Bioöljy Lieksassa.

Anonyymi

Talttatie valmistui ja öljylähteen rakentaminen jää tulevaisuuteen.

128

<50

    Vastaukset

    • Hyvä. Nyt on aika lopettaa Lieksan öljyuutisten kylväminen palstalle. Eiköhän öljyasia ole tullut jo kaikille tiedoksi. Myös tarpeettomat öljyiset viestit kuvottavat jo.

    • Eli laitoksen perustustöitä ei ole vielä aloitettu vaikka keväällä niin väitettiin.

    • Ensin kannattaa odottaa maan jäätymistä ja talven tuloa, koska jäiseen maahan rakentaminen tulee kalliimmaksi perustustenkin osalta kun betonivaluja lämmitellään! Sulaa hulluutta rakentaa kesällä lämpimän aikaan!

    • Voi olla että työvoimasta on pulaa Lieksassa sulan aikaan.

    • Ei sitä Lieksalaiset rakenna vaan yleensä muualta tulleet firmat joilla on omat työmiehet? Niin se yleensä menee ettei rakennushommat lieksalaisten persettä lämmitä!
      Työvoimapula on huuhaata koska täällä on insinööritason porukkaa työttömänä, niillä vaan ei sattunut todistukset mukaan kun tulivat vieraaksemme!

      • Todistukset jäivät kaikessa kiireessä piirongin päälle, henkkarit putosivat ja upposivat Välimeren aaltoihin mutta mikä hyvä, kännykät säilyivät kastumatta. Lieksaan pesiydyttyään saivat hetikohta uudet Lumiat. Jokaisella oli valkoinen Lumia kourassaan ja naaraspuolisilla korvalla hurstin alla. Nyt insinööritasoiset korkeasti koulatut odottelevat koulaustaan vastaavaa korkeapalkkausta työtä/ virkaa. Jotkut ovat ootelleet jo yli kaksikymmentä vuotta.


    • Pyöräilin siellä tänään ja näkemäni vahvistaa, että valmista näyttää olevan.
      Urakoitsija teki urakan reilusti etuajassa. Nyt on kaikki sitten toimijoista kiinni.

    • Todennäköisesti kentästä tulee viereisen sahan tukkien välivarasto ja siinä se sitten on.

      • Varastotilaa tarvitaan, itse tuotantolaitos tulee sijaitsemaan siinä reunalla (L.L kuva)


    • Lieksan Lehti kirjoittaa ,että maanrakennustyöt ovat alkaneet. Ne kestää joulukuulle. Miten voi kestää valmiin kentän maanrakennustyöt joulukuulle asti ? Vai tehdäänkö työ lapiolla?

      • Puhelee insinööri omasta mielestään. Käypä neuvomassa miten pitäis tehdä jos tiedät paremmin.


      • Varastokenttä tehtiin ensin. Homma menee oikeassa järjestyksessä.


    • Tuo kuulostaa kyllä aika erikoiselta ,että näinkin monimutkainen laitos ainakin kustannuksista päätellen kannattaa rakentaa kahteen kertaan ja purkaa välillä osiin. Tässä on tietenkin se etu ,että laitosta voidaan siirtää aina paikkakunnalta toiselle riippuen siitä kuka parhaiten antaa avustuksia sen pystyttämiseen.

    • Lieksassa on ainakin yksi teollisuuslaitos, joka on tilannut suuren jatkojalostuskoneiston Etelä-Euroopasta siten, että se on koottu siellä ja kun se oli saatu valmiiksi, lieksalaiset, tulevat koneenkäyttäjät, huoltomiehet ja esimiehet (kaikkiaan parikymmentä henkilöä) olivat kyseisessä maassa oppimassa koneen tekniikkaa ja käyttöä. Samalla tuli testatuksi koneen toiminta. Kun oppi oli saatu ja koneisto todettiin toimivaksi, se purettiin ja tuotiin useilla rekka-autoilla Lieksaan ja myyjätehtaan toimesta rakennettiin uudelleen ja otettiin onnistuneesti suoraan tuotannolliseen käyttöön. Miljoonaluokan hankkeesta oli kyse 1990-luvun puolivälissä. Laitteiston mitat ovat noin 20 m pituus, 4 m korkeus ja 4 m leveys.

      • Todella hyvä tapa valmistaa suuret koneistot, joita ei voi kuljettaa kokonaisina kohteeseen. Valmistusmaassa laitteisto tehdään kokonaan valmiiksi koekäyttöineen kyseisen tehtaan ammattilaisten voimin (kone-, sähkö-, automaatio, jne). Kuljetuksen jälkeen koneisto on nopeasti koottavissa ja otettavissa käyttöön ilman "lastentauteja". Tällä menetelmällä säästetään aikaa ja rahaa, kun koneisto ei tarvitse enää pitkää ulkomaista ammattilaisten kallista vierihoitoa suomalaisella paikkakunnalla.


      • Varsinkin atomivoimala rakennetaan ensiksi ja koekäytetään. Se jälkeen laitos puretaan ja kasataan uudestaan Olkiluodossa. Siksi siihen on mennyt, niin kauan.

        Oletko tosiaan noin tyhmä?

        "markkinat"

        "


    • Ja varsinkin kun on runsaasti koneinsinööri työvoimaa paikkakunnalla kunhan kasaus alkaa! Säästyy aikaa, mutta rahaa ei!

      • Tuskinpa työikäisiä koneinsinöörejä on ainoatakaan työttömänä Lieksassa. Tuskin muitakaan insinöörejä. Tutkinnon suorittaneista työntekijöistä on Lieksassa pula. Työttömiä kansalaisia on Lieksassa noin 600, mutta ilman koulutusta on minkäänlaisen työn saanti vaikeaa paikkakunnasta riippumatta.


    • Kyllä minä tiedän. Aina olen sanonut että bioöljyssä on tulevaisuus, turha väittää vastaan.

      "markkinat"

    • Surpeenvaaran nimi pitää muuttaa nimelle Öljymäki!

    • Puupyrolyysineste EI TODISTETUSTI sovellu petrokemian jatkojalostukseen.
      Myös muovien valmistaminen on siitä käytännössä mahdotonta.

      https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=auto&tl=fi&u=http://task34.ieabioenergy.com/bio-oil/

      Puupyrolyysinesteen HIILIVETYPITOISUUS on alhainen.
      Vesipitoisuus on 20-30 prosenttia.
      Ei voida sekoittaa ÖLJYIHIN.
      Säilyvyys on huono. Tukkii putket ja säiliöt.
      Soveltuvia öljypolttimia ei yksinkertaisesti ole saatavissa.

      MITEN TÄMÄ AINE KORVAA KEVYTTÄ POLTTOÖLJYÄ ?

      Iisalmessa ympäristöluvassa väitettiin tämän " bioöljyn" toimivan suoraan laivojen polttoaineena.

      VÄÄRIN ja OIKEIN. Se toimii HÖYRYLAIVASSA polttoaineena, kun sillä korvataan KIVIHIILTÄ tai HALKOJA.

      Wärtsilä laivadieselissä se ei todistetusti toimi.

      "markkinat"

    • Miten Binderholz Nordic Oy:llä menee .. riittäkö töitä ?

      • Hiljaista on ja salaiset yt neuvottelut päällä!


    • Suomalaiselle rakentajalle talvi ja pakkaset eivät ole mikään ongelma. Päinvastoin. Lauta ja elementit liikkuvat ripakampaan tahtiin kun hikipisaran pyyhkimisen sijaan pitää saada lämpöä puseroon. Minä ainakin elättelen varovaisia toiveita, että hanke toteutuu. Ehkäpä pyrolyysitekniikka saavuttaa johonkin tulevaan mennessä tietyn käytettävyysasteen parannuksen, jotta ongelmat sen käytön suhteen paranevat. Markkinat toki näyttää koko ajan meille kehityksen suunnan sanan varsinaisessa merkityksessään;)

      • Se tässä projektissa ihmetyttää miksi sitä siirretään koko ajan eteenpäin ,vaikka rahoitus ja markkinat on kunnossa. Yleensähän projektit pyritään viemään mahdollisimman nopeasti läpi ,jotta päästäisiin tekemään liikevaihtoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä projektissa ihmetyttää miksi sitä siirretään koko ajan eteenpäin ,vaikka rahoitus ja markkinat on kunnossa. Yleensähän projektit pyritään viemään mahdollisimman nopeasti läpi ,jotta päästäisiin tekemään liikevaihtoa.

        No, näinhän se yleensä on. Kuten voimme havaita ABC liittymän läheisyydessä nykyisin olevasta rakennustyömaasta. Siinä on todennäköisesti realiteetit hyvin kohdallaan. Talttatien huipentumassa on kuitenkin vielä lottoamista sen verran, että pelimiehet odottavat kemianteollisuuden ns. läpimurtoa, jonka uskovat olevan niin huulilla, että kannattaa Kiinan ja muiden kumppaneiden kanssa pelata upporikasta tai rutiköyhää. En nyt tohdi suurempaa tietoutta vailla olevana enempää sanaani rustata sinne tai tänne. Kyllä markkinat sen kohta hoitaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, näinhän se yleensä on. Kuten voimme havaita ABC liittymän läheisyydessä nykyisin olevasta rakennustyömaasta. Siinä on todennäköisesti realiteetit hyvin kohdallaan. Talttatien huipentumassa on kuitenkin vielä lottoamista sen verran, että pelimiehet odottavat kemianteollisuuden ns. läpimurtoa, jonka uskovat olevan niin huulilla, että kannattaa Kiinan ja muiden kumppaneiden kanssa pelata upporikasta tai rutiköyhää. En nyt tohdi suurempaa tietoutta vailla olevana enempää sanaani rustata sinne tai tänne. Kyllä markkinat sen kohta hoitaa.

        Ja Lieksan Lehti vielä enemmän! Heh. Cittarin aula, ABC raati ja keskustan kahvila viereisine Retkiaitan asiakkaineenkin ovat nopeampia suuntaa antavia tiedonlähteitä. Puliskaa mitä pamlaatte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä projektissa ihmetyttää miksi sitä siirretään koko ajan eteenpäin ,vaikka rahoitus ja markkinat on kunnossa. Yleensähän projektit pyritään viemään mahdollisimman nopeasti läpi ,jotta päästäisiin tekemään liikevaihtoa.

        Anni Bruun olettaa ja tekee omia polarisoituneita johtopäätöksiä.

        Puupyrolyysinesteen sekoittaminen on täysin mahdotonta.
        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/166545/Anni_Bruun.pdf?sequence=2&isAllowed=y

        https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=auto&tl=fi&u=http://task34.ieabioenergy.com/bio-oil/

        UOP ei käytä puupyrolyysinesteestä johdettuja tuotteita biokerosiinisekoitteen valmistamiseen.
        Käyttää KASVIRASVOJA-- Ei puupyrolyysinestettä ! !

        https://www.uop.com/processing-solutions/renewables/green-jet-fuel/#uop-renewable-jet-fuel-process

        SAMOIN ei KÄYTETÄ PUUPYROLYYSINESTETTÄ missään muodossa laivadieselien polttoaineena.

        PUUPYROLYYSINESTETTÄ ei käytetä missään kemianteollisuudessa lähtöaineena.

        Ainoa sovellus on SAVUESANSSIEN valmistus elintarviketeollisuudelle.

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Lieksan Lehti vielä enemmän! Heh. Cittarin aula, ABC raati ja keskustan kahvila viereisine Retkiaitan asiakkaineenkin ovat nopeampia suuntaa antavia tiedonlähteitä. Puliskaa mitä pamlaatte.

        Voi miten ihastuttavaa. Jos puliskaa on verbi, ja perusmuodossaan se on pulista, ja pamlaaminen vaikka puhumista, niin puhumallako asiat näin ollen halki, pääsemme irti pulistamme?
        Nyt joku kielikorvaani särkee!! Voi Irina, anna tonnilla Burana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten ihastuttavaa. Jos puliskaa on verbi, ja perusmuodossaan se on pulista, ja pamlaaminen vaikka puhumista, niin puhumallako asiat näin ollen halki, pääsemme irti pulistamme?
        Nyt joku kielikorvaani särkee!! Voi Irina, anna tonnilla Burana.

        Jos joku leikkuuttaa esimerkiksi tukkansa puliksi, onko se sama kuin pula tukan kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku leikkuuttaa esimerkiksi tukkansa puliksi, onko se sama kuin pula tukan kanssa?

        Avuksi tulee puli, siinä on karvaa riittävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avuksi tulee puli, siinä on karvaa riittävästi.

        Puli on koiraroru. Mutta miten se nyt ontoppiin liittyy??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puli on koiraroru. Mutta miten se nyt ontoppiin liittyy??

        Roru on japanittarien mielestä hauska juttu. Mutta ei koskaan kiinalaisten ymmärrettävissä;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, näinhän se yleensä on. Kuten voimme havaita ABC liittymän läheisyydessä nykyisin olevasta rakennustyömaasta. Siinä on todennäköisesti realiteetit hyvin kohdallaan. Talttatien huipentumassa on kuitenkin vielä lottoamista sen verran, että pelimiehet odottavat kemianteollisuuden ns. läpimurtoa, jonka uskovat olevan niin huulilla, että kannattaa Kiinan ja muiden kumppaneiden kanssa pelata upporikasta tai rutiköyhää. En nyt tohdi suurempaa tietoutta vailla olevana enempää sanaani rustata sinne tai tänne. Kyllä markkinat sen kohta hoitaa.

        GoodFuels B.V ja yhteistyö on väärää tietoa.

        GoodFuels B.V välittää kasviöljypohjaisia dieselpolttonesteitä. Ei välitä pyrolyysinesteitä.

        https://drimble.nl/bedrijf/amsterdam/32988729/goodfuels-bv.html

        http://rsb.org/wp-content/uploads/2018/04/Certificate-842897.pdf

        https://www.standic.com/en/biodiesels/

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        GoodFuels on pilotoinnut Hollannissa....Sivu 22.

        https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/166545/Anni_Bruun.pdf?sequence=2&isAllowed=y

        Pilotointia :)

        https://translate.google.fi/translate?sl=auto&tl=fi&u=https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2018:5455

        https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2018:5455

        "markkinat"

        GoodFuels BV toimittaa eläin ja kasviöjypohjaista dieseliä. Ei toimita puupyrolyysiin perustuvia polttoaineita.

        "markkinat"


    • Onko joku käynyt Kevätniemen jalostamo työmaalla katsomassa minkälaisella porukalla pohjatöitä tehdään. Nythän töitä on tehty parisen viikkoa niin järkeäkin pitäisi olla näkyvillä.

    • No ,outtelen muuttokuorman kanssa Kuhmossa.. minne päin kannattaa suunnistaa.otanko lopputilin Kuhmo Oy:stä.?.
      Onko Binderholzilla töitä.. jne
      Nurmes olis lähempänä .. Pielisen muikut...

    • Puupyrolyysinesteessä ei ole paraffiineja. Vesipitoista nestettä ei saada öljyyn tai bensiiniin sekoituskelposeksi.

      Erittäin suuria ongelmia. Sopivat katalyytit puuttuu ja vedyn kulutus on suuri. Saanto on myös alhainen.

      KiOR kaatui näihin perusongelmiin. Kehitys ei ole juuri edennyt.

      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5895764/

      Rapsimetyyliesteri ei ole paraffiinista. Sitä ei onneksi Suomessa käytetä.

      https://yle.fi/uutiset/3-10979276 Neste saa perusteetonta veroetua Suomessa, vaikka käyttää palmuöljyn sivutuotteita..

      Muualla se on loppunut & loppumassa...

      "markkinat"

      "markkinat"

    • Vedytys tehtiin puhtaalle puupyrolyysinesteelle . Vedytetyn tuotteen liukenemista kasviöljyesteriin tutkittiin.
      Raaka puupyrolyysineste ei liuennut juurikaan esteriin. Vedytys paransi liukoisuutta ja hollantilaisen BTG mäntypohjaisen jalosteen -- peräti 48% pitoisuus saavutettiin maissimetyyliesterissä.

      Esterit on erinomaisia liuottimia. Vedytetty puupyrolyysineste ei juurikaan liukene tavalliseen dieselöljyyn.

      https://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&tl=fi&u=https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5895764/

      "markkinat"

      • Paraffiineja vedytetyssä puupyrolyysinesteessä oli ainoastaan reilu prosentti. Siitä valmistettu diesel olisi kelvotonta.

        Paraffiinisessa dieselöjyssä KOKONAISAROMAATTISTEN jakeiden määrä saa olla korkeintaan 1 prosentti. Myös setaaniluvun vaatimus on 51.

        https://www.aamulehti.fi/a/6f247a5b-835f-437e-8c48-c21d7eefa7da?utm_source=talouselama.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=suosittelu_kontekstuaalinen&utm_content=aiheesta-muualla&_ga=2.84262815.763399433.1569385088-1978245914.1569385088

        Vanhat dieselit alkavat heikentää ilmanlaatua. Saksasta ja Ruotsista on tuotu Suomeen paljon vanhoja halpoja käytettyjä autoja! Niistä puuttuu pääosin tehokas pakokaasujen puhdistus.

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paraffiineja vedytetyssä puupyrolyysinesteessä oli ainoastaan reilu prosentti. Siitä valmistettu diesel olisi kelvotonta.

        Paraffiinisessa dieselöjyssä KOKONAISAROMAATTISTEN jakeiden määrä saa olla korkeintaan 1 prosentti. Myös setaaniluvun vaatimus on 51.

        https://www.aamulehti.fi/a/6f247a5b-835f-437e-8c48-c21d7eefa7da?utm_source=talouselama.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=suosittelu_kontekstuaalinen&utm_content=aiheesta-muualla&_ga=2.84262815.763399433.1569385088-1978245914.1569385088

        Vanhat dieselit alkavat heikentää ilmanlaatua. Saksasta ja Ruotsista on tuotu Suomeen paljon vanhoja halpoja käytettyjä autoja! Niistä puuttuu pääosin tehokas pakokaasujen puhdistus.

        "markkinat"

        Diesel huononee ja savutus ja hajut lisääntyy. Harvalla on täällä 40 tuhannen euron uusia hajuttomia katalysaattori dieselautoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Diesel huononee ja savutus ja hajut lisääntyy. Harvalla on täällä 40 tuhannen euron uusia hajuttomia katalysaattori dieselautoja.

        Tähän ketjuun kirjoittelevat varmaankin vain koneinssit, on vaikeatajuista tekstiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Diesel huononee ja savutus ja hajut lisääntyy. Harvalla on täällä 40 tuhannen euron uusia hajuttomia katalysaattori dieselautoja.

        Katalysaattorilla varustettu dieselauto lisättynä SCR- urearuiskutuksella ja hiukkasloukulla on varsin puhdas. Ongelmana on tosiaan kallis hinta.

        Mercedes 220 C on varsin puhdas.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uudet-dieselit-uskomattoman-puhtaita-adacin-testissa-parhaat-paasivat-0-gramman-typenoksidipaastoihin/3b50aa86-c123-30af-8a66-34f6ca7ca5e9

        Näissä aromaattipitoinen dieselöljy antaa saman puhtauden. Tilanne muuttuu huonoksi, kun kyseessä on vanha dieselauto.
        Saastutus lisääntyy ! !

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän ketjuun kirjoittelevat varmaankin vain koneinssit, on vaikeatajuista tekstiä.

        Koneinssit ajelee Mersulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän ketjuun kirjoittelevat varmaankin vain koneinssit, on vaikeatajuista tekstiä.

        Ei ole luetun ymmärtäminen sinullakaan kummoisissa kantimissa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole luetun ymmärtäminen sinullakaan kummoisissa kantimissa!

        Siottajat ei ymmärrä.viljelijäkin tietää meistä.
        Opettaja kielsi siikasalmessa aivpönttölöissä tiisselin säilytyksen.Pumppujen meno.


    • Mahdollisesti hankittavat puupyrolyysilaitokset Ruotsissa ja Suomessa on kannattamattomia. Fortum on kokeillut Joensuussa. Kannattamatonta ja tappiollista.

      Jalostuspolku liikennepolttoaineiksi on TODISTETUSTI ja KÄYTÄNNÖSSÄ mahdotonta.

      Raakaöljyn hinta on todennäköisesti romahtamassa jos taantuma on tulossa.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/korkokayra-kaantyi-asentoon-joka-on-aiemmin-ennustanut-taantumaa-yhdysvalloissa-viimeista-vuoroparia-pelataan/2ecb5fbb-5f41-4614-bd3b-14dd40f76c40

      "markkinat"

    • Sahanpuruista etanolia valmistava Kajaanin tehdaskonsepti oli tarkoitus monistaa ja suurentaa.

      Puupyroolyysitehtaiden ketju oli Fortumin Joensuun tehtaan agenda.

      Kajaanissa laatu oli hyvä, mutta tuottaminen tuli liian kalliiksi. Joensuussa laatu oli huono ja tuote jäi siksi myymättä.

      Sama ongelma oli myös muissa pyrolyysiyksiköissä Hollannissa ja Kanadassa.

      "markkinat"

    • Puupyrolyysi nousee joka kevät, kuin ongen koho pinnalle. Sitten se taas, uppoaa...Se taas nousee keväällä.
      Näin Lieksassa ja monessa muussakin kaupungissa.

      Nämä pyrolyysit tuo toivoa.....

      "markkinat"

    • Tämän päivän Karjalaisessa keskustan Pohjois-Karjalan piirin varapuheenjohtaja vaatii että uusiutuvaa biodieseliä pitäisi saada kaikilta huoltamoilta kilpailukykyiseen hintaan. Otsikkona kirjoituksessa on: Tulevaisuuden Suomi kulkee uusiutuvalla dieselillä. Lienevätkö tietyt faktat hukassa tällä irtopisteiden kalastelijalla? Hinta tuntuu olevan hänen mielestään ainoa ongelma tässä biodieselissä. Tässä lainaus hänen tekstistään.

      ”Hallituksen tulisi kaikin keinoin
      taata, että biodieselin hinta
      saadaan laskettua samalle tasolle
      fossiilisen dieselin kanssa.
      Autoileville ihmisille hinta on
      keskeinen valinta polttoainetta
      valittaessa.”

      Vai niin? Se ei ketään haittaa jos suuttimet ja röörit ovat tukossa.

    • Biohon siirtyminen kannattaa, ihan niin kuin Greta sanoo. Biota ei vaan voi mitenkään saada riittävästi maailman kaikkiin koneisiin, eli kaikki yksityisautoilu on ainakin lopetettava.

      • Biopolttonesteet lentokoneisiin ja yksityisautoilu sähköllä.
        Maailmasta löytyy miljardeihin autoihin akkumetallit helposti.
        Akkumetallien jatkuva kierrätys on täysin toteutettavissa ja se tehdään varmasti.

        Kuten nykyisten autojen lyijyakut...Niistä maksetaan 0.5€ kilo.

        Vesivoima, tuulivoima ja aurinkovoima takaa halvan ja riittävän sähkön.

        https://www.youtube.com/watch?v=rbnlJOEQ9Hc

        https://www.youtube.com/watch?v=I2ewKOGBihw

        Tanskassa ymmärretään !

        "markkinat"


      • Neste Oil........ Greta VIHAA NESTETTÄ ja PFAD käyttöä...

        Greta on oikeassa.

        "markkinat"


    • ” markkinat ” voisi jo hellittää noitten viittausten levittämistä. Kyllä kaikki jo tietää ,että tuosta öljyhommasta ei tule mitään. Laitos kuitenkin rakennetaan ,sillä rakennusvaiheessa yleensä raha liikkuu ja usein myös osa jää yrittäjälle erilaisina asiantuntijapalkkioina. Tästä on lukuisia esimerkkejä esim. Kemijärveltä. Valmistuttuaan laitokselta on vaikea ulosmitata mitään ,sillä silloin rahat ovat yleensä loppu.

    • Temmitien biotöhnää ei voi edes markkinoida Norjaan kun niillä on oma öljyntuotanto?
      Miten lie eskimot kiinnostuneet biotöhnästä, ne kun taitaa käyttää vielä valaanrasvaa lampuissaan.

      • Tuulivoima ja aurinkosähkö. Norja on maailman suurin luonnon akku.
        Saksassa hyvin usein TUOTETAAN LIIKAA aurinkosähkö ja tuulivoimaa.

        Siksi YLIJÄÄMÄENERGIA on siirrettävä NORJAAN , jolloin PATOLUUKUT vesivoimaloissa pidetään kiinni.

        PULLONKAULA on riittämättömät siirtolinjat SAKSASTA-NORJAAN.
        Tarve olisi 7000 megawatin siirtolinja.

        https://www.korkia.fi/aurinkoenergiaa-ja-lisasiirtokapasiteettia-euroopan-uusiutuvien-energiamuotojen-vallankumous/

        Siirtolinjoista saa takuutuottoa. Öljy kuolee lämmityskäytössä. Ja sen käyttö vähenee liikenteessä. Se on todennettua tietoa.
        https://www.talouselama.fi/uutiset/norjan-jyrkka-oljylammityksen-kielto-yllatti-asiantuntijan-suomalainen-maalampofirma-innoissaan/fc209f0e-0138-3d45-8c5b-a6076f4e6778

        "markkinat"

        Sipilä oli väärässä. Rinne osaa kantaa vastuuta ympäristöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuulivoima ja aurinkosähkö. Norja on maailman suurin luonnon akku.
        Saksassa hyvin usein TUOTETAAN LIIKAA aurinkosähkö ja tuulivoimaa.

        Siksi YLIJÄÄMÄENERGIA on siirrettävä NORJAAN , jolloin PATOLUUKUT vesivoimaloissa pidetään kiinni.

        PULLONKAULA on riittämättömät siirtolinjat SAKSASTA-NORJAAN.
        Tarve olisi 7000 megawatin siirtolinja.

        https://www.korkia.fi/aurinkoenergiaa-ja-lisasiirtokapasiteettia-euroopan-uusiutuvien-energiamuotojen-vallankumous/

        Siirtolinjoista saa takuutuottoa. Öljy kuolee lämmityskäytössä. Ja sen käyttö vähenee liikenteessä. Se on todennettua tietoa.
        https://www.talouselama.fi/uutiset/norjan-jyrkka-oljylammityksen-kielto-yllatti-asiantuntijan-suomalainen-maalampofirma-innoissaan/fc209f0e-0138-3d45-8c5b-a6076f4e6778

        "markkinat"

        Sipilä oli väärässä. Rinne osaa kantaa vastuuta ympäristöstä.

        Norjassa osataan luopua öljystä. Norja kantaa vastuuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa osataan luopua öljystä. Norja kantaa vastuuta.

        Seniilit Suomessa....
        Investoivat todistetusti energiaa tuhlaavaan pyrolyysiin.

        Tämä on jo todennettua tietoa.

        Nuoret ymmärtää onneksi tämän tekniikan perustavat rajoitukset.
        Myös Pankit.

        Lieksan pyrolyysi jakaa Joensuun kohtalon.
        Laatu ei tosiaankaan ollut "todella hyvä" Iisalmessa aine jämähti säiliöihin ja putkiin...
        https://www.fortum.fi/media/2017/11/fortum-teki-biooljyn-tuotantoennatyksen-joensuussa

        Joensuun 50 000 tonnin yksikkö pääsi vaivoin 5000 tonniin.
        Rima oli jo laskettu 20 000 tonniin....
        https://www.fortum.fi/media/2017/11/fortum-teki-biooljyn-tuotantoennatyksen-joensuussa

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seniilit Suomessa....
        Investoivat todistetusti energiaa tuhlaavaan pyrolyysiin.

        Tämä on jo todennettua tietoa.

        Nuoret ymmärtää onneksi tämän tekniikan perustavat rajoitukset.
        Myös Pankit.

        Lieksan pyrolyysi jakaa Joensuun kohtalon.
        Laatu ei tosiaankaan ollut "todella hyvä" Iisalmessa aine jämähti säiliöihin ja putkiin...
        https://www.fortum.fi/media/2017/11/fortum-teki-biooljyn-tuotantoennatyksen-joensuussa

        Joensuun 50 000 tonnin yksikkö pääsi vaivoin 5000 tonniin.
        Rima oli jo laskettu 20 000 tonniin....
        https://www.fortum.fi/media/2017/11/fortum-teki-biooljyn-tuotantoennatyksen-joensuussa

        "markkinat"

        Aurinkosähkö ja tuulivoima antaa tuottoa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15987575/aurinkopaneelit-teki-halpenemisen-ennatyksen-#comment-99204321

        "markkinat"


      • Onneksi Lieksan öljyä ei tarvitse enää markkinoida , sillä tuotannosta on jo ennakkoon myyty 80 %. Tosin se ei ole selvinnyt miten pitkän ajan tuotannosta on kyse. Voihan kyseessä olla vaikka ensimmäisen viikon tuotanto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa osataan luopua öljystä. Norja kantaa vastuuta.

        Mutta valitettavasti myy sitä muille!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Lieksan öljyä ei tarvitse enää markkinoida , sillä tuotannosta on jo ennakkoon myyty 80 %. Tosin se ei ole selvinnyt miten pitkän ajan tuotannosta on kyse. Voihan kyseessä olla vaikka ensimmäisen viikon tuotanto.

        Aivan... Aikajana jätettiin ilmoittamatta.
        Jää samaan tasoon, kun väite, että puupyrolyysinestettä voidaan jo nyt "käyttää polttoaineena laivoissa"
        Pyrolyysineste toimii polttoaineena laivan höyrykattilaan! Mutta ainoastaan HÖYRYLAIVOISSA...

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Lieksan öljyä ei tarvitse enää markkinoida , sillä tuotannosta on jo ennakkoon myyty 80 %. Tosin se ei ole selvinnyt miten pitkän ajan tuotannosta on kyse. Voihan kyseessä olla vaikka ensimmäisen viikon tuotanto.

        Miten olematonta voi myydä, siis sellaista biotöhnää jota ei ole bvielä tehtykään?
        Onko kyseessä lottoperiaate että voi saada tai olla saamatta, pääasia että sijoittaa.


    • Metsä Group investoi Kemiin 1.5 miljardia euroa.
      Hyvä !

      https://yle.fi/uutiset/3-10999895

      Kaidi ja biodiesel on kuopattu. Ajatus ja toteutus olisi ollut täysin toimimaton yhtälö.

      "markkinat"

    • Neste iski kultasuoneen aloittamalla rasvojen. Pääasiassa palmuöljyn ja sen sivutuotteen (PFDA maailman suurin käyttäjä) jalostamisen korkealaatuiseksi dieseliksi.

      Laske.

      Neste saa voitot jalostamalla PFDA:ta ....
      http://www.palmoilanalytics.com/price/2

      Ongelma on saatavuus. Neste ostaa käytännössä kaiken liikevän tuotannon.

      Puhdasta PALMUÖLJYÄ on saatavissa, mutta Neste ei halua sitä ostaa , koska se maksaa liikaa. + 100 dollaria tonni... Ja suomessa sitä ei luokitella "jätteeksi, kuten PFDA"....
      http://www.palmoilanalytics.com/price/16

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/usko-pois-suomalainen-valtionyhtio-nousi-netflixin-ja-amazonin-rinnalle-harvard-business-reviewn-selvityksessa/dcf2aa34-789f-4bc2-aaf9-40a7145ed803

      "markkinat"

      • Nyt TAANTUMA on käytännössä jo tulossa.
        Indikaattorit USA:ssa ja Saksassa osoittaa vahvasti taantumaan.

        Öljy halpenee ja sen käyttö vähenee.

        "markkinat"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt TAANTUMA on käytännössä jo tulossa.
        Indikaattorit USA:ssa ja Saksassa osoittaa vahvasti taantumaan.

        Öljy halpenee ja sen käyttö vähenee.

        "markkinat"

        Odotettavissa Suomessakin.
        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/talouden-halytysvalot-vilkkuvat-joka-kulmalla/fb887fbd-33f4-4344-bb76-739004b91838

        Epäilen, niitä "sijoittajien" rahoja tervatehtaaseen.

        Tervatehdas tuottaa Lieksassa pyrolyysitervaa 25000 tonnia männyn kyllästämiseen..
        Pyryylyysitervaa on käytettävä männyn kyllästämiseen kuumana .

        Mäntytavara pistetään kaasutiiviiseen kyllästysastiaan ja sinne alipaine .
        Sinne painesyöttönä kuumaa pyrolyysitervaa ja painetta.
        Kysessä on "säästökyllästys".

        https://www.jijenoverijssel.nl/verhaal/7560/nobelwood

        "markkinat"




      • Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö tesla kiihtyy niin nopeaan että maalit jää autosta lähtöpaikalle? Olen kuullut että maalit karisee.

        "markkinat"

        Sähköauto kuten Rimac kiihtyy niin nopeasti, että tehokkaimmillakin superautoilla on vaikeaa pysyä perässä. Auto on niin hurja, että ei pysynyt edes Top Gear - ohjelman Richard Hammondin käsissä.


      • Uuninpankko kirjoitti:

        Sähköauto kuten Rimac kiihtyy niin nopeasti, että tehokkaimmillakin superautoilla on vaikeaa pysyä perässä. Auto on niin hurja, että ei pysynyt edes Top Gear - ohjelman Richard Hammondin käsissä.

        Sellainen 0,1 tai 0,2 sekuntia 0-100 km/h kiihtyvyys olisi oikein koska sitä tarvitaan esim. liikennevaloista lähtiessä ja ohitustilanteissa 40km/h alueella. Nyt joutuvat odottamaan monta sekuntia pidempään ja kiire olisi.


    • Väitän, että tähän ei tule sitä reaalisijoitusta. Kukaan ei ole, niin seniili, että pistäisi nimet paperiin.
      Bill Gates pisti nimensä KiOR yhtiön rahoitussopimukseen ja katui sitä.

      Bill Gates on nyt maailman kolmanneksi rikkain.

      "markkinat"

      • Jos Lieksaan tulee tämä tervatehdas, niin se 24 000 tonnia on käytännössä mahdoton myytävä.
        Peräti 24 000 tonnia kyllästysainetta...

        "markkinat"


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. No niin....Tiemaksut sitten tulee.

      Jopa 1000€ lisää kuluja autoilijalle. Näin se Suomi varmaan yrittää ylöspäin mutta muistaa pitäisi että se raha on taas pois muusta kulutuksesta.Jälle
      Maailman menoa
      163
      4289
    2. Mielipiteitä amk pääsykokeesta?

      Itselle englanti ja eettiset taidot oli vaikeimpia... Jäikö teillä paljon vastaamatta kysymyksiin? Minulla joka osiossa jäi johonkin vastaamatta.
      Pääsykokeet
      93
      4079
    3. Henkirikos

      Tietoa kenelläkään viime yön puukotuksesta..?
      Jämsä
      18
      2379
    4. Senaatintorilla 10.000 mielenosoittajaa. Koronasta viis

      Senaatintorilla hirmuinen Black livers matter miekkari menossa. https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006528841.html
      Maailman menoa
      216
      2059
    5. Stefan maksoi velkansa

      Stefan maksoi eläkeyhtiölle velkansa. Siitä saitte kaikki kateelliset ja katkerat luuserit.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1964