Miksi Ay-maksut pitää saada vähentää verotuksessa ?
Olen ihmetellyt asiaa jo vuosikaudet.
En ole koskaan maksanut henkilökohtaisesti millekkään käenpojalle bonusta.
En myöskään ymmärrä miksi AY-maksut ovat tärkeämpiä kuin sairaan lapsen lääkekulut ?
Ay-aktiivit paasaavat oikeudenmukaisuutta,mutta oikeudenmukaisuus onkin omahyväistä omanedun tavoittelua.
Me muut veronamaksajat maksamme näille mahoille ammattiyhdistyksille tukea.
Olen onnellinen,etten ole ollut koskaan rahoittamassa Lappiin minkään liiton kelomökkiä,vaan olen sijoittanut rahat omaan liittoon,erääseen vakuutusyhtiöön.
Toivon sydämämeni pohjasta,että AY-maksujen vähennysoikeus loppuu ja koittaa ns. poliitikkojen paasaama oikeudenmukaisuuden aika.
Miksi Ay-maksut pitää saada vähentää verotuksessa ?
19
453
Vastaukset
- huomattu
Ja sitten rahoitetaan vasemmisto ja sossuehdokkaita. Ei se ole oikein, se on sitä väärin käyttöä. Koska jäsenistö koostuu niin keskustalaisista kuin muistakin jäsenistä.
- Jäsen.
istuu toisten per....lä kusiaispesässä tuntematta itse mitään tuskaa.
- Niinpä.
Jos on tyhjä yläkerta niin siihähän kärsii koko ruumis ? Saatikka perse .
- liity sinäkin
Älä maksa turhasta. Työttömyysturvaa saat ed. osoitteesta todella edullisesti. Muistatteko mitä Elanto teki säästökassaasiakkailleen? Luuletteko Ay-liikkeen olevan parempi?
- kalle k.
ja hyväksikäyttäjä. Oletko muistanut palauttaa saamasi palkankorotukset, jotka muut ovat sinulle neuvotellet.
- Palkka
kalle k. kirjoitti:
ja hyväksikäyttäjä. Oletko muistanut palauttaa saamasi palkankorotukset, jotka muut ovat sinulle neuvotellet.
Kenelle rahat palautetaan ,Ay-liikkeelle vai työnantajalle ? Mitä lisäarvoa Ay-liike tuo maksettuun palkkaan ? Eikös markkinatalouden kysynnän ja tarjonnan laki säätelekkään palkkoja.Yritysten maksama palkkasumma määräytyy kannattavuuden mukaan.Jos jollekin maksetaan enemmän kuin aiemmin,eikä tuottavuus nouse niin vähennetään porukkaa.
Mikä oikeus AY-liikkeellä on vaatia palkansaajaa maksamaan bonusta itselleen ?
Tulkitsen Ay-liikkeen vaatimukset yleisesti kiristykseksi,joka viittaa mafiamalliseen toimintaan,joka pitäisi lailla kieltää. - olisi kiva tietää
Palkka kirjoitti:
Kenelle rahat palautetaan ,Ay-liikkeelle vai työnantajalle ? Mitä lisäarvoa Ay-liike tuo maksettuun palkkaan ? Eikös markkinatalouden kysynnän ja tarjonnan laki säätelekkään palkkoja.Yritysten maksama palkkasumma määräytyy kannattavuuden mukaan.Jos jollekin maksetaan enemmän kuin aiemmin,eikä tuottavuus nouse niin vähennetään porukkaa.
Tulkitsen Ay-liikkeen vaatimukset yleisesti kiristykseksi,joka viittaa mafiamalliseen toimintaan,joka pitäisi lailla kieltää.Olisi mukava tietää mihin nämät ay-maksut menevät. Kuinka sossut hyötyvät niistä, palkatessaan omaa porukkaa töihin. Onkohan missääån tietoa näistä rahankäytöstä, mihin ne menevät.
- liity sinäkin
kalle k. kirjoitti:
Minä puhun 30 v:n kokemuksella; siis Ay-liikkeestä ja sille maksamastani TURHASTA jäsenmaksusta. Sinä taisit vielä kävellä "isäsi edessä", kun minä jo maksoin niitä sinulle ja politrukkikavereillesi niin tärkeitä jäsenmaksuja. Jos olisin saanut apua, kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä, en varmasti valittaisi. Teidän mainostamanne "oikeudeliinen apu" irtisanomistilanteissa on täysin p..seestä!
- kalle k.
Palkka kirjoitti:
Tulkitsen Ay-liikkeen vaatimukset yleisesti kiristykseksi,joka viittaa mafiamalliseen toimintaan,joka pitäisi lailla kieltää.Yritä tarjota työnantajalle. Tuskin kieltäytyy.
Sano perusteluksi vaikka että.
"Hävettää ottaa vastaan näitä Ay-liikkeen neovottelemia korotuksia. Kun minä en kuulu liittoon". - kalle k
liity sinäkin kirjoitti:
Minä puhun 30 v:n kokemuksella; siis Ay-liikkeestä ja sille maksamastani TURHASTA jäsenmaksusta. Sinä taisit vielä kävellä "isäsi edessä", kun minä jo maksoin niitä sinulle ja politrukkikavereillesi niin tärkeitä jäsenmaksuja. Jos olisin saanut apua, kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä, en varmasti valittaisi. Teidän mainostamanne "oikeudeliinen apu" irtisanomistilanteissa on täysin p..seestä!
jolla on kokemusta. Kaikki ei vain elämöi sillä.
- kalle k
liity sinäkin kirjoitti:
mutta älä aliarvioi tuntemattomia. "Tuotannollis taloudellisista syistä", Oliko muita syitä. Vain sinä ja entinen työnantajasi tiedätte sen.
- Kuuntelija
kalle k kirjoitti:
mutta älä aliarvioi tuntemattomia. "Tuotannollis taloudellisista syistä", Oliko muita syitä. Vain sinä ja entinen työnantajasi tiedätte sen.
Hei Sosiaaliset Demokraatit
Kun te puhutte toisaalla työnantajista vastustajina ja Sirola Opistossa toimitte työnantajina.Voisitteko kommentoida näitä Sirola Opiston viimeaikaisia irtisanomimisia ja "suut supulle"-sopimuksia tässä valossa ?
Katsoin tuon Daa Tvaa Tri-radion ohjelman aiheesta ja panin merkille,että ymmärtäähän Sosiaalidemokraattikin markkinatalouden päälle Sak:ssa.Tulos plussalle ja toveri ulos on markkinataloutta Sirolanmalliin.Miksei Sak ryhtynyt poispotkittujen puolustajaksi ? Siinähän olisi ollut mitä parhain paikka puolustaa pientä punaista työntekijää isoa pahaa työnantajaa vastaan.
Niinhän se vain on,sopulitaloutta voi harrastaa teoriassa ja markkinataloutta käytännössä. - liity sinäkin
kalle k kirjoitti:
Ja firma tuotti voittoa! Mutta Ay-oikeusoppineet eivät persettä penkistä nostaneet. Onneksi edes STTK on herättänyt keskustelua asian tiimoilta. Jos olisi ollut politiikasta kysymys, olisi persettä lyöty penkkiin jo monta kertaa. Mutta kun oli vain pienestä ihmisestä.
- on ne muutkin puolueet tehn...
kalle k kirjoitti:
On ne muutkin työläisten etuja ajaneet kuin sossut ja vasemmistopuolueet. On turhaa väittää että vain nämä vasemmistopuolueet ovat edut saaneet.
on ne muutkin puolueet tehn... kirjoitti:
On ne muutkin työläisten etuja ajaneet kuin sossut ja vasemmistopuolueet. On turhaa väittää että vain nämä vasemmistopuolueet ovat edut saaneet.
..tietää?
MIKSI ay maksut ovat verovähennyskelpoisia?
Yhtä älailla voi kysyä: Miksi eivät olisi?
Firmassa saa vähentää verotuksessa mm varat, jotka käytetään Tulojen hamkkimiseen ja ylläpitämiseen. Eli ei siis tule uusia rahoja, vaan niistä ei tarvitse maksaa veroa, joilla luodaan uutta arvoa.
Tämä on saman asia eräs ilmentymä: Tulon hankkimiseen ja säilyttämiseen käytetty osa. Vai haluatko, että se poistetaan kaikilta? Vai onko lain oltava erilainen ay-toiminnassa kuin muissa maan tekemisissä?
Toisaalta, ay-toiminnasta vain osa on työttömille korvatavaa rahaa. Ay-liikkeen eräs yleisesti hyväksyttävä tehtävä on lakiavun saaminen. Mieti, jos ay-toimintaa lakimiehineen ym EI olisi, miten työntekijät voisivat valvoa etujaan?
Ei jokainen työnantaja niin kovasti välittäisi noudattaa lakia palkan maksamisesta, puhumattakaan työturvallisuuteen yms liittyvistä, jos ei iolisi mitään eikä ketään, jotka asiaa lakien noudattamaista valvoisivat.
Kerro oma visiosi näiden asioiden hoitamisessa?
Luulen sinun/teidän olevan kuitenkin sitä mieltä, että työntekijälläkin on joitain oikeuksa. Siis mitä oikeuksia sinin milestäsi saisi säilyttää?- liity sinäkin
VempelKolli kirjoitti:
..tietää?
MIKSI ay maksut ovat verovähennyskelpoisia?
Yhtä älailla voi kysyä: Miksi eivät olisi?
Firmassa saa vähentää verotuksessa mm varat, jotka käytetään Tulojen hamkkimiseen ja ylläpitämiseen. Eli ei siis tule uusia rahoja, vaan niistä ei tarvitse maksaa veroa, joilla luodaan uutta arvoa.
Tämä on saman asia eräs ilmentymä: Tulon hankkimiseen ja säilyttämiseen käytetty osa. Vai haluatko, että se poistetaan kaikilta? Vai onko lain oltava erilainen ay-toiminnassa kuin muissa maan tekemisissä?
Toisaalta, ay-toiminnasta vain osa on työttömille korvatavaa rahaa. Ay-liikkeen eräs yleisesti hyväksyttävä tehtävä on lakiavun saaminen. Mieti, jos ay-toimintaa lakimiehineen ym EI olisi, miten työntekijät voisivat valvoa etujaan?
Ei jokainen työnantaja niin kovasti välittäisi noudattaa lakia palkan maksamisesta, puhumattakaan työturvallisuuteen yms liittyvistä, jos ei iolisi mitään eikä ketään, jotka asiaa lakien noudattamaista valvoisivat.
Kerro oma visiosi näiden asioiden hoitamisessa?
Luulen sinun/teidän olevan kuitenkin sitä mieltä, että työntekijälläkin on joitain oikeuksa. Siis mitä oikeuksia sinin milestäsi saisi säilyttää?Älä s....na mainosta Ay-lakimiehiä ja heidän apuaan. Puhut paskaa. Oletko itse saanut? Lue tuolta edeltä, kuinka en saanut mitään oikeusapua, vaikka olin kiltisti maksanut 30 vuotta jäsenmaksuja. Voittoa tekevä firma irtisanoi meitä suuren lauman taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Ay-oikeusoppineet eivät persettään nostaneet kovapalkkaisilta tuoleiltaan. SAK:ssa ei ole edes julkisesti puhuttu moisesta asiasta, STKK on sentään jo nostanut "kissan" pöydälle ko. asiassa.
liity sinäkin kirjoitti:
Älä s....na mainosta Ay-lakimiehiä ja heidän apuaan. Puhut paskaa. Oletko itse saanut? Lue tuolta edeltä, kuinka en saanut mitään oikeusapua, vaikka olin kiltisti maksanut 30 vuotta jäsenmaksuja. Voittoa tekevä firma irtisanoi meitä suuren lauman taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Ay-oikeusoppineet eivät persettään nostaneet kovapalkkaisilta tuoleiltaan. SAK:ssa ei ole edes julkisesti puhuttu moisesta asiasta, STKK on sentään jo nostanut "kissan" pöydälle ko. asiassa.
Olen saanut mm kotikasvatuksen, jonka mukaan ihmisille ei kiroilla. En koskaan sano kenenkään, kuten sinä ILMOITAT minun puhuvan. Paskaa.
Sekö on SAKn vika, että teidät irtisanottiin?
Mutta, mikä on työläisen turva?
Hajottaminenko?
Se on huonompi vaihtoehto.
Metallin puheenjohtaja Erkki Vuorenmaa vaati lakia, että joukkokanteita voisi nostaa.
SAKn on toimittava olevan lain mukaan.
ten meidän jokaisen. Asenteiden koveneminen ei lie sekään ay-liikkeen syytä. Vai?
Yksittäisiä riita-asioita ay-liikkeen toimesta on satoja koko maassa jatkuvasti vireillä. Useimmiten ne voitetaan.
Paha kello kauaksi kuuluu!
Ja tahallinen provokaatio.- kalle k.
on ne muutkin puolueet tehn... kirjoitti:
ole pelkästään vasemmiston ansiota. Mutta totuus liikkunee kuitenkin selvästi 90% yläpuolella.
Varsin monien, tänään itsestään selvyyksinä pidettyjen etujen hankkiminen on 100% :sesti vasemmiston aikaansaannosta.
Jos selailet SAK:laisen Ay-liikkeen historiaa huomaat sen.
Se on eri asia antaako luontosi periksi tunnustaa sitä. - liity sinäkin
VempelKolli kirjoitti:
Olen saanut mm kotikasvatuksen, jonka mukaan ihmisille ei kiroilla. En koskaan sano kenenkään, kuten sinä ILMOITAT minun puhuvan. Paskaa.
Sekö on SAKn vika, että teidät irtisanottiin?
Mutta, mikä on työläisen turva?
Hajottaminenko?
Se on huonompi vaihtoehto.
Metallin puheenjohtaja Erkki Vuorenmaa vaati lakia, että joukkokanteita voisi nostaa.
SAKn on toimittava olevan lain mukaan.
ten meidän jokaisen. Asenteiden koveneminen ei lie sekään ay-liikkeen syytä. Vai?
Yksittäisiä riita-asioita ay-liikkeen toimesta on satoja koko maassa jatkuvasti vireillä. Useimmiten ne voitetaan.
Paha kello kauaksi kuuluu!
Ja tahallinen provokaatio.Mitä itse tekisit samassa tilanteessa? Eikö saa arvostella, jos on moisen kohtelun kohteeksi joutunut? Maalla on hyvä huutaa, kun merellä tapahtuu vahinko. Oma suu lähenpänä, kuin kontin suu. Näinhän se on, kunnes omalle kohdalle sattuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316216- 394032
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833363- 122928
- 122297
- 292292
- 1621926
- 241769
- 281554
- 1051392