Tervemenoa PK2:lle!

Anonyymi

37

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hk rakensi Raumalle broilerituotantolaitoksen. Sieltä löytyy kyllä töitä Ump:n työntekijöille. Rauma ei todellakaan ole yhden kortin varassa.

    • Anonyymi

      Selluköpeille on luvattu uusi tehdas verovaroilla Kemiin. Lappiin mars, jos ei Rauman verovaroilla pyörivistä pisneeseistä työtä löydy.

    • Anonyymi

      Paperiporvari on viimeinen ihmisryhmä, jota säälin. Jos saisin päättää, joka iikka lentäisi ulos - tekijöitä varmasti löytyy muualta paljon edullisemmin. Mikä etuoikeus näillä on nauttia kaksi kertaa suurempaa palkkaa kuin muut duunarit, etenkin kun työpaikan eteen ei ole tehty kerrassaan mitään, vaan sisälle on menty sukulaissuhteella tai muuten hyvällä onnella? Alle seiskan keskiarvon elämänkoululaisia nämä paperinpyörittäjien pajat täynnä, ajellaan hienoilla autoilla ja syödään ravintoloissa sillä aikaa kun oikeasti 100 kertaa vastuullisempaa ja raskaampaa työtä tekevät lähihoitajat repivät selkäänsä vanhusten parissa. Paperimiehet ovat duunareiden "malisia" ja joka kerta kun lukee näiden velliperseiden potkuista, se saa suupielet kääntymään hymyyn. Vastaavanlaisilla eduilla olevaa työtä ei varmasti enää tule löytymään, joten ei muuta kuin nöyränä kolun penkille ja autoa vaihtamaan halvempaan!

      • Anonyymi

        Ei ne aina olleet. 95 prosenttia niistä oli punakaartissa. Selluköpiskä muodosti eräässä mielessä punakaartin selkärangan. Köpsäkkeen pomppinen aatteesta toiseen tienestien turvaamiseksi kertoo tästä porukasta jotakin.


      • Anonyymi

        Paperimiehet tekee vientituloja, joista kunnallisten alojen palkat maksetaan. Mitä suuremmat palkat heillä on, sitä enemmän Suomi saa verotuloja kuntapuolella...

        Viennillä maa nousee, eikä toisten paitojen pesemisestä, mikä sekin tietty on tarpeellista, vähättelemättä.


      • Anonyymi

        Mikä paikka on kolun penkki❓


      • Anonyymi

        Kateus on ilmeisesti katkeroittanut sinut. Heillä on vaan hyvä liitto joka puolustanut jäseniään toisin kuin esim, teollisuusliitto , tehy super jne


    • Anonyymi

      Mulla ei ole väliä, koska vaimoni Tekee hoitoalalla keikkaa ja hän saa 80e päivä työttömänäkin. Lisäksi hänellä seksipalveluja. Niillä hän tienaa mukavat 10000e kk. 250e tunti!

    • Anonyymi

      Kaunis nainen tienaa halutessaan aina. 30000e kk ei ole mikään mahdoton, kun asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista. Eikä toi 30000e kk vaadi kuin 30 tuntia viikossa

    • Anonyymi

      Siistiä, kunpa oma vaimonikin suostuisi moiseen. Olis pari kunnon biiliä heti pihassa.

      • Anonyymi

        Miksi vaimon pitäisi suostua?? Ala itse yrittäjäksi :)


    • Anonyymi

      Elikkä vain huoraamalla voi päästä paperikurkojen tuloille.täytyy muistaa että paperikurkot saa palkkansa vientituloist,ei yhteiskunnan rahoista.näistä maksetaan myös teidän puolta huonommat palkat.älkää purko ruokkivaa kättä.

      • Anonyymi

        Huoraamalla tienaa kyllä jo kahdessa kuukaudessa sen mitä paperimies vuodessa (60 000e).


      • Anonyymi

        Hölynpölyä. Köpsäkkeen rahtikulut maksetaan yritystuilla. Kymenlaakson ja Uudenmaan sellunkeittimet ovat ainoat joihin ei survota Kemin ja Rauman sellusoppien saamia määriä yritystukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoraamalla tienaa kyllä jo kahdessa kuukaudessa sen mitä paperimies vuodessa (60 000e).

        Kuka hullu hakkaa rahansa johonkin ahvenfileeseen?


      • Anonyymi

        Kukakohan aika monikin. Hyvin tuntuu tienaavan. Briteissä jo ihan tavallisennäköiset naisetkin saa 40 000 puntaa kuussa.


    • Anonyymi

      Olen vilpittömästi pahoillani kaikkien paperimiesten ja naisten puolesta. Kannattaa käydä koulun penkillä vaikka ja opiskella uusi ala, jossa tienaa vähintäin yhtä hyvin kuin paperialalla. Monista erikoisautomaatiohenkilöistä on huutava pula ja he tienaavat jopa enemmän päivätöissä kuin paperimies vuorossa. Olettaen, että paperimies tienaa noin 50000-60000e per vuosi. Mikäli on lukupäätä, niin lääkäriksi kannattaa lukea he tienaavat jo kolmen vuoden opiskelun jälkeen kesätöillä 50000e ,vaikka opiskelu kestää 6 vuotta ja jos vielä erikoistuu niin 10v.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo on ainakin osaksi totta. Nimittäin nuo opiskelijat tekevät kesätöitä luvatta, heillä ei ole edes edellytyksiä lääkärin lomituksiin potilaiden terveyttä vaarantamaan.


    • Anonyymi

      Eli ei ole paljon väliä, vaikka lääkäriksi opiskelu kestää, kun pääsee jo muutamassa vuodessa käsiksi rahoihin pelkillä kesätöillä, joista tavallinen duunari voi vain haaveilla.

    • Anonyymi

      pk tarkoittaa pelimaailmassa player killeriä , joten parempi että käytät sanaa.

    • Anonyymi

      Kyllä raumalla töitä on työkkärissä sanottiin että töihin pääsee heti kun vaan haluaa. Itse sain monoo paperitehtaalta 2012, sanottiin vaan yhtäkkiä että sut erotetaan, olin siellä 10 vuotta 3700 euroo kk palkka. No työkkärissä ne sanoo että töihin pääsee enkä ole vieläkään päässyt, ne antaa laput ja paperit että tonne haet sinne pääsee mutta en ole vieläkään päässyt mutta uudet työttömät pääsee varmaan heti.

      • Anonyymi

        Toi aika surullista, mutta totta. Itse olin seitsemän vuotta työttömänä. Pääsin finskille töihin mekaanikoks. Nyt olis lentäjän opinnot tavotteena. Sinne ei pääse helpolla, kun paljon hakijoita.


      • Anonyymi

        Kai ny joku syy oli ku kenkää tuli??


    • Anonyymi

      Huonopalkkasiin hommiin 2000-2500e kk pääsee hkscan, saintgobain ihode jne. Ensin kannattaa käyttää ne ansiopäivärahat ja sitten vasta hakea ja mennä noihin paikkoihin, koska päiväraha isompi kuin noiden kahden firman palkat.

    • Anonyymi

      Lähihoitajan palkka ei ole kunnallisella huono. Ilman lisiä 2300e kk. Tienaa helposti vuodessa 50000e, jos tekee pelkkiä yövuoroja ja ylitöitä siihen lisäksi.

    • Anonyymi

      Kyllä on ihmiset raadollisen kateellisia paperityöntekijöille jotka kummiskin tekevät raskasta vuorotyötä ja maksavat veroja kunnalle.Niillä sitten kustannetaan lorvijoitten ja rottien ylläpito .

      • Anonyymi

        Ei vuorotyö ole sen raskaampaa kuin mikään muukaan. Minulle se oli kevyempää
        Riippuu työstä onko raskas vai ei, mutta vuorot ei siitä raskasta tee.
        Jos on liian vaikeeta niin aina voi lopettaa vuorohommat ja lähteä päivätöihin. Tilipussi kyllä kevenee samalla.


      • Anonyymi

        Ei ihmistä ole luotu yöllä valvomaa ja työtä tekemää.Totta kai se on raskaanpaa kuin normaali päivätyö.Ei kai siintä olla eri mieltä.


    • Anonyymi

      Kyllä paperialalla hyvät palkat, mutta vastaaviin ansioihin pääsee nykyään jo monissa muissa hommissa, joissa ei vaadita Korkeita tutkintoja. Huippumyyjistä puhumattakaan. Jollakin alalla esim. myyjien ansiot ovat noin 3000e kk keskimäärin, mutta huippumyyjät tienaa (vakuutus, mainostila yms.) jopa 10000-15000e kk. Se tosin vaatii taitoa puhua ja käsitellä ihmisiä.

    • Anonyymi

      Itse en ole paperimies vaan juristi. Tunnen noin kymmenen vuorotyöläistä paperitehtaalta. Vaikea on ainakin niiden 40 vuotiaiden päästä enää töihin mihinkään hyväpalkkaiseen duuniin. Todella ikävää 😢😢

      • Anonyymi

        "vaikea päästä enää töihin mihinkään hyväpalkkaiseen duuniin". Mielestäni tämä kiteyttää työvoimapulan tietyillä aloilla jo selkeästi. Valitaanko mielummin työttömyys kuin työ, kun palkka ei vastaa kuvitelmia? Olen tehnyt töitä laidasta laitaan ja palkkataso on vaihdellut huimasti, mutta makaamaan en ikinä jäisi. Ei kai palkanmäärä määrittele ihmistä ? Jos on oikeasti tahtoa ja halua niin kyllä töitä löytyy aina. Liiton päivärahoilla on aikaa suunnitella tulevaa , enkä suosittele makaamaan täyttä aikaa ja sitten vasta yrittää hakea töitä.


    • Anonyymi

      Itse olen aina käyttänyt loppuun liiton rahat jo 5 kertaa. Silti olen aina heti päässyt töihin, kun menen ulkomaille komennukselle noin 7kk ajaksi . Sitten Suomessa saa paremmat päivärahat, kuin täällä saisi palkkaa. Päivärahat kannattaa käyttää. Ei Suomeen kannata veroja maksella, kun kaikki miljardit menevät maahanmuuttoon.

    • Anonyymi

      Meneekö kaikki miljardit maahanmuuttoon. Eikö mene yhtään,
      -sairaanhoitoon
      -koulutukseen
      -eläkkeisiin
      -inffaan
      -maataloustukiin
      -yritystukiin
      Lista jatkuu, käsi väsyy, kyllä suomessa on asiat huonosti. Joten mene vaan ulkomaille töihin ja loisi meidän suomalaisten verorahoilla.

      • Anonyymi

        Maahanmuuttoon menee rahaa Suomessa 5-6 miljardia vuodessa. Se on tosi paljon. Olemme Ruotsin tiellä. Joku asiantuntija ennusti, että Ruotsissa puhkeaa muutamien vuosien kuluttua sisällissota, jos matujen maahantulo jatkuu yhtä holtittomasti kuin nyt. Ruotsi kiistää ongelmat, vaikka pyssyt ja pommit paukkuu siellä päivittäin. Miksi ruotsalaiset poliitikot ovat halunneet tuhota vielä 90-luvulla olevan rauhallisen maan, joka nykyisin on pelkkä sotatanner.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttoon menee rahaa Suomessa 5-6 miljardia vuodessa. Se on tosi paljon. Olemme Ruotsin tiellä. Joku asiantuntija ennusti, että Ruotsissa puhkeaa muutamien vuosien kuluttua sisällissota, jos matujen maahantulo jatkuu yhtä holtittomasti kuin nyt. Ruotsi kiistää ongelmat, vaikka pyssyt ja pommit paukkuu siellä päivittäin. Miksi ruotsalaiset poliitikot ovat halunneet tuhota vielä 90-luvulla olevan rauhallisen maan, joka nykyisin on pelkkä sotatanner.

        Ruotsissa käydään jo sisällissotaa. Niin käydään suomessakin. Suomen sisällissota tällä hetkellä on valtion äärioikeisto-viranomaisten ihmisvaino kaikkia ajattelevia ja systeemiin tyytymättömiä kohtaan.
        Korruptio- riistomaa suomen rikolliset viranomaiset lukuisine muurarikerhoineen, joka kattaa kaiken hallinnan alkaen ministereistä poliisijohdon kautta kirkkojen johtajiin; tämä mafia on kaikkialla ja pitää kansalaiset kyykyssä, ja jollet suostu niin kimppuusi käydään keinoilla joita ei tule edes ajatelleeksi. Esimerkkejä on.
        Suomi ei eroa mitenkään veli venäjän tavasta hallita. Siellä brutaalit valtion toimet vain tehdään avoimemmin. Se on mahdollista maassa jossa kansalaiset elävät epävarmuudessa ja valtion toimien pelossa.


    • Anonyymi

      Siellä on työkkärissä paniikki mistä ne saa ilmaisia työntekijöitä 9 euron päiväpalkalla korvamaan palkalliset työntekijät. Työkkärissäkin on työvoimapula sanoivat ja haluavat työttömiä kuntouttaviin töihin ilmaiseksi vaikka työtön olisi täysin työkykyinen. En suostunut joten karenssia antoivat oitis. Olen käynyt työkkärissä 3 kertaa 3 viikossa ja ensi viikon perjantaina pitää mennä taas, yrittävät kaikkea että pitää mennä ilmaiseksi töihin. Varmaan uhkaavat lisä karenssilla ja 200 euroa menetyksellä toimeentulotuesta, Kuukausi sitten sain vielä työttömyystukea. Kunta säästää joten työttömien tehtävä palkallisten työt vaikka se on laissa kielletty. On ne röyhkeitä, tein jo kantelun oikeuskanslerille.

    • Anonyymi

      Tänään oli uutisis että jotkut ulkomaalaiset oli tehnyt ilman lupia töitä 5 viikkoo rauman kaupunkin hoivakodissa raksahommia. No ei minulle ole tarjottu raksahommia vaikka olen hakenut aika paljon koska olen kallis työntekijä vissiin. Ny niille pitää maksaa työehtosopimuspalkat jälkikäteen. Olivat tehneet alipalkalla, no tietenkin kun yritykset haluaa ilmaisia työntekijöitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe