hevoshierojasta kokemuksia

maana

Oletko tilannut hevosellesi hevoshierojaa?
Oliko apua vaivoihin?
Paljonko maksaa tunti?

kiitos pienikin vinkki on tervetullut.

5

2989

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide

Kyllä siitä on ollu hyötyy ainakin mun ravurihoitsulle. Hintaa en kyllä muista yhtään...

• Molly Weasley

Ei hevosen lihasten hieromisesta koskaan haittaakaan ole :)

Meillä kävi hieroja kun poku alkoi ajoittain olemaan epämääräisesti ep. Hieroja ei löytänyt mitään akuuttia, normaalia suurempaa kireyttä tai arkuutta. Takajalkojen rakenteesta johtuvaan jäykkyyteen antoi hyvät ohjeet niin että itsekin voi hieroskella - ei lainkaan vaikeaa ja polle tykkää.

Hinta oli 12€ / ½h ja 20€ tunti (tämä siis Keski Uudellamaalla)

• omia kokemuksia

Oma 20v teräs vaarini sai "joululahjaksi" 3 tuntia hierontaa.. Hieroja oli vielä opiskelija(valmistuu tänä keväänä), mutta ei hieronta ollut mielestäni kunnon kumisualla pyörittelyä kummempaa.. Saatiin hyviä venyttelyohjeita, mutta samat ohjeet olin itse lukenut hevoshieronta kirjoista(esim. Pia Leimu-hevosen parhaaksi). Hinta hieronnalle oli 37e/h kilometrikorvauksineen (pk-seudulla). Eläkeläis pollesta ei löytynyt mitään kireyksiä tms, ja hieroja totesi että pappa on vetreämmässä kunnossa kuin 15v nuoremmat tuntihevoset, ja totesikin että hieronta on tarpeen/hyödyllistä vain kovassa työssä oleville hevosille, tai jos eläinlääkäri toteaa hieronnan olevan tarpeellista jälkihoidon tms kannalta. eli terveelle harraste hepalle hieronta on lähinnä rentouttavaa. Jos heppa on hermostunut harjauksessa eikä pidä koskettelusta, voi hieronta olla lähinnä ärsyttävää.. Oma hevoseni tuntui kyllä pitävän hieronnasta ja alkoikin nukkumaan 15min jälkeen, mutta saman hieronnan osaan nyk. tehdä itsekkin.

• Flikka

Agrologina ja hevosenhoitajana olen tutustunut hiukan hevostenhierontaan.

Ammattihieroja pystyy löytämään hevosesta kipupisteitä ja kipeytyneet lihakset, sekä usein syyt- seuraussuhteet. Esim. hevosen lavat ovat jumissa, koska se liikkuu pää väärässä asennossa (esim . väärin käytetyn apuohjan vuoksi) tai lihakset jäykät kovasta liikutuksesta johtuen (voi auttaa juuri hieronnalla yms.) j helpottaa, kun polle tottuu liikuntaan.

Hieronta rentouttaa hevosta ja helpottaa lihaskipuja. Ammattihierojan ja harrastajan ero on sama kuin menet itse oikealle hierojalle tai kaveri hieroo kipeytyneitä hartioita. Eli ammattilainen löytää kireät lihakset ja pystyy rentouttamaan niitä. Itse hierominen tuntuu useimista hevosista mukavalta ja rentouttaa niitä, mutta ei ole niin tehokasta.

Tarkista hierojasi koulutus. Hevoshierojat opiskelevat ensin urheiluhierojiksi ja siihen jatkokoulutus hevoshierontaan, mutta hevoshierojaksi saa itseään nimittää kuka tahansa. Jotkut hierojat käyttävät apunaan "manipulointilaitteita" tai vastaavia. Henkilökohtaisesti epäilen saako niillä enemmän haittaa kun hyötyä. Tutustu asiaan ennen kun annat hierojan käyttää sellaista hevosellesi. Eläimille on myös omia psysioterapeutteja. He pystyvät auttamaan monipuolisemmin hevosta, jolla on vaikeuksia liikkumisessa (esim toispuoleinen tai ei halua venyttää askeltaan).

• paronitar

meillä kävi viimetalvena GB-teamin "hieroja" otti 60e ekalta kerralta ja 40 seuraavilta. meillä ainakin oli tästä hieronnasta ja manipulaatiosta hyötyä, ja saatiin hyviä venytysvihjeitä, sekä neuvoja varustemuutoksiin jotka sitten helpottivat lihasjännityksiä. kyseessä on siis lv-ravuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe