Vinkki palstalaisille!

Anonyymi

Alkakaa ihan oikeasti opiskeleen jotain hyödyllistä ja etsikää viisautta.
Viisaus kasvaa vain opiskelemalla ja tekemällä jotain uutta ja tärkeää.
pelkkä palstalla roikkuminen tylsistyttää mielen ja lopulta jotkut hokevat
samoja turhuuksia ja lauseita kuten persut on typeriä tai alotetaan mielenosoitus tai
vielä pahenpaa kuten anargiaa.

35

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietokone jo itsessään antaa valtavasti opiskelumahdollisuuksia varsinkin heille jotka ovat jo saaneet perusopetuksen kouluissa ,esim kielissä ja historiassa ja vaikka missä sillä youtube on uusi valtava virtuaalinen yliopisto jonka kautta me voimme
      katsella maaalloa sekunnissa ympäriinsä.

    • Anonyymi

      Posti ei kulje. Oikeasti on näin!

    • Anonyymi

      Eihän aloittajan ole täällä pakko roikkua jos ei tahdo...voit tietenkin mennä tämän netin sijasta pesemään vokkiin vessanpyttyjä jos netissä olo väsyttää...

      • Anonyymi

        Siis minähän en tällä palstalla makaile kuten monet peruspöölöt vaan käväsen joskus kiireiltäni katsomassa olisiko oikeaa aihetta mistä keskustella,mutta valitettavasti tämän palstan tasoa häiritsee jo nuo tylsistyneet jankuttajat jotka
        kuvittelevat pääsevänsä vaikuttamaan tämän palstan kautta esim politiikkaan ja ihmisten mielipiteisiin vaikka 99,9% ihmisistä itse muodostaa oman maailmansa
        eikä toisten mollaaminen tai kiusanteko vakuuta yhtä ainoaa lukijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minähän en tällä palstalla makaile kuten monet peruspöölöt vaan käväsen joskus kiireiltäni katsomassa olisiko oikeaa aihetta mistä keskustella,mutta valitettavasti tämän palstan tasoa häiritsee jo nuo tylsistyneet jankuttajat jotka
        kuvittelevat pääsevänsä vaikuttamaan tämän palstan kautta esim politiikkaan ja ihmisten mielipiteisiin vaikka 99,9% ihmisistä itse muodostaa oman maailmansa
        eikä toisten mollaaminen tai kiusanteko vakuuta yhtä ainoaa lukijaa.

        Miltä kiireiltä, yöllä klo 2 jälkeen?

        Itselläni on vara valita vuorokauden ajoista se, milloin valvon milloin nukun tms.
        Olen lähes 50 vuoden työuran tehnyt eläkeläinen.
        Opiskelut ei kiinnosta enää.

        Tosin tätä kyseistä saittia seuraan vain 1 - 2 kertaa kuukaudessa. Liian paljon saman kaltaisia jaarituksia ja persujen mollaamisia.

        Kyllä. Äänestän perussuomalaisia. Niin tekee monet muutkin eläkeläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä kiireiltä, yöllä klo 2 jälkeen?

        Itselläni on vara valita vuorokauden ajoista se, milloin valvon milloin nukun tms.
        Olen lähes 50 vuoden työuran tehnyt eläkeläinen.
        Opiskelut ei kiinnosta enää.

        Tosin tätä kyseistä saittia seuraan vain 1 - 2 kertaa kuukaudessa. Liian paljon saman kaltaisia jaarituksia ja persujen mollaamisia.

        Kyllä. Äänestän perussuomalaisia. Niin tekee monet muutkin eläkeläiset.

        50 vuotias ei ole mikään vanhus aloittamaan opiskelua ja uutta elämää !


      • Anonyymi

        Joka itsensä ylentää se alennetaan.
        Joka itsensä alentaa se ylennetään

        Palstan alo i ttaja tarkoittaa varmaan että hän eikäy t äällä ja opiskelee tekniikan tohtoriksi viimeistä vuotta.

        Hioenoa ja onnittelut myös somånne vokkiin

        Talonpoija j a Maataloustukiloinen


    • Anonyymi

      On opiskeltu jo muutama tutkinto.

      Kiitos neuvosta, mutta that`s enough.

      PS. En ole koskaan mollannut Perussuomalaisia.

      • Anonyymi

        Niin tuskin sinä kuulut noihin tylsimyksiin,mutta vinkiksi sanon että kun on saanut ylioppilas lakin päähänsä niin se ei tarkoita sitä että elämässä ei enää tarvitse opiskella uusia taitoja ja tietoja.Enkkua osaa jo viidakon apinatkin ja se ei takaa mitään etua nyky työnhaussa,mutta kaikki muu eksoottinen opiskelu ja vieraat kulttuurit ja kielet kasvattavat ihmisen pääomaa eli sitä oikeaa valuuttaa jota ei pystytä edes ryöstämään tai ulosmittaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuskin sinä kuulut noihin tylsimyksiin,mutta vinkiksi sanon että kun on saanut ylioppilas lakin päähänsä niin se ei tarkoita sitä että elämässä ei enää tarvitse opiskella uusia taitoja ja tietoja.Enkkua osaa jo viidakon apinatkin ja se ei takaa mitään etua nyky työnhaussa,mutta kaikki muu eksoottinen opiskelu ja vieraat kulttuurit ja kielet kasvattavat ihmisen pääomaa eli sitä oikeaa valuuttaa jota ei pystytä edes ryöstämään tai ulosmittaamaan.

        Joopa joo! 60 luvulla ylioppilas pääsi harjanvarteen viikon kurssituksen jälkeen Göteborgin SKF,llä, Suomalainen metsuri pääsi heti laakerin valmistus hommiin !

        Late Lapista.


      • Anonyymi

        On yleinen harha nykymaailmassa esim siinä että jos ihminen on jo 50 v tai vanhenpi hänen ei kannata enää kehittää itseään tai kaikki tarpeellinen on jo hankittu.Olen asiasta eri mieltä ja yhden esimerkin ottaakseni mainitsen että Mooses oli 80 v aloittaessaan suurimman elämän työnsä johtamaan kansaa kurjuudesta vapauteen ja tuota hän teki aina 120vuotiaaksi saakka eikä ikinä tarvinnut rullaattoria ,sillä oikeat elämäntavat pitävät ihmisen kunnossa vielä yli 100 vuotiallakin ja yleisesti pätee se viisaus että ihminen on niin vanha kun mitä itseänsä pitää ja jos on vahva tunne että olen vielä 60-70 vuotiaana täysin toimintakykyinen niin silloin se elämä vasta maitsuu!


    • Minä kävin kasvuiässä jatkokoulun, sitten tipuin Oulun yliopiston katolta! Vittutieitä olen opiskellut joutessani vapaa ajoillani ! Tohtorin papereita ei vielä alalta ole, mutta jonkin verran tietämystä jo on aiheesta !

      Late Lapista

      • Anonyymi

        No ainakin sinä olet itsellesi rehellinen ja avoin meille muille miten olet eläny.


      • Anonyymi

        Aloittajalle tiedoksi : Matkailu avartaa ja avarran omaa ajatusta kuukauden välimeren lomalla joka alkaa tänään Finairin putkella>>>>> Vantaalta - Välimeren lämpöön >>>>>> !

        tässä Oiva Piirakainen !

        - ikiteekkari -


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Anteeksi minun huumorintajuni vajavuuden,mutta tuo kurssi tuntuu melko tylsätä.
        Itse olen opiskellut vasta 40 vuodesta lähtien Venäjän kielen ja osaan vähän arabiaakin ja joskus luen Mooseksen kirjaa arabiaksi ja se jonkun verran poikkeaa meidän käännöksestämme;Hebreaa en osaa vaikka sitä joskus nuorena poikana
        vähän luin mitä kirjastosta sain pienen kirjan.
        Sen lisäksi osaan ranskaa välttävästi,ruotsia ja enkkua sujuvasti ja olenhan suomalainen eli savokin taittuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi minun huumorintajuni vajavuuden,mutta tuo kurssi tuntuu melko tylsätä.
        Itse olen opiskellut vasta 40 vuodesta lähtien Venäjän kielen ja osaan vähän arabiaakin ja joskus luen Mooseksen kirjaa arabiaksi ja se jonkun verran poikkeaa meidän käännöksestämme;Hebreaa en osaa vaikka sitä joskus nuorena poikana
        vähän luin mitä kirjastosta sain pienen kirjan.
        Sen lisäksi osaan ranskaa välttävästi,ruotsia ja enkkua sujuvasti ja olenhan suomalainen eli savokin taittuu.

        Se että olen opiskellut kieliä suurimman osan elämääni auttaase minua kun katson dokumentteja youtubesta esim ranskaksi,venäjäksi,ruotsiksi tai enkuksi.
        Myös vikibedia on minulle laajenpi koska pystyn käyttämään lääjenpia wikibedioita kun mitä pelkkä englantilainen tai suomalainen wiki tarjoaa ja niissä todellakin on puutteita.


    • Anonyymi

      Eikö tätä maata enimmäkseen johdeta koulutettujen ihmisten toimesta. Pelkkä koulutus ei tunnu riittävän. Jotta opiskelu kantaisi vielä hedelmää, sydämeltään tulee sivistyä myös, ja tähän tarvitaan sitä omakohtaista oivaltamista.

      • Anonyymi

        Valitettavasti meidän maamme johto on aivopesty englantilaisella shokkihoidolla ja muu laajenpi maailmankatsomus heiltä yleensä tyystin puuttuu.
        Tuo negatiivinen toiminta heissä näkyy esim Venäjän vihan lietsomisena koska he eivät siitä maasta tai sen kielestä tai kulttuurista mitään tiedä ja uskovat kuulopuheisiin,mitä YLE paljon tarjoaa totuutena.
        Edes ruotsia he harva osaavat kunnolla ja enkkukin on jo menettänyt merkitystään
        kun Britania on lähtemässä eikä heistä osaa esim romaanisia kieliä kuten ranskaa tai espanjaa kuin aniharva joten se meidän eliitistämme joka on nykyään typerämpi kuin mitä he olivat Venäjän federaation aikaan autonomisessa Suomessa missä kirjailijat ja yläluokka laajalti osasi venäjää ja suomalaiset talonpojat tekivät töitä kaukana siperiassa aina Alaskaan saakka
        sillä pikkuvenäjän hekin oppivat nipeasti,olihan silloin jo tarjolla joitakin sanakirjoja työn ja uuden elämän etsijöille.


      • Koulutettuja voivat johtajat olla, mutta kun he ovat jo syntyessään kieroja, he ovat pelkkiä omien taskujensa täyttäjiä ja kansan kusettajia !
        Rinteen vappusatanenkin kärsi inflaation ja meni nollille!
        Late Lapista.


    • Anonyymi

      TÄYTYY SANOA ETTÄ TOTTA MOOOOOOSES. Kaikkeen paskaan tekin uskotte. Ei Mooses eläny 120 vuotiaaksi vaan 47 vuotiaaksi ja kuoli syfilikseen.

      Mooses oli 80 v aloittaessaan suurimman elämän työnsä johtamaan kansaa kurjuudesta vapauteen ja tuota hän teki aina 120vuotiaaksi saakka eikä ikinä tarvinnut rullaattoria ,sillä oikeat elämäntavat pitävät ihmisen kunnossa vielä yli 100 vuotiallakin ja yleisesti pätee se viisaus että ihminen on niin vanha kun mitä itseänsä pitää ja jos on vahva tunne että olen vielä 60-70 vuotiaana täysin toimintakykyinen niin silloin se elämä vasta maitsuu!

      • Anonyymi

        se olkoon sinun käsityksesi juutalaisten historiasta.Enkä minäkään väitä uskovani
        kiven kovaan raamatun erehtymättömyyteen koska ihmiset sen ovat kirjoittaneet ja kääntäjät olleet melko vähäisellä taidolla nykytekniikkaan ja koulutukseen verrattuna.
        you tubesta kyllä löytyy mitä erikoisenpia dokumentteja veden virtauksesta ja olemuksesta planeetallamme.On eräänkin teorian mukaan maapallon sisus täynnä vettä laippana ja monessa maailman kohdassa kokonaisia järviä katoaa maan uumeniin.
        Valitettavasti nuo maanpinnan romahdukset jotka kertovat pinnan ja ilmaston lämpenemisestä ovat lähes jokapäiväisiä tapahtumia kuten eräässä videossa
        näytettiin yhden viikon aikana katastrofeja pilvin pimein.Sellaisella planeetalla me elämme niin kuaankuin elämme ja 120 v ei ole mikään ikä sillä vielä jaakobkin eli noin 170 vuotiaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se olkoon sinun käsityksesi juutalaisten historiasta.Enkä minäkään väitä uskovani
        kiven kovaan raamatun erehtymättömyyteen koska ihmiset sen ovat kirjoittaneet ja kääntäjät olleet melko vähäisellä taidolla nykytekniikkaan ja koulutukseen verrattuna.
        you tubesta kyllä löytyy mitä erikoisenpia dokumentteja veden virtauksesta ja olemuksesta planeetallamme.On eräänkin teorian mukaan maapallon sisus täynnä vettä laippana ja monessa maailman kohdassa kokonaisia järviä katoaa maan uumeniin.
        Valitettavasti nuo maanpinnan romahdukset jotka kertovat pinnan ja ilmaston lämpenemisestä ovat lähes jokapäiväisiä tapahtumia kuten eräässä videossa
        näytettiin yhden viikon aikana katastrofeja pilvin pimein.Sellaisella planeetalla me elämme niin kuaankuin elämme ja 120 v ei ole mikään ikä sillä vielä jaakobkin eli noin 170 vuotiaaksi.

        Tässä dokumenttia ,en minä puhu puuta heinää vaikka et sinä idän kieltä ymmärräkkään.
        https://www.youtube.com/watch?v=ixHrHLRwaH8


    • Jeppe joka uskoo mooseksiin ja jeesuksiin, ei ole kovinkaan uskottava vinkin heittäjä kanssa ihmisille.
      Mutta asiasta kolmanteen, minä olen alkanut epäilemään jotta ei noissakaan Fantom ja Tarzan jutuissa ihan kaikki pidä paikkaansa!

      Late Lapista.

      • Anonyymi

        Late lapista taitaa olla niitä agnostikkoja jotka eivät usko edes Lars Laevi Lestadiuksen olleen olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Late lapista taitaa olla niitä agnostikkoja jotka eivät usko edes Lars Laevi Lestadiuksen olleen olemassa.

        Kyllä Lars Leevi ja pikku Jussi ovat olleet olemassa, mutta kuka ja ketkä ovat nähneet jumalan ja jeesuksen? ehkäpä muutama pöpilän potilas, mutta tuskin kukaan normaali järkinen !

        Late Lapista.


    • Se viisaus mitä pitää opiskella, pitäisi jo alakoukussa, on tieteenfilosofian opinnot, tieteellisen tiedon rakenneoppia ja logiikka. Alueelle on olemassa myös mahtavaa kirjallisuutta mm. Helsingin YO. prof. Ilkka Niiniluoto ja hänen tieteenfilosofian trilogiansa. Näihin perehtymällä on helppo lukea tämän jälkeen vaikkapa Marxin Pääoma kirjaa 1-3. Wolfgang Fritz Haug , proffa hänkin, kirjoitti "Luentoja Marxin pääomasta" Tämä tarjoaa jo erityisen kehittynyttä luettavaa Pääoman rinnalle.
      Nämä hallitsemalla keskinkertaisesti nostaa jo jokainen asiantuntijaksi ko. alueilla eli kansantaloustieteessä, filosofiassa ja valtio-opissa. Huom! Valta ei sitten tykkää tästä se, kun tahtoo kansan pysyvän lähinnä tyhmänä. Ystäviä voi myös kadota, heille kaverin osaaminen voi olla punainen vaate. Itselleen tämä osaaminen antaa tyydytyksen, joka poistaa tyhjän tunteen päästä, enää ei sellaista vaivaa ole koskaan.

      • Anonyymi

        Maailmassa on jo miljoonia ihmisiä jotka ovat varmoja korkeamman sivistyksen olemassa olosta tuhansilla planeetoilla ja mehän elämmekin melkein kivi kautta
        heihin verrattuna.
        itseasiassa televisio tai auto tai tietokone ei ole vielä mitään heidän teknologiaansa verrattuna että se niistä suurvalloista.
        https://www.youtube.com/watch?v=FysQkJG37n8


    • Anonyymi

      Minä en muista enää mitään, mikä ei kiinnosta.

      Mitä opiskelisin?

    • Anonyymi

      Hyvää huomenta kaikille maahanmuuttajille. Toivottavasti teillä on hyvä päivä tulossa. Kantis rupusakilla ei niin väliä.

    • Anonyymi

      Kyllä viisaus asuu palstalla. Täällä on referoituna kaikki oleellinen.

    • Anonyymi

      Tulin oikeastaan uskoon juuri netin kautta. Asiaa auttoi myös sairaus ja kipu, joka piti hereillä viikkokausia ja sai etsimään radiosta jotain kuunneltavaa. Löysin Radio Dein. Netistä olen kuunnellut valtavasti asiaa, mikä on täysin mullistanut maailmankuvani ja ymmärrykseni asioista. Esimerkiksi näitä: Robert Breaker, Peter Ruckman, David Peacock, Charles Lawson, Gene Kim, Amir Tsarfati, Kent Hovind, Walt Brown, Ron Wyatt, David Daniels, Chuck Missler. Kiitän Jumalaa siitä, että olen sairastellut ja minulla on ollut niin paljon aikaa käyttää opiskeluun nettipuhujien avulla. Elämme viimeisiä hetkiä. Jeesus voisi tulla jo tänään noutamaan omansa vihan ajan alta. Israelin naapurit suunnittelevat suurhyökkäystä. Käsittäisin, että ylöstempaus voi tapahtua niihin aikoihin. Maallisen elämän tarkoitus on löytää Jumala. Jeesus on ainut tie ikuiseen elämään. Muita vaihtoehtoja on vain yksi. Ei auta, että hokee: 'Olen ateisti, en usko jumaliin', jokainen on samalla viivalla. Kukaan ei pelastu omilla teoillaan. Jumalan pelko on viisauden alku. Jeesus rakasti meitä niin valtavasti, että kuoli puolestamme. Sen halveksiminen on synti, jota ei saa koskaan anteeksi. Helvettiin joutunut pysyy siellä siihen asti, kun hänet heitetään ikiajoiksi tulijärveen. On äärimmäistä tyhmyyttä torjua Jeesus. Hän pelastaa ilman mitään meidän omaa hyvyyttä, viisautta tai ihmisoppeja.

      • Anonyymi

        Tuosta sinun uskostasi tuli mieleen eräs kirjanen nimeltä henkien kirja.Siinä lukuisat meediot ympäri maailmaa tutkivat henkien kertomuksia evankeliumista ja pelastuksesta ja monista tärkeistä asioista.
        Yllättävää oli että kun eri uskonnoista olevilta hengiltä jotka uskoivat Jumalaan kysyttiin kuka oli korkein henkiolento kaikki,myös muslimit vastasivat että jeesus Kristus on ylin koko maailman kaikkeudessa.
        Se siitä spiritismistä vaikka en asiaa itse ole opiskellutkaan,mutta toinen yllättävä seikka oli se että kuolleet kertoivat uudesti syntymästä ja sen välttämättömyydestä että ihminen voi syntyä uudelleen joko avaruuden lukuisiin siviilisaatioihin eli maailmoihin tai tänne meidän Maahamme.


    • Anonyymi

      Aloittajalla opiskelut vielä pahasti kesken selkeästi. Toisten kirjoittajien arvosteleminen osoittaa sen selvästi. Ja ei kannata käyttää sellaisia sivistyssanoja jota ei ymmärrä ja kaiken lisäksi kirjoittaa ne väärin. Lukijoille jää edelleen epäselväksi, saako palstalta allergiaa, anarkiaa vai jotain ihan muuta?

      • Anonyymi

        Olet aivan oikeassa,opiskeluni on jatkunut vasta joitakin kymmeniä vuosia tai puolen vuosisataa ja vasta suurimmat oivallukset ovat edessäni sillä mitä enemmän vuosia minulle kertyy ,sitä kiihtyvämmällä vauhdilla jatkan opintojani,sinusta en tiedä riittikö se valkolakki koko oloppuelämäksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3634
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3146
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2613
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2112
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2105
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1947
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1755
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      290
      1451
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1352
    Aihe