielto vaikuttaa junaliikenteeseen!
        Rautatiealan Unioni RAU on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, joka koskee sen työehtosopimuksen piirissä olevia jäseniä. Liitto on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon alkaen 17.2. klo 00:00. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto liittyy meneillään oleviin TES-neuvotteluihin.

        VR Groupissa ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee kaikkia kauko-, lähi- ja tavaraliikenteen veturinkuljettajia. Pyrimme parhaamme mukaan minimoimaan asiakasvaikutuksen, mutta ylityö- ja vuoronvaihtokielto voi kuitenkin vaikuttaa junaliikenteeseen ja näkyä peruttuina junavuoroina lähi-, kauko-, ja tavaraliikenteessä.

        Palvelualojen työnantajat Palta ry:n ja Rautatiealan Unioni RAU:n neuvottelut jatkuvat edelleen. Seuraamme tilanteen kehittymistä ja tiedotamme sen vaikutuksista junaliikenteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Junaliikenne nyt
        Uusimmat liikennetiedotteet
        21.2. klo 11.51
        Veturinkuljettajien ylityö- ja vuoronvaihtokielto vaikuttaa junaliikenteeseen!
        Rautatiealan Unioni RAU on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, joka koskee sen työehtosopimuksen piirissä olevia jäseniä. Liitto on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon alkaen 17.2. klo 00:00. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto liittyy meneillään oleviin TES-neuvotteluihin.

        VR Groupissa ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee kaikkia kauko-, lähi- ja tavaraliikenteen veturinkuljettajia. Pyrimme parhaamme mukaan minimoimaan asiakasvaikutuksen, mutta ylityö- ja vuoronvaihtokielto voi kuitenkin vaikuttaa junaliikenteeseen ja näkyä peruttuina junavuoroina lähi-, kauko-, ja tavaraliikenteessä.

        Palvelualojen työnantajat Palta ry:n ja Rautatiealan Unioni RAU:n neuvottelut jatkuvat edelleen. Seuraamme tilanteen kehittymistä ja tiedotamme sen vaikutuksista junaliikenteeseen.

        Veturiljettajilla koronavirutartuntoja. Eristetty oireilevat 14 vrk karateeniin. Ei vaikuta junliikenteeseen kun jaksot muutenkin vajaatunneilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veturiljettajilla koronavirutartuntoja. Eristetty oireilevat 14 vrk karateeniin. Ei vaikuta junliikenteeseen kun jaksot muutenkin vajaatunneilla.

        Väylä viraston nyt tulee talvi työryhmässä puuttuu jatkuvasti varsinkin aamulla vialla olevasta kalustosta vastaavat. Pitäisikö tuoda Venäjältä kaluston kunnossapitäjät.


    • Toivottavasti RAU mielenilmaus jatkuu. Linja-auto liikennöitsijät ja taksit kiittää näitä punaporvareita lisääntyneestä tuloista.

      • Vekit kävi Tallinnan hotellissa viikko sitten vuosikokous matkalla. Nyt alkaa vessa reissulla kirvelemään. Taitaa tulla koronaa pahempi sairasloma epidemia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vekit kävi Tallinnan hotellissa viikko sitten vuosikokous matkalla. Nyt alkaa vessa reissulla kirvelemään. Taitaa tulla koronaa pahempi sairasloma epidemia.

        JHL kunnossapito alkanut masinoimaan vikoja radalle ylityökiellon aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JHL kunnossapito alkanut masinoimaan vikoja radalle ylityökiellon aikana.

        Ratajärjestelmä ja sähkörata vikoja tehdään neuvottelujen vauhdittamiseksi. RL perimä


    • VR -Lippujen hinnoittelu on aivan käsittämätöntä nykypäivänä kun pitäisi julkistaliikennettä käyttää enempi , junalippu helsinkiin, 3-vyöhykettä eestaas maksaa lähes saman automaatilla kuin yhden pysäkkivälin 2km kulkeminen yhteensuuntaan vyöhykerajalla , eikö tosiaan saada jotain järkeä hinnoitteluun , eikö kukaan siellä tosiaankaan funtsi näitä järjettömyyksiä.

      • Onkohan osoite väärä, siis VR. Oikeampi osoite lienee HSL (Helsingin seudun liikenne):


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan osoite väärä, siis VR. Oikeampi osoite lienee HSL (Helsingin seudun liikenne):

        SAK ja RAU veturinkuljettajat romuttavat kolmikannan voiman korona viruksen aiheuttaman taantuman torjumiseksi. Kultapossukerro veturinkuljettajat tarvitsee lisää palkkaa porvari elämän jatkon varmistamiseksi. Missä on yhteiskunta vastuu kun kaikki menee taloudessa ahdinkoon.

        Rautatiealan Unioni RAU on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon veturinkuljettajille, joka koskee RAU:n työehtosopimuksen piirissä olevia jäseniä. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto liittyy meneillään oleviin TES-neuvotteluihin. Pyrimme parhaamme mukaan minimoimaan asiakasvaikutuksen, mutta ylityö- ja vuoronvaihtokielto voi kuitenkin vaikuttaa junaliikenteeseen ja näkyä peruttuina junavuoroina lähiliikenteessä ja kaukoliikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        SAK ja RAU veturinkuljettajat romuttavat kolmikannan voiman korona viruksen aiheuttaman taantuman torjumiseksi. Kultapossukerro veturinkuljettajat tarvitsee lisää palkkaa porvari elämän jatkon varmistamiseksi. Missä on yhteiskunta vastuu kun kaikki menee taloudessa ahdinkoon.

        Rautatiealan Unioni RAU on asettanut ylityö- ja vuoronvaihtokiellon veturinkuljettajille, joka koskee RAU:n työehtosopimuksen piirissä olevia jäseniä. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto liittyy meneillään oleviin TES-neuvotteluihin. Pyrimme parhaamme mukaan minimoimaan asiakasvaikutuksen, mutta ylityö- ja vuoronvaihtokielto voi kuitenkin vaikuttaa junaliikenteeseen ja näkyä peruttuina junavuoroina lähiliikenteessä ja kaukoliikenteessä.

        Käynnissä oleva veturinkuljettajien ylityö- ja vuoronvaihtokielto koronaviruksesta johtuen kohonnut poissaolotilanne vaikuttavat junaliikenteeseen. Tämän vuoksi VR:n kaukojunia perutaan suunnitellusti 16. - 19.3. välisenä aikana. Perumisissa pyritään huomioimaan vuorovälien säilyminen kohtuullisina. Myös HSL:n lähiliikenteessä on yksittäisiä peruutuksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käynnissä oleva veturinkuljettajien ylityö- ja vuoronvaihtokielto koronaviruksesta johtuen kohonnut poissaolotilanne vaikuttavat junaliikenteeseen. Tämän vuoksi VR:n kaukojunia perutaan suunnitellusti 16. - 19.3. välisenä aikana. Perumisissa pyritään huomioimaan vuorovälien säilyminen kohtuullisina. Myös HSL:n lähiliikenteessä on yksittäisiä peruutuksia.

        Tero voitti. Lomautukset ja lakko alkaa.

        VR varautuu veturinkuljettajien käynnissä olevan ylityö- ja vuoronvaihtokiellon sekä koronaepidemian aiheuttamiin haittoihin myös tavaraliikenteessä.

        Suunnitellut lomautukset

        Lomautukset suunnitellaan toteutettaviksi vaiheittain vuonna 2020. Henkilökohtaiset lomautukset kestäisivät korkeintaan 90 vuorokautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tero voitti. Lomautukset ja lakko alkaa.

        VR varautuu veturinkuljettajien käynnissä olevan ylityö- ja vuoronvaihtokiellon sekä koronaepidemian aiheuttamiin haittoihin myös tavaraliikenteessä.

        Suunnitellut lomautukset

        Lomautukset suunnitellaan toteutettaviksi vaiheittain vuonna 2020. Henkilökohtaiset lomautukset kestäisivät korkeintaan 90 vuorokautta.

        Sopimukseton tila alkoi 1. helmikuuta 2020 eikä tunnelin päässä näy vielä valoa. Rautatiealan Unionin jäsenet työskentelevät veturinkuljettajina, liikenneohjaajina sekä asiakaspalvelu- ja toimistotehtävissä.

        RAUn puheenjohtaja Tero Palomäki kertoo, että menossa ovat tes-neuvottelut jollaisia ei ole ennen koettu. Henki neuvotteluissa on kohtuullisen hyvä, mutta tulosta ei tule.

        - Työnantaja pyrkii hinnoittelemaan kilpailukykysopimuksen 24 tunnin poistamisen hinnan kohtuuttoman korkeaksi ja on hirttäytynyt johonkin ulkopuolisen tahon määrittelemään linjaan, joka ei ole rautatiemaailmasta.

        - Rautateillä on perinteisesti pystytty asioista sopimaan, mutta nyt päätösvalta vaikuttaa olevan yrityksien sijaan työnantajien keskusjärjestössä. Tämä tekee tilanteesta erityisen haastavan, koska päätäntävalta on viety kauas yritysten toiminnasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sopimukseton tila alkoi 1. helmikuuta 2020 eikä tunnelin päässä näy vielä valoa. Rautatiealan Unionin jäsenet työskentelevät veturinkuljettajina, liikenneohjaajina sekä asiakaspalvelu- ja toimistotehtävissä.

        RAUn puheenjohtaja Tero Palomäki kertoo, että menossa ovat tes-neuvottelut jollaisia ei ole ennen koettu. Henki neuvotteluissa on kohtuullisen hyvä, mutta tulosta ei tule.

        - Työnantaja pyrkii hinnoittelemaan kilpailukykysopimuksen 24 tunnin poistamisen hinnan kohtuuttoman korkeaksi ja on hirttäytynyt johonkin ulkopuolisen tahon määrittelemään linjaan, joka ei ole rautatiemaailmasta.

        - Rautateillä on perinteisesti pystytty asioista sopimaan, mutta nyt päätösvalta vaikuttaa olevan yrityksien sijaan työnantajien keskusjärjestössä. Tämä tekee tilanteesta erityisen haastavan, koska päätäntävalta on viety kauas yritysten toiminnasta.

        Johtoryhmä luopuu kuukauden palkasta . Haloo
        Hallituksen osinkoesitys viime vuoden osalta on 350 miljoonaa euroa. Menestyksestä hyötyy myös yhtiön johto: VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtajalle Rolf Janssonille, 51, maksettiin viime vuonna palkkaa luontoisetuineen 392 284 euroa ja bonusta 159 475 euroa.

        Muille yhtiön johtoryhmässä oleville maksettiin palkkaa luontoisetuineen yhteensä 1 737 457 euroa ja palkkioina 488 473 euroa. Kokouspalkkioita he saivat yhteensä 301 350 euroa.

        Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on Kjell Forsén, joka saa tehtävästään vuosipalkkiona 54 750 euroa. Kokouspalkkioita puheenjohtajalle kertyi viime vuonna 50 663 euroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johtoryhmä luopuu kuukauden palkasta . Haloo
        Hallituksen osinkoesitys viime vuoden osalta on 350 miljoonaa euroa. Menestyksestä hyötyy myös yhtiön johto: VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtajalle Rolf Janssonille, 51, maksettiin viime vuonna palkkaa luontoisetuineen 392 284 euroa ja bonusta 159 475 euroa.

        Muille yhtiön johtoryhmässä oleville maksettiin palkkaa luontoisetuineen yhteensä 1 737 457 euroa ja palkkioina 488 473 euroa. Kokouspalkkioita he saivat yhteensä 301 350 euroa.

        Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on Kjell Forsén, joka saa tehtävästään vuosipalkkiona 54 750 euroa. Kokouspalkkioita puheenjohtajalle kertyi viime vuonna 50 663 euroa.

        Mistä sinä löysit nuo johtoryhmän kokouspalkkiot? Ei niitä tilinpäätöksessä näkynyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä löysit nuo johtoryhmän kokouspalkkiot? Ei niitä tilinpäätöksessä näkynyt!

        Hallituksen tuorein päätös varjella VR:n yksinvaltiutta ja kiertää EU:n kilpailuvaatimukset estää Suomen raideliikenteen kehittämisen taas seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi.

        Se johtaa todennäköisesti hintojen nousemiseen ja palvelun heikentymiseen. Niin monopolit toimivat. Muissa maissa junamonopolit onkin jo potkaistu historian roskakoriin. Meillä Suomessa kaikki on toisin.

        Hallituksen linjausten taustalla ovat VR:n, vasemmiston ja ay-liikkeen perinteiset kytkökset sekä ideologinen rakkaus wanhanajan valtionmonopoleihin. Tästä kärsii suoraan tai välillisesti koko kansakunta: kansalaiset, alueet ja yritykset.

        On ällistyttävää, että yksi monopoliyhtiö saa vieläkin itse päättää, miten junaliikenne tässä maassa järjestetään ja hinnoitellaan.

        Kun joku yrittää viritellä keskustelua kilpailun hyödyistä ja muiden maiden – tai vaikkapa HSL:n – esimerkeistä, alkavat VR:n monopolin puolustajat puhua yksityistämisestä, Carunasta, pohjavesistä ja ties mistä asiaan liittymättömästä.

        Esimerkiksi Tarja Filatovin (sd.) helmikuisessa, pääradan rahoitusta koskeneessa kirjallisessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksen tuorein päätös varjella VR:n yksinvaltiutta ja kiertää EU:n kilpailuvaatimukset estää Suomen raideliikenteen kehittämisen taas seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi.

        Se johtaa todennäköisesti hintojen nousemiseen ja palvelun heikentymiseen. Niin monopolit toimivat. Muissa maissa junamonopolit onkin jo potkaistu historian roskakoriin. Meillä Suomessa kaikki on toisin.

        Hallituksen linjausten taustalla ovat VR:n, vasemmiston ja ay-liikkeen perinteiset kytkökset sekä ideologinen rakkaus wanhanajan valtionmonopoleihin. Tästä kärsii suoraan tai välillisesti koko kansakunta: kansalaiset, alueet ja yritykset.

        On ällistyttävää, että yksi monopoliyhtiö saa vieläkin itse päättää, miten junaliikenne tässä maassa järjestetään ja hinnoitellaan.

        Kun joku yrittää viritellä keskustelua kilpailun hyödyistä ja muiden maiden – tai vaikkapa HSL:n – esimerkeistä, alkavat VR:n monopolin puolustajat puhua yksityistämisestä, Carunasta, pohjavesistä ja ties mistä asiaan liittymättömästä.

        Esimerkiksi Tarja Filatovin (sd.) helmikuisessa, pääradan rahoitusta koskeneessa kirjallisessa

        https://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/847595-vrlta-osinkoihin-350-miljoonaa-ja-johtajille-kunnon-bonukset-raideliikenteen-suosio

        Aina joku tietää vaikka kuinka vähätellään. Hyvät bonarit ja nyt lyödään liinat kiinni ja monopolisoidaan ay liikkeen kanssa junaliikenne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/847595-vrlta-osinkoihin-350-miljoonaa-ja-johtajille-kunnon-bonukset-raideliikenteen-suosio

        Aina joku tietää vaikka kuinka vähätellään. Hyvät bonarit ja nyt lyödään liinat kiinni ja monopolisoidaan ay liikkeen kanssa junaliikenne.

        https://twitter.com/TeroPalomaki/status/1248645612494630912/photo/1

        Pitäisikö jonkun fiksun RAU naistoimihenkilön pitää kokkauskurssi tuolle puheenjohtaja poikamies pololle. Ei kaikkea kallista mitä kaupasta löytyy ole pakko laittaa kerralla samalle pannulle. Tulossa varmaan LM pojat juhliin. Voisihan puheenjohtajalle järjestää sokkotreffit jonkun liiton toimiston nousukkaan naisen kanssa joka opettaisi asioita. Rautatievirkamiesliiton puolella on käteviä naisia käsistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://twitter.com/TeroPalomaki/status/1248645612494630912/photo/1

        Pitäisikö jonkun fiksun RAU naistoimihenkilön pitää kokkauskurssi tuolle puheenjohtaja poikamies pololle. Ei kaikkea kallista mitä kaupasta löytyy ole pakko laittaa kerralla samalle pannulle. Tulossa varmaan LM pojat juhliin. Voisihan puheenjohtajalle järjestää sokkotreffit jonkun liiton toimiston nousukkaan naisen kanssa joka opettaisi asioita. Rautatievirkamiesliiton puolella on käteviä naisia käsistään.

        Rautatiealan Unionin RAUn puheenjohtaja Tero Palomäki varoittaa VR-Yhtymää lomauttamasta liikaa henkilökuntaa niin että syntyy tarve ylitöille. Hän muistuttaa että veturinkuljettajat ovat sopimuksettomassa tilassa eikä työrauhavelvoitetta ole.

        - Jos on varaa maksaa 350 miljoonaa euroa osinkoa, on varaa pitää riittävästi henkilökuntaa töissä. Työntekijät eivät voi olla ainoa joustoelementti tässä vaikeassa tilanteessa. Omistajan on otettava vastuuta liikenteen toimivuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rautatiealan Unionin RAUn puheenjohtaja Tero Palomäki varoittaa VR-Yhtymää lomauttamasta liikaa henkilökuntaa niin että syntyy tarve ylitöille. Hän muistuttaa että veturinkuljettajat ovat sopimuksettomassa tilassa eikä työrauhavelvoitetta ole.

        - Jos on varaa maksaa 350 miljoonaa euroa osinkoa, on varaa pitää riittävästi henkilökuntaa töissä. Työntekijät eivät voi olla ainoa joustoelementti tässä vaikeassa tilanteessa. Omistajan on otettava vastuuta liikenteen toimivuudesta.

        BOND-TARINOISSA on aina mukana myös Q, jonka tehtävä on luoda erikoisvarusteet ja -työkalut vaativiin paikkoihin. Tähän rooliin löytyy hyviä ehdokkaita, kuten Motivan hankintapalvelu, josta saa neuvoa kestäviin hankintoihin ja Tekesin Huippuostajat -ohjelma, joka jakaa riskiä rahoituksen keinoin innovatiivisissa hankinnoissa. Nämä hankintojen Q:t ovat myös osa laajoja verkostoja ja osaavat kohtauttaa toimijoita hienolla tavalla.

        Mutta silti on vielä se epäonnistumisen pelko. Tai vähintäänkin hieman arveluttaa, jos tulee vaikka sanomista. Tai päätyy markkinaoikeuteen.

        Jokaisen hankintoja omassa organisaatiossaan johtavan tulisi ryhtyä oman elämänsä M:ksi, joka antaa hankintaa suunnittelevalle osaajalle luvan epäonnistua. Sen lisäksi suosittelen, että jokaisessa vähänkään kehittämispotentiaalia sisältävässä hankinnassa satsataan aikaa ja energiaa markkinavuoropuheluun osana hankinnan suunnittelua.

        Uskallan väittää, että tällä yhdistelmällä saadaan aikaan maailmaa muuttavia hankintoja. Ja sopimuksia, jotka avaavat uusia näkymiä myös toimittajaksi valitulle yritykselle.

        ilona_lundstrom

        Ilona Lundström

        Kirjoittaja on työ- ja elinkeinoministeriön elinkeino- ja innovaatio-osaston osastopäällikkö ja ylijohtaja. Kolumni on julkaistu Kuntalehdessä 9/2016, jonka teema on hankinnat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        BOND-TARINOISSA on aina mukana myös Q, jonka tehtävä on luoda erikoisvarusteet ja -työkalut vaativiin paikkoihin. Tähän rooliin löytyy hyviä ehdokkaita, kuten Motivan hankintapalvelu, josta saa neuvoa kestäviin hankintoihin ja Tekesin Huippuostajat -ohjelma, joka jakaa riskiä rahoituksen keinoin innovatiivisissa hankinnoissa. Nämä hankintojen Q:t ovat myös osa laajoja verkostoja ja osaavat kohtauttaa toimijoita hienolla tavalla.

        Mutta silti on vielä se epäonnistumisen pelko. Tai vähintäänkin hieman arveluttaa, jos tulee vaikka sanomista. Tai päätyy markkinaoikeuteen.

        Jokaisen hankintoja omassa organisaatiossaan johtavan tulisi ryhtyä oman elämänsä M:ksi, joka antaa hankintaa suunnittelevalle osaajalle luvan epäonnistua. Sen lisäksi suosittelen, että jokaisessa vähänkään kehittämispotentiaalia sisältävässä hankinnassa satsataan aikaa ja energiaa markkinavuoropuheluun osana hankinnan suunnittelua.

        Uskallan väittää, että tällä yhdistelmällä saadaan aikaan maailmaa muuttavia hankintoja. Ja sopimuksia, jotka avaavat uusia näkymiä myös toimittajaksi valitulle yritykselle.

        ilona_lundstrom

        Ilona Lundström

        Kirjoittaja on työ- ja elinkeinoministeriön elinkeino- ja innovaatio-osaston osastopäällikkö ja ylijohtaja. Kolumni on julkaistu Kuntalehdessä 9/2016, jonka teema on hankinnat.

        Nyt kun on veturimiehilla aikaa lopetetun junaliikenteen vuoksi niin kannattaa duunata morsian paksuksi. Teron ohje on että joka veturimis panee yhden naisen paksuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun on veturimiehilla aikaa lopetetun junaliikenteen vuoksi niin kannattaa duunata morsian paksuksi. Teron ohje on että joka veturimis panee yhden naisen paksuksi.

        Tuolla ne istuu Länsisatamassa kortsupaketin kanssa odottamassa seuraavaa Tallinna laivaa. Kokous risteylylle uusaamaan EST ihanan tytön kanssa. Entisille luottamusmiehille liitto maksaa saunan ja käsin pesun Tallinassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ne istuu Länsisatamassa kortsupaketin kanssa odottamassa seuraavaa Tallinna laivaa. Kokous risteylylle uusaamaan EST ihanan tytön kanssa. Entisille luottamusmiehille liitto maksaa saunan ja käsin pesun Tallinassa.

        VR veturimiesten ajotekniikka on ammattitaidonta. Mitään ei ole yksityistetty silti Veturissa on paljon kuskeista johtuvia teknisiä vikoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VR veturimiesten ajotekniikka on ammattitaidonta. Mitään ei ole yksityistetty silti Veturissa on paljon kuskeista johtuvia teknisiä vikoja.

        Ajotekniikassa ongelmia kun veturit ei kestä

        Junaliikenne nyt
        Uusimmat liikennetiedotteet
        26.6. klo 19.42
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen on myöhässä
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen klo 18:00 on myöhässä n. 15 minuuttia ratajärjestelmävian vuoksi.
        26.6. klo 19.39
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun on peruttu
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun klo 19:37 on peruttu teknisen vian vuoksi. Ohjaamme asiakkaat seuraavaan, Helsingistä klo 20:37 lähtevään Intercity 967:ään.
        26.6. klo 19.27
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon on myöhässä
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon klo 16:03 on myöhässä n. 25 minuuttia junan teknisen vian vuoksi.
        26.6. klo 19.18
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan on myöhässä
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan klo 18:25 on myöhässä n. 15 minuuttia muun junaliikenteen vuoksi.
        26.6. klo 19.14
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle on myöhässä
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle klo 19:47, lähtö viivästyy n. 20 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.09
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan on myöhässä
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan klo 19:44, lähtö viivästyy n. 30 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.05
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun on myöhässä
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun klo 16:24 jää myöhään ennen Seinäjokea arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.
        26.6. klo 18.49
        Muutoksia junaliikenteessä Keuruu-Tampere -välillä
        Taajamajuna H 428 Keuruu-Tampere klo 18:09 korvataan linja-autoilla junan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät rautatieasemalta ja kiertävät väliasemien kautta. Linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.
        26.6. klo 18.15
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin on myöhässä
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin klo 14:40 jää myöhään ennen Tikkurilaa arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.
        26.6. klo 17.58
        Intercity 9 Helsingistä Joensuuhun on myöhässä
        Intercity 9 Helsingistä Joensuuhun klo 16:20 on myöhässä n. 35 minuuttia viivästyneiden lähtövalmisteluiden vuoksi.
        26.6. klo 15.53
        Rataosalla Savonlinna-Parikkala junaa korvaavia kuljetuksia lauantaina 27.06.
        Lauantaina 27.06.2020 korvaamme junat Savonlinna-Parikkala -välillä linja-autoilla klo 12 saakka. Linja-autot lähtevät Savonlinnassa Kauppatorin pysäkiltä Olavinkadun varrelta ja kiertävät väliasemien kautta. Ensimmäinen vuoro, joka liikennöidään junana, on Savonlinnasta klo 12:30 lähtevä H 744.
        25.6. klo 16.35
        Viivästyksiä junaliikenteessä Jämsän ja Jyväskylän välillä !
        Jämsän ja Jyväskylän välisellä rataosuudella on tilapäisiä nopeusrajoituksia, jotka aiheuttavat junaliikenteelle noin 10-20 minuutin viivästyksiä.

        Finrail Oy ei ole antanut arviota tilanteen kestosta.
        18.6. klo 16.37
        Poikkeuksia liityntäbussiyhteyksissä
        Liityntäbussit Seinäjoen ja Vaasan sekä Kirkkonummen ja Karjaan välillä eivät toistaiseksi liikennöi.
        16.6. klo 6.44
        Ratatöitä Helsingin ja Turun välillä 15.6. - 1.7.
        Ajalla 15.6. - 1.7. korvaamme Helsingin ja Turun välillä illan viimeisen junavuoron suunnassa Helsinki-Turku ja aamun ensimmäisen junavuoron suunnassa Turku-Helsinki maanantaista torstaihin sekä sunnuntaisin linja-autoilla ratatöiden vuoksi. Linja-autot noudattavat poikkeusaikatauluja, jotka löydät VR Matkahausta.

        Linja-autojen lähtö- ja pysähdyspaikat:
        Helsinki: Rautatieaseman läheisyydessä, Postikadun pysäkki
        Karjaa: asemarakennuksen kohdalla
        Salo: raiteen 1 vieressä Turun puoleisessa päässä olevan hissin ja asematunnelin kohdalla
        Kupittaa: rautatieasemalla oleva bussipysäkki Mehiläinen Neo:n edessä, myöskin Turun puoleisessa päässä asemaa
        Turku: aseman edestä

        17.6. klo 16.20
        Poikkeuksia lähijunien R, Z, D ja K aikatauluissa 15.6.–9.8.

        Pukinmäen Kehä I:n siltatyömaan takia R- ja Z-junat kulkevat harvennetulla vuorovälillä ruuhka-ajan ulkopuolella. Ruuhka-aikoina ajetaan noin kaksi R-junaa tunnissa, mutta ruuhkan ulkopuolella ja viikonloppuisin R-junien vuoroväli harvenee tuntiin.

        Näiden lisäksi myös Z-junien aikatauluihin tulee muutoksia.

        D-junia ei liikennöidä kesän aikana.

        K-junilla on 15.6.–9.8. harvennettu 20 minuutin vuoroväli maanantaista perjantaihin klo 6–19. Junat ajetaan arkisin koko päivän normaalia pidempinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VR veturimiesten ajotekniikka on ammattitaidonta. Mitään ei ole yksityistetty silti Veturissa on paljon kuskeista johtuvia teknisiä vikoja.

        Ajotekniikassa ongelmia kun veturit ei kestä

        Junaliikenne nyt
        Uusimmat liikennetiedotteet
        26.6. klo 19.42
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen on myöhässä
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen klo 18:00 on myöhässä n. 15 minuuttia ratajärjestelmävian vuoksi.
        26.6. klo 19.39
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun on peruttu
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun klo 19:37 on peruttu teknisen vian vuoksi. Ohjaamme asiakkaat seuraavaan, Helsingistä klo 20:37 lähtevään Intercity 967:ään.
        26.6. klo 19.27
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon on myöhässä
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon klo 16:03 on myöhässä n. 25 minuuttia junan teknisen vian vuoksi.
        26.6. klo 19.18
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan on myöhässä
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan klo 18:25 on myöhässä n. 15 minuuttia muun junaliikenteen vuoksi.
        26.6. klo 19.14
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle on myöhässä
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle klo 19:47, lähtö viivästyy n. 20 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.09
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan on myöhässä
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan klo 19:44, lähtö viivästyy n. 30 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.05
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun on myöhässä
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun klo 16:24 jää myöhään ennen Seinäjokea arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.
        26.6. klo 18.49
        Muutoksia junaliikenteessä Keuruu-Tampere -välillä
        Taajamajuna H 428 Keuruu-Tampere klo 18:09 korvataan linja-autoilla junan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät rautatieasemalta ja kiertävät väliasemien kautta. Linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.
        26.6. klo 18.15
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin on myöhässä
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin klo 14:40 jää myöhään ennen Tikkurilaa arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajotekniikassa ongelmia kun veturit ei kestä

        Junaliikenne nyt
        Uusimmat liikennetiedotteet
        26.6. klo 19.42
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen on myöhässä
        Taajamajuna 763 Joensuusta Nurmekseen klo 18:00 on myöhässä n. 15 minuuttia ratajärjestelmävian vuoksi.
        26.6. klo 19.39
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun on peruttu
        Intercity 971 Helsingistä Turkuun klo 19:37 on peruttu teknisen vian vuoksi. Ohjaamme asiakkaat seuraavaan, Helsingistä klo 20:37 lähtevään Intercity 967:ään.
        26.6. klo 19.27
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon on myöhässä
        Intercity 147 Helsingistä Kuopioon klo 16:03 on myöhässä n. 25 minuuttia junan teknisen vian vuoksi.
        26.6. klo 19.18
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan on myöhässä
        Intercity 59 Tampereelta Ylivieskaan klo 18:25 on myöhässä n. 15 minuuttia muun junaliikenteen vuoksi.
        26.6. klo 19.14
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle on myöhässä
        Taajamajuna 485 Jyväskylästä Seinäjoelle klo 19:47, lähtö viivästyy n. 20 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.09
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan on myöhässä
        Taajamajuna 749 Parikkalasta Savonlinnaan klo 19:44, lähtö viivästyy n. 30 minuuttia yhteysliikenteen odotuksen vuoksi.
        26.6. klo 19.05
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun on myöhässä
        Intercity 51 Helsingistä Ouluun klo 16:24 jää myöhään ennen Seinäjokea arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.
        26.6. klo 18.49
        Muutoksia junaliikenteessä Keuruu-Tampere -välillä
        Taajamajuna H 428 Keuruu-Tampere klo 18:09 korvataan linja-autoilla junan teknisen vian vuoksi. Linja-autot lähtevät rautatieasemalta ja kiertävät väliasemien kautta. Linja-auton matka-aika on pidempi kuin junan.
        26.6. klo 18.15
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin on myöhässä
        Intercity 50 Vaasasta Helsinkiin klo 14:40 jää myöhään ennen Tikkurilaa arviolta 60-120 minuuttia teknisen vian vuoksi. Junaan joudutaan vaihtamaan veturi.
        26.6. klo 17.58
        Intercity 9 Helsingistä Joensuuhun on myöhässä
        Intercity 9 Helsingistä Joensuuhun klo 16:20 on myöhässä n. 35 minuuttia viivästyneiden lähtövalmisteluiden vuoksi.
        26.6. klo 15.53
        Rataosalla Savonlinna-Parikkala junaa korvaavia kuljetuksia lauantaina 27.06.
        Lauantaina 27.06.2020 korvaamme junat Savonlinna-Parikkala -välillä linja-autoilla klo 12 saakka. Linja-autot lähtevät Savonlinnassa Kauppatorin pysäkiltä Olavinkadun varrelta ja kiertävät väliasemien kautta. Ensimmäinen vuoro, joka liikennöidään junana, on Savonlinnasta klo 12:30 lähtevä H 744.
        25.6. klo 16.35
        Viivästyksiä junaliikenteessä Jämsän ja Jyväskylän välillä !
        Jämsän ja Jyväskylän välisellä rataosuudella on tilapäisiä nopeusrajoituksia, jotka aiheuttavat junaliikenteelle noin 10-20 minuutin viivästyksiä.

        Finrail Oy ei ole antanut arviota tilanteen kestosta.
        18.6. klo 16.37
        Poikkeuksia liityntäbussiyhteyksissä
        Liityntäbussit Seinäjoen ja Vaasan sekä Kirkkonummen ja Karjaan välillä eivät toistaiseksi liikennöi.
        16.6. klo 6.44
        Ratatöitä Helsingin ja Turun välillä 15.6. - 1.7.
        Ajalla 15.6. - 1.7. korvaamme Helsingin ja Turun välillä illan viimeisen junavuoron suunnassa Helsinki-Turku ja aamun ensimmäisen junavuoron suunnassa Turku-Helsinki maanantaista torstaihin sekä sunnuntaisin linja-autoilla ratatöiden vuoksi. Linja-autot noudattavat poikkeusaikatauluja, jotka löydät VR Matkahausta.

        Linja-autojen lähtö- ja pysähdyspaikat:
        Helsinki: Rautatieaseman läheisyydessä, Postikadun pysäkki
        Karjaa: asemarakennuksen kohdalla
        Salo: raiteen 1 vieressä Turun puoleisessa päässä olevan hissin ja asematunnelin kohdalla
        Kupittaa: rautatieasemalla oleva bussipysäkki Mehiläinen Neo:n edessä, myöskin Turun puoleisessa päässä asemaa
        Turku: aseman edestä

        17.6. klo 16.20
        Poikkeuksia lähijunien R, Z, D ja K aikatauluissa 15.6.–9.8.

        Pukinmäen Kehä I:n siltatyömaan takia R- ja Z-junat kulkevat harvennetulla vuorovälillä ruuhka-ajan ulkopuolella. Ruuhka-aikoina ajetaan noin kaksi R-junaa tunnissa, mutta ruuhkan ulkopuolella ja viikonloppuisin R-junien vuoroväli harvenee tuntiin.

        Näiden lisäksi myös Z-junien aikatauluihin tulee muutoksia.

        D-junia ei liikennöidä kesän aikana.

        K-junilla on 15.6.–9.8. harvennettu 20 minuutin vuoroväli maanantaista perjantaihin klo 6–19. Junat ajetaan arkisin koko päivän normaalia pidempinä.

        Ei tainnut yksikään noista häiriöistä johtua kuljettajien ammattitaidottomuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tainnut yksikään noista häiriöistä johtua kuljettajien ammattitaidottomuudesta.

        Helsinki-Turku ratatyö ei valmistu ajoissa. Jatkuu 7.8. saakka.
        Miten osaamaton on Väyläviraston ratyö liikennesuunnittelu, rata urakoitsijoiden ammattidon varmistus tarjous vaiheessa ja työnaikainen valvonta.
        Väylävirastossa on kymmeniä ylitarkastajajia ja projektipäälliköitä valvomassa työn etenemistä. Kymmeniä rakennuttaja konsultteja ja konsultin konsultteja.
        Taitaa olla ammattitaito hukassa rakentamisen suhteen. Kaikkeen muuhun kohkaamiseen ja kissanristiäisiin aikaa riittää.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut