Hirmujuoppo velpoeka.

Anonyymi

Minun haatajaesissaa oli kuulema pitäny viinnoo ottoo. Tarkotushan oli jotta kahvvii ja korvapuusttii vaen ja kinkkuvoeleippee.
Niin eikö tämähelekutin pässi männy viinnoo juommaan. Tietenki. Puhe oli jotta arkkuun pullo vottkkoo, nii oli siitähi melekkein puolen juonu. Kyllä nyt ottaa pattiin, jotta mäni tuommosen tekemmään, velmies vielä.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehehehheee. Hauskaa murteella länkyttämistä... Hauskaaa

      • Anonyymi

        Tyhmää, juuri sellaista sontaa mitä täältä arvaa löytävänsä.
        Miksi sitten tulin?
        Vain todetakseni taas kerran, etten hävinnyt mitään kun läksin. Lieksasta lähtevä ei voi hävitä mitään.


    • Anonyymi

      Kylläpä nautti.. Sarkasmia sarkasmia.

      • Anonyymi

        Sarkasmiako? Ai tällaistako se on teillä! Kummallinen käsitys sarkasmista.


    • Kyllä minnoon sitä mieltä jotta sinun pittää ottoo haatajaeset uusiksi ja sannoo sille velipoejalle jotta tulloo selevänä sinne.

    • Mukavia nämä murrealoitukset. Niitä lukee mielellään.

      • Anonyymi

        Paitsi, että lieksalainen murre ei ole mitään mukavaa kuultavaa. Muistan, kun Kerttu Törnqvist puhui eduskunnassa. Sen kuunteleminen oli kaikille yhtä tuskaa ja häpeää.


    • Anonyymi

      Todella hyvä aloitus tällaisia lisää.

      • Anonyymi

        Minunkin mielestä aivan on vaihtelun vuoksi kelpo aloitus. Henkilöllä, joka moitti aloitusta, on kaikesta moittimastaan päätellen suppeakaliiperinen putkinäkö/-mieli. Voi raukkaa.


    • Laeta ne haatajaeset uusiksi aeka lähi aekona jotta et kerkkii alakkoo haesta.

    • Anonyymi

      Millon sinulla on uudet hautajaiset niin minä tuon seppeleen ilman muuta ja tulen peijaisiin syömään.

    • Anonyymi

      Hautajaiset ovat meille monille suuri juhla. Lapsen syntymää ei varsinaisesti lankojen ja muiden hurjien lukua ottamatta kovin V-arpajaisten jälkijunissa juhlita, mutta ne ristiäiset sitten.
      No, en ota kantaa miten nuo hautajaiset tulisi ymmärtää tai tehdä. Normaalisti sivuttaisin, mutta suuressa normaaliomaisuudessani voin sanon näin, no mitä minä sanoin, normaali-ihmisille. Käyttäkää kieltänne muuhunkin kuin sen yhden nuolemiseen. Oikean tiedon antaminen ja hämärtymätön arvojen esiin nosto ovat aina paikallaan.

      • Anonyymi

        Minä se olin, ja olen vaan, edelleen. Hikoilen leikisti. Hikoilusta sen verran, että töissä pitää joskus hiki tulla, mutta sen takia ei pidä hikeentyä henkisesti. Mentaali pitää olla kunnossa.
        Niin kuka minä olen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä se olin, ja olen vaan, edelleen. Hikoilen leikisti. Hikoilusta sen verran, että töissä pitää joskus hiki tulla, mutta sen takia ei pidä hikeentyä henkisesti. Mentaali pitää olla kunnossa.
        Niin kuka minä olen?

        Helpotan. Raskin Raaseporistellen Hankoniemestä asti kaiken painaa hyvin Nuorgamiin, jopa Skarsvågiin asti ilman kipua jäsenissäni.


    • Anonyymi

      Nehän ovat ylleesä parraemmat juhlat tavan talloojalle, haatajaeset. Ei sitä elämänaekana monttoo ruussuu tullu minunkkaa isäukolle, eikä äetille, vaekka kumpanennii varmasti parraasa tekivät jo ennen sottii ja niihen jäläkkeennii.
      Osasivat ellee niinku immeisen kuulluu. Jäläkikasvulle riitti leippee ja neuvoja mualiman matkkoomisseen.
      Joulu uattona pukkihhii käväs ja toe isän tekemät sukset. Äetin laettamat uuvet töppöset ja suklaalevyn. Puurroo ja kinkkuu oli, kun se aenu sika tapettiin syksyllä. Vaekka ikävähän mulla sitä sikkoo tuli tietennii, ku sehän oli minun kaveri, kun olttiin koko kesä yhessä touhuttu mesikoeta ehtimässä. Piilloon piti männä mehttään ja laettoo tulupat korvviin,kun nuapurin muuan valtte, joka oli kylillä kulukeva teurastaja, ampu sen. Lapsuusmuistoja maaseuvulta.

      • Anonyymi

        Kyll sulla on miun mielestäin koko mesikan marjoojen ja olonen elämä oikkeen tavan kaikkinneen tavoilla kohallaan, noin niinku mun mielestäin kaikee ettiissä.
        Voi hyvän tähen sentään miten hyvin osasit tarinoida. Sekanen puhekieli, sekainen siantappokieli kaikkinneen kun tulloo mulle mieleen.

        Tuttuu huttuu kaikki, mutta sanoit sen paremmin, minä vain unta näen noista 60-80 luvun jutuist.

        Myllytän nyt taas itseäni;)


    • Anonyymi

      Se oli siihe aekkaan, kun vielä muata kiännettiin Pikku Valametillaa ja Dawid Brownilla.
      Voi että ne olivat hienoja aikoja. Sain elää maailman onnellisimman lapsuuteni Pielisjärven pikkukylällä kaikenmaaliman Karjalaisten ja paikallisten viäräleukojen piippu-ukkoin ja akkoin kanssa.
      Ei siinä mittää tähän päivään verrattuna, mutta kyllähän se juttu on niin että: Silloin ihmiset elivät, naapureista piettiin huoli, eikäse kettää haetannu, jos nuapurin Topi joskus pikkuse hiprakassa savotalta tulikkii.
      Haetarinsoetto suatto kuulluu uamuyöllää nuapurriin, hyvinnii par, kolome vuorokautta vielä sen jäläkkeennii.

      • Anonyymi

        Miehi aikonnaan pikkukylällä sain vakkaan elon olemukseeni kaike moise soiton myötävaikutukse vuoksi hyvvee sieluevästä tuleville haasteille. Se ol aika vänkkää ku perunannostossa syksyllä vit.. harmitti aika kovinni. Sanosin lähes tuskastutti, mutta ei kuiteskaan niin. Ei se perunannosto, vaan an ; oppi! Ku se joka kevät vuotti liianni lukussii hehtaareit pottuu istutettavaks. Onneks oli sillon viekä vanha Nitikka, ja istutuslaite sellanen joku nostovarsissa. Miusta, ja muista, ois pitäny tulla vasnaine peruunaparooni hään tyttärelleen. No Kauniit oli an; opin hautajaiset.

        Toivon, että ei kovioin kavalast männynnä laukaks, ja pois aihheesta.

        Valintani nyt.
        https://www.youtube.com/watch?v=FTP6AekGxqM


    • Anonyymi

      Joo, no niin. Meijän kylällä suattiin koulusta perunnannostostolommoo. Sitten puimalommoo kansa. Ne olivat mukavia aikoja. Ehken parhaimpia aikoja varhaislapsuudessa. Lukuunottamatta puolentoestakilon lahjona ongella uamulla puoliviijen aekkaan ukoiliman jäläkkeen Jauhiaisella joskus 1961, kaks....ku ite oli lahnnoo vähä isompi.

    • Anonyymi

      Tähän sopis kyllä ihan älyttömän hyvin Säkkijärven Polkka.

    • Anonyymi

      Minun isäukko poltti aekonnaan kevon. Keko on se kun puimakonneella puijjaan viljjaa ja olet jiäpi jälelle ja niistä tehhään keko, jonka raktorin siivvaan yhistetty puhallin syssee isoks, helevetin isoks läjäks, melekkein niinku Araratin vuori.
      Siittä kun sakeni semmonen savu, jotta luulivat mualimanlopun jo vähinttään alakanneen. Kyllä siitä riittikylälläkertomista vähäks aekkoo.

      • Anonyymi

        Mukavoo on siivaa ja savvuu muistella. Kaikelaista läjjää sitä on ollunna miuki elämäsä.

        Puimakoneki lahos melekkeen tuho aitan nurkalle. Onneks sillä moni villähi rihtauttuu.

        Joku toivo säkkijärvvee.
        https://www.youtube.com/watch?v=KbUgoJSA_eE


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe