Sain ruotsin prelistä M (4 pistettä E:stä), onko se hyvä vai huono? Jotenkin olen itse vähän pettynyt tulokseen, kun olen koko kesän opiskellut. YO koe lähestyy ja nyt suurta masennusta eteen...
Mikä on hyvä arvosana YO-kirjoituksissa?
3
3799
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä arvosana tarkoittaa eri ihmisillä eri asioita. Miten olet muuten menestynyt ruotsin kielessä? Jos olet saanut kursseista viitosia, niin M on tosi hyvä arvosana. Jos taas olet vetänyt tasaista kymppiriviä, niin silloin M ei ymmärrettävästi hyvältä tunnu.
Yleensä kirjoituksista saadaan kurssimenestystä vastaava arvosana, tai sitten opettajasi on jaellut liian lepsusti arvosanoja. Normisti jos olet 8-9:ä kursseista saanut, niin M on se sinun arvosanasi. - Anonyymi
Asteikolla hyvä, keskinkertainen ja huono M ja C ovat keskinkertaisia, E ja L ovat hyviä, A ja B huonoja.
Toisaalta A on hyvä sille, joka on jännittänyt läpimenoa. E taas on huono sille, jonka tavoite oli L. Vain sinä itse tiedät, onko M sinulle hyvä vai huono vai se mitä pitikin tulla. Itse olin aikoinaan hämmästynyt saadessani M:n ruotsista. Tuskailin ruotsin kanssa aina, kuten teen vielä nykyäänkin, joten oli suuri ihmetys ja tyydytys saada siitä niinkin hyvä arvosana.
Mikäli ruotsin ymmärtäminen sujuu mielestäsi sujuvasti ja kirjoittelet sitä jokseenkin virheettömästi, on M arvosanana varmastikin pettymys. Arvostelu perustuu kuitenkin kunkin yo-kokeen yleiseen osaamistasoon, joten ennen varsinaista koetta ja sen arvostelua on vaikea sanoa arvosanan tasosta mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735