Lähiomaiset helvetissä

Anonyymi

Usein kuulee epäuskoisten suusta että miten voisi nauttia taivaassa olemisesta jos tietäisi että lähiomaisia on helvetissä?

Tämä onkin varsin vaikea kysymys mutta luulen ettemme ymmärrykjseltämme vajavaisena ja ne jotka ovat epäuskon vallassa, eivättajua sitä että Jumalalle kaikki on mahdollista eikä asioiden tarvitse mennä niinkuin me täällä niitä järkeilemme.

Jumalan sana kyllä tulee toteutumaan sillä ei Jumala ole niinkuin ihmiset että Hän puhuisi jotain ja se ei toteutuisi, mutta todennäköisesti taivaaseen pääsevät eivät enää ehkä muistakaan mitään täälä hetkisen olleita omaisiaan tms. -en tiedä. Tiedän vain sen että Raamatussa anotaan: "ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä itkua ole enää oleva". MIten se tapahtuu, sen tietää Jumala!

Mutta tätä asiaa ei pitäisi järkeillä ihmisten rajallisuudesta ja rajoittuneisuudesta käsin koska Jumalan sana on annettu USKOTTAVAKSI eikä ruodittavaksi!

Se toteutuu joka tapauksessa, uskomme me sitä tai sitten emme!

Sen takia, jos joku kokee nyt jo etukäteen sellaisia ajatellessaan, että taivaassa sitten kokisi tuskaa tämän asian tähden, niin NYT pitäisi sitä tuskaa niiden väärällä tiellä olevien puolesta tuntea ja heitä varoittaa ja rukoilla hartaasti heidän pelastumisestaan.

Aivan nurinpäin ihmiset tämänkin asian ajattelevat ja kääntelevät kun voivottelevat että "miten sitä voisi olla taivaassa kun tuo toinen on helvetissä" ja NYT kun olisi se H-hetki, oikea aika varoittaa heitä väärästä tiestään, kertoa ettei helvettiin ole kenenkään pakko mennä, kunhan vain uskoisivat evankeliumiin ja ottaisivat Jeesuksen vastaan!

Juuri SEN takia (!) eikä minkään muun, -me uskovaiset tunnemme NYT (kun on oikea aika ja asioihin vielä on mahdollista vaikuttaa) teidän epäuskoisten puolesta suurta tuskaa ja rukoilemme teidämn puolestanne että tekin kääntyisitte ja saisitte elää ettekä joutuisi sinne vaivanpaikkaan.

Tekin epäuskoiset joudutte sen todistamaan että me todellakin olemme yrittäneet saarnata teille että kääntyisitte ja tekisitte parannuksen, olemme saarnanneet ja kirjoittaneet yöllä ja päivällä! Olemme rukoilleet puolestanne, neuvoneet ja varoittaneet, olemme koittaneet saada teitä havahtumaan lempeydellä ja nakaruudella ikäänkuin ravistellaksemme teidät hereille kuoleman unestanne mutta te ette ole tahtoneet!

Sentähden on Herra Jeesus teistä oikein sanonut:

"Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa." (Matteus 11: 16-19)

91

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulihelvettiä ei onneksi ole olemassa. Se olisi loogisesti mahdoton ja myös äärimmäisen moraaliton.

      • Anonyymi

        Kummallinen mantra sinulla.


    • Anonyymi

      Kyllä kai heroiini narkkarikin voi olla täysin autuas, vaikka läheisillä menee huonosti. Joku selitti, että Taivas on vastaava jatkuva onnentila, missä Helvetissä olevien omaisten kohtalo ei onnea haittaa.

    • Anonyymi

      Näistä helvetin valheista joutaisi lopetukseen ja tulevaisuudessa varmasti teidän valheista päästään.

    • Anonyymi

      Pelastumisen ja taivaaseen pääsyn vastakohta on tyhjiinraukeaminen. Ihminen vain katoaa olemasta, eikä jää elämään ikuisesti. Raamatussa on paljon viitteitä jotka tukevat tyhjiinraukeamista, mutta vain pari hyvin huteraa viitettä piinahelvetin puolesta.
      Viimeistään taivaaseen päästyään selviää, että tyhjiinraukeaminen oli oikea näkemys ja piinahelvetti virheellinen tulkinta. Taivaassa ei tarvitse murehtia että lähiomaisia kidutettaisiin.

      • Anonyymi

        Lukhäiriö iski. Luin:
        ”Pelastumisen ja taivaaseen pääsyn vastakohta on tyhjiinlaukeaminen.”


      • Anonyymi

        "Pelastumisen ja taivaaseen pääsyn vastakohta on tyhjiinraukeaminen."

        Taivaassa ei ole mitään pahuutta, ei edes mielissämme. Kaikkinainen pahuus ja pahuutta tuottaneet persoonat ovat poistuneet elämästämme ja maailmastamme. Emme heitä muistele ollenkaan. He ovat siellä mihin halusivat ja näin on hyvä kaikkien kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastumisen ja taivaaseen pääsyn vastakohta on tyhjiinraukeaminen."

        Taivaassa ei ole mitään pahuutta, ei edes mielissämme. Kaikkinainen pahuus ja pahuutta tuottaneet persoonat ovat poistuneet elämästämme ja maailmastamme. Emme heitä muistele ollenkaan. He ovat siellä mihin halusivat ja näin on hyvä kaikkien kannalta.

        Jos äitini ei taivaassa enää muista minua, niin silloin hän ei ole enää sama ihminen, jonka minä tunnen. Minkälainen äiti ei enää muista lapsiaan???


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastumisen ja taivaaseen pääsyn vastakohta on tyhjiinraukeaminen."

        Taivaassa ei ole mitään pahuutta, ei edes mielissämme. Kaikkinainen pahuus ja pahuutta tuottaneet persoonat ovat poistuneet elämästämme ja maailmastamme. Emme heitä muistele ollenkaan. He ovat siellä mihin halusivat ja näin on hyvä kaikkien kannalta.

        Koska äärimmäiseksi pahuudeksi riittää vain se ettei usko Jeesukseen, muisteltavia olisikin kovin paljon. Siksi on parempi, että Taivaassa olette ikään kuin narkkareita jotka saavat piikkinsä joka päivä ja ikuisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos äitini ei taivaassa enää muista minua, niin silloin hän ei ole enää sama ihminen, jonka minä tunnen. Minkälainen äiti ei enää muista lapsiaan???

        Tämän tilanteen ratkaisemiseksi jotkin lahkot uskovat perhekunnittain pelastumiseen, jolloin yksi uskova vetää mukanaan koko perheensä.

        Tässäkin on hyvin vaikea ongelma perheen rajan vetämisessä, jos esimerkiksi uskova äiti pelastaa uskottoman puolisonsa ja jumalattomat lapsensa, joiden puolisot ja lapset taas jäävät Kadotukseen.


      • Anonyymi

        Vain Vartiotorniseura väittää noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos äitini ei taivaassa enää muista minua, niin silloin hän ei ole enää sama ihminen, jonka minä tunnen. Minkälainen äiti ei enää muista lapsiaan???

        Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat. Jos sinä et ole taivaassa se on sinun ongelmasi, ei äitisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat. Jos sinä et ole taivaassa se on sinun ongelmasi, ei äitisi.

        Ilo siitä ettei enää muista "jumalattomia" lapsiaan, joita vielä eläessään rakasti aivan tavattomasti, on äärettömän sairas ajatus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain Vartiotorniseura väittää noin.

        Eli kaikki noin täällä sanoneet ovat jehovia? Enpä taida ostaa... 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat. Jos sinä et ole taivaassa se on sinun ongelmasi, ei äitisi.

        ”Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat.”

        Siis taivaassa ihmisille tehdään aivopesu, missä muistot pyyhitään pois?

        Dementikkojen taivas! Tämähän selittää jopa joillakin tässä elämässä alkavan dementian tai Altzheimerin tarkoituksen osana Taivaaseen valmistautumista, Hieno oivallus. Ja sitten aloittaja luuli, että tämä taivasdilemma ei mukamas olisi ymmärrettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos äitini ei taivaassa enää muista minua, niin silloin hän ei ole enää sama ihminen, jonka minä tunnen. Minkälainen äiti ei enää muista lapsiaan???

        "Jos äitini ei taivaassa enää muista minua, niin silloin hän ei ole enää sama ihminen, jonka minä tunnen. Minkälainen äiti ei enää muista lapsiaan???"

        Olet oikeassa, että ei edes äidit muistele maallisia lapsiaan Taivaassa. Miksi muistelisi pahuuden riivaamaa ihmistä, joka toteutti vain pahuutta elämässään. Pahuus on poistunut mielestämme ja elämästämme ei enää palaa takaisin.

        Jos kohdistat tämän itseesi, niin sinulla on sitten hyvää aikaa kuumuuden keskellä miettiä tätä asiaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ilo siitä ettei enää muista "jumalattomia" lapsiaan, joita vielä eläessään rakasti aivan tavattomasti, on äärettömän sairas ajatus.

        "Ilo siitä ettei enää muista "jumalattomia" lapsiaan, joita vielä eläessään rakasti aivan tavattomasti, on äärettömän sairas ajatus."

        Jos kadotukseen tulet ajautumaan, niin tämänkaltaisia aatoksia mielessäsi tulee risteilemään pilvin pimein katkeran vihan korventaessa mieltäsi muun muuassa - mutta ihan turhaan kidutat näillä itseäsi, sillä sinulla on muutakin aihetta kitumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat.”

        Siis taivaassa ihmisille tehdään aivopesu, missä muistot pyyhitään pois?

        Dementikkojen taivas! Tämähän selittää jopa joillakin tässä elämässä alkavan dementian tai Altzheimerin tarkoituksen osana Taivaaseen valmistautumista, Hieno oivallus. Ja sitten aloittaja luuli, että tämä taivasdilemma ei mukamas olisi ymmärrettävissä.

        "”Äitisisi ei olekaan enää se epätäydellinen ihminen enää taivaassa. Kaikki entinen on mennyt ja siellä on vain pelkkä ilo ja hyvät asiat.”

        Siis taivaassa ihmisille tehdään aivopesu, missä muistot pyyhitään pois?"

        Paremminkin sanoen se ilo on niin valtava että kaikkinainen pahuus ei enää palaa mieliin. Äitisikin katsoo siellä eteenpäin - ei taaksepäin - jos nimittäin kadotukseen päätät ihan itse ajautua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ilo siitä ettei enää muista "jumalattomia" lapsiaan, joita vielä eläessään rakasti aivan tavattomasti, on äärettömän sairas ajatus."

        Jos kadotukseen tulet ajautumaan, niin tämänkaltaisia aatoksia mielessäsi tulee risteilemään pilvin pimein katkeran vihan korventaessa mieltäsi muun muuassa - mutta ihan turhaan kidutat näillä itseäsi, sillä sinulla on muutakin aihetta kitumiseen.

        Kuulostat seinähullulta. 🤪

        Täydellisen moraalittomuutesi paljastitkin jo toisessa viestissäsi.

        Nyt sinun kannattaisi miettiä, haluatko todella jatkaa tällä tiellä, joka on selvästi ollut nupillesi tuhoisa tie ja antaa uskostasi kammottavan kuvan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kuulostat seinähullulta. 🤪

        Täydellisen moraalittomuutesi paljastitkin jo toisessa viestissäsi.

        Nyt sinun kannattaisi miettiä, haluatko todella jatkaa tällä tiellä, joka on selvästi ollut nupillesi tuhoisa tie ja antaa uskostasi kammottavan kuvan.

        Joskus sinunkin on hyvä kuulla vähän totuutta mitä olet tekemässä, itsellesi ja lähimmäisillesi!

        Hyvä huomio muuten tuo kammottavuus! Itsekin kammoksun sitä mitä nykyihmiset suhtautuvat Jumalan totuuksiin. Se on tottatosiaan kammottavaa muutenkin kuin noiden seurausten takia mitä olen tuonut esiin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kuulostat seinähullulta. 🤪

        Täydellisen moraalittomuutesi paljastitkin jo toisessa viestissäsi.

        Nyt sinun kannattaisi miettiä, haluatko todella jatkaa tällä tiellä, joka on selvästi ollut nupillesi tuhoisa tie ja antaa uskostasi kammottavan kuvan.

        Kammottavaa on kun ateisti isukki ohjaa lastaan Helvettiin.

        Kammottavaa on kun ateisti joutuu Helvettiin olipa sukua mulle, sulle tai apinalle Sudanissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kammottavaa on kun ateisti isukki ohjaa lastaan Helvettiin.

        Kammottavaa on kun ateisti joutuu Helvettiin olipa sukua mulle, sulle tai apinalle Sudanissa?

        Onneksi Helvettiä ei ole olemassa.

        Joidenkin uskovaisten korvien välissä on kyllä selvästi jotain sen tapaista. 🤨


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eli kaikki noin täällä sanoneet ovat jehovia? Enpä taida ostaa... 🙄

        Ilmeisesti. Sillä en ole tuollaista missään kristillisessä kirkko- tai seurakunnassa koskaan kuullut. Raamattu ei tuollaisesta puhu.

        Paavali puhuu kyllä uskovaisen ja uskottoman avioliitosta sanoen, että uskovaisen ei pidä jättää uskotonta, jos tämä suostuu jatkamaan liittoa. Ja että uskovainen "pyhittää" avioyhteyden.

        Ilmeisesti Korintossa oli pohdittu pitääkö uskoon tulleen jättää uskoton puoliso ja onko tällainen liitto saastainen. Mutta tuossa ei missään nimessä ollut kyse siitä, että uskoton pelastuisi uskovaisen kautta.


    • Anonyymi

      Jossain Intialaisessa eepoksessa oli vastaavanlainen tilanne. Siinä sankari meni taivaaseen ja näki siellä vihamiehensä juhlivan. Hän kysyi missä hänen läheisensä ovat ja hänelle vastattattiin, että he ovat helvetissä. Sankari ilmoitti, että sitten hänkin haluaa olla helvetissä. Tämä oli kuitenkin vain testi jonka sankari läpäisi. Rakkaus on niin suuri, että sen on valmis menemään vaikka helvettiin sen tähden.

      Sen pituinen se.

      • Anonyymi

        Se on saatanan valhe että läpäisi testin.Hän ei läpäissyt testiä vaan epäonnistui.

        Hän rakasti enemmän ihmistä , luotua kuin Jumalaa, Luojaa.

        Joka jumalaa rakastaa enemmän kuin yhtäkään ihmistä ei seuraa typeriä valintoja seuraten Helvettiin ketään eksytettyä.Helvettiin voi ajatella mennä auttamaan lähiomaista mutta se ei onnistu.Kun Helvettiin joutuvalle selviävät Helvetin realiteetit niin ymmärtää ettei siellä voi auttaa edes itseään saati muita kärsiviä.

        Kaikkien kannalta on rakkauden valinta seurata Jeesusta Uuteen Maahan,jossa aikanaan näet Kalevi Lehtisenkin jossain vaiheessa ikuisuutta.Minä etsin Kalevin ja teen sen mitä en ole hänelle tehnyt, halannut ja sano sanottavani, kiitollisuuden sanat.

        Näin toimin jos Herra suo sen autuuden minulle!

        CH52cm


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on saatanan valhe että läpäisi testin.Hän ei läpäissyt testiä vaan epäonnistui.

        Hän rakasti enemmän ihmistä , luotua kuin Jumalaa, Luojaa.

        Joka jumalaa rakastaa enemmän kuin yhtäkään ihmistä ei seuraa typeriä valintoja seuraten Helvettiin ketään eksytettyä.Helvettiin voi ajatella mennä auttamaan lähiomaista mutta se ei onnistu.Kun Helvettiin joutuvalle selviävät Helvetin realiteetit niin ymmärtää ettei siellä voi auttaa edes itseään saati muita kärsiviä.

        Kaikkien kannalta on rakkauden valinta seurata Jeesusta Uuteen Maahan,jossa aikanaan näet Kalevi Lehtisenkin jossain vaiheessa ikuisuutta.Minä etsin Kalevin ja teen sen mitä en ole hänelle tehnyt, halannut ja sano sanottavani, kiitollisuuden sanat.

        Näin toimin jos Herra suo sen autuuden minulle!

        CH52cm

        Puhut taas epäkristillistä roskaa kuten aina. Paavali sen sijaan sanoi näin:

        Roomalaiskirje:
        9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta


    • Anonyymi

      Jos lähiomainen joutuu helvettiin, syy on epävanhurskaus. Surullisempaa kuin helvetti on se, jos ihminen on epävanhurskas.

      • Tokihan nyt epävanhurskaudesta kuuluu rangaista ikuisella kidutuksella. Preeriakoirakin tuon verran oikeudenmukaisuudesta tajuaa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tokihan nyt epävanhurskaudesta kuuluu rangaista ikuisella kidutuksella. Preeriakoirakin tuon verran oikeudenmukaisuudesta tajuaa.

        Sinäkin voit vielä muuttaa kohtalosi nöyrtymällä ja ottamalla Jeesuksen Herraksesi. Tulet huomaamaan, että elämäsi muutuu ja vapaudut mm. pahansuopaisuudestasi ja palstariippuvuudestasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin voit vielä muuttaa kohtalosi nöyrtymällä ja ottamalla Jeesuksen Herraksesi. Tulet huomaamaan, että elämäsi muutuu ja vapaudut mm. pahansuopaisuudestasi ja palstariippuvuudestasi.

        Etkä tietenkään sinäkään.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Etkä tietenkään sinäkään.

        Mikset sinä halua nöyrtyä ja ottaa Jeeusta Herraaksesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sinä halua nöyrtyä ja ottaa Jeeusta Herraaksesi?

        "Jeeus" ei ole ottanut mitään yhteyttä, jotta voisimme keskustella aiheesta. Hänen hieman oudon tai yksinkertaisen oloiset juoksuhenkilönsä ovat olleet kyllä aktiivisia, mutta heidän valtuutensa eivät vakuuta lainkaan.

        Toistaiseksi herroikseni riittävät Sauli Niinistö ja Antti Rinne hyvin.


      • Anojen kysymyksillä ei ole mitään arvoa. Kysy rekattuna, jos kiinnostaa. Missä muuten se kysymys oli, usko.vainen?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        "Jeeus" ei ole ottanut mitään yhteyttä, jotta voisimme keskustella aiheesta. Hänen hieman oudon tai yksinkertaisen oloiset juoksuhenkilönsä ovat olleet kyllä aktiivisia, mutta heidän valtuutensa eivät vakuuta lainkaan.

        Toistaiseksi herroikseni riittävät Sauli Niinistö ja Antti Rinne hyvin.

        Nöyrry, ja ota sinä Häneen yhteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrry, ja ota sinä Häneen yhteyttä.

        Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla.

        Nyt vastaat, että rukouksella.

        No millaisia rukousvastauksia olet saanut? Mitä Jeesus on sinulle sanonut?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla.

        Nyt vastaat, että rukouksella.

        No millaisia rukousvastauksia olet saanut? Mitä Jeesus on sinulle sanonut?

        Se ei kuulu sinulle. Hoida vain oma suhteesi Häneen.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tokihan nyt epävanhurskaudesta kuuluu rangaista ikuisella kidutuksella. Preeriakoirakin tuon verran oikeudenmukaisuudesta tajuaa.

        "Tokihan nyt epävanhurskaudesta kuuluu rangaista ikuisella kidutuksella. Preeriakoirakin tuon verran oikeudenmukaisuudesta tajuaa."

        Näin on - sinä ja coyote olette oikeassa!

        Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti. Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken? Hyvää saunailtaa - onhan nyt lauantai :))


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla.

        Nyt vastaat, että rukouksella.

        No millaisia rukousvastauksia olet saanut? Mitä Jeesus on sinulle sanonut?

        "Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla."

        Sinullehan jo vastattiin - nöyrtymällä Hänen edessään ja pyytämällä Jeesusta elämäsi Herraksi. Amen

        Nim. Kokemusta on!

        PS. Itse kun tulin uskoon, että ensimmäinen ihmetys oli että Jeesushan on TOTTA, siis aikuisten oikeasti totta! Koko tuo totuus, että Jeesus on totta, meni hitaasti jakeluun, mutta alkoi mennä kovaankin maaperään. Toinen ihmetys tuli heti perään - Hänhän rakastaa minuakin!! Miten minua voidaan rakastaa? Ja tämä kun alkoi mennä tajuntaan, niin kaikki muuttui elämässä .... pysyvästi! Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla."

        Sinullehan jo vastattiin - nöyrtymällä Hänen edessään ja pyytämällä Jeesusta elämäsi Herraksi. Amen

        Nim. Kokemusta on!

        PS. Itse kun tulin uskoon, että ensimmäinen ihmetys oli että Jeesushan on TOTTA, siis aikuisten oikeasti totta! Koko tuo totuus, että Jeesus on totta, meni hitaasti jakeluun, mutta alkoi mennä kovaankin maaperään. Toinen ihmetys tuli heti perään - Hänhän rakastaa minuakin!! Miten minua voidaan rakastaa? Ja tämä kun alkoi mennä tajuntaan, niin kaikki muuttui elämässä .... pysyvästi! Amen

        Olit varmaan paatunut ateisti-evolutionisti, etkös ollutkin?

        Minäkin ihmettelen, miten sinua voidaan rakastaa, ja totean että varmaan maallinenkin rakkaus tekisi hyvää, mutta mistäpä sitä enää osallesi taiot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tokihan nyt epävanhurskaudesta kuuluu rangaista ikuisella kidutuksella. Preeriakoirakin tuon verran oikeudenmukaisuudesta tajuaa."

        Näin on - sinä ja coyote olette oikeassa!

        Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti. Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken? Hyvää saunailtaa - onhan nyt lauantai :))

        >Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti.

        Laitanpa tämän talteen; tulet törmäämään tähän perussuomalaiskristillisen oikeustajusi kiteytymään vielä monta kertaa.

        >Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken?

        Heh. Muutamassa tunnissahan tuohon kuolee, hiljattain oli oikeudessa tapaus jossa isäntä kuivasi lauteille sammuneen muijansa juuri noin. Se siitä, case closed.

        Vähän tolkkua noihin juttuihin, saisiko pyytää? Olet tosi kurjaa mainosta Jeesukselle. 👎🏻

        Preeriakoira ei ole kojootti vaan tunneleita kaivava jyrsijä. 🐀 Kuvassa rotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei kuulu sinulle. Hoida vain oma suhteesi Häneen.

        Eli hän ei ole vastannut yhtään mitään, minkä toki tiesinkin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti.

        Laitanpa tämän talteen; tulet törmäämään tähän perussuomalaiskristillisen oikeustajusi kiteytymään vielä monta kertaa.

        >Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken?

        Heh. Muutamassa tunnissahan tuohon kuolee, hiljattain oli oikeudessa tapaus jossa isäntä kuivasi lauteille sammuneen muijansa juuri noin. Se siitä, case closed.

        Vähän tolkkua noihin juttuihin, saisiko pyytää? Olet tosi kurjaa mainosta Jeesukselle. 👎🏻

        Preeriakoira ei ole kojootti vaan tunneleita kaivava jyrsijä. 🐀 Kuvassa rotta.

        ">Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti.

        Laitanpa tämän talteen; tulet törmäämään tähän perussuomalaiskristillisen oikeustajusi kiteytymään vielä monta kertaa."

        Hyvä juttu - tuota tosiasiaa tosiaan voi aina silloin tällöin muistuttaa.

        Epävanhurskas ihminen tosiaan kuuluukin kitua ikuisesti, sillä niin paljon pahaa hän on elämänsä aikana lähimmäisilleen tuottanut.


        ">Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken?

        Heh."

        Ei ole mikään narun asia, jos joutuisit tuollaisessa saunassa viettämään iankaiken. Uskon, että jo tunnin kuluttua alkaisi menneet tulla mieleen, että miksi ei tullut uskottua ajoissa noita uskovaisia julistajia. Olotila lienee vähän samaa tyyliä kuin rikkaalla miehellä tuonelassa ...

        "24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'"


      • Anonyymi kirjoitti:

        ">Epävanhurskaudesta tosiaan kuuluu kitua ikuisesti.

        Laitanpa tämän talteen; tulet törmäämään tähän perussuomalaiskristillisen oikeustajusi kiteytymään vielä monta kertaa."

        Hyvä juttu - tuota tosiasiaa tosiaan voi aina silloin tällöin muistuttaa.

        Epävanhurskas ihminen tosiaan kuuluukin kitua ikuisesti, sillä niin paljon pahaa hän on elämänsä aikana lähimmäisilleen tuottanut.


        ">Kokeiles illalla olla vaikka puoli tuntia 100 asteisessa saunassa ja siinä sitten miettiä, että miten elämä olisi mallissaan, jos tässä olotilassa pitäisi olla iankaiken?

        Heh."

        Ei ole mikään narun asia, jos joutuisit tuollaisessa saunassa viettämään iankaiken. Uskon, että jo tunnin kuluttua alkaisi menneet tulla mieleen, että miksi ei tullut uskottua ajoissa noita uskovaisia julistajia. Olotila lienee vähän samaa tyyliä kuin rikkaalla miehellä tuonelassa ...

        "24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'"

        Kuulostat yhä mielipuolisemmalta. Tuosta ei pitkän päälle hyvät heilu, muoriseni. 😟


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kuulostat yhä mielipuolisemmalta. Tuosta ei pitkän päälle hyvät heilu, muoriseni. 😟

        Olet oikeassa - juttuni olisi todella mielipuolisia, jos eivät olisi totta.

        Myös Jeesuksen kärsimys ja kuolema kuulostaa mielipuoliselta jos se olisi vain keksittyä tarinaa. Ja moni muu kohta Raamatussa kuulostaa mielipuoliselta ja siksi mm. kirkon papit eivät enää luotakaan Jumalan Sanaan Raamattuun. Olen tässä siis Paavalin kanssa samassa veneessä ...

        Ap. t. 26:24

        Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten? Kaikki resurssithan ovat hänellä eivätkä minulla."

        Sinullehan jo vastattiin - nöyrtymällä Hänen edessään ja pyytämällä Jeesusta elämäsi Herraksi. Amen

        Nim. Kokemusta on!

        PS. Itse kun tulin uskoon, että ensimmäinen ihmetys oli että Jeesushan on TOTTA, siis aikuisten oikeasti totta! Koko tuo totuus, että Jeesus on totta, meni hitaasti jakeluun, mutta alkoi mennä kovaankin maaperään. Toinen ihmetys tuli heti perään - Hänhän rakastaa minuakin!! Miten minua voidaan rakastaa? Ja tämä kun alkoi mennä tajuntaan, niin kaikki muuttui elämässä .... pysyvästi! Amen

        Voisin olla hyvinkin itse kirjoittanut kirjoittamasi.Minulle tuli nuo samat yllätykset eteen. Elämäni suurin yllätys on ollut se että Jumala on olemassa. Siitäkin huolimatta että pidin sitä mahdollisena teoreettisesti mutta en niin todennöisenä.

        Nyt kun raamattua on tutkinut niin se vain vahvistaa sen että Raamattuun kirjoitettuun on sisältö tullut jumalalta. Kaikki profetiat ovat toteutumisvuoroillaan toteutuneet aikajärjestyksessä ja olen varma että loputkin Raamattuun kirjoitettuun toteutuu profetioiden osalta.

        CH52cm


    • Silloin kun tulin uskoon läheisistäni ei kukaan ollut uskossa. Isäni oli ollut, mutta hän oli kuollut vuosia sitten.
      Pelkona olikin, että kuinka heidän käy, ja kuinka itse jaksan yksin olla uskomassa kun varmaankin he käyvät hyökkäämään uskoani vastaan monin tavoin.
      Noista ajoista on kohta viisikymmentä vuotta. Osa läheisistäni on kuollut tällä välillä. Heidän uskostaan ja pelastumisesta en ole varma, mutta he, jotka ovat vielä elossa ovat kertoneet uskostaan ovat siten tulleet uskoon ajan saatossa.
      Jumala puhuttelee ihmistä ajallaan ja tavallaan. Koskaan ei ole myöhäistä pelastua.
      Jollain tavalla uskon siihen, että jos perheessä on joku uskossa se tulee siunaukseksi koko perheelle ajan kanssa, ettei ne läheiset välttämättä, vaikka nyt eivät uskossa olisikaan voisi myöhemmin sitä olla, ja siten pelastuvat iankaikkiselta kadotukselta.
      Toisaalta, mistäpä me niin tarkalleen tiedetään kenenkään sieluntilaa, mitä he sisimmässään ajattelee ja suurinkin ateisti voi muuttaa mielensä.

      • >Toisaalta, mistäpä me niin tarkalleen tiedetään kenenkään sieluntilaa, mitä he sisimmässään ajattelee ja suurinkin ateisti voi muuttaa mielensä.

        Totta. Ja myös suuri joukko uskovista luopuu uskostaan – ilmeisesti jopa suurempi kuin toiseen suuntaan menijät.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Toisaalta, mistäpä me niin tarkalleen tiedetään kenenkään sieluntilaa, mitä he sisimmässään ajattelee ja suurinkin ateisti voi muuttaa mielensä.

        Totta. Ja myös suuri joukko uskovista luopuu uskostaan – ilmeisesti jopa suurempi kuin toiseen suuntaan menijät.

        Laita tutkimustietoa asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita tutkimustietoa asiasta.

        Kaikkien barometrien mukaan uskovaisuus on Suomessa vähentynyt vuosikymmen toisensa jälkeen, joten näetkö sinä usko.vainen omalla raamattukoulumatikallasi tässä näkymän jossa uskoon tullaan enemmän kuin siitä lähdetään? Minä näen ainoana matemaattisena mahdollisuutena sen, että lähdetään enemmän kuin tullaan.

        Esitäpä pyyntösi tästä lähtien rekattuna, kiitos.

        Arvaan muuten mitä tähän "vastaat" ja tietysti Anona:

        "Sinulla ei siis ollut mitään tutkimustietoa asiasta." 😁


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Toisaalta, mistäpä me niin tarkalleen tiedetään kenenkään sieluntilaa, mitä he sisimmässään ajattelee ja suurinkin ateisti voi muuttaa mielensä.

        Totta. Ja myös suuri joukko uskovista luopuu uskostaan – ilmeisesti jopa suurempi kuin toiseen suuntaan menijät.

        Mutta se on kuitenkin hyvä tietää niin kauan kun on armon aikaa on mahdollisuus palata.


    • Anonyymi

      Matt.7:21-22
      Ei jokainen, joka sanoo minulle:"Herra,Herra!"pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      Moni sanoo minulle sinä päivänä: "Herra,Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa.
      Tämä on kovaa puhetta Jeesukselta itseltään. Hedelmistään puu tunnetaan! Löytyneekö Hengen hedelmiä uskovaisten elämästä?

      • Anonyymi

        Löytyykö Hengen hedelmiä sinulta?


    • Kaikkivaltias satujen ja tarinoiden olematon epäjumala voisi tarjota ilmeisen ratkaisun perheongelmaan.

      Tuo epäjumala luo kopion helvettiin joutuvasta perheenjäsenestä taivaaseen pääseviä varten. Poistaa vieläpä siitä kopiosta lättänenän, antaa uudet pallit ja korjaa muutkian vioiksi katsostut virheet.

    • Anonyymi

      Sinänsä hyvä ettei aihe jätä ketään kylmäksi, mutta nämä Repen ja muutaman muut pilkkaajien puhet eivät ole aivan viisaita.

      Tähän aiheeseen liittyen muuten Jeesus ITSE sanoi:

      " Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. " (Matt. 10:37-39)

      Tämä on aika kova puhe, mutta niinhän Jeesus opetti että portti on ahdas ja tie kaita. Ja vain harvat siitä portista käyvät sisään, suurin enemmistö ei.

      • Anonyymi

        Ahtaan portin edusta on kuulemma maailman tallatuin paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahtaan portin edusta on kuulemma maailman tallatuin paikka.

        Niin, Jeesus on se ahdas portti, jonka luona ihmiset tekevät valintansa. Minäkin siellä kerran kävin olin ja lähdin pois.

        Mutta tuli toinen kutsu ja palasin Jeesuksen lähelle. Siihen olen nyt jäänyt ja odotan Toivoa täynnä että en enää lähde pois Pelastuksen portin luota. Usko Jeesukseen on ainoa tapa päästä ahtaasta portista läpi.

        Kaikki muut keinot tulevat epäonnistumaan.Ainoastaan usko Jeesukseen vie ihmisen ikuisuutta elämään sellaisiin olosuhteisiin jota kristitytkään eivät välttämättä kykyne ymmärtämään. Positiivinen yllätys sisältyy monen Kristuksen oman tunnelmia kuvaamisen osalta sanastoon, eikös niin. Helvetin valinnut on tehnyt tyhmimmän tekonsa.Jeesuksen valinnut on tehnyt viisaimman tekonsa, elämäntarkoitus läpäisty onnistuneesti , onnittelen heitä sydämellisellä rakkaudella!

        CH52cm


    • Anonyymi

      Tässä vähän totuuden sanaa epäuskoisille ajateltavaksi:

      -----------------

      "Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'." (Matt. 10:32-36)

      -------------------

      " niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella, niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia, niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa." (Joosua 24:15)

    • Anonyymi

      Kriittisen filosofiasuuntauksen johtavana hahmona 1800-luvun Ranskassa toiminut Ernest Renan piti kristinuskoa illuusiona, mutta kuitenkin arvokkaana ja välttämättömänä asiana ihmiskunnalle. Hän kirjoitti teoksen Jeesuksen elämästä, joka julkaistiin kristinuskon alkuvaiheista kertovassa kirjasarjassa.

      Taivaalla ja helvetillä on tällaisessa tulkinnassa hyvään ohjaava vaikutus.

    • Anonyymi

      Älä ole huolissasi, ne lähiomaiset pyyhkiytyvät mielestäsi kun ikuisesti ilakoit taivaassa.

      Hindulaisuudessa viisas mies olisi päässyt taivaaseen, mutta hänen koiransa ei sinne olisi päässyt joten hän kieltäytyi sinne menemästä. Hindulaisuuden Jumala sanoikin että se on oikein ja otti miehen ja koiran taivaaseen.

      • Anonyymi

        Menen mieluummin Helvettiin, kun unohdan itselleni tärkeät ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen mieluummin Helvettiin, kun unohdan itselleni tärkeät ihmiset.

        Se on sinun valintasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen mieluummin Helvettiin, kun unohdan itselleni tärkeät ihmiset.

        Siellä ne lähinpäsikin sitten ovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ne lähinpäsikin sitten ovat?

        Minä menen Helvettiin, jos tänne kirjoittavien uskomukset pitävät paikkaansa. Lähimmäiseni saattavat pelastua, mutta mikäs minä olen arvioimaan kuka uskoo oikealla tavalla. Kuulemma hyvä elämä ei riitä vaan pitää lisäksi sattumalta vieläpä tunnustaa sitä ”oikeaa” uskoa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä menen Helvettiin, jos tänne kirjoittavien uskomukset pitävät paikkaansa. Lähimmäiseni saattavat pelastua, mutta mikäs minä olen arvioimaan kuka uskoo oikealla tavalla. Kuulemma hyvä elämä ei riitä vaan pitää lisäksi sattumalta vieläpä tunnustaa sitä ”oikeaa” uskoa,

        Hyvä elämä ja Jeesuksen seuraaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Oikea usko on se jonka luet Raamatusta siihen riittää lukutaito eli noin kuusvuotias löytää tien jos haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä elämä ja Jeesuksen seuraaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Oikea usko on se jonka luet Raamatusta siihen riittää lukutaito eli noin kuusvuotias löytää tien jos haluaa.

        Epäreilua johdattaa viaton epäjumaluskoon ja sitäpaitsi raamattu on niin raaka teos, että sitä ei pitäisi sallia muille kuin täysi-ikäisille luettavaksi.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Epäreilua johdattaa viaton epäjumaluskoon ja sitäpaitsi raamattu on niin raaka teos, että sitä ei pitäisi sallia muille kuin täysi-ikäisille luettavaksi.

        Sinun rienauksiasi ylläpito sallii.

        Raamatussa on Totuus ja Totuus tulee kertoa kaikille ikään katsomatta.

        Maailma on raakuudessaan omaa luokkaa verrattuna Raamattuun kirjoitettuun.

        On hyvä asia että saat Herralta oikeudenmukaisen tuomion.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun rienauksiasi ylläpito sallii.

        Raamatussa on Totuus ja Totuus tulee kertoa kaikille ikään katsomatta.

        Maailma on raakuudessaan omaa luokkaa verrattuna Raamattuun kirjoitettuun.

        On hyvä asia että saat Herralta oikeudenmukaisen tuomion.

        Viittaatko ylläpidolla kyvyttömään epäjumalaasi?

        Kaiken valtiaanahan hän voisi lopettaa rienaukseni niin halutessaan, eikö totta?

        Koska epäjumalasi ei ole lakkauttanut rienaustani, on rienaukseni siis hänelle ainakin yhtä mieluista kuin uhrilampaa lihan palaminen roviolla.

        Näinollen valittaessasi rienauksestani syyllistyt epäjumalaasi halventavaan tekoon, koska et luota hänen kykyihinsä.

        Taisi mennä taivaspaikkasi melko edullisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä elämä ja Jeesuksen seuraaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Oikea usko on se jonka luet Raamatusta siihen riittää lukutaito eli noin kuusvuotias löytää tien jos haluaa.

        Jo muut kuusivuotiaana kuolleet kituvat helevetissä

        Kiitoksia tästäkin.


    • "...teidän epäuskoisten puolesta suurta tuskaa ja rukoilemme teidämn puolestanne että tekin kääntyisitte ja saisitte elää ettekä joutuisi sinne vaivanpaikkaan. "

      LÄhden oletuksesta ettet hyväksy taivaaseen kaikkia kristittyjä, joten mihin yhteisöön ja oppiin sitten pitää kääntyä?

      • Anonyymi

        Raamatun oppi on ihan erinomiasen riittävä.

        se vain taitaa olla mummolle viimeinen vaihtoehto jutuistaan päätellen.


    • Anonyymi

      Niin eihän tässä ei ole todellakaan mitään väärää tai itsekästä, että omaiset kärsivät helvetissä ja sinä taivaassa unohdat heidät, koska Jumala päättää näin.

      • Anonyymi

        Tuossa Jumala ryöstää sinulta vapaan tahdon ja pakottaa sinut unohtamaan rakkaat lähimmäisesi. Eikö Jumala annakaan sinun valita haluatko unohtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Jumala ryöstää sinulta vapaan tahdon ja pakottaa sinut unohtamaan rakkaat lähimmäisesi. Eikö Jumala annakaan sinun valita haluatko unohtaa?

        Aina menee pieleen kun ei ymmärretä raamatun opetuksia eikä edes tunneta niitä.

        Jumala ei tee mitään sellaisia ryöstmisiä eikä Jumal apäätä mitään sellaisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Jumala ryöstää sinulta vapaan tahdon ja pakottaa sinut unohtamaan rakkaat lähimmäisesi. Eikö Jumala annakaan sinun valita haluatko unohtaa?

        "Tuossa Jumala ryöstää sinulta vapaan tahdon ja pakottaa sinut unohtamaan rakkaat lähimmäisesi."

        Jos näin on niin esitä valitus Jumalalle, oi ihminen!


    • Anonyymi

      Jumala ei päätä niin vaan jokainen yksilö päättää missä haluaa viettää sen ikuisuuden.

      Jos haluat taivaan puolelle seuraat Jeesusta, jos taas toiseen osastoon, seuraat karvajalkaa,, yksinkertaistaeikövain.

      • Anonyymi

        Kokeileppa päättää, että hylkäät kristinuskon ja alat palvomaan sitä ”oikeaa” Allahia ja uskot aidosti niin. Näin päätät, että pääset siihen oikeaan taivaaseen.

        Ei ihan niin yksinkertaista - eikö vain?


      • Anonyymi

        Niin, yksilöhän se lopulta kaiken Kingi on - joka päättää "oikein"?


    • Anonyymi

      Kävin juuri kaupassa, ja päätin ajaa valmista pikitietä kaupalle asti.

      olisihan siinä ollut mahdollista kokeilla ajaa ojanpohjiakin, mutta jätin väliin sen kahdollisuuden.

    • Anonyymi

      Eivä muista mitään? -Ja välillä taas ko. kanavilla kuulee ihastelevia sanavaihtoja ja puheenjorinoita siitä "miten me siellä sitten muistelemme että kuinka hankalaa täällä (alhaalla) kaikki oli ja mistä pelastuimme" -tuon kaltaista jutustelua olen kuunnellut.. ja seuraavathan he kaikenaikaa siellä nytkin - edesmenneet- täänne jääneitten elämää? Ja eikö sieltä ole näköyhteys kuumallekin puolelle, löytyyvRaamatussa sellaistakin sanomaa

      Siis että, mikä pitää lopulta paikkansa? Ihminen ei tiedä!

    • No tavallaan tuohan koskee vain tiettyjä uskovaisia. Eli niitä piirejä jotka tuntuvat saavan jotain "voimaa" tai "paremmuutta" siitä , että voivat tai siis kuvittelevat voivansa luokitella ihmiset joko taivaaseen menijöiksi tai helvettiin.

      Raamattuhan ei tuollaista ajatusta tue. Eli he ovat automaattisesti väärässä jo pelkästään siksi, että kuvittelevat omaavansa edes jonkunlaisen tuomiovallan.

      Ja sinänsähän tuo onkin hyvin nyrjähtänyt käsitys koska he jotenkin kuvittelevat, että pääsevät sitten ennen omaa taivaaseen menoa tai ehkä sieltä käsin, fiilistelemään helvetissä olevien kärsimyksiä.

      Olisikohan se ihan noin, lopuksi sitten "paha" saa palkkansa ja "hyvät" pääsevät nauttimaan vahingonilosta.

    • Anonyymi

      Minkä minä sille voin jos lähiomainen halua mennä hvettiin 1?

      IHAN SAMA jos joku haluaa ajaa autonsa puuhun, se oli oma valinta ja sillä siisti.

      • Hyvin pitkälle se on noin. Vain itsestään vastaa.


      • Anonyymi

        Kristitty on se joka on kuullut varmalta taholta, että istuu bussissa jota hullu kuski on ajamassa täyttä vauhtia päin puuta. Hän uskoo ja nousee viimeisellä pysäkillä pois bussista.

        Lähteekö hän ulos vain itekseen ajatellen: "Voi noita hölmöjä tietämättömiä." Eikö hän sanoisi matkustajatovereilleen, että tulkaa mukaan?

        Meillä on vastuuta lähimmäisistämme. Terv:serious


    • Anonyymi

      Papit valehtelevat omaisille kakkukahveilla sanoen: ” kyllä hän taivaseen pääsi”.

      • Anonyymi

        Papit toimivat siinä tuomareina, vaikka Jeesus kielsi kaikkinaisen tuomitsemisen.


      • Anonyymi

        Nykyiset papit eivät yleensä arvuuttele mihin vainaja menee. Ainakaan niissä hautajaisissa, joissa olen ollut.


    • Anonyymi

      Lähiomaisemme valitsevat itse Helvettiin joutumisensa.Moni on todistanut mieluummin menevänsä Helvettiin kuin Uuteen Maahan.

      Monet ovat kuolleet lähiomaisemme.Useat joutuvat Helvettiin ja harvat valitut Uuteen Maahan.

      Ja vaikka ihminen valitsisikin haluavansa Uuteen Maahan niin ei sinne ihan jokainen haluavakaan taida päästä? Mutta moni opettaa niinkin että kaikki pääsevät Uuteen Maahan.Se on harhaoppia, varokaa ettei kukaan teitä eksytä.On paljon saatanan asialla olevia valehtelijoita jotka valehtelevat tulkitsevat Raamatussa kirjoitettua tahallisesti väärin.Väärään opetukseen he saavat rohkaisua omilta samanhenkisiltä saatanan lapsilta.

      Liberaaliteologia on valheellinen harhaoppi, karta harhaoppista, älä ota sellaista siunaamaan itseäsi, läheistäsi hautaan?Raamatussa on määrätty KARTTAA HARHAOPPISTA!

      Monet eivät karta ja ovat saastuneet eksytys levinnyt uskollisten seurakuntiin hirvittävällä tuhoseurauksilla.

    • Anonyymi

      Poraripanostaja teki työtään eli rikkoi kalliota räjäyttämällä sitä kenttinä.

      kävi niin että lataus lähti käsistä ja porarille tuli äkkilähtö,

      ihmiset ympärillä hätäilivät...voi voi pääsikö edes taivaaseen..!

      joku tiesi siihen sanoa, että ainakin se sinnepäin lähti.

      • Heh heh, kansanhuumori on mainiota.


    • Hyvä blogi aihe ..hyvää pohdintaa.

    • Anonyymi

      Taivas - helvetti keskustelu on samalla tasolla kuin kinaisitte Harry Potterin jatko-osan tapahtumista. Kirjan, josta kukaan ei tiedä ja jota ei koskaan tule.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe