Nordea Private Banking

Tuli tuossa viimeviikolla pankistani, eli Nordeasta puhelu ja halusivat minut Private Banking asiakkaaksi (vaatimuksena käsittääkseni tietty määrä sijoitusvarallisuutta Nordean hoidossa, joka sitten on ylittynyt niin että heillä on huomio herännyt minua kohtaan).
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Private Banking puolesta, onko siitä sanottavaa hyötyä tälläisellä ns:”keskivertokansalaiselle”, vai onko kyseessä aivan puhdas rahastusyritys pankin puolelta jossa on vain tarkoitus myydä pankkipalveluita kovaan hintaan.
Työkiireiden takia tapaaminen (mahdollisen tulevan Private Banking henkilöni kanssa) pankissa asian tiimoilta on vasta ensikuussa, niin ajattelin hieman ensin selvitellä kuvioita tuon ”systeemin” takana.

19

20807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko sinulla pörssiosakkeita? Jos on niin sitä varten saat erilaisen kaupankäyntisivuston.

      Jos sinut kutsutaan neuvotteluun, niin jos et tartu Nordean erilaisiin indeksi tai muihin rahastoihin vaan pidät sijoittamisen omissa näpeissä, ei pitäisi tulla lisäkustannuksia. Pankki mielellään myy sellaista, joka tuottaa heille rahaa.

      Kannattaa silti kysyä, tuleeko niitä.

      • Pörssiosakkeita löytyy kahta eri yhtiötä, maltillisella summalla (reilut 20t.€), sekä yhtä nordean rahastoa alle 5t.€:lla. Sekä yhtä toista (Ei Nordean) rahastoa reilulla 10t.€:lla.
        Muuten omaisuus on kiinni, asunto-osakkeissa, metsässä sekä pankkitilin saldona.
        Saa nähdä mitä palveluja koittavat saada myytyä.

        Se minkä saatan kyllä ottaa (tarjolla vain Nordean Private Banking asiakkaille), niin on Nordean Platina Mastercard kortti, jonka etuihin kuuluun ilmaisia lentokenttä Lounge palveluita ympäri maailmaa, eri kentillä. Saattaa tehdä lomamatkustamisesta hivenen mukavempaa jos/kun on pidempiä vaihtoja eri lentokentillä.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Pörssiosakkeita löytyy kahta eri yhtiötä, maltillisella summalla (reilut 20t.€), sekä yhtä nordean rahastoa alle 5t.€:lla. Sekä yhtä toista (Ei Nordean) rahastoa reilulla 10t.€:lla.
        Muuten omaisuus on kiinni, asunto-osakkeissa, metsässä sekä pankkitilin saldona.
        Saa nähdä mitä palveluja koittavat saada myytyä.

        Se minkä saatan kyllä ottaa (tarjolla vain Nordean Private Banking asiakkaille), niin on Nordean Platina Mastercard kortti, jonka etuihin kuuluun ilmaisia lentokenttä Lounge palveluita ympäri maailmaa, eri kentillä. Saattaa tehdä lomamatkustamisesta hivenen mukavempaa jos/kun on pidempiä vaihtoja eri lentokentillä.

        Vaihda ne rahastot osakkeiksi.

        Mielestäni tuo summa (ellei käteistä ole isompi summa) riitä Private asiakkuuteen? Taitaa olla raja 80 000 euroa.

        Asunto tai metsä ei käy.

        No, joka tapauksessa, vältä niitä pankin myymiä tuotteita. Ne on tehty vain pankin ansiota varten.


      • Molemmat rahastoista sijoittavat sellaisiin maihin/maanosiin joissa on helpompi toimia rahaston kautta kuin suorina (osake) sijoituksina, joten en usko että niitä tulen lähivuosina realisoimaan.
        Olen nimenomaan vähentänyt suorien osakesijoitusten painoa omassa sijoitus-valikoimassani, ja en usko että palaan ostoihin ihan vähään aikaan. Tuosta asiasta johtuen "käteis"painoni on suhteellisen suuri tällä hetkellä ja tuo 80t.€:n raja ylittyy ihan hyvin, kun tilillä olevat rahat lasketaan mukaan (ja tämän takia varmastikkin Nordeasta on otettu yhteyttä, kun varmasti haluaisivat niitä alkaa korvausta vastaan sijoittamaan).


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Molemmat rahastoista sijoittavat sellaisiin maihin/maanosiin joissa on helpompi toimia rahaston kautta kuin suorina (osake) sijoituksina, joten en usko että niitä tulen lähivuosina realisoimaan.
        Olen nimenomaan vähentänyt suorien osakesijoitusten painoa omassa sijoitus-valikoimassani, ja en usko että palaan ostoihin ihan vähään aikaan. Tuosta asiasta johtuen "käteis"painoni on suhteellisen suuri tällä hetkellä ja tuo 80t.€:n raja ylittyy ihan hyvin, kun tilillä olevat rahat lasketaan mukaan (ja tämän takia varmastikkin Nordeasta on otettu yhteyttä, kun varmasti haluaisivat niitä alkaa korvausta vastaan sijoittamaan).

        Hyvä, sijoitusasioissa en ala neuvomaan. Pääsääntöisesti on parempi pitää sijoittaminen omissa käsissä. Pankki tekee näitä rahastoja vain itseään varten.

        Mutta se tästä aiheesta.


      • Anonyymi
        rommi kirjoitti:

        Vaihda ne rahastot osakkeiksi.

        Mielestäni tuo summa (ellei käteistä ole isompi summa) riitä Private asiakkuuteen? Taitaa olla raja 80 000 euroa.

        Asunto tai metsä ei käy.

        No, joka tapauksessa, vältä niitä pankin myymiä tuotteita. Ne on tehty vain pankin ansiota varten.

        80k on raja premiumiin
        500k on raja privateen.

        Ja nämä summat täytyisi löytyä lähes likvidinä sijoitusvarallisuutena


    • Anonyymi

      Nordean Platina Mastercard kortti, jonka etuihin kuuluun ilmaisia lentokenttä Lounge palveluita ympäri maailmaa, eri kentillä ja joka saattaa tehdä lomamatkustamisesta hivenen mukavempaa jos/kun on pidempiä vaihtoja eri lentokentillä, ei valitettavasti ole tarkoitettu "metsänomistajille". Et taida valitettavasti varallisuudeltasi kuulua vielä Nordean Platina-kerhoon, mutta ehkä tämä yhteydenotto on tarjota sinulle mahdollisuutta ryhtyä meidän hangaroundiksi. Olisit vähän niin kuin meidän Platina kortinhaltijoiden prospect.

      • Anonyymi

        Nordean platinakortin hohtoa toki himmentää se tosiasia, että vastaavat palvelut (ellei paremmatkin) löytyy Amexinkin platinakortista, joka myönnetään myös tuiki tavallisille piensijoittajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordean platinakortin hohtoa toki himmentää se tosiasia, että vastaavat palvelut (ellei paremmatkin) löytyy Amexinkin platinakortista, joka myönnetään myös tuiki tavallisille piensijoittajille.

        Nordean nousukaskorttiin näyttää kuuluvan "Kuusi ilmaista lounge-vierailua vuodessa ympäri maailman sinulle ja perheellesi".

        Platina-Amexin kylkiäisenä tulevaan Priority Passiin kuuluu loungevierailuja jo sentään rajaton määrä sekä itselle että mukana seuraavalle hangaround-ryhmälle.

        Välilasku- ja kohdekentän loungetarjonnan kattavaan tarkastamiseen tuo kuusi entryä jo sitten palaakin. Vuoden toisella ja kolmannella ulkomaanreissulla tapat aikasi sitten lähtöportilla muun rahvaan seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nordean nousukaskorttiin näyttää kuuluvan "Kuusi ilmaista lounge-vierailua vuodessa ympäri maailman sinulle ja perheellesi".

        Platina-Amexin kylkiäisenä tulevaan Priority Passiin kuuluu loungevierailuja jo sentään rajaton määrä sekä itselle että mukana seuraavalle hangaround-ryhmälle.

        Välilasku- ja kohdekentän loungetarjonnan kattavaan tarkastamiseen tuo kuusi entryä jo sitten palaakin. Vuoden toisella ja kolmannella ulkomaanreissulla tapat aikasi sitten lähtöportilla muun rahvaan seassa.

        American Express Platinum näyttää vertautuvan ominaisuuksiltaan Nordean mustaan, jonka olemassaolo jätettiin Nordean platinakortin haltijan toimesta tietoisesti mainitsematta.


    • Anonyymi

      Pankki tyrkyttää sinulle selvää rahaa ja kysyy tilinumeroasi.

    • Anonyymi

      Nordea haluaa sinulta rahaa. Mikään muu ei ole syy.

    • Anonyymi

      Kannattaa mietiä lounge-juttujen todellista arvoa
      ole private banker nordnetissa osakkeiden kanssa ja siellä on konkreettinen etu
      osto-myyntipalkkioista

      nordeassa olen premium ettei tarvi maksaa pankkimaksuja
      miettikää louge -juttujen todellista vähäistä arvoa

    • Anonyymi

      Ole Santtu varovainen. Rahastus on tärkeä teema näillä Private henkilöillä. Minulla on huonoja kokemuksia Turun Private Pankista.
      Jomppe Turusta

    • Anonyymi

      Enpä ole ollut pankkien kanssa tekemisissä liki pariin vuosikymmeneen. Raha-asoitani hoitaa asiainhoitajani, joka saa palkkansa suoraan minulta. Lisäksi bonuksena 5% sijoitusteni vuotuisesta nettotuotosta. Sijoistusvarallisuuteni arvo on 9-numeroinen ymmärtääkseni.

      • Anonyymi

        Aijaa, sähän olet melkeen rikas. Mun sijoitusvarallisuuden arvo on 10-numeroinen ymmärtääkseni.


    • Anonyymi

      Olen Nordean peremiumi, mutta en ottanut korttia. Syynä puhtaasti gold-korttiin verrattuna 90€ vuosimaksu vs. 0€ vuosimaksu. En tarvitse loungea tai muutenkaan Nordeaan kytköksissä olevan lentoyhtiön palveluita. Nykyinen lentoyhtiöni tarjoaa ilmaiset lennot jo muutamalla lennolla vuodessa ja Finnairia paremman pelvelun.

    • Anonyymi00013

      Katsoin tuttavan Nordean PB rapsaa ja en ole kyllä ikinä nähnyt niin luokattoman huonoa sijoittamista.. oli hävitty maailmaindeksille ja Helsingin pörssille n. 30-40% vuodessa, tehty negaa ja käytännössä mitään varallisuutta ei oltu onnistuttu luomaan 5 vuodessa. En edes tiedä miten kyseinen suoritus on mahdollista..?

      • Anonyymi00014

        Onko valitut vertailuindeksit oikeita?

        Jos salkussa on korkosijoituksia, kiinteistösijoituksia ym., sitä ei pidä verrata puhtaisiin osakeindekseihin. Tai jos niin välttämättä halutaan tehdä, pitäisi tehdä riskikorjattu vertailu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      463
    Aihe