Tuore tutkimus: Toyota RAV4 turvallisin auto

Anonyymi

Ei päivääkään ilman vähintään yhtä Toyotan suuruuden julistusta. Parhaimpina päivinä niitä aina tulee kaksin:

Toyota on turvallisin auto. Se ei ole enää esimerkiski Volvo.

Toyotan RAV4-katumaasturi on turvallisin auto. Tähän tulokseen on päätynyt vakuutusyhtiö Folksam, joka selvitti 324 automallin turvallisuuden. Toyotan maasturi on selvityksen mukaan 52 prosenttia turvallisempi kuin keskivertoauto.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-toyota-rav4-turvallisin-auto/d8b0b714-372c-4157-9523-acac59d89149

33 kommenttia

Vastaukset

  • Toyotat ovat aina ennekin voittaneet kaikki turvallisuustestit.

    • Ne ei tuokaan pidä paikkaansa, tiedät kyllä hörhö


  • Juu, sinä suuri julistaja jaksat julistaa samaa uutista moneen otteeseen, vaikka se olisi kuinka hölmö ja hölmöä. Eihän tuollainen vakuutusyhtiön tilasto kerro kuin sen mitä ovat joutuneet korvaamaan ja millä autoilla on ajettu kolareita. Kolareitten laatua ei voi verrata, koska kaikki ovat erilaisia ja ihan sattumaa miten ja kuinka paljon niitä sattuu. No Hörhölle riittää yksikin positiivinen sana jossain artikkelissa ja siitä voikin sitten vääntää itse vetävän ja raflaavan jutun ja toistaa sitä jopa vuosia.

  • Muistuttaisin, että kyse on vain yhdestä automallista. Se ei tarkoita, että kaikki Toyotat olisivat turvallisia.

    • Kyllä se vahvasti viittaa siihen että kaikki uudella TNGA runkorakenteella tehdyt Toyotat ovat turvallisia ja luotettavia kulkineita pienillä päästöillä. Muulla ei niin väliä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä se vahvasti viittaa siihen että kaikki uudella TNGA runkorakenteella tehdyt Toyotat ovat turvallisia ja luotettavia kulkineita pienillä päästöillä. Muulla ei niin väliä.

      Itsekantavissa koreissa ei ole runkorakenteita.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Itsekantavissa koreissa ei ole runkorakenteita.

      Ei tietenkään volkkareissa mutta Toyotan TNGA on aivan uusi ja maata mullistavaa runkorstkaisu, jonka ympärille kori on rakennettu. Muistakaa TNGA.


  • Onko sinulla lukutaidossa tai luetun ymmärtämisessä isojakin ongelmia? Kysymyshän oli juurikin Rav 4 mallista. Aivan kaikilla merkeillä on sama tilanne. Ei ne kaikki mallit millään merkillä ole yhtä turvallisia. Joillakin merkeillä tosin kaikki mallit voi olla yhtä vaarallisia itselle ja muilla ja varsinkin pölhöpetterien käsissä. Raumalla oli esimerkkitilanne turvattomasta autosta ja kuskista. Pää

  • Ja seuraavana vuonna voi kolareita sattua eri malleille ja muutama pahempi, niin lista on taas täysin toisenlainen. Jostain syystä Toyotissa on meillä korkeammat vakuutusmaksut kuin verrokeilla ja se kertoo, että Toyota on useimmin kolareissa ja se kertoo suuremmista korvaussumista, eli henkilövahingoista.

    • Voiskohan olla että tojotia on eniten liikenteessä oleva automerkki.
      Ja vahinkohan voi sattua ihan sen tojokuskin itsensä aiheuttamasta vahingosta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voiskohan olla että tojotia on eniten liikenteessä oleva automerkki.
      Ja vahinkohan voi sattua ihan sen tojokuskin itsensä aiheuttamasta vahingosta.

      Maksut tulee suhteessa onnettomuuksien määrä/autojen lukumäärä. Muutenhan autot joita on vähän, olisi halvat vakuutukset, höhlä.


  • Ei ole Volvo eikä Saab vaan Toyota, turvallisin auto meinatenkin. Näin se maailma muuttuu. Saab ja Volvo on myyty kiinalaisille. Mitä jää jäljelle, johon voi luottaa ? Toyota !

    • Hihii, melkoinen höpö tuo ystävämme.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hihii, melkoinen höpö tuo ystävämme.

      Folksamiako tarkoitit? Oliko taas väärin tutkittu? 50% turvallisempi kuin muut keskimäärin, saa trollin taas oksentamaan, niinkuin näkyy.


  • Entä tässä kunnossa 40tkm ajettuna?
    https://photos.app.goo.gl/EvfoQTKdM4V40RRe2

    • Ei voi olla tosi, eihän tuollaisia saisi asiakkaille myydä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei voi olla tosi, eihän tuollaisia saisi asiakkaille myydä.

      Trolli paljastui automyyjäksi kun puhuu asiakkaista. Merkantti vikavaagenmyyjänä ei liene harvinaisuus. Kommenteista pätellen jopa yleinen. Vilpin hyväksyminen taitanee olla tärkein kriteeri. Oikaiskaa toki jos olen tehnyt virheellisen arvioinnin.


    • Äläpä käännä puhetta Toyotan älyttömästi ruostumisesta muuhun.


  • Miks ei saisi jos keskimäärin 20 kertaisesti enemmän ruostunutta passattiakin huijausohjelmalla varustettuna myydään. Tosin ostajat alkavat olla jo aika harvalukuisia hitlerfaneja saksalaisella huumorilla.

    • Hihii, huono yritys Tero.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hihii, huono yritys Tero.

      Skarppaa pöljä vähän ja yritä edes puolustautua. Autoistahan oli kyse eikä minusta. luuseri!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Skarppaa pöljä vähän ja yritä edes puolustautua. Autoistahan oli kyse eikä minusta. luuseri!

      Sinustapa hyvinkin, yrität vaikka millä pelastaa Toyotan ruosteongelmat ja melut ym... ei vaan onnistu.


  • Kysytääs näin; ajetaan nokkakolari RAV4:n ja Volvo XC60:n kanssa. Kummassa istut mieluummin? I rest my case.

    • RAV4:ssä tietysti koska se on tutkitusti turvallisin.


  • Tyhmä kysyy enemmän kuin viisas ehtii vastata. Tuskin nyt kumpaankaan lähtisi kukaan täyspäinen kokeilemaan. Viisas luottaa ennemmin koettuihin ja tilastoituihin kokemuksiin. Pitkästä kokemuksesta tiedän volvon turvalliseksi autoksi. Mutta hopialle nyt vaan on joutunut kun myytti on murtunut. Kehitys kehittyy eikä mikään ole ikuista. Volvokin alkoi pilaantua jo renault ford yhteistyön seurauksena. Esim. nelikymppistä volvoa en todellakaan ostaisi.

    • Juu, tuo vakuutusyhtiön tilasto on jotenkin varrattavissa Valittujen Palojen kyselyihin, ihan yhtä pätevää dataa, hehee mikäpälli.


  • En kehottanut miettimään että olisiko se järkevää, Kummassa istuisit jos olisi pakko?
    Vakuutusyhtiön korvaustilastoa en pidä kovinkaan vakuuttavana argumenttina vrt. törmäystestit.
    Suomessakin pappa-autona tunnettu tojo on Ruotsissa sitä vieläkin enemmän. Pappa tunnetusti käy 2km päässä kaupassa lähiönopeuksia käyttäen. Tuollaisissa nopeuksissa pärjäisi mopoautollakin.

  • Kyllä se nyt vaan oli turvallisin auto se Rav 4 vaikka kuinka yrität kiemurrella ja venkoilla niin ja tietenkin oli väärä tutkija ja väärin tutkittu vaikka vakuutusyhtiön tieto koostuu vähintäänkin sadoista autoista eri kolaritilanteista aidossa liikenteessä ja aidoissa tilanteissa verrattuna teoreettiseen törmäystestiin jossa eo ole eläviä ihmisiä autoissa sisällä. Kolaritilanne toisen auton kassa on aivan eri tilanne jossa törmäystestissä vaan törmätään esteeseen. Kun tutkimuksen julkaisija oli ruotsalainen folksam niin uskottavuus vaan paranee. On se toyota vaan maineensa veroinen tai vielä vähän enemmänkin. Ei ole mitään syytä epäillä tutkimuksen aitoutta ja pätevyyttä. Toyota vaan alkaa olla parasta a-ryhmää kaikessa.

    • Teron elämä ja usko perustuu ihan mihin vaan juttuun jos sieltä löytyy jotain positiivista Toyotasta ja kaikki negatiivinen kielletään ja vaietaan kommuunissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Teron elämä ja usko perustuu ihan mihin vaan juttuun jos sieltä löytyy jotain positiivista Toyotasta ja kaikki negatiivinen kielletään ja vaietaan kommuunissa.

      Mistä ihmeen negatiivista jutuista sää meuhkaat ?


  • Toyota on aina ollut kestävä ja turvallinen.

  • Turvallisin kunnes täytyy yrittää väistää jotain :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös