Narsistin keikarointi ja kulissin rakentaminen

Anonyymi

Osa narsisteista vetää pukeutumiset todella pahasti överiksi. Työpaikalle, jossa on perus pukeutumistyylinä farkut, lenkkarit ja t-paita, tullaan kalliissa teetetyssä puvussa (dressmannit ei kelpaa). Pukuun kuuluu silkkikravatti, silkkitaskuliina ja kalliit kalvosinnapit. Tämä vielä ryyditettynä kalliilla nahkakengillä, aurinkolaseilla jne...

Jos joku varovaisesti huomauttaa, ettei täällä tarvi ihan noin siisti olla, niin narsisti vetää hirveän vihareaktion. Säälittävä tuulipukutavis yrittää dissailla ja vetää itseään fiksumpia ja parempia ihmisiä alas vähättelemällä. Tuulipukutavis yrittää sulauttaa häntä laumaan. Hän ei kerta kaikkiaan tee sitä kompromissia, että suostuisi olemaan yksi muiden joukossa. Sehän olisi häpeällistä alentua muiden tasolle. Hänhän on aina samaa tasoa toimitusjohtajan kanssa. Jotkut "typerykset" vaan eivät välttämättä sitä ymmärrä.

Keikarinarsisti yrittää muuttaa työpaikan pukeutumiskoodia ja olettaa että porukka lähtee kehumaan hänen tyyliään. Tämä johtuu siitä että koko maailmahan pyörii narsistin ympärillä. Hän ei voi käsittää, että hän on vain yksi työpaikan normi työntekijä eikä keikarointi muuta sitä asiaa miksikään.

Toisaalta keikarointi provosoi sopivasti draamaa. Joku voi tulla kehumaan pukua, mikä täyttää kivasti narsistista lähdettä. Toisaalta jos joku julkeaa pienessäkään määrin antaa kritiikkiä liittyen työpaikan dresscodeen, on häntä varten jo valmiina sanavarastossa jotain todella ilkeää. Siitä saadaan draama pystyyn. Useimmat työntekijät välttelevät konflikteja, jolloin narsisti kokee jälleen olleensa oikeassa ja voittaneensa kun toinen perääntyy. Jälleen narsistinen lähde saa täytettä.

Toki ylipukeutuminen voi olla muutakin kuin klassista juhlapukua. Tyylejä on monia.

nimimerkki: Tämmöstä on nähty

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihme saa aikaiseksi tuollaista kateutta?

      • Anonyymi

        Ehkä se on rahanpuute parempaan pukeutumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on rahanpuute parempaan pukeutumiseen.

        Ehkä tässä on ajatuksena trollata mutta ajattelin silti vastata.

        Juhlapukuun pukeutuminen on lopulta kuitenkin melko edullista. Keskituloinen pystyy vaivatta hankkimaan merkkipukuja, kauluspaitoja, silkkisolmioita yms. Siihen menee ehkä muutaman tonni, mikä ei keskivertotaloudessa ole mahdoton sijoitus. Monet harrastukset maksaa saman verran.

        Toisin on esimerkiksi auton ja asunnon laita. Niillä egoilu tulee huomattavasti kalliimmaksi. Luksustalossa asuminen vaatii väistämättä paksua tilipussia.

        Mutta siis en tarkoita että jokainen pukumies olisi narsisti. On paljon aloja kuten finanssipuoli ja lakimiehet, joissa on pukupakko eikä se silloin ole merkki narsistista vaan yleisen dresscoden noudattamista.

        nimimerkki: Tämmöstä on nähty


    • Anonyymi

      Tuollaiselle aloittajan kertomalle tapaukselle olisi oikeasti helpotus jos hän tajuaisi, ettei muut ole sillä tavalla ja siinä määrässä hänestä kiinnostuneita, kuin hän luulee. Kehu vaan hänen vaatteitaan. Homma alkaa olla aika hupaisaa kun kaikki tajuaa mistä on kyse on ja kehuu ylitsevuotavasti kaikkia hänen ominaisuuksiaan. Hän ei edes ymmärrä että siinä olisi mitään ihmeellistä. Korkeintaan teeskentelee hieman vaatimatonta "noh noh!".

      • Anonyymi

        Voi vielä vinkkinä heittää, että uffilla on taas tasarahapäivät!


    • Anonyymi

      Rikollismaailmassa on hyviä esimerkkejä juurikin tästä aiheesta. Kulisseja rakennetaan nykyisin netissä.

      • Anonyymi

        Kateus näkyy vaivaavan aloittajaa, kun on huomionsa kiinnittänyt toisen henkilön kalliiseen pukeutumiseen. Onhan se niin, että arkivaatetus on halvempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateus näkyy vaivaavan aloittajaa, kun on huomionsa kiinnittänyt toisen henkilön kalliiseen pukeutumiseen. Onhan se niin, että arkivaatetus on halvempaa.

        Farkut ja hupparit voivat maksaa enemmän kuin miesten klassinen juhlapuku.

        Kulissien rakentaminen on yksi narsistien kaavamaisen käytöksen klassinen osa. Pitää antaa sellainen kuva, että rahaa ja valtaa on.


    • Anonyymi

      Mun mielestä sopii keikaroida niinkuin tykkää, Hauskaakin jos joku jaksaa viihduttää ympäristöään keikaroinnilla.


      "poiuytrfghjk"

      • Anonyymi

        Jos minä olisin rikas, tykkäisin alata harrastamaan pukeutumista ja ostaa hienoja vaatteita ja kehitellä tyyliä kuin taiteena.
        Mutta ei onnistuy köyhältä ompelutaidottomalta.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä olisin rikas, tykkäisin alata harrastamaan pukeutumista ja ostaa hienoja vaatteita ja kehitellä tyyliä kuin taiteena.
        Mutta ei onnistuy köyhältä ompelutaidottomalta.


        "poiuytrdfghjk"

        Kansalais opistoissa on usein ompelukursseja aloittelijoille. Omalla kurssillani suurin osa on ehkä ommellut 20 vuotta sitten viimeksi. Nyt nuoret tytöt ylä-asteella viimeksi. Opistolla on ompelukoneita. Ja sinä olet kertonut olevasi taiteellinen. Että vain kurssimaksu ja materia ja jos on jotain kankaita jollain valmiiksi, niin niitäkään ei tarvitse hankkia ja vanhoista vaatteista, turhista veroista,lakanoista voi duunata jotain uutta.

        Yksi kurssimme naisista duunailee miehensä flanellipaidoista liivejä itselleen ja tykkää duunata vanhoista muutenkin. Se on taloudellista ja ekologista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalais opistoissa on usein ompelukursseja aloittelijoille. Omalla kurssillani suurin osa on ehkä ommellut 20 vuotta sitten viimeksi. Nyt nuoret tytöt ylä-asteella viimeksi. Opistolla on ompelukoneita. Ja sinä olet kertonut olevasi taiteellinen. Että vain kurssimaksu ja materia ja jos on jotain kankaita jollain valmiiksi, niin niitäkään ei tarvitse hankkia ja vanhoista vaatteista, turhista veroista,lakanoista voi duunata jotain uutta.

        Yksi kurssimme naisista duunailee miehensä flanellipaidoista liivejä itselleen ja tykkää duunata vanhoista muutenkin. Se on taloudellista ja ekologista.

        Olisi, olen vain erityisen ompelutaidoton, kun just tuo minun agnosia tekee minusta sellaisen etten saa tarkkaa jälkeä millään ja ompelen vahingossa aina puoliskat väärinpäin kiinni ja kaikinpuolin vinksinvonksin ja kiemuraa saumaa. Tykkään kyllä keksiä vaatteita vanhoista mutta toteutus on heikkos. Lapsena kärsin pelosta etten ikinä oppisi ompelemaan ompelukoneella, mutta kyllä minä nyt jotenkuten saan sitä käytettyä. Olin koulussakin sitten puutyössä sen ompelukonepelon takia.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi, olen vain erityisen ompelutaidoton, kun just tuo minun agnosia tekee minusta sellaisen etten saa tarkkaa jälkeä millään ja ompelen vahingossa aina puoliskat väärinpäin kiinni ja kaikinpuolin vinksinvonksin ja kiemuraa saumaa. Tykkään kyllä keksiä vaatteita vanhoista mutta toteutus on heikkos. Lapsena kärsin pelosta etten ikinä oppisi ompelemaan ompelukoneella, mutta kyllä minä nyt jotenkuten saan sitä käytettyä. Olin koulussakin sitten puutyössä sen ompelukonepelon takia.

        "poiuytredfghj"

        Puutyökaluissa nyt uskoisi olevan paremminkin pelonaihetta.


    • Anonyymi

      En ota sen enempää kantaa tämän ketjun keskusteluihin, mutta narsisti ymmärtääkseni pukeutuvat juuri tilanteeseen sopimattomasti ja ylihuolitellusti.

      Kyse on siinäkin huomion hakemisesta, jota narsistit juuri haluavat.

      • Anonyymi

        Alipukeutuminen se enemmän inhottaa.


    • Anonyymi

      Menin kerran yhden narsistisen personallisuuden omaavan henkilön kanssa pizzeriaan syömään. En vielä silloin tiennyt hänen omaavan tätä epämiellyttävää ominaisuutta. Olin pukeutunut farkkuihin, lenkkareihin ja tavalliseen paitaan. Söimme ja joimme ja vaihdoimme kuulumiset ja kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin. Lähdimme siitä sitten kumpikin kotia kohti ja saman pizzapäivän iltana sain häneltä puhelun joka täysin muutti käsitykseni hänestä. Vastasin puheluun ja olin juuri sanomassa "kiitos viimeisestä" kun hän aloitti kamalan haukkumisen itseäni kohtaan. Sain kuulla kuinka hirvittävän näköiset vaatteet päällä olin tullut pizzeriaan, itsellä hänellä oli suorat housut, valkoinen paita, kravatti ja puvuntakki päällä. Ei niinkään silmiinpistävää taikka pröystäilevää, se oli hänen päivittäinen tapapukeutumisensa. Kuuntelin ihmeissäni suu auki tätä haukkumisen ryöppyä ja hän lopetti sen sanomiseen että "olisit nyt laittanut jotain parempaa päällesi". Änkytin siihen että "aijaaa, sehän oli vaan pizzeria eikä mikään hieno ruokaravintola jossa voisi ollakin hienosti puettuna. Ei edes tilanne naurattanut koska tuli täysin yllättäen tämä "hyökkäys". No kehuin pizzaa ja sanoin että nyt pitää mennä pesulle ja nukkumaan niin pääsin eroon hänestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe