lähdössä budapestiin...

2 matkailijaa

kertokaapa omia kokemuksia budapestista, millainen paikka yleensä? mihin viettämään turvallista ja hauskaa yöelämää, mihin shoppailemaan, onko turvallinen maa? ja kertokaa unkarilaisia sanoja! kaikki tiedot tarpeellisia!!
kiitos! =D

4

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm.66

Laajaan kysymykseen pikku tarina.Oltiin autolla ja kämppärillä kaupungin liepeillä.Matkustettiin HEV-junalla joka halpa ja helppo ,mutta osta lippu etukäteen.
      Joo siitä matkasta.Seistiin junan kyydissä ja muille selvisi ,että ollaan vieraasta maasta (ehkä jopa se että suomesta).Yksi selitti unkariksi,saksaksi ja englanniksi sekaisin matkalla olevia nähtävyyksiä. Roomalaisrauniot ym. Muut matkustajat vilkutteli meitin pikkuselle.
      Kun jäätiin junasta "matka opas" kätteli hyvä ettei halannut.
      Jotenka voit arvata ,että jäi ystävällisten ihmisyen maine.

• ...

sanonta suomeksi sanoo " juna potki vaunuu" = hyvää päivää tai vastaavaa. ja paikallinen vastaa juna potki. helppo muistaa.

• noin

se menee

• Nasta mesta

Budan puoleinen linna alue kannattaa katella ja ehdottomasti julkisilla liikkua, on helppoa ja vaivatonta. Lippu kanssa koska ratsaavat niitá.
      Turistilippu 1-7 páiváksi niin kiva liikkua.
      Budapest on iso paikka ja aikaa kuluu hyvin.
      Hirmjen talo/museo kannattaa káydá ja kom.patsaspuisto.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe