4,57 miljardia vuotta vanha aurinkokunra oli aluksi kaoottinen paikka, planeetat seilasivat pitkin auringon kiekkoa ja kiertoradat olivat epäsäännöllisiä.
https:// tekniikanmaailma.fi/aurinkokunta-oli-kaaoksessa-50-miljoonaa-vuotta-sitten-maapallon-poikkeuksellinen-kiertorata-lammitti-planeettaa-jopa-8-asteella-kertoo-tutkimus/
https:// www.avaruus.fi/uutiset/aurinko-planeetat-ja-kuut/uranus-etsi-100-000-vuotta-paikkaansa-ennen-asettumistaan-saturnuksen-taakse.html
https:// www.avaruus.fi/uutiset/aurinko-planeetat-ja-kuut/jupiterin-muinainen-vaellus-paljastuu-asteroidien-radoista.html
Tutkijoiden hämmästyttävä väitös; planeetat asettuivat paikoilleen vasta 50 mlj. vuotta sitten
20
69
Vastaukset
Onneksi suuri ja mahtava spahgettihirviö tuli ja laittoi jupitern ruotuun.
Soosoo, ei saa vaellella, sanoi ja jupiteri heti otti paikkansa.- Anonyymi
> Onneksi suuri ja mahtava spahgettihirviö tuli ja laittoi jupitern ruotuun.
Spagettihirviö löydetty. Se on keltainen ja pieni:
"Sarah löysi Alaskasta veden pinnalta käärmetähden – tällainen on kymmenillä lonkeroillaan hämmästyttävä eläin"
https://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/a/1b842a5c-3c1a-4fca-80b8-0df9cda7f31f
Vaikea uskoa, että kukaan muu kuin ateisti pitäisi spagettihirviötä jumalana. Mutta, se ei tietenkään vaadi rakastamaan lähimmäistä, joten ei mikää ihme, jos ihmiset mielummin palvelevat kasaa lonkeroita. Anonyymi kirjoitti:
"Sarah löysi Alaskasta veden pinnalta käärmetähden – tällainen on kymmenillä lonkeroillaan hämmästyttävä eläin"
https://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/a/1b842a5c-3c1a-4fca-80b8-0df9cda7f31f
Vaikea uskoa, että kukaan muu kuin ateisti pitäisi spagettihirviötä jumalana. Mutta, se ei tietenkään vaadi rakastamaan lähimmäistä, joten ei mikää ihme, jos ihmiset mielummin palvelevat kasaa lonkeroita.spaghettihirviölläkin on paljon lonkeroita.
- Anonyymi
Pappi_Heljas kirjoitti:
spaghettihirviölläkin on paljon lonkeroita.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä olen teologis-semanttisesti jyrkästi eri linjoilla. Järvisienihän ei ole sieni, vaan eläin, joskaan sillä ei ole hermostoa (aivoista puhumattakaan), eikä silmiä, lihaksia, ruuansulatuselimiä jne. Se on paikallaan jököttävää solumassaa.
Järvisienen "ulokkeet" eivät ole lonkeroita, koska ne eivät ole taipusia. Koostumukseltaan ne ovat (yllätys yllätys) sienimäisiä ja muistuttavat rakenteeltaan lähinnä uretaania (jota käytetään eristystöissä). Ne joustavat jonkin verran, mutta vähänkin voimakkaampi taivutus saa ne murtumaan ja katkeamaan.
Järvisienen ulokkeiden vertaaminen Spagettihirviön lonkeroihin ei siis ole perusteltua ja voi loukata herkimpien pastafarien tunteita.- Anonyymi
Kilgore.Trout kirjoitti:
Tässä olen teologis-semanttisesti jyrkästi eri linjoilla. Järvisienihän ei ole sieni, vaan eläin, joskaan sillä ei ole hermostoa (aivoista puhumattakaan), eikä silmiä, lihaksia, ruuansulatuselimiä jne. Se on paikallaan jököttävää solumassaa.
Järvisienen "ulokkeet" eivät ole lonkeroita, koska ne eivät ole taipusia. Koostumukseltaan ne ovat (yllätys yllätys) sienimäisiä ja muistuttavat rakenteeltaan lähinnä uretaania (jota käytetään eristystöissä). Ne joustavat jonkin verran, mutta vähänkin voimakkaampi taivutus saa ne murtumaan ja katkeamaan.
Järvisienen ulokkeiden vertaaminen Spagettihirviön lonkeroihin ei siis ole perusteltua ja voi loukata herkimpien pastafarien tunteita."Järvisienen ulokkeiden vertaaminen Spagettihirviön lonkeroihin ei siis ole perusteltua ja voi loukata herkimpien pastafarien tunteita. "
Minulla on järvisieni nimiseen sienieläimeen kohdistuvaa empiiristä tutkimusta tehtynä varsinkin sen lonkeroiden taipuisuudesta ja rakenteesta sekä vedessä että lonkeron kuivuttua.
Koska Lentävän Spagettihirviön lonkeroiden elastisuus perustuu vain uskonnollisiin tarinoihin, ei kyseistä vertailua voi järkevällä tavalla tehdä.
Mitä pastafarien loukkantumiseen tulee, olen itse aina pitänyt kyseisen uskonnon harjoittajia varsin avarakatseisina. Perusopeistaan, kuten erittäin nuoresta Maasta (max. 1 viikko), vuorista, kääpiöistä ja merirosvoista, he eivät tietenkään tingi. En silti usko, että kukaan heistä tulee nimittämään minua järvisieninatsiksi viittauksestani huolimatta. Pastafarit kun ovat pääsääntöisesti sivistynyttä väkeä. Anonyymi kirjoitti:
"Järvisienen ulokkeiden vertaaminen Spagettihirviön lonkeroihin ei siis ole perusteltua ja voi loukata herkimpien pastafarien tunteita. "
Minulla on järvisieni nimiseen sienieläimeen kohdistuvaa empiiristä tutkimusta tehtynä varsinkin sen lonkeroiden taipuisuudesta ja rakenteesta sekä vedessä että lonkeron kuivuttua.
Koska Lentävän Spagettihirviön lonkeroiden elastisuus perustuu vain uskonnollisiin tarinoihin, ei kyseistä vertailua voi järkevällä tavalla tehdä.
Mitä pastafarien loukkantumiseen tulee, olen itse aina pitänyt kyseisen uskonnon harjoittajia varsin avarakatseisina. Perusopeistaan, kuten erittäin nuoresta Maasta (max. 1 viikko), vuorista, kääpiöistä ja merirosvoista, he eivät tietenkään tingi. En silti usko, että kukaan heistä tulee nimittämään minua järvisieninatsiksi viittauksestani huolimatta. Pastafarit kun ovat pääsääntöisesti sivistynyttä väkeä."Mitä pastafarien loukkantumiseen tulee, olen itse aina pitänyt kyseisen uskonnon harjoittajia varsin avarakatseisina. "
Minun käsitys "ulokkeiden" taipuisuuteen ilmenee empiirisellä tavalla, syödessäni pastaa.
Olen aika laiska, joten teen pastaa usein.
Tällöin saan itse päättää kuinka elastista tai taipuisaa ulokkeista oikein tuleekaan.
Al dente on varmaan se yleisin jäykkyys.Anonyymi kirjoitti:
"Järvisienen ulokkeiden vertaaminen Spagettihirviön lonkeroihin ei siis ole perusteltua ja voi loukata herkimpien pastafarien tunteita. "
Mitä pastafarien loukkantumiseen tulee, olen itse aina pitänyt kyseisen uskonnon harjoittajia varsin avarakatseisina. Perusopeistaan, kuten erittäin nuoresta Maasta (max. 1 viikko), vuorista, kääpiöistä ja merirosvoista, he eivät tietenkään tingi. En silti usko, että kukaan heistä tulee nimittämään minua järvisieninatsiksi viittauksestani huolimatta. Pastafarit kun ovat pääsääntöisesti sivistynyttä väkeä.Mökkijärveni uppotukeilla järvisientä kasvaa ja on sellainen kunnioittanut läsnäolollaan parina kesänä kesämökkini laiturianikin. Ensin se valtasi 25cm pätkän laiturilta veteen johtavaa alumiinitikkaan vedenalaista kaidetta, johon se kasvatti vihreän ehkä sentin paksuisen solumaton, josta törrötti parikymmentä parisenttistä "piikkiä" tai "nystyä". Kun ei siitä ollut haittaakaan, niin annoin kasvaa. Talvi vei sen sitten mennessään, mutta seuraavana vuonna se (tai sen jälkeläinen tai hajonneen järvisienen talvesta selvinnyt osa tms) asettui laiturin muovisen kellukkeen pintaan. Siihen se kasvatti ensin hyvin laakean liki ruokalautasen kokoisen "lätyn" jonka pintaan sitten kasvoi muutama lopulta 10 cm pitkäksi venähtänyt "lonkero" / "haara".
Pitää selvästi valoisista ja lämpimistä paikoista. Epäilen että alumiinitikaskin oli hyvä kasvualusta juuri siksi, että aurinkoisella säällä vedenpinnan yläpuolella olevasta tikkaan osasta johtui lämpöä koko tikaaseen. Samoin musta muovinen kelluke, johon aurinko pääsi paistamaan, on ollut varmasti järven lämpimimpiä kasvualustoja.
Olen aika aktiivinen luontoharrastaja ja harvoin törmää eliöön jota katsoessa ei ole ensin varma kuuluuko se kasvi-, eläin- vai sienikuntaan. Järvisieni oli tällainen. Äärimmäisessä alkeellisuudessaan ihan mielenkiintoinen tuttavuus.Anonyymi kirjoitti:
Vaikea uskoa, että kukaan muu kuin ateisti pitäisi spagettihirviötä jumalana. Mutta, se ei tietenkään vaadi rakastamaan lähimmäistä, joten ei mikää ihme, jos ihmiset mielummin palvelevat kasaa lonkeroita.Tietysti Spagettihirviö on jumala siinä kuin kaikki muutkin jumalat.
Taitaa olla joissain maissa spagettihirviöuskonnolla aivan virallisesti tunnustettu asemakin.kekek-kekek kirjoitti:
Tietysti Spagettihirviö on jumala siinä kuin kaikki muutkin jumalat.
Taitaa olla joissain maissa spagettihirviöuskonnolla aivan virallisesti tunnustettu asemakin.Jotkut true believerit ovat virallisisa passikuvissaan pastasihvilä päässään.
Pappi_Heljas kirjoitti:
Jotkut true believerit ovat virallisisa passikuvissaan pastasihvilä päässään.
Suomessa ei passikuvassa saa olla päähinettä. Kummallista miten joissain maissa kuten USAssa on kovin löysät raamit passikuville.
kekek-kekek kirjoitti:
Suomessa ei passikuvassa saa olla päähinettä. Kummallista miten joissain maissa kuten USAssa on kovin löysät raamit passikuville.
USAssa on kaikki löysää paitsi ulkokultainen uskonnollinen moraali.
- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Voit tunkea sen siiviläs persauksees.
Anonyymi kirjoitti:
Voit tunkea sen siiviläs persauksees.
Koiraan perseessä oleva jeesus onkin jo löydetty ja kuvattu.
Pian saamme ihailla pastafarin persettä, josta pilkistää pastasiivilä :-)
- Anonyymi
Hei, olen Predator. Maailmalla ei ole selkärankaa jos niin luulit. Madot odottavat, eivätkä ne koskaan vanhene.
Tässähän se on kreationistien suuresti rakastamana elokuvana, vaikka sanasto voikin olla heille vierasta:
https://areena.yle.fi/1-50111812
1. jakso on nähtävissä vielä pari viikkoa ja muut viikko kerrallaan pitempään.- Anonyymi
Tästäpä tulee mieleen kysymys, mitä Raamattu sanoo kiertotähdistä. Kaksoisvirranmaassa oli kohtalaisesti tähtitieteen taitotietoa, mutta miten oli Raamatun maiden laita?
Miten ollakaan, kun googlaa "raamattu planeetat", niin ensimmäiseksi tulee torpantörpön blogikirjoitus.
http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/192157-mars-planeetta-tukee-raamatun-ilmoitusta
Ja seuraavaksi jw.org ja mm. seuraava:
"Onko Raamatussa tieteellisiä asiavirheitä?"
"Ei ole, kuten Raamatun objektiivinen tarkastelu osoittaa."
https://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksia/tiede-ja-raamattu/
Notta sillä lailla. Anonyymi kirjoitti:
Tästäpä tulee mieleen kysymys, mitä Raamattu sanoo kiertotähdistä. Kaksoisvirranmaassa oli kohtalaisesti tähtitieteen taitotietoa, mutta miten oli Raamatun maiden laita?
Miten ollakaan, kun googlaa "raamattu planeetat", niin ensimmäiseksi tulee torpantörpön blogikirjoitus.
http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/192157-mars-planeetta-tukee-raamatun-ilmoitusta
Ja seuraavaksi jw.org ja mm. seuraava:
"Onko Raamatussa tieteellisiä asiavirheitä?"
"Ei ole, kuten Raamatun objektiivinen tarkastelu osoittaa."
https://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksia/tiede-ja-raamattu/
Notta sillä lailla.Torppa linkitetyssä artikkelissa:
"Raamatun - Jumalan sanan mukaan Jumala rakensi koko maailmankaikkeuden vedestä ja veden kautta sanansa voimalla. Koska maa niin kuin muutkin planeetat luotiin vedestä niin siksi alussa maa oli kauttaaltaan syvyyden (veden) peittämä. "
No voi pyhä jysäys. Torppa uskoo maailmankuvaan, jossa alkuaineet olivat tuli, vesi, maa ja ilma. Siihen Pietarinkirjeen "tieto" Maan luomisesta vedestä perustuu.
Vedystä maailmankaikkeus on rakentunut, mutta nukleosynteesiä piti kestää melkoisen kauan, ennen kuin tähdissä syntyi riittävästi happea H2O molekyylien synnyttämiseen.
Ja tuo hemppa kaataa tiedettä?- Anonyymi
agnoskepo kirjoitti:
Torppa linkitetyssä artikkelissa:
"Raamatun - Jumalan sanan mukaan Jumala rakensi koko maailmankaikkeuden vedestä ja veden kautta sanansa voimalla. Koska maa niin kuin muutkin planeetat luotiin vedestä niin siksi alussa maa oli kauttaaltaan syvyyden (veden) peittämä. "
No voi pyhä jysäys. Torppa uskoo maailmankuvaan, jossa alkuaineet olivat tuli, vesi, maa ja ilma. Siihen Pietarinkirjeen "tieto" Maan luomisesta vedestä perustuu.
Vedystä maailmankaikkeus on rakentunut, mutta nukleosynteesiä piti kestää melkoisen kauan, ennen kuin tähdissä syntyi riittävästi happea H2O molekyylien synnyttämiseen.
Ja tuo hemppa kaataa tiedettä?"Jumala rakensi koko maailmankaikkeuden vedestä ja veden kautta sanansa voimalla."
Tämäkin tuntuu olevan Torpan omaa tulkintaa tai sitten muistan Raamatun katastrofaalisen väärin. Anonyymi kirjoitti:
"Jumala rakensi koko maailmankaikkeuden vedestä ja veden kautta sanansa voimalla."
Tämäkin tuntuu olevan Torpan omaa tulkintaa tai sitten muistan Raamatun katastrofaalisen väärin.Pietarin toinen kirje 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."
En tiedä, miten itse olen kyennyt ohittamaan tämänkin raamatunlauseen siihen aikaan, kun itsekin uskoin Raamatun olevan totta. Tämä perustuu antiikin ajan maailmankuvaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082