Kyselin tuossa aikaisemmin BX 19 GTi:stä. Olen
nyt selvitellyt ko. auton historiaa ja sieltä
paljastui sellainen juttu, että BX oli saanut
oikean lokasuojan kohdalle pusun. BX oli mennyt
lunastukseen.
Soittelin entisille omistajille, lisäksi kyselin
tarkempaa tietoa BX:n mällänneeltä omistajalta.
Hänen mukaansa pusu oli tullut 40km/h vauhdissa
(toinen henkilöauto törmäsi), kolari oli ollut BX-
kuskin vika. Soitin myös auton korjanneelle ja
hän kertoi, että BX:ään oli uusittu umpio,
lokasuoja ja konepelti. Korjaajan mukaan bx:lle
tarjottu pusu ei ollut mikään kovin
suuri. "Pussaus" on tapahtunut neljä vuotta
sitten.
Kysynkin siis, että minkä verran tuollainen pusu
voi vääntää koria? Kolaristahan on jo aikaa,
joten luulisi, että enimmät vaurioit olisivat
varmaan paljastuneet tähän mennessä, vai miten?
Voiko tavallinen pulliainen nähdä autosta, onko
kori vääntynyt yms? Miten auto oireilee, jos kori
on vääntynyt?
Ja ennen kaikkea se mietityttää, että millä
perusteella vakuutusyhtiöt lunastavat autoja. Tuo
pusu on mielestäni ollut pieni, joten johtuuko
lunastus täyskaskosta vai miten hommat menevät?
BX-kolariasiaa
24
2143
Vastaukset
- VanMan
Jos sinne ei tosiaankaan ole tarvinnut vaihtaa
mitään muita kuin "kuoripeltejä" niin tuskinpa
kori on pahemmin vääntynyt. Oletko tutkinut
näkyykö siellä mitään pakkelointijälkiä
tms. "oikomishoitoa", voi olla myös niinkin ettei
tukirakenteita ole uusittu vaan pelkästään hieman
oikaistu.
Korin vääntymisestä oireilevat varsinkin luukut
(oviet, takaluukku), jotka eivät tahdo toimia
niinkuin pitäisi. Näin oli eräässä kolaroidussa
Peugeotissa, jonka olisin muuten ostanut mutta
kun ovet olivat parhaimmillaan yli sentin ulkona
oviaukosta.
Onneksi nykyisin kolarikorjauksessa vaaditaan
kunnon mittaukset, varsinkin uusiin autoihin
tehtävissä "ehdollisissa korjauksissa". Lisäksi
turvarakenteiden vaihdot on tehtävä tosi tarkasti. - CC
Tarkastele auton maalausta, erottaako siitä että
vain lokasuoja ja kone"pelti" on maalattu ja että
vaihdettu umpio on kirkkaampi kuin toinen.
Tarkastele autoa myös konehuoneen puolelta, jos
mällätyn puolen peltejä on selvästi
maalattu niin silloin etupalkit ovat vääntyneet
ja niitä on oiottu, jos maalipinta on vanha niin
silloin kolari on ollut lievä.
Katso autoa edestäpäin ja vertaa etupyörien
pystysuuntaista kulmaa, jos niissä on eroa, autoa
ei ole oikaistu kunnolla.
Katso autoa sivustapäin vähän kauempaa ja vertaa
ovien saumoja ja pokkauksia toisiinsa. Jos
pituussuuntainen pokkaus ja lista menee suorassa
koko auton pituudelta asia on kunnossa.
Kun ajat autoa, tarkkaile meneekö se suoraan kun
löysäät ratista irti.
Onko siihen vaihdettu etupuskuri? Tuntuisi että
myös se on kärsinyt pusussa.
Lunastaminen riippuu aika paljon
vakuutusyhtiöstäkin ja mitä omistaja itse haluaa. - Citroenisti
Vakuutus yhtiöt lunastavat auton, jos heidän
arvioiden mukaan auton korjaus kulut ylittävät
auton arvon. Kaikkihan me tiedämme miten paljon
Citroeneja arvostetaan.. Pienikin pusu maksaa
paljon, kun aletaan laskemaan maalaukset
peltityöt jne jne.. Onneksi näin. Kerran sattui
omalle kohdalle niin, että tuliterä audi a3
halusi kokeilla 7000mk bexini peltien kestoa.
Tyly tuomio. Pistämätön Audi lunastukseen ja
bx:ään pieni lommo ja naarmu muovipuskuriin. Sain
korjausrahaa 5000mk ja korjauskustannukset
itsetehtynä n.300mk.. ;o) Se oli halpa auto.- prosenttia
Uusi auto lunastetaan kun korjauskustannukset
ovat 30 prosenttie käyvästä arvosta. - kuntoon
Mihin se audi törmäsi beksin jälkeen kun meni
lunastukseen?No,itellänikin on bx-gti,ei nämä
taida kumminkaan niitä kaikkein turvallisimpia
autoja olla.
- GTi kotiin?
Kiitän taas hyvistä vinkeistä. Lisääkin saa
antaa, jos tulee jotain erikoista mieleen. :)
Lähden huomenna koeajamaan sen GTi:n. Matkaa on
sen verran, että ostopäätös on tehtävä koeajon
jälkeen, että saan GTi:n mukaani. Sen takia
olenkin selvitellyt auton historiaa jo ennen
koeajoa, että saa sitten ostaa sen auton suoraan,
jos se on niin hyvä kuin antaa ymmärtää. Montaa
kertaa ei tuota matkaa nimittäin viitsi reissata.
Ainakin entiset omistajat kehuivat, että moottori
oli aivan loistava, kova kulkemaan jne.
Kansiremontti tehty ja katalysaattorikin oli
uusittu. Auto on näköjään ensimmäiset 5 vuotta
ollut vanhan papparaisen hallussa. Kun mukaan
lähtee vielä BX:t tunteva tyyppi, niin eiköhän
siitä selviä kaikki sudenkuopat.
Palaillaan kertomaan miten kävi. Mukavia
viikonloppuja kaikille Sitikoiden parissa.- Beksä
Yes. Lykkyä tykö. Tuo BX:iä tunteva kaveri on
tosiaan hyvä ostoturvalisä. Mitä tulee tuohon
lunastukseen ja korjaukseen. Vakuutusyhtiön
laskentavalla jo pelkkä osittaismaalauskustannus
on ylittänyt reilusti lunastusarvon, tästä
johtunee lunariin meno...
Jos ripustukset eivät edes menneet, niin pusu on
ollut tosiaan lievä ja kuten fiksummat sanoo,
pelti on aina peltiä ja sitä saa uutta hyllystä.
Toivottavasti BX miellyttää!
- Ei GTi:tä kotiin
Ei tullut GTi:tä kotiin.
sisustus siisti
kulki vakaasti puoltamatta kummallekaan puolelle
kytkin ja vaihdelaatikko
ojaustehostin
jousipallot
- erilaisia vuotoja paljon, hydr. ja
vaihdelaatikko, myös moottori näytti märältä
- konehuoneen puolelle oli tehty vaikka
minkälaisia epäilyttäviä "patentteja"
- kojetaulu pimeänä
- jarruventtiili todella surkea, jarrut tulivat
viiveellä ja suhina vain kävi
- oikean etujousitolpan suojahaitari halki,
tolpat ruosteisen näköisiä
- renkaita käännellessä tippui ruosteisia
metalliroskia jostakin
- mällätyn puolen A-pilarin tuulilasin puoleinen
pystyreuna pahoin ruostunut
- epätasainen käynti, välillä kolmella pytyllä
- pitkä viive ennen kuin auto nousi ylös
normaaliasentoon, yläasentoon nostaessa perse jäi
pitkäksi aikaa roikkumaan
- nuhainen olemus, edellisten omistajien
kehuma "kova kulkija" oli poissa
- kolarin jälkeen vaihdetun puskurin maali
hilseili ikävästi
Täytyy sanoa, että tämän kokemuksen jälkeen en
yhtään ihmettele negatiivisia kokemuksia BX:istä.
Moni pilaa loistavan auton
välinpitämättömyydellä. Tuota 19 GTi:tä mentiin
katselemaan 16 GTi:n kyydittämänä ja se oli
_loistava_ yksilö. Lisäksi olen päässyt erään
toisenkin loistokunnossa olevan BX:n kyytiin.
Sellaisia saisi tulla useamminkin vastaan,
sellainen kelpaisi minullekin.
Kokemus sinällänsä. Harmittaa vain, että lankesin
myyjän kehuviin puheisiin. Olisihan sitä voinut
suoraan sanoa, ettei kannata kauempaa tulla
katsomaan. Saahan siitä hyvän kulkijan, jos vaan
riittää pinna korjata, mutta hinta pitäisi pudota
roimasti. Toisekseen miksi edes odotinkaan, että
halvalla saisi hyvää?!- Henkka
1.9 GTi su ja ma aamupäivän Helsingin seudulla,
sitten suhaan takasin pohjanmaalle. Jos kiinnostaa
niin soita 050-561 2181 - Lexa
tarjositko ees jotain? Meinaan että oisko ollut
kallis? Oliko 16v? Mihinä päin? Ikä? Kerro nyt
muillekin jos ei oo salaisuus. Vaimoke tarvis
takapenkki autoa ja minä isompaa, joten ois
kahtelussa GTI(vaimokkeelle-jolla itekkin viittis
välillä ajaa), sekä itelle Xsantiaa diesel farkkua
(mielellään vähän ajettu ja hop.harmaa-niinpä
tietenkin). Meillä ois jouten Van-90 TGDja Xsara
Break-99 TD. Ja oon katellu (kas kummaa?) GTi:tä
vaimokkeelle niinkuin nyt jo moni muukin! Nythän
on niin että vaimoke lainailee Xsaraa, mutta vois
olla mukava jos minä lainailisin GTI:tä!(ainakin
meteli ja suorituskyky ois eri kuin TGD:llä).
Ps.Eihän nuo "viat" remppataitosia pelästytä-
onpahan tällä palstalla taas juttua...paitsi jos
se hinta... - Lexa
Henkka kirjoitti:
1.9 GTi su ja ma aamupäivän Helsingin seudulla,
sitten suhaan takasin pohjanmaalle. Jos kiinnostaa
niin soita 050-561 2181Kiinnostaako enää Henkkaa vai menikö Xantian
puolelle? - Ei GTi:tä kotiin
Lexa kirjoitti:
tarjositko ees jotain? Meinaan että oisko ollut
kallis? Oliko 16v? Mihinä päin? Ikä? Kerro nyt
muillekin jos ei oo salaisuus. Vaimoke tarvis
takapenkki autoa ja minä isompaa, joten ois
kahtelussa GTI(vaimokkeelle-jolla itekkin viittis
välillä ajaa), sekä itelle Xsantiaa diesel farkkua
(mielellään vähän ajettu ja hop.harmaa-niinpä
tietenkin). Meillä ois jouten Van-90 TGDja Xsara
Break-99 TD. Ja oon katellu (kas kummaa?) GTi:tä
vaimokkeelle niinkuin nyt jo moni muukin! Nythän
on niin että vaimoke lainailee Xsaraa, mutta vois
olla mukava jos minä lainailisin GTI:tä!(ainakin
meteli ja suorituskyky ois eri kuin TGD:llä).
Ps.Eihän nuo "viat" remppataitosia pelästytä-
onpahan tällä palstalla taas juttua...paitsi jos
se hinta...Kysymykset olivat ilmeisesti minulle
tarkoitettuja.
Hinnasta keskusteltiin puhelimitse, 16 tmk oli
tiukka hinta (käteisellä siis), lähtöhintana oli
20 tmk. Auto on Etelä-Suomessa. Uusintakunnossa
olevat talvirenkaat, kuluneet kesärenkaat.
8 venttiilinen, vuosimalli 90, katalysaattorilla
varustettu. Tehty kansiremontti ja katti uusittu.
Kilometrejä oli 165 tkm, auton sisustan kunnosta
päätellen kaikki oli mittarissa. Autolla on ollut
aikaisemmin 12 omistajaa - 3 autoliikettä, 6
yksityistä, 1 vakuutusyhtiö, 2 kertaa saman
korjaamon hallussa (kolarikorjaus tehty ko.
korjaamossa).
Auto on rekisteröity uudelleen kolarin jälkeen.
Ikkunoissa olevat Prosecur-merkinnät eivät täsmää
nykyiseen rekisterinumeroon. Takapuskurin
metallinvärinen koristelista puuttui. Lisäksi
takapuskuriinkin oli pussattu, koska siinä oli
ilkeä monttu ja alareunassa halkeama. Vetokoukku.
Etupuskuri oli vaihdettu jostain perus-BX:stä,
koska siinä ei ollut sumuvalojen paikkaa, lisäksi
etupuskurin alaspoileri puuttui. Ei
lampunpesimiä. Etupuskurin maali hilseili
ikävästi. Kolaripuolen ovet eivät olleet aivan
suorassa linjassa. Etupuskurin oikea puoli
roikkui, kiinnitys oli pettänyt.
Konehuoneen puolella murtuneita letkuja. Siihen,
mistä kaadetaan öljyt sisään, irti
otettavaan "korkkiin" oli toiselle puolelle tehty
reikä, en tiedä miksi. Tulpanjohdot näyttivät
vanhoilta.
Väri hopea.
Kyllähän tuosta joku saa hyvän pelin, kunhan vaan
hermot riittävät. Itse en maksaisi tuosta 16 tmk.
7-8 tmk korkeintaan, koska siinä on niin paljon
laittamista. Siihen hintaan se tuskin lähtee,
koska omistaja oli maksanut alkuvuodesta 20 tmk
ostaessaan tuon GTi:n. Auton omistaja ei ole
Citikka-ihmisiä.
En ole kokonaan haudannut BX GTi:n hankkimista.
BX:ssä kelpuutan vain vuosimalleista 90 ylöspäin.
En tosin enää lähde ajelemaan tuhatta kilometriä
yhden auton vuoksi, vaan katselen sadan
kilometrin säteeltä. 2.0 16v Xantiakaan ei ole
mahdottomuus. - Lexa
Ei GTi:tä kotiin kirjoitti:
Kysymykset olivat ilmeisesti minulle
tarkoitettuja.
Hinnasta keskusteltiin puhelimitse, 16 tmk oli
tiukka hinta (käteisellä siis), lähtöhintana oli
20 tmk. Auto on Etelä-Suomessa. Uusintakunnossa
olevat talvirenkaat, kuluneet kesärenkaat.
8 venttiilinen, vuosimalli 90, katalysaattorilla
varustettu. Tehty kansiremontti ja katti uusittu.
Kilometrejä oli 165 tkm, auton sisustan kunnosta
päätellen kaikki oli mittarissa. Autolla on ollut
aikaisemmin 12 omistajaa - 3 autoliikettä, 6
yksityistä, 1 vakuutusyhtiö, 2 kertaa saman
korjaamon hallussa (kolarikorjaus tehty ko.
korjaamossa).
Auto on rekisteröity uudelleen kolarin jälkeen.
Ikkunoissa olevat Prosecur-merkinnät eivät täsmää
nykyiseen rekisterinumeroon. Takapuskurin
metallinvärinen koristelista puuttui. Lisäksi
takapuskuriinkin oli pussattu, koska siinä oli
ilkeä monttu ja alareunassa halkeama. Vetokoukku.
Etupuskuri oli vaihdettu jostain perus-BX:stä,
koska siinä ei ollut sumuvalojen paikkaa, lisäksi
etupuskurin alaspoileri puuttui. Ei
lampunpesimiä. Etupuskurin maali hilseili
ikävästi. Kolaripuolen ovet eivät olleet aivan
suorassa linjassa. Etupuskurin oikea puoli
roikkui, kiinnitys oli pettänyt.
Konehuoneen puolella murtuneita letkuja. Siihen,
mistä kaadetaan öljyt sisään, irti
otettavaan "korkkiin" oli toiselle puolelle tehty
reikä, en tiedä miksi. Tulpanjohdot näyttivät
vanhoilta.
Väri hopea.
Kyllähän tuosta joku saa hyvän pelin, kunhan vaan
hermot riittävät. Itse en maksaisi tuosta 16 tmk.
7-8 tmk korkeintaan, koska siinä on niin paljon
laittamista. Siihen hintaan se tuskin lähtee,
koska omistaja oli maksanut alkuvuodesta 20 tmk
ostaessaan tuon GTi:n. Auton omistaja ei ole
Citikka-ihmisiä.
En ole kokonaan haudannut BX GTi:n hankkimista.
BX:ssä kelpuutan vain vuosimalleista 90 ylöspäin.
En tosin enää lähde ajelemaan tuhatta kilometriä
yhden auton vuoksi, vaan katselen sadan
kilometrin säteeltä. 2.0 16v Xantiakaan ei ole
mahdottomuus.tuntuu liika paljolta tuo hinta. Tuntuu kyllä
olleen vähän huolettomalla pidolla, niin kuin
moni muukin ns. "sportti". - Ei GTi:tä kotiin
Lexa kirjoitti:
tuntuu liika paljolta tuo hinta. Tuntuu kyllä
olleen vähän huolettomalla pidolla, niin kuin
moni muukin ns. "sportti".On valitettavaa, että autoja pilataan
välinpitämättömyydellä. Sitten kehdataan vielä
sanoa, että se on täys paska jne. No onhan se,
kun itse pilataan.
Kun ajatellaan esim. BX GTi:tä, sehän on
kerrassaan kompakti paketti ajomukavuutta ja
sporttihenkeä, mutta miksi ihmeessä hyvät autot
päästetään pilalle? Ei voi ymmärtää. - Henkka
Lexa kirjoitti:
Kiinnostaako enää Henkkaa vai menikö Xantian
puolelle?Siinähän saa samalla hinnalla vähemmän
kilometrejä, pysyy fiksujen kirjoissa =) ja
muotoilukin miellyttää. Vaihdossa tulis sitte toi
GTi.. Soita aamulla! Ajattelin silloin
autoliikkeitä vähän koluta. Sen jälkeen lähden
pohjoista kohti ajamaan! - Lexa
Henkka kirjoitti:
Siinähän saa samalla hinnalla vähemmän
kilometrejä, pysyy fiksujen kirjoissa =) ja
muotoilukin miellyttää. Vaihdossa tulis sitte toi
GTi.. Soita aamulla! Ajattelin silloin
autoliikkeitä vähän koluta. Sen jälkeen lähden
pohjoista kohti ajamaan!nyt mittarissa. Katteleppas oisko tuorehkoja
Xantia farkkuja siinä samalla mullekkin. Pitäs
kyllä varmaan sun kanssa joskus tässä tavata ja
hieroa kauppoja. Ps. Kukahan tuon TGD:n veis
pois... - Cat farmer
on sattunut matkan varrelle; viime syksynä lähdin
katsomaan -90 BX Turbodiesel Breakkia josta oli
aika kova hintapyyntö mutta myyjä kehui
puhelimessa auton olevan sisältä ja päältä kuin
uusi ja tekniikan olevan 10. Odotukset olivat
siis korkealla ja kaukaa katsoen auto näytti
vielä hyvältä. Totuus alkoi paljastua heti ovea
avatessa; saranatapit olivat lähes poikkikuluneet
eli ilmoituksen vähäinen kilometrimääräkin meni
heti kättelyssä epäilyn puolelle. Maalipinta oli
liiankin uusi ja paksumpien pakkelointien
kohdalta näkyi jo murtumia, etenkin katossa!
Muutamassa minuutissa löytyi vielä vaikka mitä
viritystä eli auto oli täysi pommi. Todella
pirullinen tapaus koska myyjä valehteli törkeästi
auton kunnon tietäen vielä että tulisin matkan
takaa autoa katsomaan. Onneksi sitä matkaa ei
ollut sataa kilometriä enempää.
Toisin päinkin on käynyt; etsiessäni
harrasteautoa eli 16V BX:ää eräs myyjä ei
liiemmin kehunut autoaan, sanoi jopa maalipinnan
olevan aika kuluneen. Vähältä piti etten jättänyt
lähtemättä katsomaan (yli 500km reissu ja kohde
epäilyttävä) mutta perille päästyäni totesinkin
auton upeaksi; kulku oli sellaista kuin pitääkin,
kone hyrräsi täysin puhtaasti, kori oli täysin
kolhuton, sisustus ehjä ja siisti jne. Maalissa
näkyi himmenemiä mutta ne on sittemmin ratkaistu
hiomavahakäsittelyllä. Valinta oli selvä etenkin
kun lähtöpyyntökin oli samalla tasolla kuin mitä
vastaavista 16 GTi:stä yleensä pyydetään. Tätä
kauppaa ei ole tarvinnut katua (paitsi ehkä sen
myyjän) :)
Eli älä luovu vielä toivosta, hyviäkin BX:iä on
vielä olemassa ja osa niistä tulee aina silloin
tällöin kaupan... - Ei GTi:tä kotiin
Cat farmer kirjoitti:
on sattunut matkan varrelle; viime syksynä lähdin
katsomaan -90 BX Turbodiesel Breakkia josta oli
aika kova hintapyyntö mutta myyjä kehui
puhelimessa auton olevan sisältä ja päältä kuin
uusi ja tekniikan olevan 10. Odotukset olivat
siis korkealla ja kaukaa katsoen auto näytti
vielä hyvältä. Totuus alkoi paljastua heti ovea
avatessa; saranatapit olivat lähes poikkikuluneet
eli ilmoituksen vähäinen kilometrimääräkin meni
heti kättelyssä epäilyn puolelle. Maalipinta oli
liiankin uusi ja paksumpien pakkelointien
kohdalta näkyi jo murtumia, etenkin katossa!
Muutamassa minuutissa löytyi vielä vaikka mitä
viritystä eli auto oli täysi pommi. Todella
pirullinen tapaus koska myyjä valehteli törkeästi
auton kunnon tietäen vielä että tulisin matkan
takaa autoa katsomaan. Onneksi sitä matkaa ei
ollut sataa kilometriä enempää.
Toisin päinkin on käynyt; etsiessäni
harrasteautoa eli 16V BX:ää eräs myyjä ei
liiemmin kehunut autoaan, sanoi jopa maalipinnan
olevan aika kuluneen. Vähältä piti etten jättänyt
lähtemättä katsomaan (yli 500km reissu ja kohde
epäilyttävä) mutta perille päästyäni totesinkin
auton upeaksi; kulku oli sellaista kuin pitääkin,
kone hyrräsi täysin puhtaasti, kori oli täysin
kolhuton, sisustus ehjä ja siisti jne. Maalissa
näkyi himmenemiä mutta ne on sittemmin ratkaistu
hiomavahakäsittelyllä. Valinta oli selvä etenkin
kun lähtöpyyntökin oli samalla tasolla kuin mitä
vastaavista 16 GTi:stä yleensä pyydetään. Tätä
kauppaa ei ole tarvinnut katua (paitsi ehkä sen
myyjän) :)
Eli älä luovu vielä toivosta, hyviäkin BX:iä on
vielä olemassa ja osa niistä tulee aina silloin
tällöin kaupan...Pitää kai seuraavan kerran mennä katsomaan
niitä "pientä fiksausta vailla" BX:iä, jos sieltä
vaikka löytyisi se helmi. :)
Noilla hyvillä BX:llä on muuten tapana mennä
todella nopeasti kaupaksi, että skarppina saa
olla, jos sellaisen meinaa saada.
Tosin täytyy kyllä myöntää, että tuossa
epäonnistuneessa GTi-kaupassa olisin itsekin
voinut hieman miettiä, että mikä autossa on
vikana, jos se on ollut myynnissä loppukeväästä
lähtien...
Mutta siis, ei menetetä toivoa. :) - ????
Ei GTi:tä kotiin kirjoitti:
On valitettavaa, että autoja pilataan
välinpitämättömyydellä. Sitten kehdataan vielä
sanoa, että se on täys paska jne. No onhan se,
kun itse pilataan.
Kun ajatellaan esim. BX GTi:tä, sehän on
kerrassaan kompakti paketti ajomukavuutta ja
sporttihenkeä, mutta miksi ihmeessä hyvät autot
päästetään pilalle? Ei voi ymmärtää.Eikö mielestäsi auto ole aivan paska, jos se ei
pysy kunnossa ilman jatkuvaa "huolenpitoa"
(=korjaamista/uutta osaa)? Jos jonkin muun
merkkisen auton omistajat olisivat yhtä
tietäväisiä ja kiinnostuneita autojensa
kunnosta / kunnossapitämisesta ja käyttäisivät
saman tuntimäärän autoonsa, olisivat ne varmasti
keskimäärin parempikuntoisia kuin sitikat. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
???? kirjoitti:
Eikö mielestäsi auto ole aivan paska, jos se ei
pysy kunnossa ilman jatkuvaa "huolenpitoa"
(=korjaamista/uutta osaa)? Jos jonkin muun
merkkisen auton omistajat olisivat yhtä
tietäväisiä ja kiinnostuneita autojensa
kunnosta / kunnossapitämisesta ja käyttäisivät
saman tuntimäärän autoonsa, olisivat ne varmasti
keskimäärin parempikuntoisia kuin sitikat.Ja paskalla on tapana pysyä junttilan talon
seinässä aika pitkään.
Jos sun päähän ei uppoa se, että auto on just
niin huono kuin entinen omistaja, mä en sille voi
mitään. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Ja paskalla on tapana pysyä junttilan talon
seinässä aika pitkään.
Jos sun päähän ei uppoa se, että auto on just
niin huono kuin entinen omistaja, mä en sille voi
mitään.Piti sanomani, että suomalaissa sitten istuu
ennakkoluulot yhtä sitkeästi kuin paska junttilan
talon seinässä.
Itelläni on "Aatun aateliaa" eli saksalainen
autoteollisuuden menestystarina. Käytin viimeksi
tuota laatuautoani(?) kolmesti katsastuksessa
saadakseni leiman. Ensin oli lokasuoja liian
ruosteessa, sitten pamahti jarruputki kesken
jarrutestin.
Nyt on taas katsastus edessä ja pohjassa kolme
reikää ja yksi peräluukussa. Lisäksi auto nykii
satasen vauhdissa, käy epätasaisesti ja täristää.
Tuskin menee läpi.
Naapuri pistää patonkinsa kerrasta läpi
katsastuksessa, vaikka paska autohan sen pitäis
olla.
Siinä sulle laatua ja puhutaan vielä
samanikäisistä autoista. - ?????
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
Piti sanomani, että suomalaissa sitten istuu
ennakkoluulot yhtä sitkeästi kuin paska junttilan
talon seinässä.
Itelläni on "Aatun aateliaa" eli saksalainen
autoteollisuuden menestystarina. Käytin viimeksi
tuota laatuautoani(?) kolmesti katsastuksessa
saadakseni leiman. Ensin oli lokasuoja liian
ruosteessa, sitten pamahti jarruputki kesken
jarrutestin.
Nyt on taas katsastus edessä ja pohjassa kolme
reikää ja yksi peräluukussa. Lisäksi auto nykii
satasen vauhdissa, käy epätasaisesti ja täristää.
Tuskin menee läpi.
Naapuri pistää patonkinsa kerrasta läpi
katsastuksessa, vaikka paska autohan sen pitäis
olla.
Siinä sulle laatua ja puhutaan vielä
samanikäisistä autoista.Vanhoissa Alfoissa olevat sähköviathan ovat siis
pelkästään omistajien syytä, alfat eivät ole
yhtään muita autoja herkempiä niille? Sitikan
hydraulinesteet tulevat vain omistajien toimesta
pihalle, muissa tulee yhtä usein jos ei pidetä
huolta (vaikka niissä ei edes ole hydrauliikkaa
siinä määrin)? Ooppelien omistajat ovat vain
keskimääräistä tumpelompia tyyppejä kun autoissa
on jos jonkilaista vikaa? Ja varsinkin
passatkuskit ne ovat aivan perseestä kun saavat
vetoakselit hajoamaan...Ja nämä kaikki ovat
todellakin pelkästään omistajien laiminlyönneistä
johtuvia juttuja. Ovatko?
Mikä siinä nyt on, kun ei voi mitään kritiikkiä
hyväksyä. Sitikka on varmasti hyvä auto, mutta
tuskin se paras on joka asiassa. Jos olisi, se
olisi paras auto mitä ikinä on tähän maailmaan
tehty, kaikilla mittareilla mitattuna. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
????? kirjoitti:
Vanhoissa Alfoissa olevat sähköviathan ovat siis
pelkästään omistajien syytä, alfat eivät ole
yhtään muita autoja herkempiä niille? Sitikan
hydraulinesteet tulevat vain omistajien toimesta
pihalle, muissa tulee yhtä usein jos ei pidetä
huolta (vaikka niissä ei edes ole hydrauliikkaa
siinä määrin)? Ooppelien omistajat ovat vain
keskimääräistä tumpelompia tyyppejä kun autoissa
on jos jonkilaista vikaa? Ja varsinkin
passatkuskit ne ovat aivan perseestä kun saavat
vetoakselit hajoamaan...Ja nämä kaikki ovat
todellakin pelkästään omistajien laiminlyönneistä
johtuvia juttuja. Ovatko?
Mikä siinä nyt on, kun ei voi mitään kritiikkiä
hyväksyä. Sitikka on varmasti hyvä auto, mutta
tuskin se paras on joka asiassa. Jos olisi, se
olisi paras auto mitä ikinä on tähän maailmaan
tehty, kaikilla mittareilla mitattuna.Siis paskaahan on joka lähtöön, eri asia on vain,
miten se parfymoidaan.
Kritiikkiä kyllä kestän, mutta alkaa vituttaa
ainainen narina tietyn merkin surkeudesta.
Valitettavasti yhteen merkkiin ei saa yhdistettyä
kaikkien merkkien hyviä puolia, mukaanlukien
Ladan hintalappua. Ja kun autokin on ihmisen
tekele, niin virheitä riittää varmasti.
Yritin vain esimerkilläni kertoa sen että ei ne
patongit sen pahempia ole kuin muut, ei se oo
helppoa millään Aatun ihmeelläkään. Ja väitän
edelleenkin, että omalla käytöksellään voi aika
pitkästi vaikuttaa auton tuleviin vuosiin.
Tuskin omakaan Aatuni olisi niin mätä, jos sitä
olisi edellinen omistaja pessyt ja vahannut
säännöllisesti sekä massauttanut pohjan. Mitään
ei oltu tehty.
No voisin tietty mässytellä, että hittooks mä sen
ostin, mutta se on jo toinen juttu. - Realisti
Ei GTi:tä kotiin kirjoitti:
Kysymykset olivat ilmeisesti minulle
tarkoitettuja.
Hinnasta keskusteltiin puhelimitse, 16 tmk oli
tiukka hinta (käteisellä siis), lähtöhintana oli
20 tmk. Auto on Etelä-Suomessa. Uusintakunnossa
olevat talvirenkaat, kuluneet kesärenkaat.
8 venttiilinen, vuosimalli 90, katalysaattorilla
varustettu. Tehty kansiremontti ja katti uusittu.
Kilometrejä oli 165 tkm, auton sisustan kunnosta
päätellen kaikki oli mittarissa. Autolla on ollut
aikaisemmin 12 omistajaa - 3 autoliikettä, 6
yksityistä, 1 vakuutusyhtiö, 2 kertaa saman
korjaamon hallussa (kolarikorjaus tehty ko.
korjaamossa).
Auto on rekisteröity uudelleen kolarin jälkeen.
Ikkunoissa olevat Prosecur-merkinnät eivät täsmää
nykyiseen rekisterinumeroon. Takapuskurin
metallinvärinen koristelista puuttui. Lisäksi
takapuskuriinkin oli pussattu, koska siinä oli
ilkeä monttu ja alareunassa halkeama. Vetokoukku.
Etupuskuri oli vaihdettu jostain perus-BX:stä,
koska siinä ei ollut sumuvalojen paikkaa, lisäksi
etupuskurin alaspoileri puuttui. Ei
lampunpesimiä. Etupuskurin maali hilseili
ikävästi. Kolaripuolen ovet eivät olleet aivan
suorassa linjassa. Etupuskurin oikea puoli
roikkui, kiinnitys oli pettänyt.
Konehuoneen puolella murtuneita letkuja. Siihen,
mistä kaadetaan öljyt sisään, irti
otettavaan "korkkiin" oli toiselle puolelle tehty
reikä, en tiedä miksi. Tulpanjohdot näyttivät
vanhoilta.
Väri hopea.
Kyllähän tuosta joku saa hyvän pelin, kunhan vaan
hermot riittävät. Itse en maksaisi tuosta 16 tmk.
7-8 tmk korkeintaan, koska siinä on niin paljon
laittamista. Siihen hintaan se tuskin lähtee,
koska omistaja oli maksanut alkuvuodesta 20 tmk
ostaessaan tuon GTi:n. Auton omistaja ei ole
Citikka-ihmisiä.
En ole kokonaan haudannut BX GTi:n hankkimista.
BX:ssä kelpuutan vain vuosimalleista 90 ylöspäin.
En tosin enää lähde ajelemaan tuhatta kilometriä
yhden auton vuoksi, vaan katselen sadan
kilometrin säteeltä. 2.0 16v Xantiakaan ei ole
mahdottomuus.Kannattaa katsoa ympärilleen, ei keltaisen pörssin
järjettömiä pyyntihintoja ole lehdissä joissa
ilmoituksesta pitää maksaa. Kyllä 7-8 tmk:lla
hyvän 19 GTI:n saa, ei se vuosimalli näissä
vanhoissa "romuissa" mitään merkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752