”Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niin kuin tahtoo”, 1. Kor. 12: 11.
”… Jumala saakin usein aikaan alhaisten ja pyhien kautta sellaista, jota Hän ei tee suurien kautta… Hän tahtoo antaa lahjansa vapaasti, niin kuin Hänelle kelpaa, ei meidän mielemme mukaan, ettei kukaan ylpeilisi toisten rinnalla eikä myöskään ylentäisi toista pyhää toista korkeammalle näin synnyttäen lahkolaisuutta, vaan antaisi heidän kaikkien olla samanarvoisia Jumalan armossa, olkoot lahjoihin katsoen kuinka erilaisia tahansa.” (Luther päivän mannassa 12.9.)
Voiko sama toteutua myös niin, että alentaa ihmisymmärryksellä itsensä niin, että kokee toisen liian vähän nöyräksi ja syntiseksi Jumalan lapseksi?
Näin on. Uskon, että minä olen saanut sellaisen uskon, jossa haluan pysyä, joka kirkastuu yhä enemmän sitä mukaa kuin ymmärrän kuinka paljon Hän antaa arkeeni sellaista mieltä, ajatusta ja tointa, jota ei olisi ilman uskoa. Hän kantaa minua.
Ei minua enää häiritse, siis uskoani, vaikka niin moni sanoo ja ajattelee, että minulla ei ole oikeaa uskoa. Hänen kanssaan on todellakin ilo ja rauha elää.
Yksi ja sama Henki
4
73
Vastaukset
Aloituksestani piti poistaa viimeisetä kappaleesta tuo alkulause "Näin on." Se ei liittynyt loppukappaleeseen.
Joo, emme me kristityt toisille ihmisille mieliksi elä, joidenkin hallitsemisen himoisten ihmisten omaksumien tapojen ja mielipiteiden orjuudessa.
Joh. 8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."Pyhä Henki ilmoitti"- ilmaisuilla pidetään tyypillisesti yllä ja vahvistetaan kaikenlaisia Jumalan sanan vastaisia harhaoppeja ja ihmisoppeja.
Mitä ei Raamatusta löydy kirjoitettuna, se ei ole Pyhän Hengen ilmoitus, vaan suuruudenhullujen (omnipotenttien) ihmisten mielikuvitus.- Anonyymi
Fariseuksista lukee raamatussa, arvatkaa kenen kirjoittelijan sielun maailma kohtaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345508Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852509Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271329JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51255En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171039Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7954- 61868
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43843Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4827HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193796