Maailma on todistetusti noin 6000 vuotta vanha.

Anonyymi

Todisteet: Raamattu ja terve järki.

27

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamattu ei todista maailmaa 6000 vuotta vanhaksi. Sieltä ei löydy edes niin paljon tietoa että iän määrittäminen ylipäätään olisi mahdollista.

Koko harhakäsitys perustuu James Ussherin tekemään laskelmaan joka perustuu vain pieneltä osaltaan Raamattuun, isommalta osaltaan kreikkalaisista ja egyptiläisistä historiankirjoituksista vapaasti lainattuun ja vääristeltyyn historiaan ja loput on Ussherin suoraan omasta hihasta ravistamaa soopaa joka ei perustu mihinkään muuhun kuin Ussherin omiin uskonnon värittämiin arvailuihin.

Teidän uskovaisten ei oikein kannattaisi taittaa peistä tiedettä vastaan koska lopputulos tekee teistä aina naurunalaisia. Aivan uskovaiset yrittäisivät osallistua F1 -kisoihin puhuvalla aasilla.

• Anonyymi

Raamattu on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on totta.

Puhuva aasi on antanut todistuksensa. Halleluja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuva aasi on antanut todistuksensa. Halleluja!

Halle Berry ihahaaa

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on totta.

Ovat näköjään taikauskolahkosi saarnaajat onnistuneet sentään yhden lauseen Raamatulla takomaan typerään kalloosi. Toista taikauskohokemaa sinne tuskin mahtuu.

• Anonyymi

Puhuvassa aasissa ei ole mitään naurettavaa. Raamattu kertoo puhuvasta aasista, niin silloin puhuvia aaseja on olemassa. Piste.

Olet matkalla kadotukseen ja jos et paranna tapojasi ja ala uskoa puhuvaan aasiin, menet Helvetin alimpaan lokeroon. Piste piste. Piste! Huutomerkki.

• Anonyymi

Totisesti. Puhuvan aasin epigeneettisesti rappeutuneet geenit löytyvät vielä tänäpäivänäkin jokaisesta kreationistista. Jumalan ihme.

• Anonyymi

Puhuva aasi on todiste rappeutumisesta. Aasit osasivat puhua ennen kuin sukupolvesta toiseen jatkuva rappeutuminen vei niiltä puhekyvyn. Asia on todistettu Raamatulla ja evoluutio on kumottu. Hallelujaa!

• Anonyymi

Näin, ja olisikohan miljardeja vuosia vanha viha edes periytynyt näihin päiviin tultaessa?

• Anonyymi

"Puhuvassa aasissa ei ole mitään naurettavaa. Raamattu kertoo puhuvasta aasista, niin silloin puhuvia aaseja on olemassa. Piste. "

Tokihan aasin täytyi osata puhua, muutenhan Joosevi olisi ollut, ei pelkästään eläimiin sekaantuja, vaan myös eläinten raiskaaja hässiessään aasia mielummin kuin ruton näköistä vaimoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Puhuvassa aasissa ei ole mitään naurettavaa. Raamattu kertoo puhuvasta aasista, niin silloin puhuvia aaseja on olemassa. Piste. "

Tokihan aasin täytyi osata puhua, muutenhan Joosevi olisi ollut, ei pelkästään eläimiin sekaantuja, vaan myös eläinten raiskaaja hässiessään aasia mielummin kuin ruton näköistä vaimoaan.

Jeesus tekee ateisteista puhuvia aaseja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tekee ateisteista puhuvia aaseja.

Miksi? Miten?

• Anonyymi

Tiede todistaa, että maailma on miljardeja vuosia vanha.

Aina kun tiede ja uskonto ovat joutuneet vastakkain, tiede on aina voittanut. Sille uskovaiset eivät mahda mitään!

Jotkut uskikset vain ovat niin mielisairaita sekopäitä, että vänkäävät typeryyttään vastaan. On uskomatonta, miten uskonto voi sekoittaa joidenkin ihmisten päät.

Kyllä uskontoa saa harrastaa, mutta ei sitä pidä tosissaan ottaa.
      .

• Anonyymi

Pyhä Raamattu on aina luotettavampi kuin tiede.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko jo ihan aikuinen ihminen? Miten kukaan vielä uskoo lapsellisesti, että Raamatun sadut olisivat totta?

Älkääkä hyvät ihmiset trollatko, sekaisin olevat uskikset ottavat nämä jutut tosissaan. Uskovathan he satuihinkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VTssä kehotetaan pyhittämään pyhäpäivää, UTssa sanotaan että se on ihmistä varten, ihminen ei ole pyhää varten. Kumpi?
        VTssä ihmisiä pyydetään uhraamaan eläimiä, UTssa ei jne.

• Anonyymi

Käyttää ensimmäistä, joka ei toimi, tukeakseen toista, jota ei ole.

• Anonyymi

Mukavasti tuo nauru piristää näin aamusta.
      Vaikka olen kyllä jo alkanut miettimään, miten tälläisiä väitteitä esittävä henkilö kykenee ummistamaan silmänsä tieteen todistamilta faktoilta.

• Käyttäähän (kai) tietokonetta.

Sekin on varmaan raamatullista alkuperää.

• Anonyymi

Raamatussa lukee 1000v on Jumalalle yksi päivä ja yksi päivä 1000v. Kun maailma luotiin 6pv niin se tarkoitti yhtä hyvin 6000v.

Samalla kuitenkin ajanlasku alkoi vasta jeesuksen tulon jälkeen mutta ennen häntäkin oli mm vedenpaisumus ja muita tapahtumia eli maailma voi olla raamatun mukaan luomisaika 6000v plus ekr tapahtumat plus jkr eli 2000v.

Veikkaus: 10 000-12000v?

• Järki ei selvästikäään ole terve, jos se tuollaisessa asiassa luottaa mytologiakokoelmaan ja hartauskirjallisuuteen.

Amerikan asteekit aikanaan oman mytologiansa mukaan vaelsivat jostain, ja perustivat pääkaupunkinsa nykyisen Mexico Cityn paikalle jumalan johdatuksesta. Kai tämän pitäisi olla uskovaiselle yhtä uskottavaa kuin Raamattu.

• Anonyymi

Kiihkouskovaisilta pitäisi poistaa ihmisoikeudet

• Anonyymi

Terveellä järjellä kun asiaa ajattelee, ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin että Raamattu on vain ihmisten kirjoittama tarinakokoelma. Kristinusko on samanlainen keksitty uskonto kuin kaikki muutkin, ihmisten omasta päästään keksimä. Miten jotkut voivat tosissaan luulla, että mitkään jumalat edes voisivat olla todellisia?

• Anonyymi

Jumalauskon ehkä inhottavin piirre on siihen sisältyvä valtava itsekorostus: Minä uskon Jumalaan, Minä tiedän että Jumala on olemassa, Minä tiedän että Jumala auttaa minua, Minä vielä tapaan Jumalan taivaassa, Minä olen Jumalan Kuva jne, jne.

Ja kun tämän kaiken kuulee tyhmähkön apinan jälkeläisen kirkkain silmin kertomana usko ihmiseen on todellakin koetuksella.

JC

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalauskon ehkä inhottavin piirre on siihen sisältyvä valtava itsekorostus: Minä uskon Jumalaan, Minä tiedän että Jumala on olemassa, Minä tiedän että Jumala auttaa minua, Minä vielä tapaan Jumalan taivaassa, Minä olen Jumalan Kuva jne, jne.

Ja kun tämän kaiken kuulee tyhmähkön apinan jälkeläisen kirkkain silmin kertomana usko ihmiseen on todellakin koetuksella.

JC

Eivätkä nämä "apinan" jälkeläiset edes tajua sitä, siis olevansa apinan jälkeläisiä.

Tämä "ilmiö" on aikalailla sisäänrakennettu uskontoihin.

• Anonyymi

Tyhmä kysymys. Miten Raamattua käyttämällä voidaan päätyä maan ikään 6000 vuotta? Alussahan Jumala on luonut jo maan, sitten vasta, kun hän keksii laittaa vuorokaudenajat, ilmestyy ensimmäinen päivä. Aikaisemmin ei ollut päiviä, koska ei ollut vuorokaudenaikoja. Eikö näin maan ikä voi olla mikä tahansa? Vaikka miljardia vuosia.

Vuorokaudenaikoja vielä korostetaan jokaisena "päivänä", mikä viittaa, että ennen vuorokaudenaikoja ei ollut päivien laskentaa.

• Anonyymi

Eipä ole viisas vastauksesikaan. Siis vuorokaudenajat ovat syntyneet vasta maan jälkeen eikä aikaa voi mitenkään laskea ilman päiviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2428
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1716
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1198
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1168
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe