Joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa

Luukas 11: 23:
"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."
Olisinko minä, täällä kirjoittaessani, tämän jakeen toteuttaja sanoillani? Varmasti tulee sanoillani ylenkatsottua toinen Tiellä kulkemassa oleva, tavalla tai toisella hajottaen toisen uskoa, jopa kyseenalaistaen sen, ainakin mielessäni.

Saman kappaleen jakessa 28 Jeesus kertoo kuka on autuas: "Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan Sanan ja sitä noudattavat".
Kuinkakohan paljon kuuntelen ihmisen sanoja oikeasta autuuden tiestä? Kuinkakohan vähän kuulen ja luen Jumalan Sanaa, enkä sitä noudata, vaan kuljen välillä oman ymmärryksen ja toisen ymmärryksen varassa, mutta kuitenkin kuljen Tiellä.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus on tie. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

      Jeesukseen lisäillään kaikenlaista, tämä on inhimillistä. Omia suoritteita, katumisia, "parannuksen tekoja", joillekin voi pelastuksena olla tuttu yhdistys sääntöineen oppeineen käsityksineen ja tulkintoineen.

      Eri nimisillä kirkkokunnilla yhdistyksillä kirkoilla ja hengellisillä yhteisöillä on kullakin omia tulkintojaan kristinuskon sisällöstä, ja käytäntäjään. Tämä on inhimillistä ja riippuu monista eri tekijöistä. Erilaisia korostuksia, korostetaan ihmisten tekoja ja käyttäytymismuotoja, yms.

      Jos tällaisilla näkyväisillä toiminnoilla, joita maasta tehdyt syntiset ihmispoloiset harjoittavat, pelastuisi helvetistä, niin Jeesus olisi täysin turhaan kuollut meidän pelastukseksemme.

      On niin tavattoman vaikeata käsittää saatikka uskoa, että Jumala teki jo kaiken valmiiksi ja tarjoaa nyt meille tämän lahjaksi, USKON JA KASTEEN kautta. Uskoakaan ei ihminen voi itse mistään ottaa, sekin on lahjaa Jumalalta. Mitä meille jää? SE on kiitos kunnia ja ylistys hänelle jolta kaiken lahjaksi saimme. Hallelujaa, kiitos Jeesus. 😊😍

      • Anonyymi

        Puuttumatta viestiesi sisältöön noin niin, mutta eikös sinun pitänyt olla hiljaa 2-3 päivää.

        Tyhjät tynnyrit...jne!


    • Synnin valta on murrettu, kun lunastushinta on maksettu. Jokaisesta ihmisestä siis sama hinta. Jokainen tarvitsee kokonaisen Vapahtajan. Eiköpä Jeesus kuitenkin odota, että vapaaehtoisesti seuraamme häntä? Ei pelkästään uskoen historialliseen Jeesukseen! Sekin on tärkeä asia, kun kuuluu ääniä, että Hänet kielletään täällä koskaan olleeksi eli puhutaan legendasta. Ilman veren vuodatusta ei ole yhtään syntien anteeksiantamusta.

      • Anonyymi

        Synnin valta on murrettu, koko käsite romutettu. Olette vapaat Kristuksesta, jumalasta vapahdettu.
        Veisaamme virrestä viis.


    • Anonyymi

      Niin missä ovat muut Kristuksen Jeesuksen kanssa, Hänen omiaan YHDEKSI jäsenistökseen, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtä pitäväksi, Totuudessa yksi mielisesti, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" / Hänen, Herran Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia APOSTOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoa rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön, kokoaviksi kutsutut.

      Jo tätä kokoajan, näin em. tekevä.

      Tuolta... http://www.suomenkristityt.foorumimme.com voi kukin käydä tutkailemassa, ja jos kaikille hyväksi Raamatun UT mukainen ja perustuva Kristillisyys alkaa kiinnostamaan, niin sitten vain yhteistyöhön, ja niista tarpeista, mitä kaikkea edellyttää, miten kuuluu Raamatun UT mukaan alkaa / yhtyä elämään ja toimimaan / vakuttamaan, että sellaiseksi, kaikilta osin Raamatun UT mukaiseksi, ne Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentäväksi ja täyttäväksi tulisi, ASIALLISESTI ja rakentavasti keskustelemaan.

      Mitä kenelläkin annettavaa, sanotavaa tai kysyttävää. Siitä alkaen ja lähtien, ja niin edelleen eteenpäin, sitä kaikessa täydelisyys päämäärää kohti.

      Joista kaikki voisivat tunnistaa, Kristuksen Jeesuksen Oikein ja Oikeasti seuraajikseen. "Hedelmistään kun puun" siksi / sellaiseksi kaikille hyväksi "hyvää hedelmää tuottavaksi" ja kantavaksi tunnistaisi.

      (Herätyys)

    • Esko kenoviivoineen on taas vaudissa. 😂

    • Pakko todeta taas kerran, että ellei Kristuksen ansio kelpaa, taikka riitä, niin hukassa on syntisparka kun elämän lanka katkeaa. 😢

      • Anonyymi

        Hukassa on jo eläissään ne jotka venaa "pelastusta" sadistijumalan käsistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hukassa on jo eläissään ne jotka venaa "pelastusta" sadistijumalan käsistä.

        Oletko koeillut luottaa Jumalaan? Ellet ole, niin lopeta kirjoittelu kokonaan tällä palstalla.

        Täällä on niin paljon meitä, jotka olemme nauttineet Jumalan hyvyydestä ja huolenpidosta jo reilusti yli puoli vuosisataa. 😊👍

        On sanomattakin selvää että henkilö joka on hyljännyt luojansa ei voi häneltä mitään odottaakkaan. Helvetin tuli polttaa iluisesti kun henki poistuu kehostasi. Tätäkö sinä elämältäsi olet tahtonut?


      • Anonyymi

        No ei ole kovin monelle kelvannut, Osoittaa / Todistaa se, etteivä ole kiinnostuneita alkamaan / yhtymään elämään ja toimimaan / vaikuttamaan kaikile hyväksi Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa opetusten, ohjeiden ja kehoitusten mukaisesti. Kaikille, ja kaikelle Luojan hyväksemme luomalle hyväksi, niinkuin Raamatun UT mukaan kuuluisi, "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi"/ Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia, Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa, sitä Jumalan VALTAkunta yhteyden / yhtenäisyyden jokaista vanhurskasta jäsentään myöden ja siksi haluaavaakin myöden, Raamatun UT mukaisuudessa / Kristuksessa Jeesuksessa mahdollistavaa ja tavaavaa rakentamaan yhtymisestä.

        Lähes kaikki uskovat pysähtyneet paikoillaan poleviksi, vain nimeksi krist. USKONNOLLISESTI eläviksi. Jossa myös "piru" vie, vetää, johtaa ja hallitsee, ja PAHA perii, niinkuin kaikessa muussakin maailmallisuudessa ja uskonnoissa.

        (Valkeudeksi) / HERÄTYKSEKSI, Totuutta.


    • Esko huutaa lujaa, mutta Eskon taustat ja toiminta pysyvät tiellä tietymättömällä?

      Onhan se muilta helppo vaatia, ja uhkailla toisia.

      Kristuksen vanhurskautettuja on turha yrittää uhkailla tai syyllistää, velat on kokonaan maksettu. 👍

      Ei ole yhtäkään ihmistä maailmassa joka olisi itsensä tehnyt vanhurskaaksi. Teoillaan on siis täysin turha kerskata, saatikka pettää itseään.

      • Anonyymi

        Että nukutaan vain, omassa, muista ja muusta niin väliä, rauhassako?!!
        "
        Vaikka Kristukksen Jeesuksen omat ovat KOKO maailalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" / Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi riittävällä tavalla eläviksi ja toimiviksi / vaikuttaviksi kutsuttuja, Kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden puolesta ÄÄNTÄ pitävästi. ei salaisesti pimeyden puolta edustavien puolueiden (kaikki) ehdokkaita ehdoitta äänesteleviksi!

        Se pelkä, vain uskossa jotenkin olo,= vain uskonnollisuutta, jossa "piru" vie, vetää, johtaa ja hallitsee, ja PAHA perii, nii kuin kaikessa muussakin maailmallisuudessa ja uskonnoissa! Jota vain uskontoa se epäoikeuden mukainen Totuuteen perustumaton petos demokratiakin (vain pelkkä tyjä sana) on.

        (Valkeudeksi) / Herätykseksi Totuutta.


    • vaitovainen

      Ihminen joka katsoo pärjäävänsä ilman Luojaansa, on valinnut väärän tien.
      Alammeko tällaisilta vaatia, tee sitä ja tätä niin pelastut? Emme, koska kukaan ei tekemällä pelastu!

      Sen sijaan kehoitamme uskomaan Kristukseen, silloin entinen ateistikin kiittää Jumalaa pelastuksestaan. Tämä on meidän kristittyjen tavoite, kertoa ateistelle ja muille ilman Jumalaa vielä eläville Jeesuksesta, joka voi heidätkin pelastaa.

      Ikävä välttämättömyys on kuitenkin kertoa tuo toinenkin vaihtoehto, mitä seuraa siitä, kun epäuskossa eläneen ihmisen henki poistuu kehosta.

      Kristinuskon piiriin on tullut Amerikoista oppeja jotka tähtäävät ajalliseen hyvinvointiin ja viihtymiseen tässä ajassa. Luvataan terveyttä ja ajallista menestystä. 🤔 Valheisiin ja katteettomiin lupauksiin pettyneille kerrotaan, että vika on sinun uskossasi, kun et parantumutkasan ja pankkitilisi saldo ei edelleenkään lisäänny.

      Kuten Raamatusta näemme (oikean kristinuskon), Jeesuksen seuraamisesta seurasi varsin usein surmatuksi tuleminen, ajalliset kärsimykset, pilkka ja häpeä. Itsensä kieltäminen ei suinkaan tarkoita ruumiinsa kurittamista jotta se paremmin kelpaisi Jumalalle, vaan kaikesta luopumista ja Kristuksen vanhurskauden vastaanottamista lahjana. Kun ihminen on saanut Jumalan armosta Kristuksen tähden vanhurskauden, niin tämä Jumalan armo ja rakkaus alkaa tuottamaan hedelmää.

      Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: ...

      ***) -> "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      • Anonyymi

        Mitä haluat sanoa tuolla Raamatunkohdalla ja viimeisellä lauseella tässä yhteydessä?


    • Lue niin monta kertaa, että ymmärrät mikä tässä akjassa on JUMALAN TEKO.
      "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

      • Anonyymi

        Eli et ymmärrä ollenkaan mitä siinä todella sanotaan !

        Lue sata kertaa kahtapuolta kymmenkunta jaetta, se saattaa avautua !

        viiden pisteen vihjeenä, siinä lukee ihan muuta kuin mitä luulet siitö lukevasi!

        mutta ethän sinä uskalla kun se saattaa romuttaa sen yhden puujalan jonka varassa oppisi seisoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ymmärrä ollenkaan mitä siinä todella sanotaan !

        Lue sata kertaa kahtapuolta kymmenkunta jaetta, se saattaa avautua !

        viiden pisteen vihjeenä, siinä lukee ihan muuta kuin mitä luulet siitö lukevasi!

        mutta ethän sinä uskalla kun se saattaa romuttaa sen yhden puujalan jonka varassa oppisi seisoo.

        Kokonaisuuksien ymmärtäminen on liian raskasta ja tylsää. On paljon mielekkäämpää ja omaa egoa nostattavampaa, pudotella irrallisia Raamatun jakeita tukemaan OMAA järkeilyä.
        Usein omavanhurkaus pistää sitten vielä ymmärtämättömän paasaajan isoäänisesti solvaamaan ja kinaamaan Raamattuun perehtymistä penäävien arvostelijoidensa kanssa.
        Hevosenleikki jatkuu, ja tulee aina jatkumaan, koska lähtökohtaisesti kenenkään ei tarvitse tai kuulu ymmärtää mitään, pitää vain uskoa sokeasti.


    • Just. ✌ Luuletteko oikeasti, että Raamatussa on totuuden joukossa kaiken tyhjäksi tekeviä valheita? Koska teillä ei ole mitään kieltämänne tilalle, jättäkää kirjoittelut niiden huoleksi joille Jumala on nämä armossaan kirkastanut. 👍😉

      Tämähän se omanvanhurskauden työtä on, kieltää Jeesus Kristus, jossa kaikki Jumalan lupaukset toteutuvat, ja vetää omat rääpäleensä päälle?
      xxxxxxxxxxx

      Mennään siis tätä hiukan laajemmalta, MISTÄ JEESUS puhuu tässä!!

      Joh. 6:26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.

      ***) Joh. 6:27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

      Joh. 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
      Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
      zzzzzzzzzz

      -> Joh. 6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
      Joh. 6:31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."

      Joh. 6:32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
      Joh. 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

      Joh. 6:34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
      Joh. 6:35 Jeesus sanoi heille:

      ***) -> "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      Joh. 6:36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
      Joh. 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      Joh. 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.


      -> Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.


      ***)-> Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Tämä on totisesti totta, hallelujaa kiitos Jeesus!
      xxxxxxxxxxxxxx

      *) Kertokaapa nyt näsäviisaat pilkkaajat, mikä näissä yo. jakeissa kumoaa sen, että "se on Jumalan teko, että me uskomme Kristukseen?"


      ************* EI MIKÄÄN! ***************

      Raamatussa ei ole mitään sellaista paikkaa, joka kumoaisi toisen.

      Mutta väärä Raamatun tulkitaseminen, omavanhurskaus ja hengellinen ylpeys saavat aikaan sen, ettei Raamatusta ymmärrä paljon mitään, saati sitä mitkä kaksi sanaa ovat koko Raamatun sisältö. Nämä sanat ovat
      JEESUS KRISTUS

      Joka tämän kieltää, tai tähän jotakin näihin sanoihin lisää, tekee itselleen iankaikkisen vahingon.

      Kenestäkään ihmisestä ei löydy mitään pelastavaa, - jos hän kieltää Kristuksen, tai lisää jotakin Kristukseen. Hän on meistä jokaisesta maksanut raskaan hinnan, niin raskaan ettemme täällä ajassa voi sitä käsittääkkään, hän on vuodattanut verensä, ja antanut henkensä, MEIDÄN syntiemme sovitukseksi.

      Älä syntinen enään jatka itsepetoksessa, ota tämä Jeesuksen lahja vastaan jo tänään, sitä ei tarvitse ikinä katua. 💕😊

      • Anonyymi

        No varmaankin juu, mutta tyhjät tynnyrit kolisevat kuitenkin eniten.


      • Anonyymi

        ”Usein omavanhurkaus pistää sitten vielä ymmärtämättömän paasaajan isoäänisesti solvaamaan ja kinaamaan Raamattuun perehtymistä penäävien arvostelijoidensa kanssa.
        Hevosenleikki jatkuu, ja tulee aina jatkumaan, koska lähtökohtaisesti kenenkään ei tarvitse tai kuulu ymmärtää mitään, pitää vain uskoa sokeasti.”

        I rest my case 🤦‍♂️


    • Anonyymi

      vaitolle on ihan turha kertoa yhtään mitään.

      hän on halkeamaisillaan omaa erinomaisuuttaan, että siihen kun neulalla pistää niin siihen posahtaa,, eli ympäristötuhojen välttämiseksi ei kannata pistää.

      tuossa yllä kun pyydetään paneutumaan yhteen kohtaan Raamatussa tulee metriselitys ja lopussa tavanomaiset halveksunnat ja neuvomiset.

      miten tuohon tilaan voi päästä, sitä saa ihmetellä yhä uudelleen.

    • Anonyymi

      Tyypillinen lestadiolainen joka ei ot a mitään vastaan keneltäkään, ellei varmasti ole korvassa suuri oman joukon merkkilappu, kuin vasikan korvassa eeuukyltti. se on vähimmäsivaatimus jotta kuulija avaa edes toista korvaansa, vaitovainen on tästä mentaalista erinomainen esimerkki.

      ttämä on suuri mysteeri kuinka kokonainen joukko ihmisiä kehittyy samanlaiseen muottiin, jossa ei ole vaihteen varjoa ei ryppyä eikä tahraa.
      vainme,

    • Valheita minulle on turha repostella, tuo on totta. Kiitos Kristuksen joka on minulle itsensä kirkastanut.

      On se niin vaikeata ottaa Jumalan armo armosta vastaan, kuten olen todennut.
      Vastauksena kehoitukseen on halveksiva pilkka.

      Ai jai, kun alkaisin luettelemaan Jumalan lakia, ihmistekoja ja kehumaan porukoita, niin aploodeja tulisi.

      Tämä ei vain mene näin. Tyhjäksi on tultava, ja OMIEN syntien on tultava niin suuriksi, että Jumalan armo alkaa maistumaan hyvältä. 👍

    • Eihän tämä lestadiolaisten panettelemisesta ja haukkumisesta miksikään tule!

      Jokaisen ihmisen on oltava joka päivä HENKILÖKOHTAISESTI valmiina kohtaamaan kuolemansa ja Kristuksen. Mikään laisuus ei ketään pelasta, eikä omat teot. Turha itseänsä on pettää!

      • Anonyymi

        Ota LLL postilla kätöseen ja lue mitä rovasti on saarnannut. Armonvarkaista yms


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota LLL postilla kätöseen ja lue mitä rovasti on saarnannut. Armonvarkaista yms

        Eihän Lestadiuskaan itseensä uskonut, Jeesukseen hänkin uskoi, en minäkään häneen usko. En siis ota Lestadiuksen postilloja käteeni, vaan Raamatun. 😉


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Eihän Lestadiuskaan itseensä uskonut, Jeesukseen hänkin uskoi, en minäkään häneen usko. En siis ota Lestadiuksen postilloja käteeni, vaan Raamatun. 😉

        Niin et uskalla tiedät, itsekin et ei ole mitään tekemistä LLL kanssa, kirkkousvainen vain. Kuolema on lähempänä kuin luuletkaan. Raamattu ei auta kun ei ole pyhähenki joka avaa sitä. Bookstaavi kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.


    • Anonyymi
    • Lestadius udkoi Jeesukseen, kuten minäkin. Raamattuun. Ei Lestadius uskonut itseensä, eikä nykyisenkaltaiseen lestadiolaisuuteen.

      Koko lapsuuteni ajan olen lukenut Lestadiuksen saarnoja, päinvastoin kun sinä! Ja niistä vanhoista postilloista koulerokirjaimilla. Lopeta tuollainen sokea ylpeä uhoaminen. Häpäiset vain itsesi tuollaisilla viesteillä.

      Sunnuntaisin seuroissamme luetaan Lestadiusta. Niitä joita hän on pitänyt tunnustaville kristityille!

      Lestadiuksella oli hyviäkin saarnoja. Nämähän ovat ainoastaan saarnakarttoja. Ei niistä ole koskaan Raamatun korviketta tsrkoitettu tehdä.

      Lutherin postilloissa on evankeliumi kirkkaana. Niitäkin luetaan seuroissamme.

      Mutta emme me toisten uskolla pelastu. Jos henkilö ei itse tunne Kristusta, ei hän pelastu postilloita lukemalla ja uhoamalla tyhjiä uhkauksiaan Jeesuksen uhrilla Jumalan omiksi lunastetuille. 👍😄

      Paina tämä mieleesi jatkossa!

      • Anonyymi

        Kuollut usko on eläessä vahva, mutta kuolemassa se ei kestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut usko on eläessä vahva, mutta kuolemassa se ei kestä.

        Mitä on kuollut usko, siis aivan rautalangalla vääntäen, kerrothan? Mitä on elävä usko, milloin kuollut usko muuttuu eläväksi? Onko näillä välimuotoa? Herännyt muttei uskoa saanut, elää kauan heränneenä?

        Onko laiskaa uskovaa, menee vain virran mukana, eli käy vain hengellisen yhteisön seuroissa sunnuntaisin? Onko se kuollutta, kun ei tule eläväksi? Raamattu kehottaa tekemään Sana eläväksi, mutta jos sitä ei tee, on vain kuulijana, arjessa tavallinen tien tallaaja?


      • Anonyymi

        Oliko Lestadiuksella huonojakin saarnoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut usko on eläessä vahva, mutta kuolemassa se ei kestä.

        Mistä tuollaista olet kuullut? Varmaankin sinulle on niin saarnattu siellä ruokoushuoneella. Ja ole sen sitten totenna pitänyt kun täälläkin moista huutelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Lestadiuksella huonojakin saarnoja?

        Oli, kuten on muillakin ihmisillä. Lestadiuksella oli se pelastuksena että hän USKOI KRISTUKSEEN. Jos joku meistä uskoo Lestadiukseen niin ei hän pelastu.

        Lestadiuksen saarnoista löytyy paljon opillisia virheitä, siellä on mukana saamelaista magiaa ja roisia kielenkäyttöä. Hän osasi huonosti suomenkiletä hän oli oppinut suomea prolappalaisilta. Eihän näissä nykyisissä postilloissa ole lähellekkään alkuperäisiä tekstejä, kuten "käsien pitämisestä huoran vitussa", esimerkiksi. Nämä ovat sievisteltyjä tekstejä nykyiset postillat.


    • Anonyymi

      Kukaan ei pelastu ellei usko vaitovaiseen, näinhän se menee luetun mukaan.

      • Mitä tuo tarkoittaa? Voitko kommentoida ja tuoda omia ajatuksiasi kysymyksiini?


    • Anonyymi

      Vaitovainen vähättelee jokaisen puheet, oli ne mitä tahansa, oikein tai väärin!

      • Ei kenenkään puheita, jotka Jeesuksesta Kristuksesta todistavat AINOANA TIENÄ pelastukseen. 👍


    • Anonyymi

      Lestaduis oli aluperin viinan kirouksen saarnaaja ja joku akka mukana.
      Larsin harhaoppi on levinnyt paljon, joka ei ole oikeaa.
      Lars edusti kuin islamia, naisten alistamista synnytyskoneena.
      Lestadiolaisuus on osin suurta harhaa, tosin osin hyvää.
      Kuitenkaan,ette löydä tietä mikä se on, ellette lue.

      • Älä kirjoittele asiasta, josta et mitään tiedä. Kiitos.

        Lars Levi Lestadius oli evankelisluterilaisen kirkon pappi Ruotsissa. Lestadiolainen liike, jo moniin osiin hajaantunut, on paljolti kategeetta Johan Raattamaan käsialaa, ei siis
        Lars Lestadiuksen.

        Synnytyskonehomma on yhdelle ryhmälle ominainen toimintatapa, ei lestadiuksesta lähtenyt. Hyvin pitkään vielä 1900 luvullakin Suomessakin on otettu vastaan kaikki lapset, mitä pariskunnalle on annettu. Siinä ei ole siis mitään lestadiolaista että lapsia synnytetään.

        Kyllä lestadiolaiset tien tuntevat, mutta sinä panettelija et tunne Kristusta vielä ollenkaan.

        Lestadiolaisuudessa useimmissa ryhmissä vain vahvat patriarkaaliset perinteet, (liikkeen johtaja on talon herra jota kaikkien on toteltava), ja lakihenkisyys haittaavat suuresti Jeesukse seuraamista, - vapaana, Jumalan kanssa Kristuksessa Jeesuksessa USKON kautta sovitettuna kristittynä. Siellä uskominen on kovaa puurtamista, katumusta, puhujien kaulailua, pakkorippiä, pelkoa, häpeää, syyllisyyttä, ymv.


    • Anonyymi

      Teidän pitää tietää tie, Jeesus Kristus on oikea. Kuitenkin teidän pitää oppia oikeaan ja kokemukseen perustuva elämä. Teidän pitää kokea hyvä ja paha,te olette lähteneet omasta tahdostanne Jumalan ykseydestä kasvaaksenne paremmiksi. Elämä on teille opas, matka jotta koette elämän hyvän ja pahan. Sillä ilman,ette voi tietää missä koti on.
      Kokekaa pahan olo, kokekaa hyvän olo. Sitä ei kerro Larssin oppi, vaan ihmisen pitää kokea oikea elämä, ei uskonnollinen riittinen määräys.
      Te koette elämää( reinkaartio), niin pitkään kuin opitte ja teidät hyväksytään takaisin kierrosta. Rakkaus ja hyvyys on tärkeintä, mutta valitettavasti huonokin täytyy kokea, että teistä tulisi vertaisia. On tärkeätä pitää Jumala aina mielessä, luojamme.
      Mutta, elämä on tarkoitettu elämään, miten sinun vapaa sielusi elää haluaisi ! Elä elämääsi, pit koet ja jos teet väärin..tiedät tekeneesi..Palaa ja korjaa, MUTTA ELÄ, sen Jumala antoi sinulle.

      • Mihin pitää palata? Mitä pitää korjata?


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Mihin pitää palata? Mitä pitää korjata?

        Tämä on hyvä kysymys. Kenen äänellä etsit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä kysymys. Kenen äänellä etsit?

        Kuka ja miksi kysyy tuon korjata ja palata? Miten kysyjä voi tietää, että johonkin pitäisi palata ja jotain pitäisi korjata?

        Kysyn Jumalan lapsen äänellä. Olen armoitettu, ihmettelen edelleen mihin pitäisi palata ja mistä pitäisi parannusta tehdä. Pääsin Jeesuksen perustamaan seurakuntaan, saan olla siellä ja kulkea Tiellä. Ihminen tekee toiselle ihmiselle sellaisia vaatimuksia, uskonelämään liittyen, jotka eivät ole yhtäpitäviä Sanan kanssa.

        Minuakin on pyydetty palaamaan ja parannusta tekemään, mutta parannuksen armon, joka vain ylhäältä annetaan, ei voi ottaa kukaan ihminen, vain uskon antaja sen voi tehdä.
        Seurakuntakaan ei rajoitu johonkin yhteen hengelliseen yhteisöön.


    • Anonyymi

      Room. 6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      Room. 6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

      ***) -> Room. 6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      Room. 6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

      Room. 6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      Room. 6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      Room. 6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

      Room. 6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      Room. 6:9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      Room. 6:10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ

      ***) -> Room. 6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe