Hei, nyt jo viidettä päivää taistelen kuumeen kourissa. Viime päivinä myös kurkku tullut mielettömän kipeäksi ja yskä/nuha vaivannut ikävästi. Olisiko jotain hyviä vinkkejä miten hoitaa tätä? Onkohan jotain virusta nyt kenties liikkeellä? Jos joku sattuisi tietämään apteekista ilman reseptiä saatavia lääkkeitä tähän, niin olisin myös kiitollinen. Buranaa jo kokeillut, mutta vei kuumeen vain muutamaksi tunniksi.
Hyviä flunssa vinkkejä?
2
4495
Vastaukset
- KIPEE!!!
Oon nyt neljättä päivää kipee. Aluksi tuli kauhee yskä,sit kuume ja lopux nuha. Kävin eilen lääkäris, sain antibioottikuurin. Sun kannattaa kans men tohtoril! Mul ol ilmeisest joku virus!
- Köhköh
Juu, sama täällä, nyt viides päivä menossa. Korkeeta kuumetta piti kolme päivää. Korkeella kuumeella meinaan tollasta pikkiriikkisen yli 40. Sitten tuo järkky köhä ja nuha.
Menin paikalliseen arvauskeskukseen ja siellä kävin katsastamassa CRP:n. Noh, keuhkoputkentulehdukseksi oisin itsekin osannut tuon diagnosoida, lääkereseptiä kun en vaan itselle voi kirjoittaa, niin piti siihen puoskariin turvautua.
Ja niitä flunssan helpotus vinkkejä. Popsi ensinnäkin päivittäin monivitamiini tabuja (Multi Vita havaittu hyväksi), maitohappobakteereja vois kanssa ottaa, kun antibioottikuuri naisella tekee sitä hiivaa, melko monille, niin tää maitohappobakteeri ehkäsee sitä ja huolehtii massun hyvinvoinnista muutenkin, ei oo niin ruikulla kun ilman...Ainakaan mulla.
Juo paljon lämmintä (mustaherukkamehu on must, oikeesti). Jos mustaherukka ei nappaa, niin sitten vaikka pari eucalyptuspastillia kuumaan veteen sulamaan ja siitä drinksua nassuun, kolmas on inkivääriä kiehuvaan veteen ja sitä sitten keität 3-5 minsaa ja juopottelemaan. Inkivääri on melkosen lähellä sitruunan makua, mun mielestä.
Kuumetta alentavaa kannattaa hakee lääkäriltä, siis reseptilääkettä. Mulla nyt Miranax-nimistä lääkettä... Siis kuumeeseen ja särkyyn. Vähän huippasee tuo, mutta kuume pysyy veks yhellä tabulla koko vuorokauden (sais ottaa kaksi, muttei ole tarvetta.)
Paleluun sitten villasukat ja pitkikset ja joku fleece-takki, toimii mulla.
Tukkoseen nenään on sitten kaikenlaisia limakalvoja kuivattavia juttuja ilman reseptiäkin tarjolla... Nasolin on yksi, mutta mua se aivastuttaa koko ajan. Nozoil on sitten taas täysi luonnontuote (saa apteekeista), se on pellavansiemen öljyä 100%:sesti, sillä saa hyvin kostutettua kuivaneita nenän limakalvoja, ehkäsee näin ollen aikas tehokkaasti nenäverenvuotojakin, jos siihen taipuvaisuutta on, kuivat limakalvot meinaan vuotaa helpommin verta.
Yskään suosittelen CodeTabseja, ne hillitsee kovimmat yskänpuuskat ja antaa nukkua yöllä. CodeTabsitkin on reseptivapaita. Siis ne tepsii ja maistuu hyvälle jopa! =)
En tiijä kuivaako sulla nenä, siis ulkopuolelta kun joutuu niistää koko ajan... No, siihen auttaa Repair-niminen todella rasvainen voide, melko hintavaa, mutta tosi riittoisaa tavaraa. Normaalit kosteusvoiteet ainakin mulla kirvelee, koska niissä on sen verta paljon vettä mukana.
Tässäpä muutamia juttuja, kokeilemalla tietty löydät omat suosikit ja ne jutut, mitkä sulle parhaiten sopii.
Tietty ennalta ehkäiseminen taitaa kumminkin olla se fiksuin tapa. =) Hauskaa kevättalvea sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.525778Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461785
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341662Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181620- 1021447
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281430Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163