Uskon yksin

Anonyymi

Uskon vahvasti Jumalaan mutta pysyn kaukana kaikista seurakunnista. En katso edes nettilähetyksi/tallenteita seurakunnista. MInua suuresti ärsyttää, että kaikki puhujat väittävät puhuvansa sitä mitä Jumala heille on sydämmelle laskenut. Miksi ei voisi vain sanoa, että puhuu itselle tärkeästä aiheesta eikä aina väitä että sanoman takana on Jumala kun ei varmasti niin ole. Sama on näiden profetioiden kanssa. Jumalan puhetta siellä ja täällä. Minua inhottaa myös uskovien kaksinaamaisuus ja ulkokultaisuus. Kaikenlainen hihhulointi on myös asia, jota en sulata. On parempi uskoa yksikseen ja lukea Raamattua kuin tuhota usko seurakunnissa. En lue edes mitään kristillisiä kirjoja. Ne on saman seurakuntahapatuksen tuotosta joissa on samat ongelmat. Nekin on muka Jumalan puhetta kirjoittajan välittämänä. Höpöpöpö

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun uskot Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisesti, niin pelastut yksinkin, jos pysyt uskossa. Eipä sitä voi toisen puolesta tehdä päätöksiä vaan jokainen tekee valintansa miten uskoo. Siunausta elämääsi! Salopuu

      • Kannattamatonta epäjumaluskoa on tuo ja jos oikea jumala on olemassa, joudut vielä tilille epäjumalaan uskomisesta.

        Raamattu on satukirja yksinkertaiselle kansalle ja jeesus siihen luotiin ihmisen toimesta kymmeniä vuosia hänen väitetyn kuolemansa jälkeen. Yhtään aikalaismainintaa ei tuosta satujeesuksesta löydy.

        Valmistaudu siis meriselitykseen, jonka mahdollinen mutta toki epätodennäköinen oikea jumala sinulta vaatii!


    • Anonyymi

      Olet tehnyt oikean valinnan.Minä kulutin monia,monia vuosia elämästäni hellareissa.Hukkaan elettyä aikaa.Heidän pakonsanelema sääntö,älkää jättäkö seurakuntayhteyttä pakotti minut istumaan monen tunnin uinutuskokouksessa,kunnes paloin täysin loppuun,olin onneton,en saanut minkäänlaista apua seurakunnasta ja erosin sieltä,tie ei ollut helppo,lähteä lahkosta.Tänä päivänä olen onnellinen,vapaa,uskoni on vahvempi ja terveempi.

      • Anonyymi

        "Heidän pakonsanelema sääntö,älkää jättäkö seurakuntayhteyttä"

        Raamattu niin opettaa, eikä mikään hellarien sääntö. Pakko on ollut kokonaan omassa päässäsi. Vai tulivatko ehkä hakemaan kotoa käsirautojen kanssa? Ihme kitinää vapaassa maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heidän pakonsanelema sääntö,älkää jättäkö seurakuntayhteyttä"

        Raamattu niin opettaa, eikä mikään hellarien sääntö. Pakko on ollut kokonaan omassa päässäsi. Vai tulivatko ehkä hakemaan kotoa käsirautojen kanssa? Ihme kitinää vapaassa maassa.

        Älä viitsi !

        Rivi uskovia pelotellaan sillä "seurakunnan" jättämisellä, se on tosi asia.

        Ja todellisuus onkin se, että yksin siinä helposti jää, eikä se ole helppoa, mutta se on tarkoituskin nähdäkseni:

        Hepr. 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

        Siis Jeesus oli ja eli "ulkopuolella leirin", kun ei suostunut fariseusten ja kirjanoppineiden touhuihin, vaan arvosteli niitä kovin sanoin.

        Mutta nyt siis uskovan on lähdettävä "kotoa", ja jätettävä se taakse kuten luonnollisen aikuistuvan ihmisen, ja alettava itse perustamaan uutta "pesuetta".

        Tämä luonnollinen elämä on tarkka kuva uskovan elämästä, mutta osa kasvavista ns. lapsista jää vaan kotiin eli omaan "seurakuntaan" väärien tai huonojen vanhempien alaisuuteen eikä osaa irroittautua kodistaan ja "vanhemmistaan" kuten tulisi.

        Mutta nämä väärät paimenet siis haluavat pitää lauman lampaista kiinni, eivätkä halua heidän lähtevän, sillä kukapa nyt lypsävästä lehmästä luopuisi ?

        Siis nämä "vanhemmat" ovat vääriä ja vain hyväksikäyttävät laumaa ja sen lampaita, eivät he ole laumaa ja lampaita varten kokopäiväisesti, kuten tulisi, mutta "villat ja rasvat" heille kyllä kelpaavat !

        Homma on kääntynyt siis päälaelleen, eli lampaiden muka pitäisi huolehtia paimenesta, eikä pänivastoin !

        Mutta jos siis joku yrittää irtaantua, niin sitten peloitellaan jopa Sanalla, kuten sinäkin nyt teet !

        Jos paimen ei huolehdi oikein lampaista, niin se on väärä paimen, eikä silloin tule jäädä, ja kyseessä oi siis olla susi ja susilauma, ja sinne ei Sana kehoita jäämään susien syötäväksi.

        Tässä Hes 34, joka kertoo näistä nykyajan Suomen paimenista oikein:

        Hesekiel 34
        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
        17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
        18 Eikö teille riitä, että olette hyvällä laitumella, kun vielä tallaatte jaloillanne loput laitumestanne, ja että saatte juoda kirkasta vettä, kun vielä hämmennätte jaloillanne loput?
        19 Ja onko minun lampaitteni oltava laitumella siinä, mitä jalkanne ovat tallanneet, ja juotava sitä, mitä jalkanne ovat hämmentäneet?
        20 Sentähden sanoo Herra, Herra niille näin: Katso, minä, minä tuomitsen lihavan lampaan ja laihan lampaan välillä.
        21 Koska te olette kylki-ja niskavoimalla sysineet ja sarvillanne puskeneet kaikkia heikkoja, kunnes olette saaneet ne ajetuiksi ulos ja hajallensa,
        22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Heidän pakonsanelema sääntö,älkää jättäkö seurakuntayhteyttä"

        Raamattu niin opettaa, eikä mikään hellarien sääntö. Pakko on ollut kokonaan omassa päässäsi. Vai tulivatko ehkä hakemaan kotoa käsirautojen kanssa? Ihme kitinää vapaassa maassa.

        Älä lyö lyötyä,heidän henkinen painostuksensa,syyllistäminen,helvetillä peloittelu alistaa ihmisen.Kuinka paljon on lahkoihin sidottuja,jotka eivät uskalla irrottautua.Pastori on lähes jumalolento,samaa mieltä on oltava.Ja ne kolehtisaarnat,kahisevaa on tultava,ei kilisevää,ei tule siunausta,jos et uhraa!!!!Kiitos Jumalalle,uskalsin erota!!!!!


    • Anonyymi

      monien helluntailaisten usko perustuu ainoastaan siihen, että: osallistuu kokouksiin, ja siihen se jää.

    • Anonyymi

      Matteus 24


      25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.


      26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.


      28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      -------------

      2. Johanneksen kirje 1


      9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.


      10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;


      11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.


      -----------


      2. Kor. 6:17

      Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

      ----------


      Hepr. 13:13

      Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

      -------------


      Ilm. 18:4

      Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

    • 1. lause aloittajan kirjoituksesta. Voin yhtyä siihen. Olen luullut , että olen ainoa näissä asioissa. Kun avaan helluntaisrk:n oven, väittely alkaa rukouskokouksessa kanssani!!! En tiedä, oleko tullut jonnekin pallopeliin jossa kiistellään jostain tuomiosta. On lähes vuosi kun olen avannut kotisrk:n oven, helluntaisrk, yhdistyspohjainen. Jos se asia jotain kinnostaa. EI toki ollenkaan kaikissa srk:ssa ole näin asiat. Onneksi. Uskoni ei ole sidottu minnekään srk:aan. Srk:aan kuuluu paljon vanhoja ihmisiä. Hermot ovat monilla jo loppu. Sakkaa on kertynyt elämän aikana liikaa.

      Mutta uskoni on elävää ja uudistuu jopa hetkittäin. Uskon minäkin yksin ja väkevästi.

    • Anonyymi

      Näinhän se on. Jostakin syystä seurakunnissa tyhmyys tiivistyy ja jokaiseen seurakuntaan mahtuu niitä tuomitsijoita. Mistä johtuu, että nimen omaan seurakuntiin ajautuu niitä toisten komentelijoita, syyllistäjiä, tuomareita ja ainoita oikeassa olijoita. No mhtuu niitä näille keskustelupalstollekin.

      Mutta minua ei tuomitse ihmiset vaan Jumala. Voin olla oppinut jotakin väärin. Mutta kukaan ei voi tuomita minua väärin ymmärryksestä, ei edes Jumala.

      • Anonyymi

        Jesaja 29


        15 Voi niitä, jotka syvälle kätkevät hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"


        16 Voi mielettömyyttänne! Onko savi savenvalajan veroinen? Ja sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt", tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?

        -----------

        Jesaja 45


        9 Voi sitä, joka riitelee tekijänsä kanssa, saviastia saviastiain joukossa-maasta tehtyjä kaikki! Sanooko savi valajallensa: "Mitä sinä kelpaat tekemään? Sinun työsi on kädettömän työtä!"


        10 Voi sitä, joka sanoo isälleen: "Mitä sinä kelpaat siittämään?" ja äidilleen: "Mitä sinä kelpaat synnyttämään?"

        ------------


        Job 38


        1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:


        2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?


        3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.


        4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.

        ------------

        Job 42


        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:


        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.


        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.


        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.


        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.


        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."


        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.


        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."


        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.

        -------------------

        Johannes 12


        47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.


        48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.


    • Anonyymi

      Aika vaarallista sitoa Jumalan tahto omansa alle.

      Siis röyhkeää ja valtavan uhkarohkeaa.

      Ihan kuin seurakuntayhteyden hylkääminen vaikka nimenomaan sen tuli Jeesus perustamaan maan päälle. Jokaiseen kylään ja kaupunkiin.

      Ja se seurakunta koostuu uskovista ihmisistä jotka kokoontuvat säännöllisesti yhteen ja jotka ovat valinneet vanhimmat itseään ohjaamaan ja auttamaan.

      • Anonyymi

        Kyllä on outo kommentti!!!Jokaisella on oikeus ja täytyykin lähteä kodista,jossa rikotaan,alistetaan,ei sidota haavoittuneita.Jumala ei sellaiseen ketään pakota!!!!!Röyhkeitä ovat nämä leipäpapit,jotka odottavat palvontaa ja rikkovat herkkiä ihmisiä.


      • Anonyymi

        ongelma taitaakin olla siinä että se uskominen on sitä istumista siellä kokouksissa kahdesti viikossa, väliaikoina ei ole mitään yhteyttä.


      • Anonyymi

        Paikkakunnalla XY vanhemmisto laittoi 2x4 tuumaa lankun ulko-oveen kuukaudeksi. Niin kovaa kaksi itseään uskovana pitävää otti yhteen rukouskokuksessa. Usko tai ole uskomatta. Tämä Suomen helluntaiherätyksessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnalla XY vanhemmisto laittoi 2x4 tuumaa lankun ulko-oveen kuukaudeksi. Niin kovaa kaksi itseään uskovana pitävää otti yhteen rukouskokuksessa. Usko tai ole uskomatta. Tämä Suomen helluntaiherätyksessä.

        Siis tappelu seurakunnassa ja kuukauden porttikielto kaikille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on outo kommentti!!!Jokaisella on oikeus ja täytyykin lähteä kodista,jossa rikotaan,alistetaan,ei sidota haavoittuneita.Jumala ei sellaiseen ketään pakota!!!!!Röyhkeitä ovat nämä leipäpapit,jotka odottavat palvontaa ja rikkovat herkkiä ihmisiä.

        - "Ne on kauheita sellaiset lampaat, joilla karhunkynnet ja hampaat". -


        Ei tarvi mennä sellaiseen "mestaan", jossa huono, epämukava olla. Kuka pakottaa? No, ei kukaan. Sellaista kaksi- tai nelijalkaista ei löydy tästä maasta, joka moiseen pakottaa, alistaa. Ymmärrän hyvin fiiliksesi. Pää pystyyn ja suunta eteenpäin!


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Siis tappelu seurakunnassa ja kuukauden porttikielto kaikille?

        Kyllä, mutta ei sentään nyrkit heiluneet. Totta on. Kysyin silloin asian varmistaakseni vanhemmistovelveltä X.


    • Anonyymi

      Kukin voi keksiä mitä vaan syitä olla tottelematta selvää Jumalan tahtoa joka ohjaa uskovat seurakuntaan.

      Mutta tuo Anonyymin pariinkertaan kirjoitettu ongelma on hyvä tiedostaa. Srk elämä on sisällöltään aivan erilaista kuin sen pitäisi. Yhteys on kovin puutteellista.

      Osa siitä johtuu meidän yksityiseristyneisyydestä ja halusta olla riippumaton ja alistumaton.

      Aika paljon Raamattu käsittelee teemaa: uskovien väliset suhteet. Ja siinä yleisneuvona on aina lähtökohtainen oman edun sivuun laittaminen toisen edun hyväksi.

      Ja palkka näistä luopumisista tulee ajallaan.

      Jeesus tulee pian!

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Raamattu sanoo selvääkin selvemmin noista vääristä:

        2. Kor. 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        2. Tim. 3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,


    • Anonyymi

      Täällä kans yksi yksin uskova.
      Mihinkään maalliseen en kuulu, kuulun Jeesuksen isoon seurakuntaan.
      Minä kyllä katson netistä varoen valiten saarnoja ym.
      Puolimatkalla on esim hyviä opetuksia ja Esa Kokolla.
      Kyllä Ahviotakin mielellään kuuntelee, Mellerin ääntämystä ja tyyliä ei voi kuunnella kun tulee näppyjä heti.
      Niin ja aina jos Päivi puhuu niin kuuntelen mielenkiinnolla, Suomen rohkein nainen!

    • Anonyymi

      Katselin tuossa seurakuntia helsingissä,kyllä on tarjontaa.Monet perustavat oman kirkkonsa,että saavat esiintyä,narsisteja kun ovat.Monissa kirkoissa ei istu kuin muutama aivopesty kuuntelemassa monen tunnin kuivaa saarnaa.

    • Kyllähän seurakunnassa voi käydä sanankuulolla, vaikka ei kuuluisi mihinkään seurakuntaan.

      On Kirjoitettu: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitten paljon hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi; että mitä ikinä te anotte Isältä minun nim,essäsi, hän sen teille antaisi". (Joh. 15:16).
      Tämän sanan mukaan pastorit ovat siis asetetut Isä Jumalan palvelukseen, jolloinka he toteuttavat asetuksen mukaisesti Isä Jumala kehoituksen elämässään. Eikä heidän työtään ole mitään syytä alkaa vähättelemään ja halventamaan, vaikka pastoritkin joskus lankeavat pois totuudesta. Inhimillisellä ihmisellä on tunnetusti taipumusta sellaiseen, sillä kukaan ei ole Jeesuksen kaltainen ja täydellinen sanomisissaan ja tekemisissään.

      Mutta ellei uskoon tullut itse halua kuulua virallisen jäsenen ominaisuudessa mihinkään seurakuntaan, niin ei häntä voi millään verukkeella, (esim Helvetillä pelottelemalla, tms.) pakottaa kuulumaan, sillä seurakuntaan kuulumiseen tai kuulumattomuuteen vaikuttaa Isä Jumala itse.

    • Anonyymi

      Mitä kuulijakunta ajattelisi jos puhuja menisi pönttöön ja toteaisi että ei minulla ole teille mitään sanottavaa kun en ole saanut mitään Herralta. Kunpahan nyt tässä auon päätäni ja höpöttelen jotain kolme kvarttia. Kun Jumala on kuitenkin määrännyt että on seurakuntia ja joillain on enemmän armoitusta julistaa ja.selittää kuulijoille niin käyn sitä kuulemassa.

    • Anonyymi

      Minäkään en ole käynyt pitkään aikaan seurakunnankokouksissa, syynä on se,e ttä kaikki tietämäni seurakunnat Suomessa ovat liian harhaoppisia. Odotan, että joskus vielä löytäisin sellaisen seurakunnan, jossa olisi oikea raamatunmukainen oppi.

    • Anonyymi

      Hepr. 8:11

      Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

      ----------

      Room. 16:17

      Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

      -----

      3. Johanneksen kirje 1


      9 Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.


      10 Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.


      11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.

      --------------

      Apostolien teot 19


      8 Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta.


      9 Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä, niin hän meni pois heidän luotaan ja erotti opetuslapset heistä ja piti joka päivä keskusteluja Tyrannuksen koulussa.


      10 Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan.

      ---------------

      Johannes 6


      66 Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.


      67 Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"

      --------------

      1. Johanneksen kirje 2


      18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.


      19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

    • Mulla oli vuoteen 1996 asti samanlainen asenne. Pidin seurakuntia kummina kun ne saarnaa Jeesusta, mutta vannovat valoja vastoin Jeesuksen opetusta. Samoin apostoli Paavalin vaikutuksesta haureudella ei ole enää kovin suurta painoarvoa kun Katekismuksessakin lukee: Sukupuolisuus on tarkoitettu sen oikean kummpanin etsimistä varten..... Ja koulussa syötetään kaikille lapsille verilettuja.

      Mutta 1996 kävin Israelissa rukousmatkalla ja sain kehotuksen luottaa kaikkiin seurakuntiin ja uskontoihin mitään eroa tekemättä. Ne kaikki ovat yhden ja saman Jumalan vaikutuksesta syntyneet. Yksi ja sama Jumala on vaikuttanut sen, että maailmassa on uskontoja.

      Kävinkin vuoden 2002 vapaakirkossa, 2003-2004 Jehovan todistajissa ja sitten tutustuin Koraanin ja Hare Krishna liikkeen kirjoihin. Myös joitakin muita kirjoja olen vähän lukenut. Syy miksi en käy enää Jehovan todistajissa on, että lähetin siellä tekstiviestin yhdelle tytölle ja se ei oikein sopinut seurakunnalle, vaan he katsoivat tuollaista lähentelyä pahalla. Eivät oikein tahdo lampaitaan kenenkään lähentelevän. Eli jos joskus eksytte kuitenkin seurakuntiin niin pitää varoa tarkoin, että ei lähentele ketään paitsi jos on rikas ja hyvää sukua ehkä.......

      Itse olen yritellyt perustaa Israelissa saamani kehotuksen mukaan seurakuntaa kuudetta nimeltä SBTHOI, mutta en ole saanut ketään mukaan touhuun. Mun mielestä seurakunta on parempi kuin ei seurakuntaa. Vaan menee aina tuo touhu kuitenkin rahastuksen puolelle teki niin tai näin. SE on ikävää....

      En loppujen lopuksi itsekään paljoa eroa niiden virheitä tulvillaan olevien seurakuntien virheistä, joita moitiskelin ennen vuotta 1996. On mulla vikoja aivan yhtä paljon jokaisen pilkunnussijan silmissä, joka itsekin ennen olin.....

    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 5


      1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.


      2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?


      3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on


      4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-


      5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.


      6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?


      7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.


      8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.


      9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;


      10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.


      11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.


      12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?


      13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      ---------------


      1. Tess. 5:14

      Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.

      --------------

      2. Tessalonikalaiskirje 3


      7 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,


      8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;


      9 ei niin, ettei meillä olisi siihen valtaa, vaan me tahdomme olla teille esikuvaksi, että te kulkisitte meidän jälkiämme.


      10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.


      11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.


      12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.


      13 Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.


      14 Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi.


      15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä.

    • Anonyymi

      Jesaja 28

      6 ja oikeuden henki sille, joka oikeutta istuu, ja väkevyys niille, jotka torjuvat hyökkäyksen takaisin porttia kohden.


      7 Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.


      8 Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät-ei puhdasta paikkaa!


      9 "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?


      10 Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" -


      11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,


      12 hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla.


      13 Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.

      --------------

      Jesaja 29


      9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.


      10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.


      11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",


      12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".


      13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,


      14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja-kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

    • Anonyymi

      Hienoa ettet levitä tartuntaa. Toivottavasti paranet kuitenkin pian.

    • Anonyymi

      Jouko Niemisen Näky Kokkolan kirkossa

      Vuonna.1981

      Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

      Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

      Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen".

      Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen.

      Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla.

      Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

      Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

      Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

      Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

      Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

      Näky päättyy.

    • Anonyymi

      Tuom. 17:6

      Siihen aikaan ei ollut kuningasta Israelissa, ja jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein.

      -----------

      Saarnaaja 7

      13 (7:14) Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?

      15 (7:16) Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.


      16 (7:17) Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?


      17 (7:18) Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?


      18 (7:19) Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.


      19 (7:20) Viisaus auttaa viisasta voimakkaammin kuin kymmenen vallanpitäjää, jotka ovat kaupungissa.


      20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.


      21 (7:22) Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.

      • Anonyymi

        22 (7:23) Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.

        --------------


        Sananl. 24:17

        Älä iloitse vihamiehesi langetessa, älköön sydämesi riemuitko hänen suistuessaan kumoon,

        --------------

        Saarnaaja 11


        9 Iloitse, nuorukainen, nuoruudessasi, ja sydämesi ilahuttakoon sinua nuoruusikäsi päivinä. Vaella sydämesi teitä ja silmiesi halun mukaan; mutta tiedä: Jumala tuo sinut tuomiolle kaikesta tästä.


        10 Karkoita suru sydämestäsi ja torju kärsimys ruumiistasi, sillä nuoruus ja aamurusko ovat turhuutta.


    • Anonyymi

      5. Mooseksen kirja 13


      1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,


      2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',


      3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.


      4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.


      5 Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.


      6 Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-


      7 niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-


      8 niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,


      9 vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.


      10 Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.


      11 Ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön, ettei kukaan enää tekisi senkaltaista pahaa sinun keskuudessasi.


      12 Jos sinä kuulet sanottavan, että jossakin kaupungeistasi, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinun asuttaviksesi,


      13 sinun keskuudestasi on lähtenyt kelvottomia miehiä, jotka viettelevät kaupunkinsa asukkaita sanoen: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita te ette tunne,


      14 niin tutki, tiedustele ja kysele tarkoin; ja jos on totta ja varmaa, että sellaista kauhistusta on harjoitettu sinun keskuudessasi,


      15 niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.


      16 Ja kokoa kaikki siitä otettu saalis keskelle sen toria ja polta tulella sekä kaupunki että kaikki siitä otettu saalis kokonaisuhrina Herralle, sinun Jumalallesi; ja jääköön se rauniokummuksi iankaikkisesti, älköönkä sitä koskaan enää rakennettako.


      17 Älköön siitä tuhon omaksi vihitystä mitään tarttuko sinun käsiisi, että Herra kääntyisi pois vihansa hehkusta, antaisi sinulle armon ja armahtaisi sinua ja sallisi sinun lisääntyä, niinkuin hän on vannonut sinun isillesi,


      18 jos sinä vain kuulet Herran, sinun Jumalasi ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, ja teet sitä, mikä on oikein Herran, sinun Jumalasi, silmissä."

    • Anonyymi

      Johanneksen ilmestys 13


      1 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.


      2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.


      3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.


      4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"


      5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.


      6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.


      7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.


      8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.


      9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.


      10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.


      11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.


      12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.


      13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.


      14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.


      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.


      16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,


      17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.


      18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

    • Anonyymi

      Daniel 3

      1 Kuningas Nebukadnessar teetti kultaisen kuvapatsaan, jonka korkeus oli kuusikymmentä kyynärää ja leveys kuusi kyynärää, ja pystytti sen Duuran lakeudelle Baabelin maakuntaan.

      2 Ja kuningas Nebukadnessar lähetti kokoamaan satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet, että he tulisivat sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.

      3 Silloin kokoontuivat satraapit, maaherrat, käskynhaltijat, neuvonantajat, aarteiden hoitajat, lainoppineet, tuomarit ja kaikki muut maakuntain virkamiehet sen kuvapatsaan vihkiäisiin, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt, ja he asettuivat sen kuvapatsaan eteen, jonka Nebukadnessar oli pystyttänyt.

      4 Ja kuuluttaja huusi voimallisesti: "Teille, kansat, sukukunnat ja kielet, julistetaan:

      5 heti kun te kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkaa maahan ja kumartaen rukoilkaa kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar on pystyttänyt.

      6 Mutta joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään sillä hetkellä tuliseen pätsiin."

      7 Sentähden, heti kun kaikki kansat kuulivat torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, lankesivat kaikki kansat, sukukunnat ja kielet maahan ja kumartaen rukoilivat kultaista kuvapatsasta, jonka kuningas Nebukadnessar oli pystyttänyt.

      8 Silloin astui heti kaldealaisia miehiä esiin syyttämään juutalaisia.

      9 He lausuivat ja sanoivat kuningas Nebukadnessarille: "Kuningas eläköön iankaikkisesti!

      10 Sinä, kuningas, olet antanut käskyn, että jokainen, joka kuulee torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, langetkoon maahan ja kumartaen rukoilkoon kultaista kuvapatsasta,

      11 ja että joka ei lankea maahan ja kumarra, se heitetään tuliseen pätsiin.

      12 On juutalaisia miehiä, joiden hoitoon sinä olet antanut Baabelin maakunnan hallinnon, Sadrak, Meesak ja Abednego: nämä miehet eivät välitä sinun käskystäsi, kuningas; he eivät palvele sinun jumaliasi eivätkä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."

      13 Silloin Nebukadnessar vihan vimmassa käski tuoda Sadrakin, Meesakin ja Abednegon. Kun nämä miehet oli tuotu kuninkaan eteen,

      14 lausui Nebukadnessar ja sanoi heille: "Aivanko tahallanne te, Sadrak, Meesak ja Abednego, ette tahdo palvella minun jumalaani ettekä kumartaen rukoilla kultaista kuvapatsasta, jonka minä olen pystyttänyt?

      15 Nyt, jos te siinä silmänräpäyksessä, kun kuulette torvien, huilujen, kitarain, harppujen, psalttarien, säkkipillien ja kaikkinaisten muiden soittimien äänen, olette valmiit lankeamaan maahan ja kumartaen rukoilemaan kuvapatsasta, jonka minä olen teettänyt, niin hyvä! Mutta ellette kumarra, niin teidät heti paikalla heitetään tuliseen pätsiin; ja kuka on se jumala, joka pelastaa teidät minun kädestäni?"

      16 Sadrak, Meesak ja Abednego vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Nebukadnessar! Ei ole tarpeellista meidän vastata sinulle tähän sanaakaan.

      17 Jos niin käy, voi meidän Jumalamme kyllä pelastaa meidät tulisesta pätsistä, ja hän pelastaa myös sinun kädestäsi, kuningas.

      18 Ja vaikka ei pelastaisikaan, niin tiedä se, kuningas, että me emme palvele sinun jumaliasi emmekä kumartaen rukoile kultaista kuvapatsasta, jonka sinä olet pystyttänyt."

    • Anonyymi

      19 Silloin Nebukadnessar tuli kiukkua täyteen Sadrakia, Meesakia ja Abednegoa kohtaan ja hänen hahmonsa muuttui. Ja hän käski ja sanoi, että pätsi oli kuumennettava seitsemän kertaa kuumemmaksi kuin tavallisesti.

      20 Ja hän käski sotajoukkonsa väkevimpien miesten sitoa Sadrakin, Meesakin ja Abednegon ja heittää heidät tuliseen pätsiin.

      21 Silloin nämä sidottiin vaippoineen, takkeineen, päähineineen ja muine vaatteineen ja heitettiin tuliseen pätsiin.

      22 Koska nyt kuninkaan sana oli niin ankara ja pätsi niin kovin kuumennettu, tappoi tulen liekki ne miehet, jotka veivät ylös Sadrakin, Meesakin ja Abednegon.

      23 Mutta nämä kolme miestä, Sadrak, Meesak ja Abednego, suistuivat sidottuina tuliseen pätsiin.

      24 Silloin kuningas Nebukadnessar hämmästyi ja nousi kiiruusti ylös ja lausui hallitusmiehilleen sanoen: "Emmekö heittäneet kolme miestä sidottuina tuleen?" He vastasivat ja sanoivat kuninkaalle: "Totisesti, kuningas!"

      25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".

      26 Silloin Nebukadnessar meni tulisen pätsin aukolle, lausui ja sanoi: "Sadrak, Meesak ja Abednego, te korkeimman Jumalan palvelijat, astukaa ulos ja tulkaa tänne". Sadrak, Meesak ja Abednego astuivat silloin ulos tulesta.

      27 Satraapit, maaherrat, käskynhaltijat ja kuninkaan hallitusmiehet kokoontuivat ja näkivät, ettei tuli ollut voinut mitään näiden miesten ruumiille, etteivät heidän päänsä hiukset olleet kärventyneet eivätkä heidän vaatteensa vioittuneet; eikä heissä tuntunut tulen käryä.

      28 Silloin Nebukadnessar lausui ja sanoi: "Kiitetty olkoon Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumala, joka lähetti enkelinsä ja pelasti palvelijansa, jotka häneen turvasivat eivätkä totelleet kuninkaan käskyä, vaan antoivat ruumiinsa alttiiksi, ennemmin kuin palvelivat kumartaen rukoilivat muuta jumalaa kuin omaa Jumalaansa.

      29 Ja minä annan käskyn, että jokainen, olkoon hän mitä kansaa, kansakuntaa ja kieltä tahansa, joka puhuu pilkaten Sadrakin, Meesakin ja Abednegon Jumalasta, hakattakoon kappaleiksi, ja hänen talonsa tehtäköön soraläjäksi; sillä ei ole muuta jumalaa, joka niin voi pelastaa kuin tämä."

      30 Sitten kuningas asetti Sadrakin, Meesakin ja Abednegon suureen valtaan Baabelin maakunnassa.

    • Anonyymi

      1. Pietarin kirje 4


      1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-


      2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.


      3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.


      4 Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön, ja herjaavat.


      5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

      ---------------

      1. Korinttolaiskirje 10


      12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.


      13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.


      14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

      • Vaivaako sinua tuon pitkän Raamatun litanian kirjoittaja puheripuli, kun suollat tuuttisi täyeltä copy paste tyylillä tekstiä.
        Et itse sano asioissa omaa näkemystä ymmärryksesi mukaan.
        Palstahan on keskustelupalsta, eikä mikään Raamatun Kirjoitusten luennoitsijan palsta.


    • Raamattu on oppimme perusta. Mutta onko tarkoituksenmukaista laittaa tähän palstaan kirjoitettuna raamatun kohdat? Olisi viisaanmaa esim. Joh.16:1-4. Minullakin on neljä raamattua. Kolmella kielellä. Raamattu on jo julkaistu v.1648. På detta sättet. Ja just.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa myös maaniselta. Keskustelua käydään pääosin omin sanoin.


    • Anonyymi

      Tämä on siinä mielessä onnellinen tilanne että 'yksin uskovat' jo lähtökohtaisesti vievät harhansa pois saastuttamasta muiden uskoa.

      Siinä mielessä tämä harhaoppi on yksi parhaista.

      Tietenkin jos alkavat tähän tyyliin saarnaamaan ja levittämään tätä 'uutta' löytöään asia vaatii paimenilta jotain huomiota.

    • Vaikka en ole aloittaja,teen yhteenvedon.

      1. Yksin uskovat joukko lisääntyy. Seurakuntiin kuuluu paljon vanhoja ihmisiä, kristittyjä. Heidän hermonsa on aika loppu. Heidän kanssa on vaikea tulla toimeen kaikkialla.

      2. Vanhemmisto veljillä on todella huono johtamistaito. Koulutus 90% puuttuu. Vakava puute.

      3. Vanhemmisto veljien korkea ikä. On omassakin srk:ssa yli 80-v. Jo Niilo Y. sanoi, kun jää eläkkeelle, on syytä jättää vanhemmisto.

      Vaikka itse kuulun paljolti yksin uskon ryhmään, uhraaminen ei todella ole vähentynyt. Rukouselämä on todella kunnossa. Olen 100,00 %:n varmuudella perillä taivaassa.

      Det är sannt.

    • salopuu

      Kettula, en halua kritisoida sinua, mutta Jumala on kuitenkin säätänyt seurakuntaelämän ja missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä on Herra heidän keskellään. Tavallaan se on jo seurakunnan alku ja siemen. 90-luvulla kun alkoi evankeliumim työ Vienankarjalassa, alussa saattoi tulla uskoon yksi tai kaksi henkilöä kylässä. Heitä neuvottiin pitämään yhtä ja kokoontumaan lukemaan Sanaa, laulamaan opitut laulut. Kohta porukkaan tuli lisää tai kiinnostuneiita. Kylän asukkaat olivat etupäässä vanhuksia, enemmistö mummoja. Usein tapahtui niin että Jumala pelasti kyläpäällikön tai eläkkeellä olevan opettajan. Ei ollut aina edes sopivia veljiä ja tomerat tädit palvelivat. Tilanne pienillä maaseutupaikkakunnilla on meillä sama. Nuoria ei ole ja uskoontulleet muuttavat leivän perässä muualle. Vanhuksilla ei ole nettiä ja heille kokoontuminen yhteen on tärkeä. Ja ei Raamattu puhu teologisista tutkinnoista vaan apostolisenakin aikana Pyhä Henki antoi seurakuntaan palveluvirat ja tekijät., Ja mikäli olemme uskollisia Sanalle, niin ei se kyllä missään kannusta jättämään uskovien yhteisiä kokoontumisia äreyden, vanhuuden tai edes taitamattomuuden takia. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja yhteinen paikka kasvaa myös ihmisenä. Hyvä että uhraat Jumalan valtakunnan työhön. Kokoonnutaan niillä resursseilla, mitä on. Itsellänikin on kohteet saavuttamattomien kansojen työssä. Varsinkin nuorten uskovien tulisi miettiä Jumalan opetusta paikallisseurakunnasta ja envankeliumin eteenpäin viemisestä. Nykyään on vallalla periaate, mitä itse saan ensin. Jos ei itselle saa mitään, ei haluta palvella muita. Jospa se tehtävä on Jumalalta, että käyn yhteisissä tilaisuuksissa toisia varten, jakamassa ja palvelemassa. Vahuksista tulee kantaa huolta niin kuon isistä ja äiteistämme. Tehtävä voi olla käytännöllinen, ei vain puhujakorokkeella. Missä kohti Raamattu antaa luvan, kun toiminta paikkakunnalla kutistuu ja tekniikka menee eteenpäin - jääkää älylaitteiden seuraan. Eikös sitä uskollisemmin tulisi pitää vaarin oman seurakunnan elinvoimasta. Sanokaa, Sanan opettajat, missä kohti olen väärässä. Salopuu

      • Kun olen ollut uskossa pitkään niin olen sisäistänyt Raamatun opetusta niin että yritän selittää omin sanoin. Eikö se ole tarkoutus että asian ymmärtää, ei kopioi lauseita. Ja kun en ole armoitukseltani raamatunselittäjä, niin jätän sen tehtävän heille joille se on annettu. Tulee niin helposti väärin tulkintaa jos taitamaton alkaa väänellä ja kopioimaan Raamatusta kohtia asian vierestä toiseen. Ja siitä tulee sekasotkuinen väittely.


      • Anonyymi

        Hei Salopuu !

        Olen itse ollut uskossa jo yli 40v. ja olen elämästäni paljon oppinut Jumalan Armosta.

        Itse ei pysty olemaan nyky "seurakunnissa".

        Siis näen jo sen, kuinka väärin niissä toimitaan monella tasolla.

        En ole mikään Sanan opettaja, sillä Yksi on Opettaja, ja Hän on minua opettanut ja saan olla oppilaana ja se on hyvä asema ja siinä on hyvä olla.

        Mutta Herra opetti minua, kun en kyennyt itse "seurakunta" yhteyteen, että miksi en siihen pysty.

        1. Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

        2. Tim. 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

        1. Piet. 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

        Siis avain sana on tuo "puhtaasta sydämestä" eli haluan kyllä rakentua ja rakentaa yhteyttä niiden kanssa jotka oikeasti sydämestään haluavat hyvää.

        Mutta noita puhdas sydämisiä on harvassa, ja olen Herran koulussa oppinut senkin, että nykyään ne "paimenet" ovat vääriä paimenia ja siten koko homma on pielessä.

        Lue Salopuu rukouksessa Hes 34, niin Herra puhui minulla sen kautta, että mikä on nykyään Suomen "seurakuntien" todellinen tilanne.

        1 Minulle tuli tämä Herran sana:
        2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
        3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
        4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
        5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
        6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
        7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
        9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
        10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
        11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
        12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
        13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
        14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
        15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
        16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.

        Jos luet eteenpäin, niin näet miten väärien paimenien toiminta vaikuttaa ja mahdollistaa väärän toiminnan "seurakunnissa" !


      • Minun seurakunnassa on kyllä ihan samaa opetusta ollut kuin silloin kun seurakuntaan liityin v- 87 keväällä. Oli tänäänkin hyvä tilaisuus.


      • Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

        Minun seurakunnassa on kyllä ihan samaa opetusta ollut kuin silloin kun seurakuntaan liityin v- 87 keväällä. Oli tänäänkin hyvä tilaisuus.

        Voi Salopuu !

        Etkö vieläkään ole tuossakaan ajassa oppinut Raamatusta sitä perus asiaa edes, että sinun "seurakuntasi" on lahko / eriseura / puolue ?

        Samaa opetusta on näköjään ollut, mutta kukaan ei siellä puolueessasi ole sinulle tätäkään perus asiaa vielä kertonut, vaan samaa vanhinten perinnäissääntö eli puolueen omaa opetusta vain on tankattu.

        Sääliksi käy sinua.


      • Anonyymi

        Hei!
        Täältä sivusta huutelen :)
        Ajattelen siinö samoin kuinsinä että se kun kaksi uskovaa kokoontuu yhteen, se on jo pikku seurakunta.
        Minusta ei myöskään vähempiarvoisempi seurakuntana kuin sellainen jossa on 50 ihmistä.
        Kaipaisin ja luulen että moni muukin) näihin virallisiin seurakuntiin enemmän sitä toveri-toimintaa, pienellä joukolla, pareittain rukoilemista, toistemme kantamista.
        Me Suomalaiset usein olemme vapaammin pienessä piirissä, se jos kokous on vain se puhe ja kahvi ja ulos, hyvää päivää kirvesvartta.
        Ei siinä oikein toisiamme kohdata.
        Arvokasta seurakuntatyötä olisi minusta esim se että ihan tavis uskovat menisimme vanhusten hoivakoteihin pitämään rukouspiirejä halukkaille, hengellisiä yhteislauluja.
        Monella vanhuksella voi olla kova hengellinen nälkä ja etsikkoaikakin koska kuolema lähestyy, Jeesushan kehoitti meitä myös käymään sairastavien luona.

        Itse tulin uskoon kahden hengen seurakunnassa ja molemmat tulivat uskoon samalla.
        Herra todellakin on siellä missä kaksi tai kolmekin kokontuu Hänen nimessään.
        T.Tytti


      • Anonyymi

        Menisin viikottain ja viikollakin omaan srk:n jos siellä osattaisiin olla kunnolla. Sen epädemokraattisenpaa, riitaisenpaa yhteisöä on valitettevasti ja valitettavasti tyvärr, tyvärr , jag vet inte, en tiedä kuin oma srk. Kokous on joskus pitänyt keskeyttää, laittaa srk pakkolomalle, lähellä on etteivät nyrkit ole heiluneet. Totta kirjoitan. Palvelen Jumalaa yksin ja 100%:n varmuudella menen Jeesuksen kanssa taivaaseen.


    • Aloittaja teki viisaan päätöksen. Parempi säilyttää puhdas usko omassa sydämessä, kuin lähteä palvomaan nykyajan huijareita, jotka esiintyvät Jumalan lähettiläinä.

    • Anonyymi

      Olen pannu tmerkille että jumalanpalvelus on nykyään aivan kokonaan istumatyötä, ei ihme jos se kiinnostaa niin monia.

      joka pyhä ja viikolla istutaan ruksalla tuntikausia, väliaikoina ei ketään näy ei kuulu.

      Apostoleilla oli sentään heidän tekonsa, nykymenolla taitaisi jäädä ko kirja yhteen lehteen.

    • Anonyymi

      Sitä istumist akun on harrastettu viiskymmentä vuotta ja poltettu pensaa kymmeniätuhansia litroja, mikä on lopputulos.

      sitä saa miettiä ihan itse tykönään.

    • Anonyymi

      Viimeiset kaks kommenttia oli naulan kantaan. Ei voi sanoa muuta kuin AMEN.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe