Suomessa rikoslaki säätää: "Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä (...)
on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi." (rikoslaki 17 luku 10 §)
Uskonnonvapauteen kuuluu myös olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Uskontokuntaan kuulumattomilla ei ole rikoslain 17:10 vuoksi täysimittaista oikeutta ilmaista käsitystään uskonnoista ja niiden "pyhistä" asioista vapaasti. Tämä loukkaa uskontokuntiin kuulumattomien uskonnonvapautta. Lisäksi sanottu loukkaa myös heidän sananvapauttaan.
Uskonnonvapaus ja sananvapaus ovat Suomen perustulaissa turvaatuja oikeuksia, ja sen lisäksi ne tunnustetaan useissa kansainvälisissä sopimuksissa, joihin Suomen väitetään olevan sitoutunut. Näin ei taida käytännössä kuitenkaan olla.
Miksei Suomessa ole täysimittaista uskonnonvapautta?
5
108
Vastaukset
"Miksei Suomessa ole täysimittaista uskonnonvapautta? "
Siksi koska Suomi on takapajula.
Suomessa saa rääkätä eläimiä.
Niitä saa pitää koko elinaikansa ½neliön kopissa.
Niitä saa jopa nussia.
Suomessa susi ja karhu ovat suurimmat ongelmat, vaikka eivät ole tehneet mitään kellkkään sataan vuoteen.
Suomessa on kyllä myös rakkaita toteemieläimiä.
Hirvet tapppaa Suomessa enemmän kuin ns. petoeläimet, silti niiden määrää pidetään korkealla.
Koska suomalainen haluaa tappaa.
Porot syövät pohjoissuomen paljaaksi jäkälästä.
Koska suomalainen pitää poronlihaa jotenkin aivan kansalaisvelvollisuutena.
Eläimen pahoinpitelystä saa pikkusakot.Eläimiä ei saarääkätä,ne jota sellaista televä,onvat ilkivallan tekijöitä,joutvat kyllä vastaamaan teoistaa,kerran.
puro1 kirjoitti:
Eläimiä ei saarääkätä,ne jota sellaista televä,onvat ilkivallan tekijöitä,joutvat kyllä vastaamaan teoistaa,kerran.
puro se lorisee
kusettava_kirkko kirjoitti:
puro se lorisee
pienestä kasvaa valtavavirta joka vie mukanaan kaiken mitä eteen tulee.
puro1 kirjoitti:
pienestä kasvaa valtavavirta joka vie mukanaan kaiken mitä eteen tulee.
Moreenin ja saven
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943682
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453063Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.892619- 612368
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki542361Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172317- 1182227
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212224Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642060