Sipilän KiKy toimii!

Anonyymi

Työllisyyden takia kannatti tehdä KiKy, eikö...
https://yle.fi/uutiset/3-10963746
Jotta KiKy näyttäisi oikein hyvältä niin...
https://yle.fi/uutiset/3-10963381
Sipilä kusetti palkansaajat työajan pidennyksiin, palkan alennuksiin jne jne, mutta nyt firmat näyttävät meille että KiKy oli vain kusetusta saada duunarista enemmän hyötyä, työllisyydestä piittaamatta.

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä laiskojen punikkien selkänahasta voi hieman lohkaistakin. Sen verran veltosti hoitavat hommia.

      • Anonyymi

        eipä kannattaisi uuninpankkolta pahemmin huudella.
        junttiheinäkengällä 2 viikkoa keväällä ja 2 viikkoa syksyllä töitä, lopunaikaa eli 11kk vuodessa makaa kissansa kanssa uuninpankkolla.
        kukas se velliperse oikein onkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipä kannattaisi uuninpankkolta pahemmin huudella.
        junttiheinäkengällä 2 viikkoa keväällä ja 2 viikkoa syksyllä töitä, lopunaikaa eli 11kk vuodessa makaa kissansa kanssa uuninpankkolla.
        kukas se velliperse oikein onkaan?

        Duunari tekee vuodessa enemmän töitä kuin jyväjemmari koko elämänsä aikana. Näin on marjat!


      • Anonyymi

        No eläkeläishöppänä palstapölhö onkin paras arvioimaan työntekijöiden työtehoa? Itse tuskin muuhun kykenee kuin kusemaan ja paskomaan housuihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eläkeläishöppänä palstapölhö onkin paras arvioimaan työntekijöiden työtehoa? Itse tuskin muuhun kykenee kuin kusemaan ja paskomaan housuihinsa.

        nythän sä yrität tyrkyttää omia tapojasi muille. pidä kuule vaan hyvänäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nythän sä yrität tyrkyttää omia tapojasi muille. pidä kuule vaan hyvänäsi.

        Mitä eläkeläishöppänä hampuusi saa muka muuta aikaan kuin likapyykkiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eläkeläishöppänä palstapölhö onkin paras arvioimaan työntekijöiden työtehoa? Itse tuskin muuhun kykenee kuin kusemaan ja paskomaan housuihinsa.

        Kenenköhän palkoita taas maataloustuki ja yritytukien kadvatud otettiin.

        Onko sipilän oikein kehus jod vain köyhiltä leikkaamalla on rikastuttanut yritysjohtos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eläkeläishöppänä hampuusi saa muka muuta aikaan kuin likapyykkiä?

        Työtä tekemällä sitä pyykkiä syntyy, toisin kuin juntilla joka makaa läävässä saparokavereineen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtä tekemällä sitä pyykkiä syntyy, toisin kuin juntilla joka makaa läävässä saparokavereineen...

        Mitä työtä eläkeläishöppänä hampuusi muka tekee? Minä en ole mikään sikafarmari vaan palkkaduunari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työtä eläkeläishöppänä hampuusi muka tekee? Minä en ole mikään sikafarmari vaan palkkaduunari.

        mutta haiset läävälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta haiset läävälle

        Eläkeläishöppänähän se lampolassa häärii.


      • Anonyymi

        Kuka on sanonut niin, että olisin tyytyväinen kikyyn? Meidän liittomme ei siihen viimeksi edes osallistunut. Joten ei ole kiky henkilökohtaisesti edes koskettanutkaan. Silti mielestäni se oli ratkaisu, jolla ei ollut oikeita perusteita. Pelkkä tulonsiirto yrityselämän taskuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on sanonut niin, että olisin tyytyväinen kikyyn? Meidän liittomme ei siihen viimeksi edes osallistunut. Joten ei ole kiky henkilökohtaisesti edes koskettanutkaan. Silti mielestäni se oli ratkaisu, jolla ei ollut oikeita perusteita. Pelkkä tulonsiirto yrityselämän taskuun.

        Sinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työtä eläkeläishöppänä hampuusi muka tekee? Minä en ole mikään sikafarmari vaan palkkaduunari.

        Kyllä Luulisi yhtiöillä menevän hyvin pystyvän työlistämään.
        Onhan verotonta vastikkeetona yritystukea jaettu. Viime hallituskausien aikan enemmän kuin koskaan samoin esim upm kymen on saanu 2 miljoonaa sähköveeon palutusta.

        Missä nämä työllistämiseen sipilän ja urpon stupidon. annetut rahat ovat. .

        No postin tapauksessa. Hallintoneuoston j a j ohdon bonuksissa kun nenee niin hyv i n.

        Varmaan muissakin firmoissa vähänsamalla mallilla

        Tämä oli tukijullin tietoisku

        Virolaiset rakentaa.somalit asuttaa.Suomalaiset maksaa.
        Ja
        Sveitsin laivasto tulee apuun

        Tuämäoli tukijullin tietoisku

        Myösmaataloustuki ja yri t ystuki ovat yhteiskunnan myöntämiä. sosiaaliaviåustuksia.
        Jotka kuuluvat kelaan


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä kikystä, että se oli pelkkä tulonsiirto työntekijöiltä työnantajille. Kun suhdanteet ovat heikot, se lisää silloin työnantajien sananvallan painoarvoa, koska ihmiset pelkäävät työttömyyttä. On kuitenkin ollut varsin kyseenalaista vaatia kikyä samaan aikaan, kun jaetaan yhtiöissä historiallisen suuria jättioptioita. Se kertoo, miten vähän yrityselämää kiinnostaa yhteiskunta, jossa toimitaan. Tukieuroja ovat kyllä jatkuvasti vailla ja niihin ei saisi tehdä mitään muutoksia.

      Kysyntä on tietysti asia, johon on erittäin huono vaikuttaa tuolla sektorilla. Niin suuri osuus tuotannosta menee vientin. Mutta kyllähän se tietysti laittaa miettimään näiden yritysten arvomaailmaa, jos ns. kotimaassa on jo vuosia supisteltu tuotantoa ja samaan aikaan tehdään valtavia investointeja toiselle puolen maapalloa, joita vielä paikallisesti siellä kovin sanoin on kritisoitu.

      Haluankin kysyä, että onko se niin jos yrityselämälle antaa pikkusormen, niin se vie kohta koko käden?

      • Anonyymi

        postinkin esimerkki todistaa, että kikystä ei työnantajapuoli välitä hevonpaskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        postinkin esimerkki todistaa, että kikystä ei työnantajapuoli välitä hevonpaskaa

        Se kiky, jonka piti turvata työllisyyden säilyminen, velvoittaa vain työntekijöitä, työnantajille jätettiin vapaat kädet irtisanoa jos sattuu huvittamaan. Sellaisia sopimuksia teki käärmettäkin kierompi Sipilä.


    • Anonyymi

      Syksyn työmarkkinaneuvotteluissa kiky pitää purkaa kokonaan, nuo irtisanomiset tarkoittavat sitä, että kikyllä ei ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        taas yksi sipilän hautoma skeida pitää vetää pöntöstä alas.


    • Anonyymi

      Eikös tämä ole täysin selvä asia, että koko "kikyn" perimmäiden idea on kustantaa ulkomaalaisten pummien loisimista Suomessa?

      • Anonyymi

        Häh? Kikyn hyödyt menevät kokonaisuudessaan yrittäjien pankkiholvien täyttämiseen.
        Miten helevetissä ne maahanmuuttoa hyödyttävät?
        Sä oot ihan pihalla. Jos et mitään muuta kuin maahanmuutosta ymmärrä kirjoittaa, katko kynäsi persujuntti.


    • Se on niin hölmöä luulla, että palkkoja laskemalla "säästetään" jotain. Että tarjoamalla rahaa yrityksille homma alkaa pelittään. No ei ala. Käy juuri päinvastoin, sillä pienemmillä palkoilla ihmiset ostaa vähemmän. Tosiasiassa yrityksille virtaa rahaa vähemmän.

      Tuolla Afrikassa olis tarjolla pieniä palkkoja ja kilpailukykyä, mutta ei siellä yritysryntäystä tapahdu!

      Näin on Näppylät!

      • Anonyymi

        Nimenomaan! Entä paljonko suomalaista työllisyyttä nostaa se, että yritykset palkkaavat suomalaisten sijasta virolaisia, liettualaisia, latvialaisia, polakkeja jne?


    • Kiky oli hyvä ja tarpeen mutta varsin vaatimaton. 2008 jälkeen palkat olivat ansiottomasti silloin nousseet lähes 30% joten oikea kiky olisi ollut luokkaa 20% sen 3,5% sijaa mihin sen ay mafiosot tinkivät 5%:sta.

      Nyt kun taas alkaa matalasuhdanne ja irtisanomistenkin juna on jo lähtenyt jos satuitte katsomaan uutisia, niin nyt 15% uusi kiky olisi paikallaan jotta saamme kilpailukyvyn säilymään ja työttömyyskortistin kortteja säästymään!

      Nyt pikavippi töihin kikyttämään oikein miehen kädestä!

      • Anonyymi

        Jaa, sinä tappaisit sitten lopunkin kotimaisen ostovoiman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, sinä tappaisit sitten lopunkin kotimaisen ostovoiman.

        Päinvastoin! Jos kustannukset laskevat niin kilpailu laskee hintoja.

        Kun käteesi noin keskipalkkaisena 3000€/kk tulee lisää rahaa 100€ niin verot ja työeläke ja muut palkkasidonnaiset nostavat kustannusta työnantajalle luokkaa 250 - 300€ yrityksestä riippuen ja tuohon pitää vielä lisätä yrityksen kate, joten varmuudella ollaan luokassa 350€, siis sinun satasestasi tuo lähti.

        Vastaavasti jos palkkasi laskee tuon 100€ niin yrityksen kustannukset laskevat saman kaavan mukaan kuin palkan noustessakin. Siinä on mahdollisuus hintojen laskuun ajan mittaan sillä eivät ne seuraavana päivänä laske vaan kilpailun tuoksinassa.

        On lisäksi sinunkin hyvinvointisi kannalta vielä tärkeämpää saada vientiin vauhtia sillä me emme elä, emmekä tule elämään nykyisellä elintasollamme jos vain nojaamme kotimarkkinoihin. Vienti on se joka nostaa elintasoamme luokassa 20 - 30%.

        Et liene oikeasti miettinyt tuota asiaa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Päinvastoin! Jos kustannukset laskevat niin kilpailu laskee hintoja.

        Kun käteesi noin keskipalkkaisena 3000€/kk tulee lisää rahaa 100€ niin verot ja työeläke ja muut palkkasidonnaiset nostavat kustannusta työnantajalle luokkaa 250 - 300€ yrityksestä riippuen ja tuohon pitää vielä lisätä yrityksen kate, joten varmuudella ollaan luokassa 350€, siis sinun satasestasi tuo lähti.

        Vastaavasti jos palkkasi laskee tuon 100€ niin yrityksen kustannukset laskevat saman kaavan mukaan kuin palkan noustessakin. Siinä on mahdollisuus hintojen laskuun ajan mittaan sillä eivät ne seuraavana päivänä laske vaan kilpailun tuoksinassa.

        On lisäksi sinunkin hyvinvointisi kannalta vielä tärkeämpää saada vientiin vauhtia sillä me emme elä, emmekä tule elämään nykyisellä elintasollamme jos vain nojaamme kotimarkkinoihin. Vienti on se joka nostaa elintasoamme luokassa 20 - 30%.

        Et liene oikeasti miettinyt tuota asiaa!

        Tarkoititko kikyn 15 %:n alennusta palkasta vaiko palkan kokonaiskustannuksista? Sillä on merkittävä ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoititko kikyn 15 %:n alennusta palkasta vaiko palkan kokonaiskustannuksista? Sillä on merkittävä ero.

        Katsotaan nyt mitä saavat sovittua, sioinä voidaan käyttää kuten entisessäkin muitakin tekijöitä hyväksi kuten vaikka työaikojen lisäämista. Pekkaset esim voisi poistaa ilman että kukaan siitä isommin kärsisi.

        Kustannustason -15% voisi olla se kohde!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Katsotaan nyt mitä saavat sovittua, sioinä voidaan käyttää kuten entisessäkin muitakin tekijöitä hyväksi kuten vaikka työaikojen lisäämista. Pekkaset esim voisi poistaa ilman että kukaan siitä isommin kärsisi.

        Kustannustason -15% voisi olla se kohde!

        No sitä minäkin pidin mahdollisempana vaihtoehtona, sillä 15 %:n palkanalennukset vaikuttaisivat jo aika rajusti kotitalouksiin. Kustannustasossa kun ei ole näkynyt muuta kuin kasvua, niin tuollainen tulonalennus ajaisi varmasti monen kotitalouden todella tukalaan tilanteeseen. Esim. kiinteistövero on viime vuodet nousseet nousemistaan eikä ainakaan vastinetta sille ole saatu yhtään enempää. Pikemminkin päinvastoin. Toinen menoja reilusti kasvattanut tekijä on ollut sähkön siirtomaksujen raju nousu. Sähköenergia ei ole itsessään enää kuin noin kolmannes kokonaissähkölaskusta.

        Pekkasista luopuminen? Paha sanoa, miten siihen työntekijäpuolella oikein suhtaudutaan suuremmalla porukalla. Sehän sen ratkaisee eikä nuo mainitsemasi ay-mafiosot. Neuvottelutulos kun pitää hyväksyttää kentän äänellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sitä minäkin pidin mahdollisempana vaihtoehtona, sillä 15 %:n palkanalennukset vaikuttaisivat jo aika rajusti kotitalouksiin. Kustannustasossa kun ei ole näkynyt muuta kuin kasvua, niin tuollainen tulonalennus ajaisi varmasti monen kotitalouden todella tukalaan tilanteeseen. Esim. kiinteistövero on viime vuodet nousseet nousemistaan eikä ainakaan vastinetta sille ole saatu yhtään enempää. Pikemminkin päinvastoin. Toinen menoja reilusti kasvattanut tekijä on ollut sähkön siirtomaksujen raju nousu. Sähköenergia ei ole itsessään enää kuin noin kolmannes kokonaissähkölaskusta.

        Pekkasista luopuminen? Paha sanoa, miten siihen työntekijäpuolella oikein suhtaudutaan suuremmalla porukalla. Sehän sen ratkaisee eikä nuo mainitsemasi ay-mafiosot. Neuvottelutulos kun pitää hyväksyttää kentän äänellä.

        Hallitus hallitsee ja eduskunta päättää eikä siihen ole silloin demokratiassa kellään mitään sanomista!

        Voihan olla jotta riitoja ja tappeluksia välttääkseen työnantajapuoli on päästänyt kustannuksia aiheittavia osia liikaa työehtosopimuksiin ja niistä on päästävä eroon, koska se on ainoa keino rakentaa hyvinvointia.

        Jos eduskunta/parlamentti, joka on se ylin päättävä elin demokratiassa päättää niin demokratiassa ei kellään voi olla isommin vastaan sanomista. Siihen ei epädemokraattista ay mafiaa tarvita mukaan vaan sen on nöyrryttävä kansan eli eduskunnan edessä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Hallitus hallitsee ja eduskunta päättää eikä siihen ole silloin demokratiassa kellään mitään sanomista!

        Voihan olla jotta riitoja ja tappeluksia välttääkseen työnantajapuoli on päästänyt kustannuksia aiheittavia osia liikaa työehtosopimuksiin ja niistä on päästävä eroon, koska se on ainoa keino rakentaa hyvinvointia.

        Jos eduskunta/parlamentti, joka on se ylin päättävä elin demokratiassa päättää niin demokratiassa ei kellään voi olla isommin vastaan sanomista. Siihen ei epädemokraattista ay mafiaa tarvita mukaan vaan sen on nöyrryttävä kansan eli eduskunnan edessä!

        miten demokraattinen on työnantajien ek?
        sitähän sipilän hallitus kuunteli ja sen toiveita toteutti yks' yhteen.
        eteläranta10 voitaisiin aivan hyvin purkaa ja siirtää ämmässuon kaatopaikalle porukoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten demokraattinen on työnantajien ek?
        sitähän sipilän hallitus kuunteli ja sen toiveita toteutti yks' yhteen.
        eteläranta10 voitaisiin aivan hyvin purkaa ja siirtää ämmässuon kaatopaikalle porukoineen.

        Sipilä, Orpo ja Halla-aho samaan kaatopaikkakyytiin....


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Hallitus hallitsee ja eduskunta päättää eikä siihen ole silloin demokratiassa kellään mitään sanomista!

        Voihan olla jotta riitoja ja tappeluksia välttääkseen työnantajapuoli on päästänyt kustannuksia aiheittavia osia liikaa työehtosopimuksiin ja niistä on päästävä eroon, koska se on ainoa keino rakentaa hyvinvointia.

        Jos eduskunta/parlamentti, joka on se ylin päättävä elin demokratiassa päättää niin demokratiassa ei kellään voi olla isommin vastaan sanomista. Siihen ei epädemokraattista ay mafiaa tarvita mukaan vaan sen on nöyrryttävä kansan eli eduskunnan edessä!

        "Hallitus hallitsee ja eduskunta päättää eikä siihen ole silloin demokratiassa kellään mitään sanomista!"

        Viime hallituskaudella oli useampiakin asioita jotka jotkut hallitupuolueiden kansanedustajat tyrmäsi täysin mutta äänestivät kuitenkin toisin edukunnassa siihen nähden mitä mieltä olivat.. Mutta kuten sanoit niin diktatuurissa ei ollut kellään mitään sanomista. Sipilä Putin Kim Jong-un.......... No Sipilän aika on onneksi ohi.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Katsotaan nyt mitä saavat sovittua, sioinä voidaan käyttää kuten entisessäkin muitakin tekijöitä hyväksi kuten vaikka työaikojen lisäämista. Pekkaset esim voisi poistaa ilman että kukaan siitä isommin kärsisi.

        Kustannustason -15% voisi olla se kohde!

        Pekkaset ovatpalkkaa.
        Kerran työnantajat eivät suosuneet palkankorotuksiin vaan halusiv t antaa vapaapäiviä ns. Kåpekkasen sopimus .
        Jotkut alat ovat ns. Myynet pekkasensa ja saaneet jonkun pennin lisää palkaa tunnille. Pam ja kaaupanala


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten demokraattinen on työnantajien ek?
        sitähän sipilän hallitus kuunteli ja sen toiveita toteutti yks' yhteen.
        eteläranta10 voitaisiin aivan hyvin purkaa ja siirtää ämmässuon kaatopaikalle porukoineen.

        Hyviä neuvoja kannattaa kuunnella!

        Työnantajat ovat parhaiten selvillä siitä mihin on varaa! Ay mafiosot taas eivät välitä moiseen kiinnittää huomiotaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä, Orpo ja Halla-aho samaan kaatopaikkakyytiin....

        Sipilän, Halla-Ahon ja Orpon kyvyillä olisi mahdollisuus saada Suomesta todellisnen hyvivointivaltio. Tuo Pikavippi ei siihen suuntaankaan kylkene koska sosialismin aatteet ovat noissa hommissa pelkkää kuonaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hallitus hallitsee ja eduskunta päättää eikä siihen ole silloin demokratiassa kellään mitään sanomista!"

        Viime hallituskaudella oli useampiakin asioita jotka jotkut hallitupuolueiden kansanedustajat tyrmäsi täysin mutta äänestivät kuitenkin toisin edukunnassa siihen nähden mitä mieltä olivat.. Mutta kuten sanoit niin diktatuurissa ei ollut kellään mitään sanomista. Sipilä Putin Kim Jong-un.......... No Sipilän aika on onneksi ohi.

        Et näköjään ole koskaan ollut missään hallituksen kaltaisessa ryhmässä päättämässä asioiden eteenpäin viemisestä. Tuohon riittää vaikka as oy:n hallitus jos satut olemaan asunnon omistaja as yo:ssä. Siinä neuvotellaan ja esitetään mielipiteita puolelta jos toiseltakin mutta enemmistö päättää niin puoliueiden hallituskuvioissa kuin as oy hallituksessakin.

        Jos jokainen lähtee sooloilemaan niin mistään ei tule mitään joten ryhmäpäätöksiin pitää tyytyä.

        Meillä ei ole diktatuutia vaan demokratiaa pitkälti tai pitäisi olla joskin muutama epädemokraattinen, siis ei koko kansan valitsema, tekijä tuppaa puuttumaan demokraattiseen päätöksentekoon!

        Jos vertaat Sipilää Kimittäjä uniin niin olet hoidon tarpeessa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pekkaset ovatpalkkaa.
        Kerran työnantajat eivät suosuneet palkankorotuksiin vaan halusiv t antaa vapaapäiviä ns. Kåpekkasen sopimus .
        Jotkut alat ovat ns. Myynet pekkasensa ja saaneet jonkun pennin lisää palkaa tunnille. Pam ja kaaupanala

        Kyse on siitä onko varsinaisen palkan lisäksi liikaa etuisuuksia joista ei edes veroteta erikseen? Onko niitä lisiä ja muuta kertynyt enemmän kuin talous kestää kunnolla. Nythän se yskii kun työttömiä on sadoin tuhansin.

        Posti on hyvä esimerkki siitä mihin joudutaan kun ei tarvitse ottaa kilpailua huomioon. Siinä työssä vielä tulee paljon muutoksia koska nykyisyys ei enää kannata itseään taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kyse on siitä onko varsinaisen palkan lisäksi liikaa etuisuuksia joista ei edes veroteta erikseen? Onko niitä lisiä ja muuta kertynyt enemmän kuin talous kestää kunnolla. Nythän se yskii kun työttömiä on sadoin tuhansin.

        Posti on hyvä esimerkki siitä mihin joudutaan kun ei tarvitse ottaa kilpailua huomioon. Siinä työssä vielä tulee paljon muutoksia koska nykyisyys ei enää kannata itseään taloudellisesti.

        Postin hallinnossa ja varsinkin väliportaan hallinnossa olisi luudalle varmasti töitä. Siellähän ne varsinaiset suojatyöpaikat ovat, myös poliittiset sellaiset. Säästö saattaisi olla huomattava. Homma tiimityöpohjalle sopivin kannustimin, niin jo alkaa kannattavuus nousta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Postin hallinnossa ja varsinkin väliportaan hallinnossa olisi luudalle varmasti töitä. Siellähän ne varsinaiset suojatyöpaikat ovat, myös poliittiset sellaiset. Säästö saattaisi olla huomattava. Homma tiimityöpohjalle sopivin kannustimin, niin jo alkaa kannattavuus nousta.

        Haluaisit siis postinjaon osuuskuntapohjaiseksi jolloin nuo tiimisi olisivat osuuskuntia jotka itse vastaisivat kustannuksistaan?

        Muutoinhan noilla tiimeillä ei ole merkitystä aikuisten oikeasti!


    • Anonyymi

      Punaniskoja oli kivi kusettaa,Sipi.. Muka pelastivat ilmaistöillä hölmöt Suomen, heko,heko.. Se on pysyvää saarnaa Häkänmis..

      • Anonyymi

        Vähintään 3 promillee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähintään 3 promillee...

        Syntymöhumalasi? perintö isukkisi pankojuopottelusta sukupolvien ajan?


      • Anonyymi

        älä putoo sieltä pankkolta....kun oot noin jurrissa 😵


    • Anonyymi

      Ralf Sundin malli toimii.

    • Anonyymi

      Luulisi yhtiöillä menevän hyvin pystyvän työlistämään.
      Onhan verotonta vastikkeetona yritystukea jaettu. Viime hallituskausien aikan enemmän kuin koskaan samoin esim upm kymen on saanu 2 miljoonaa sähköveeon palutusta.

      Missä nämä työllistämiseen sipilän ja urpon stupidon. annetut rahat ovat. .

      No postin tapauksessa. Hallintoneuoston j a j ohdon bonuksissa kun nenee niin hyv i n.

      Varmaan muissakin firmoissa vähänsamalla mallilla

      Tämä oli tukijullin tietoisku

      Virolaiset rakentaa.somalit asuttaa.Suomalaiset maksaa.
      Ja
      Sveitsin laivasto tulee apuun

      Tuämäoli tukijullin tietoisku

      Myösmaataloustuki ja yri t ystuki ovat yhteiskunnan myöntämiä. sosiaaliaviåustuksia.
      Jotka kuuluvat kelaan

      • Anonyymi

        Maataloustukea pitäisi leikata 70-90%.
        Uuninpankkolla löhöilystä maksetaan rajusti liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maataloustukea pitäisi leikata 70-90%.
        Uuninpankkolla löhöilystä maksetaan rajusti liikaa.

        Jatkuvasti toukotorvelot ovat vaatimassa tukia lisää, mikään ei riitä. Tuli sato tai kato.


    • Anonyymi

      Me Putinin Tiltut vaadimme suomalaisen maatalouden lopettamista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe