Raskaus ja huimaus

kirsikka

Moikka!

Olen rv 19 5 ja koin eilen aika voimakkaan huimauskohtauksen. Oltiin juuri kaupassa ja olo meni eyhtäkkiä oudoksi, tosi heikoksi. Rupesi huimaamaan ja samaan aikaan tuli ihan kylmä hiki ympäri kroppaa. Sitä kesti varmaan jonkin 10-15 minsaa ja meni ohi. Kauppareissun jälkeen nukuin koko illan, vaikka nyt toisella kolmanneksella en ole ollut väsynyt, eikä tuollaisia kohtauksia ole aiemmin tullut. Onko kellään ollut samankaltaisia oireita? Ja tietääkö kukaan mistä moinen johtuu?

SYönyt olin koko päivän tosi hyvin ja juuri ennen kaupassa käyntiä, eli ei pitäisi olla mikään sokerinvajaus veressä ainakaan... Yritin Googlettaakin, mutten löytänyt mistään selitteitä... Tietäisikö kukaan teistä?

6

3260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottaja*

      Johtuu siitä että veren tilavuus suurenee, ja veri ohentuu sen vuoksi. Se aiheuttaa huimausta. Itselläni oli tällainen kohtaus, vielä pahoinvointiakin, terveydenhoitaja sanoi että se on aivan normaalia edellisistä syistä johtuen.

      • kirsikka

        Hei odottaja*

        Suuret kiitokset vastauksestasi!
        Ja paljon kaikkea hyvää sekä aurinkoisen pirteää kevättä odotukseesi!!


    • 3xäiti

      hemoglobiinin... joskus raudanpuute anemia aiheuttaa huimausta ja väsymystä...
      hemoglobiinia tarkkaillaan kyl säännölisesti neuvolassa,mut joskus lasku voi tapahtua nopeastikkin.

    • Huimaus-mamma

      Minulle tulee myös tuollaisia kohtauksia! Töistä jouduin joku aika sitten olemaan juuri huimauksen vuoksi pois. Tietysti kävin silloin mittamaassa verenpaineen ym jutut neuvolassa, mutta kaikki oli ihan ok. Neuvolatäti passitti minut oikein oikealle lääkärille, joka tiesi heti sanoa että mistään vakavasta ei ole kyse. Ja kohtaukset menevät ainakin minulla ohitse lepäämisellä. Ei siis tarvitse nukkua, mutta kunhan makoilee ja vaikka lueskelee.

      Ai niin, minulla nyt raskausviikkoja 25.

      Mukavaa ja aurinkoista odottelua sinulle!

    • äippäli

      johtui noin 20 viikolle asti todella matalasta verenpaineesta. Eli muuten mulla alhainen verenpaine mutta nyt raskaana laskenut entisestään. raskausviikkoja 34

    • veikkaan...

      Olit juuri seisomassa paikallaan kassajonossa tai jossain? Mä en oo yhdenkään raskauden aikana pystynyt seistä paikallani kovinkaan montaa sekuntia pyörtymättä. Kaupoissakin varmaan vähitellen totutaan siihen, että minä istun kassajonossa.

      Normaalia se on. Neuvolantätikin sanoi, että kannattaa välttää paikallaan seisomista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe