Kävisikö Ruotsin malli mukahybridisteille?

Anonyymi

Ruotsissa ei ole ollut autoveroa pitkiin aikoihin. Heinäkuussa 2018 Ruotsissa astui voimaan laki, jossa sähköautoille annetaan noin 6000 Euron hankintatuki, pistokehybridille 2000-3000 Euroa. Kaikilta autoilta peritään väliaikaisesti 3 vuoden ajan korotettua ajoneuvoveroa. Jos auton päästöt ylittää 95 g/km niin jokainen sen ylittävä gramma maksaa noin 8 Euroa, 140 grammaa ylittäviltä 10 Euroa gramma.

7 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Ruotsi on rikas maa, jossa autoilijoilta ei tarvitse kerätä kaikenmaailman kansalaisten elatusrahoja.

  • Miksei Ruotsin hallitus ymmärrä mukahybridin ylivoimaisuutta?

    • Siellä jotain viisautta.


    • Muka muka mukamas kenties, Suomi on karvalakki kansan paratiisi🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌧️🌩️🌩️⛈️⛈️⛈️🌨️🌨️🌨️🌦️🌦️🌦️⚡⚡⚡⚡⚡


  • Mukahybrid ei täytä tulevaisuuden päästövaatimuksia, joten saa tavispolttiksen verokohtelun.

  • Mukahybridihönö voisi lopettaa tuon vinkumisensa. Hybridiajoneuvoilla on EU-lainsäädännössä tarkka määritelmä: "'hybridiajoneuvolla’ tarkoitetaan moottorikäyttöistä ajoneuvoa, jossa on vähintään kaksi erilaista energiamuunninta ja kaksi erilaista energianvarastointijärjestelmää (ajoneuvossa) ajoneuvon voimanlähteinä ", eli esim. Toyotan kaikki hybridimallit on hybridiajoneuvoja.

    Pelkkä hybridi tarkoittaa lajiristeymää tai sekasikiötä. Mukahybridihönölle tässä pari esimerkkiä: Esim. aasi+heppa=muuli joka on hybridi. Kun termi siirretään autoihin, termiä on kyllä mahdollista käyttää aika laveasti. Esim: Kaupunkiauto+maasturi=citymaasturi joka on siis hybridi eli risteytys. Samoin polttomoottoriauto+sähköauto=hybridi eli näiden risteytys, mutta näillä on lisäksi lainsäädännöllinen nimi hybridiajoneuvo.

    • Vero- ja tukikohtelu vastaa jo polttomoottoriautoa.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.