Älypuhelimeen paikannussovellus, jos apua tarvitset.

Anonyymi

Näin se todellisuudessa on. Älypuhelin paikantaa, missä olet. Mutta tein siihen puheliimeni sovelluksenkautta ohjelman 112, siis hätäkeskukseen kaiken varalta, jos eksyn kulkemaltani polulta metsässä, tai muisti pätkii, tai jalka murtuu johonkin kuoppaan astuessaan, tai sairauskohtaus yllättää.

Siihen jos sitten hätätilanteessa soitan, niin näkevät koordinaateista, missä olen, tai missä sinä olet vastaavassa tilanteessa.. Suomi on harvaanasuttumaa kaupunkikeskuksia lukuunottamatta.. Pienetkin kaupungit ympärtistöltään ovat harvaanasuttuja. Moni muistisairas voi eksyä jopa kauppareissulla, tai karatessaan hoitolaitoksesta tai eksyä omasta kodistaan. Siksi älypuhelimen paikannussovellus on paikallaan. Se helpottaa pelastusviranomaisten tehtävää pelastustöissä.

Se ei haittaa vaikka minua seurattaisiin sateliittienkautta paikannussovellutuksenkautta missä liikun. Kotia olen aina osannut ja päässyt kuten ennenkin. Mutta, huomisesta ei tiedä?? Pakko hyväksyä paikannussovellus, vaikka tuntuu, että turhaan seuraavat minun jalanjälkiä, ehkä minun parhaakseni. En tiedä. En ole tottunut tällaisiin paikannussovellutuksiin, tuntuu kuin kytättäisiin minne menet ja missä olet. Pakko se on varmaan hyväksyä, kun laitoin paikannussovellutuksen 112:seen.

make...vann.

24

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anonyymi
      3.9.2019 9:55
      Paitsi ettet tiedä mikä metsä on saati että olisit sellaisessa koskaan käynyt puhelimen mukaan ottaminen metsään on enemmän kuin ok edellyttäen että siitä puhelimesta löytyy sijaintipaikannin. Monen moni piruparka olisi löydetty todella kivuttomasti ilman tarvetta poliisiin, armeijaan tms. turvautumiseen tai esim. lentokoneisiin eksyneiden etsintöjen yhteydesä. Jopa monen eksyneen henkikin olisi säästynyt. Mitään edellistä kun ei välttämättä edes tarvita kun puhelimesta löytyy paikannin ei edes eksyneen puhelinsoittoa paniikissa hätäkeskukseen edellisen eksyessä. Riittää kun avaa puhelimen paikanninsovelluksen ja katsoo itse missä on ja mihin suuntaan tulee lähteä. Erittäin fiksu keksintö puhelimen sijaintipaikannin. Mikä parasta, oman sijainnin voi jakaa muiden ihmisten kanssa esim. perheenjäsenten jotka voivat seurata missä perheenjäsen on jos esim. hänestä ei kuulu yllättäen yhtään mitään (sairauskohtaus tms). Ilman sijaintipaikanninta ja sen jakoa esim. poliisi voi eksyneen puhelimen paikallistaa mutta kuten todettua sille ei ole tarvetta jos puhelimesta löytyy em. sijaintipaikannin.

Suosittelen erittäin vahvasti edes ilman minkäänlaista asiayhteyttä tai edellytystä luonnossa liikkumiseen. Ihmisiä kun eksyy ja joutuu hukkaan ilman tarvetta astua ensimmäistäkään askelta metsän suuntaan.

Anonyymi
      3.9.2019 10:21
      Mitä luulet, meneekö tunti vai päivä ennenkuin makevan tekee tuostakin avauksen? Olisikin ensimmäinen koskaan jossa olisi jotain järkeä.

• Anonyymi

"Anonyymi 3.9.2019 10:21
        Mitä luulet, meneekö tunti vai päivä ennenkuin makevan tekee tuostakin avauksen? Olisikin ensimmäinen koskaan jossa olisi jotain järkeä."

- Päivä siihen meni.

• Anonyymi

"make..van 4.9.2019 22:21
        Tietysti pelkona on, että ulkopuoliset seuraavat missä kuljen tai olen, vaikka ei olisi hätätilanne. Se tässä vähän pelottaa, jos minua seurataan ja tekemisiäni. Saako edes yötänsä nukkua rauhassa, jos joku vaanii."

• Anonyymi

Kyllä sitä ennenkin pystyttiin puhelin paikantamaan . Kun vaan seurasi lankapuhelimen johtoa, niin kyllä lopulta puhelin löytyi. Minä en usko , että tuollaisia satelliitteja on ollenkaan olemassa. Kun kuvien mukaan niissä ei ole mitään moottoria niin ei ne voi lentää . On taas keksitty keino höynäyttää ihmisiä.

• Anonyymi

No, niin se oli ennen, että puhelin paikannettiin lankoja pitkin, mutta eipä ole enää kovinkaan pitkään. Lankapuhelimet ovat kohta historiaa. Sateliitteja on avaruudessa, mutta ne eivät näy maanpäällä kulkeville ihmisille. Ihmisten höynäyttämisestä ei ole kyse.

Sateliitit ovat nykyaikaa. Niisen kautta meidän tietoliikenne kulkee, tietokoneiden ja kännyköiden ja uusimpien älypuheliemen kautta, joista viimeksi mainitsemani älypuhelin on tietokone pienoiskoossa. Se on nykyäikaa ja lankapuhelimet ovat historiaa.

make...vann.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, niin se oli ennen, että puhelin paikannettiin lankoja pitkin, mutta eipä ole enää kovinkaan pitkään. Lankapuhelimet ovat kohta historiaa. Sateliitteja on avaruudessa, mutta ne eivät näy maanpäällä kulkeville ihmisille. Ihmisten höynäyttämisestä ei ole kyse.

Sateliitit ovat nykyaikaa. Niisen kautta meidän tietoliikenne kulkee, tietokoneiden ja kännyköiden ja uusimpien älypuheliemen kautta, joista viimeksi mainitsemani älypuhelin on tietokone pienoiskoossa. Se on nykyäikaa ja lankapuhelimet ovat historiaa.

make...vann.

Lankapuhelimen paikantaminen lankaa seuraamalla oli vitsi joita sinä kävelevä sellainen et tunnetusti ymmärrä minkä tulit taas edellä todistaneeksi. Sama homma satelliitin kanssa vitsi kuten sinäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lankapuhelimen paikantaminen lankaa seuraamalla oli vitsi joita sinä kävelevä sellainen et tunnetusti ymmärrä minkä tulit taas edellä todistaneeksi. Sama homma satelliitin kanssa vitsi kuten sinäkin.

No, olisihan se pitänyt arvata. Mutta kun en, että vitsi sehän. Voi hitsi, mikä vitsi. Kyllä ihminen voi olla helposti narrattavissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, olisihan se pitänyt arvata. Mutta kun en, että vitsi sehän. Voi hitsi, mikä vitsi. Kyllä ihminen voi olla helposti narrattavissa.

siinäpä se kun se oli pelkkä vitsi ilman pienintäkään pyrkimystä narraamaan sillä ketään. Itsellä ei käynyt edes mielessä ettei tuota vitsiä joku edes ymmärtäisi vaikka en sitä edes itse kirjoittanut.

Rautalangasta koska epäilen suuresti ettet ymmärtänyt vitsiä vieläkään:

Aiheen ollessa älypuhelimien satelliittipaikannus joku heitti vitsin kuinka ennen vanhaan lankapuhelimet muka paikannettiin seuraamalla lankoja missä puhelin sijaitsee. Sateliitti vitsi edusti samaa sarjaa mutta en jaksa itsestäänselvyyksiä enempäänsä lähtiä avaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siinäpä se kun se oli pelkkä vitsi ilman pienintäkään pyrkimystä narraamaan sillä ketään. Itsellä ei käynyt edes mielessä ettei tuota vitsiä joku edes ymmärtäisi vaikka en sitä edes itse kirjoittanut.

Rautalangasta koska epäilen suuresti ettet ymmärtänyt vitsiä vieläkään:

Aiheen ollessa älypuhelimien satelliittipaikannus joku heitti vitsin kuinka ennen vanhaan lankapuhelimet muka paikannettiin seuraamalla lankoja missä puhelin sijaitsee. Sateliitti vitsi edusti samaa sarjaa mutta en jaksa itsestäänselvyyksiä enempäänsä lähtiä avaamaan.

Vaikka et sitä kirjoittanutkaan, niin en sitä ymmärtänyt, enkä sun kommettiasi, tuskin edes itsekkään et ymmärtänyt mitä tänne yleensä kirjoitat. Taidat olla ihan sekasin, kun et tajuu mitä kommentoit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka et sitä kirjoittanutkaan, niin en sitä ymmärtänyt, enkä sun kommettiasi, tuskin edes itsekkään et ymmärtänyt mitä tänne yleensä kirjoitat. Taidat olla ihan sekasin, kun et tajuu mitä kommentoit.

No niin lestapoika ilta on taas edennyt vaiheeseen jossa neuvon sinua sulkemaan niin korkin kuin tietokoneenkin koska aloitit taas provoamaan, vttuilemaan ja muita sekopäiksi kutsumaan. Älä minulle raivoa jos..kun päässäsi ei ole sen vertaa aivotoimintaa että ymmärtäisit vitsiä. Ihme hiihtäjä saa raivarit tilanteessa missä pitäisi nauraa vitsille?

Oletko sinä nyt ihan varma että keskustelupalsta on sinulle oikea paikka koska olet kykenemätön asialliseen mielipiteiden vaihtoon muiden kanssa päätyen aina aukomaan päätä muille lopputuloksella missä saat muutkin vttuuntumaan? Eikä siihen tarvita edes muita keskustelijoita kun sinä kirjoitat ilmankin avauksia joissa haukut kaikki muut kirjoittajat kirjoituksineen vetäen sen jälkeen marttyyriviitan niskaan esittäen uhria kun ensin itse provoat muut riitelemään kanssasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin lestapoika ilta on taas edennyt vaiheeseen jossa neuvon sinua sulkemaan niin korkin kuin tietokoneenkin koska aloitit taas provoamaan, vttuilemaan ja muita sekopäiksi kutsumaan. Älä minulle raivoa jos..kun päässäsi ei ole sen vertaa aivotoimintaa että ymmärtäisit vitsiä. Ihme hiihtäjä saa raivarit tilanteessa missä pitäisi nauraa vitsille?

Oletko sinä nyt ihan varma että keskustelupalsta on sinulle oikea paikka koska olet kykenemätön asialliseen mielipiteiden vaihtoon muiden kanssa päätyen aina aukomaan päätä muille lopputuloksella missä saat muutkin vttuuntumaan? Eikä siihen tarvita edes muita keskustelijoita kun sinä kirjoitat ilmankin avauksia joissa haukut kaikki muut kirjoittajat kirjoituksineen vetäen sen jälkeen marttyyriviitan niskaan esittäen uhria kun ensin itse provoat muut riitelemään kanssasi.

Tähän asti olen pystynyt asialliseen keskusteluun?

• Anonyymi

Raato löytyy helpommin maastosta.

• Anonyymi

Oliko jäähytin-neste sian suen raato

• Anonyymi

Ei se älypuhelin paikantaminen kummallista teknologiaa vaadi. Minä paikansin työkaverin älypuhelimen neljässä sekunnissa. Katsoin vain kaverin työpöydälle ja paikansin puhelimen siitä pöydän kulmalta. Ei ollut edes vaikeea

• Anonyymi

Huono vitsi! Ei naurattanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huono vitsi! Ei naurattanut.

Huumorintajuttomuus on tunnetusti selkeä merkki vakavista mielenterveysongelmista. Edellinen ei ole sitten vitsi make..valittaja..van vaan ihan oikea lääketieteen tunnustama fakta.

• Anonyymi

En ole huumoritajuton. Huumoria ymmärrän ja vitsejä. Mutta älypuhelimen paikantaminen pöudänkulmalta. Ei se vitsiltä kuulostanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole huumoritajuton. Huumoria ymmärrän ja vitsejä. Mutta älypuhelimen paikantaminen pöudänkulmalta. Ei se vitsiltä kuulostanut.

Paitsi että edellinen vitsi oli samasta kynästä kuin lankapuhelin- ja satelliittivitsit joita et ymmärtänyt kuten et viimeisintäkään eli et ymmärrä vitsiä minkä edellä tulit vielä tunnustaneeksi,

Anna jo olla äläkä aina ala inttämään koska seuraavaksi alat tiuskimaan ja nimittelemään muille kirjoittajille sen seurauksena ettei sinulla nouse hissi ylös asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että edellinen vitsi oli samasta kynästä kuin lankapuhelin- ja satelliittivitsit joita et ymmärtänyt kuten et viimeisintäkään eli et ymmärrä vitsiä minkä edellä tulit vielä tunnustaneeksi,

Anna jo olla äläkä aina ala inttämään koska seuraavaksi alat tiuskimaan ja nimittelemään muille kirjoittajille sen seurauksena ettei sinulla nouse hissi ylös asti.

En ala inttämään, tiuskimaan, nimityelemään vain vahingossa. Ymmärrän. Miten sen kukin tulkitsee vitsiksi, on yksilöllistä.

• Anonyymi

Onko se sitten vitsi jos joku sanoo:"pikkainen kamppi"? Tai "tunkkainen messu"? Tai "Viron pottu" Tai "pikkainen kappeli"?????

• Anonyymi

Ei se puhelin paikanna missä ihminen on. Se paikantaa puhelimen . Voit jättää puhelimen kotiin ja huidella pitkin kyliä ja varmasti puhelin näyttää puhelimen sijainnin eikä henkilön sijaintia

• Anonyymi

Kyllä minä sen tajuan, että puhelin on oltava mukana vyölaukussa, kun kaemmaksi lähtee.. Tärkeintä on henkilön sijainti. Ei sitä puhelinta etsitä, vaan henkilöä hätätilanteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä sen tajuan, että puhelin on oltava mukana vyölaukussa, kun kaemmaksi lähtee.. Tärkeintä on henkilön sijainti. Ei sitä puhelinta etsitä, vaan henkilöä hätätilanteissa.

Miksi sinä avauksen aiheen kopioinnista jätit oleellisimman pois verrattuna alkuperäiseen eli sen, että 112 asetuksen lisäksi paljon hyödyllisempi itselle ja ihmisille jolle paikanninsovellus on jaettu on googlemaps-sovellus mistä itse näkee missä vtussa huitelee oli eksyksissä tai ei? Silloin kun ei edes eksy ja jos eksyykin voi itse katsoa mihin päin lähtee kuleksimaan ilman tarvetta soitella 112:een.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä avauksen aiheen kopioinnista jätit oleellisimman pois verrattuna alkuperäiseen eli sen, että 112 asetuksen lisäksi paljon hyödyllisempi itselle ja ihmisille jolle paikanninsovellus on jaettu on googlemaps-sovellus mistä itse näkee missä vtussa huitelee oli eksyksissä tai ei? Silloin kun ei edes eksy ja jos eksyykin voi itse katsoa mihin päin lähtee kuleksimaan ilman tarvetta soitella 112:een.

En ole mitään kopioinut. Avaus on minun.. Mitä sinä väität? Ei minulla ole googlemaps sovellusta. En tarvitse. Olen opetellut tuntemaan maastot, missä liikun. Maamerkkejä käyttäen, polkuja, kiviä, puita, Ilmansuunta aurinkoapuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe