Vippivelat ulosottoon?

Anonyymi

Onko totta, että voi kestää jopa 10 vuotta, ennen kuin maksamattomat pikavippivelat päätyvät lopulta ulosottoon?

15

140

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki velat vanhenevat lopullisesti viimeistään 20/25 vuodessa, joten viimeistään hyvissä ajoin ennen em. rajaa kannattaa viedä velka oikeuteen (mutta ei ole pakko),

    • Anonyymi

      Niin, mutta mitä teen, jos saan vain jatkuvasti perintätoimistoilta kirjeitä eikä ulosottomieheltä tule kirjeitä ollenkaan? Olen työtön ja rahat eivät riitä lyhennyksiin. Olen nyt puoli vuotta odotellut eikä ulosotosta tai haastemieheltä tai oikeudesta tms ole kuulunut yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ei ne vippifirmat tyhmiä ole. Viisi vuotta kun ensin odotuttaa ja sit vasta aloittaa ulosottomenettelyn lainalle, niin se laina ehtii sen viiden vuoden aikana mukavasti kasvaa korkoa. Ehkä kannattaisi maksaa se laina pois ajallaan.


      • Anonyymi

        Se että olet nyt työtön, ei tarkoita, ettet voisi saada työtä tulevaisuudessa. Perintätoimiston ei kannata laittaa velkaa suinpäin oikeuteen, koska velka vanhenee lopullisesti 15 vuodessa ulosottoperusteen antamisesta. Toisaalta kaikki normaalit kuluttajavelat vanhenevat lopullisesti 20 vuodessa velan alkuperäisestä eräpäivästä laskien.


    • Anonyymi

      Siis viisi vuotta niitä lainoja pystyy ainakin pitämään perinnässä, ennen ulosottoon vientiä, jolloin laina kasvaa koko sen viiden vuoden ajan lainan sopimusehdoissa ollutta korkoa viivästyskorkoa viivästyneiden erien osalta. Viiden vuoden sisällä joutuu pistämään lainan oikeudelliseen perintään, jos ei halua että se laina vanhenee. Mutta se laina kasvaa korkoa siellä oikeudellisessakin perinnässä. Kannattaa oikeasti huolehtia siitä, että maksaa ne lainat ajallaan.

      • Anonyymi

        Ei mene ihan noin. Velan voi laittaa oikeuteen vaikkapa 19 vuoden kuluttua alkuperäisestä eräpäivästä, kunhan velan vanhentuminen on vain katkaistu kolmen vuoden välein karhukirjeellä.


    • Anonyymi

      Jos ei perintätoimiston kautta maksa niin kyllä menee ulosottoon jo alle viidessäkin vuodessa.Jos on töissä niin vouti vie tilistä määrätyn summan ja veronpalautukset.Kyllä se velka sitä kautta lyhenee pikkuhiljaa vaikka kuluja korkoja on sitäkin kautta.Ei kannata antaa mennä käräjäoikeuteen asti kun se vie luottotiedot .Kannattaa sopia maksujärjestelyä jo ajoissa viimeistään perintätoimiston kautta.Tai hakea velkasaneerausta tai Takuusäätiön lainaa velkojen maksuun.

      • Anonyymi

        Jos on pikkuvelka ja vielä vanha sellainen, perintä toimistot kyllä sopivat maksujärjestelyistä.
        Minulla oli sellaisia useita, ulosoton jälkeen. Taisi olla viisi.
        Sovin niistä 27-40 euron maksujärjestelyt. Vain yksi on enää jäljellä.
        Joten:" niin metsä vastaa kun sinne huudetaan."


    • Anonyymi

      Minä olen moniongelmainen työkyvytön. En ole lyhentänyt velkaa ollenkaan, jonka otin puoli vuotta sitten (2000 euron pikavippi). Perintätoimistojen kirjeitä en ole edes avannut, vaan heittänyt suoraan silppuriin. Avaan kirjeen vasta sitten, kun se tulee ulosotosta tai haastemieheltä tms. viralliselta taholta. Mutta eipä ole mitään kuulunut. Lasdkeskelin että otin sen lainan noin 5 kuukautta sitten. Joku sanoi että ulosotosta pitäisi alkaa kirjeitä tulemaan 6-8 kuukauden kuluttua velkaantumisesta. Ja se loogiselta kuulostaisikin, vaikka en olekaan mikään asiantuntija näissä(kään) asioissa.

      t. AP

    • Anonyymi

      Olen ne kaikki rahat jo tuhlannut. Jos mulla olisikin vielä rahaa, niin maksaisin takaisin totta kai. Mutta ryyppäsin ne kaikki, koska olen alkoholisti.

    • Anonyymi

      Kyllä se sieltä joskus tulee. Voi mennä jopa vuosi- 2 vuotta, ennenkun UO:sta tulee maksukehoitus.
      Sitten se menee käräjille ja sielläkin on jonot.

    • Anonyymi

      Eli ei voi tehdä mitään muuta kuin odotella? Aika perseestä. Olisin jo halunnut päästä juttusille UO-miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Lataa tinder, niin pääset juttelemaan miesten kanssa ja ota lisää velkaa kun vielä saat.


    • Anonyymi

      En ota lisää velkaa, koska en halua enkä tarvitse. Enkä tiedä mikä on Tinder, eikä kiinnostakaan moiset nykyajan hömpötykset.

    • Anonyymi

      4 c §
      Velallisen oikeus pyytää kuluttajasaatavan perinnän keskeyttämistä
      Kuluttajasaatavaa perittäessä velallisella on oikeus pyytää perinnän keskeyttämistä ja asian siirtämistä oikeudelliseen perintään. Jos perintä koskee useassa erässä erääntyvää saatavaa, keskeytyspyynnön voi kuitenkin tehdä vain, jos saatava on kokonaisuudessaan erääntynyt. Velallisen on tehtävä keskeytyspyyntö kirjallisesti tai muulla pysyvällä tavalla.

      Keskeytyspyynnön estämättä tämän lain mukaista perintää saa jatkaa, jos siitä aiheutuvista kuluista ei vaadita korvausta velalliselta. Jos perintää jatketaan, velalliselle on samalla ilmoitettava, että häneltä ei vaadita kuluja keskeytyspyynnön jälkeen suoritettavista perintätoimista.

      Keskeytyspyynnön estämättä velalliselle saa toimittaa sellaisia kehotuksia ja ilmoituksia, joita velkojalta lain mukaan edellytetään maksuhäiriötiedon ilmoittamiseksi, vanhentumisen katkaisemiseksi tai muuten velkojan oikeuksien säilyttämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe