Äkkiä arvioiden siirtyvät asioimaan ulosottoon sosiaalihuoltoon. hoitamaton laina, osa-aikaiset, pienyrittäjät, huomattava määrä perheitä yksin huoltajia, päivärahaa nauttivat, eläkeläiset, edeltä. Lyhyellä maksuajalla ei taida saada kuin p2pfinland alais.pt 20 eur 1 tai 2 viikkoa. Se ei paljon auta. Allakan käsikirjoitus menee uusiksi.
Vippilaki uudistus on tyrmäystippaa
18
58
Vastaukset
- Anonyymi
No nytkö se ei kelpaakaan?
- Anonyymi
Vapaamuurarit yrittävät päästä köyhistä eroon.
Se on sitä luonnonvalintaa. Olemmehan eläimiä. Vahvemmat syö heikoimmat. - Anonyymi
Asuntolaina autonosamaksu klarna osamaksu pankin kulutusluotto ym. Jos tämän uudistetun vippilain mukaan vipin antaja pääsee mainitusta jyvälle voi hyvinkin jäädä se tärkeä vippi saamatta ja siirtyminen ulosottoon edessä. Erikoinen lakiratkaisu edelliseltä pääministeriltä joka vastustaa käsi sydänmmel syrjintää rasismia kannusten Suomalaista yrittämistä.
- Anonyymi
Luottohäiriöt ulosotto jos tosiaan ruuhkautuu tämä Sipilä sävelti viimeisen joutsenlaulunsa politiikassa.
- Anonyymi
Sipilänkö syy se onkin, että ovat vippiä.
- Anonyymi
Oli syy kenen tahansa, niin ei se ainakaan vippiä ottaneen syytä voi olla. Sanoohan sen jo järkikin (ja äiti).
- Anonyymi
Se laina ei paranna pienituloisen elintasoa vaan huonontaa sitä ja tekee elämästä tiukempaa. Jos kuvittelee pystyvänsä lyhentämään 100€/kk, niin pystyy myös säästämään saman summan eikä mene korkokuluja/nostopalkkioita.
- Anonyymi
Vuoden 2019 ensimmäisellä puoliskolla oli ulosoton perintätoimien kohteena 476 392 velallista, mikä on 3,1 % enemmän kuin vastaavaan aikaan viime vuonna 2018. Miten tämä 1.9 lakiuudistus tulee rosentteja muuttamaan se nähtäväksi jää.
- Anonyymi
Hui hai. Tulitikkutalojen pitääkin romahtaa.
- Anonyymi
Varmasti hetkellisesti moni kulissi kaatuu ja pilvilinnat romahtavat. Pitkässä juoksussa uusien vippikeisareiden tuleminen varmasti vähenee. Eiköhän se ole parempi siirtyä nyt ulosoton asiakkaaksi, kuin pari vippiä myöhemmin. Suurella osalla se lainanhoitokyky on loppunut jo vuosia sitten, mutta vippifirma on kannatellut.
- Anonyymi
Minäin olen pohtinut ettei kaikki Suomessa lotossa voittaneita ole ollut mut jopa talot loma-asunnot pelit ja vehkeet löytyvät. Monikaan ei ole halunnut jäädä rannalle katselemaan. Sijaisauto olkaa hyvä ajat voi hyvinkin olla kääntymässä rokulipäivään. Tarkastelin parin vuoden ajan ennen 2013 oli perintätoimien piikki joka johtui vipeistä mutta myös perintätoimistojen hillittömästä hinnoittelusta mutta nyt ollaan ennen 1.9 menossa saman ennen 2013 perintätoimien tapausten yli ilman perintätoimistojen rosmousta.
- Anonyymi
Mitä roskaa täällä taas jauhetaan. On perustuislaillinen oikeus lainata rahaa ja jättää laina maksamatta takaisin. Miten niin muka, että vipit pitäisi maksaa joskus takaisin?
- Anonyymi
Onko se sitten moraalisesti oikein, on toinen asia.
- Anonyymi
siis tähän on menty!?! Mistää ei enää heru lainaa keskitulosille ja ulosottoon joutuu helvetin moni vielä loppuvuoden aikana. Yhdistelylainat on aivan turhia, kun niitäkään ei myönnetä kuin sairaan isoilla tuloilla ja liian pieniä summia??? Miten helvetissä ei enää voi saada isompia lainoja jos vaikka pystyisi niitä jopa maksamaan 1,5k-2k kuukaudessa, kun jopa isompi summa menee moneen eri kulutusluottoon kuukaudessa ja siitä puolet korkoihin ? Eikös lainan myöntämisen iso peruste ole se, että lainanottajan taloustilanne kohenee jopa reippaasti ? Rikkaat vaan häärää ja täällä saa lukeä täysien "kusipää ääliöiden" kommentteja siitä, että kiva on ottaa lainaa. Kärsi siinä ! Kukaan teistä typerien kommenttien kirjoittajista ei tiedä mitä toisten elämässä on tapahtunut jo useamman vuoden ajan, kun itse olette hyvässä asemassa. Kun kaikki alkaa menemään päin persettä niin se on joku murphyn laki, että näin käy jopa pitemmän aikaa putkeen. Kaiken lisäksi on soppa valmis, kun enää ei saa edes asuntolainaa ja köyhät joutuu myymään jopa omakotitalonsa rikkaille jopa 1/3 osa hinnalle, kun ei ostajia löydy ! PRK. Ja rikkaat vaan ostaa niitä pois.
- Anonyymi
Sinulle on annettu anniskelukielto, olet nauttinut liikaa kulutusluottoja. Nyt on katkaisuhoidon vuoro.
- Anonyymi
Eipä se ihan noinkaan ole, moni joutuu ottamaan useita pieniä lainoja vaikka tulot olisivatkin hyvät. Ei yksinkertaisesti vähään aikaan ole saanut isompia lainoja esimerkiksi työsuhteiden tai työolojen takia vaikka tulot olisivat hyvät ja ollut koko ajan silti töissä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se ihan noinkaan ole, moni joutuu ottamaan useita pieniä lainoja vaikka tulot olisivatkin hyvät. Ei yksinkertaisesti vähään aikaan ole saanut isompia lainoja esimerkiksi työsuhteiden tai työolojen takia vaikka tulot olisivat hyvät ja ollut koko ajan silti töissä .
Ulosottoon joutuminenkin on kokemus.
Ja sen olet ihan itse itsellesi järjestänyt.
Älä syytä siitä muita.
Miten voin sanoa näin?
Minulla oli noi 30 erilaista lainaa ja vippiä, sun muuta. Niiden maksaminen kesti noin 15 vuotta. Ulosottoa vuodesta 2012-2017.
Mutta eipä ole enää asuntolainaa, autolainaa, luottokorttia y.m. velkaa, EIKÄ TULE.
Asunko teltassa? En.
- Anonyymi
Lainaa ei ikinä joudu ottamaan. Se on aina tietoinen valinta yli sen hetkisten varojen elämisestä. Jos lainaa ei saa, niin sopeuttaa menot sen mukaan. Ei taivaasta tipu ihmettä joka sen lainan maksaa, vaan pitää olla maksukykyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569