Olen lopettanut Essitalopram lääkityksen kohta 2kk sitten. Söin lääkkeitä noin 1,5v ja annostus vaihteli 15-5 ja tuosta vitosesta lähdin vähentämään. Muutamaa kuukautta ennen lopettamista minulla alkoi olla lääkkeen lopettamiselle tyypillisiä sähköiskumaisia tuntemuksia silloin tällöin. Olen syönyt tätä lääkettä muutaman kerran aikaisemminkin ja tiedän, että näitä tulee vieroitusoireina. Nyt kuitenkin näitä alkoi olla siis silloin tällöin ihan "aktiivisen" käytön aikana. Silloin ajattelin, että olin ehkä unohtanut ottaa pillerin ja siitä tuli oireet. Sitten, kun lopetin lääkityksen sähköiskut ja humahdukset iski päälle tosi voimalla. Ja nyt on kulunut aikaa tosiaan kohta 2kk ja edelleen humahtelee. Tosin ei mitenkään niin paljon kuin lopettamisen alussa. Nyt niitä tulee lähinnä, kun olen väsynyt. Onko kenellekään tuttua? Pitäisikö tästä jo olla yhteydessä lääkäriin? En viitsisi koko ajan soitella lääkärille, kun pelkään, että alan leimautua luulosairaaksi tai alkavat ajatella, että mentaalipuoli ei kestä. Ihan jo poskionteloita tutkituttaessani (kun menin mainitsemaan väsymyksestä ja mainitsin siinä yhteydessä lapset), passitti hoitaja lääkärille, joka heti siinä mainitsi, että sinulla on mielialaongelmiakin.. Tuli sellainen olo, että siellä ajateltiin, että halusin vastaanotolle oikeasti puhuakseni näistä enkä poskionteloista. Minulla on kyllä lääkärin kanssa sovittuna, että soittelen lokakuussa, kun katsotaan silloin ferritiinitilanne (ferrit 17 ja hb 123) ja samalla hän varmaan haluaa tietää kuinka menee ilman lääkettä. Olen lähdössä kuitenkin kahdeksi viikoksi reissuun ja haluaisin siellä voida hyvin, niin siksi moni asia tässä mietityttää... Olen alkanut kokea paljon ahdistuksen tunteia nyt lääkkeen lopettamisen jälkeen ja periaatteessa tekisi mieli aloittaa lääkitys uudelleen. Toisaalta taas haluaisin selvittää tämän humahtelun ensin. Ja mietityttää kyllä muutenkin, kun masennuksen osalta pärjään oikein hyvin ilman lääkettä, mutta nämä ahdistuksen somaattiset oireet vaivaa (painon tunne rinnassa, jännityspäänsärky, uniongelmat...). Niin joo ja seksuaalisuus on ollut lähes nolla lääkityksen aikana, mutta nyt lopetuksen myötä on alkanut kiinnostaa taas myös seksi. Sekin olisi ihan hyvä ja mietin, että jos aloitan lääkkeen uudelleen, niin palaanko siihen nollaan. Mitä ajatuksia herää muissa tämän tarinan myötä?
Humahdukset päässä
3
640
Vastaukset
- Anonyymi
Comments, anyone?
Kuinka kauan voi essitalopramin vieroitusoireet kestää? Mistä muusta humahtelut voisivat johtua? - Anonyymi
Söin loppuvaiheessa kyllä venlaa. Minulla ei tullut humahduksia eli en osaa kuvitella miltä ne tuntuu. Ahdistus kipusi kuitenkin lopetellessa niin isoksi ja ajatukset oli sekoja niin, että aloitin lääkkeen pienellä annoksella uudestaan. Lopetus kesti 4 kuukautta.
En voi edelleenkään kovin hyvin, mutta ei ne lääkkeetkään oloa kohentaneet. Käyn töissä ja yritän pärjätä arjessa.- Anonyymi
Samanlaisia humahduksia oli minullakin, kun lopetin masennuslääkkeet. Kesti noin kolme kuukautta, ennen kuin häipyivät kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t665802Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset304725Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo1243730Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut63562Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel633530Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti683409Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1002764SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral842630IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k232552Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi892010