Joko olette lopettaneet kaikenlaisen humaltumisen?
Nyt olisi korkea aika.
Viisainta olisi avata pullon korkki ja
kaataa viina vessanpöntöstä alas, niinkuin itse tein.
Viinaa, viiniä, lonkeroa, sidukkaa ja keskaria menee monella henkilöllä pullokaupalla.
Muka seurustelujuomana, ruokajuomana, saunaoluena, kahvin kera.
Pelkkää itsensä pettämistä ja aliarvioimista juomien määristä
Yksi viinitonkka huitaistaan huiviin alta aikayksikön.
Ja mitä viinan juominen aiheuttaakaan,
Ihan järkyttävästi pelkästään negatiivisiä asioita.
Perheessä lapset kärsivät eniten.
Lopettakaa viinan käyttö.
Raitistukaa.
Näette luonnossa loisteliaat värit.
Viinan juominen loppuu nyt
104
327
Vastaukset
- Anonyymi
Lopeta noi jaaritukset viinasta. Kaikki eivät ole alkoholisteja.
Ano
Kaikki juojat eivät tunnusta edes itselleen, paljonko kuppia kaatuu.
Ei tarvitse olla holisti, vielä, kun juominen häiritsee normielämää.
Ja se häiritsee ympärilläolevia ihmisiä, työyhteisöä jne.
- Anonyymi
Lopeta itte mansikkaviinereiden mähkiminen!
t:normaalipainoinen- Anonyymi
Mutta läskiä tulee ja vararenkaita vyötärölle. - Nm. Yhtä vaarallista
Anonyymi kirjoitti:
Mutta läskiä tulee ja vararenkaita vyötärölle. - Nm. Yhtä vaarallista
Ano
Viinahan ei lihota yhtään.
Varsinkin krapulassa söisi vaikka pieniä hiiriä.
Selvinpäin jaksaa kuntoilla ja kävellä.- Anonyymi
Väärin. Alkoholissa on paljon energiaa. - Nm.. Siksi 'kuiva' = sokeriton juoma
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Alkoholissa on paljon energiaa. - Nm.. Siksi 'kuiva' = sokeriton juoma
Ano
Kirjoitukseni lievä vinoilu ei oikein kaikille kolahda.- Anonyymi
Ei "kolahda" eikä avaudu. Eikö krapula mieluumminkin estä syömishaluja? - Nm. Kun yöäköttää
Anonyymi kirjoitti:
Ei "kolahda" eikä avaudu. Eikö krapula mieluumminkin estä syömishaluja? - Nm. Kun yöäköttää
Ano
Krapulassa tekee kaikkea mieli.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Krapulassa tekee kaikkea mieli.Mulla on ollut yhden kerran elämässäni krapula. Se oli sellainen, että toista ei ole tullut. Eikä varmasti tehnyt mieli mitään, kun oksensin aina vain, vaikka mitään oksennettavaa ei enää sisuskaluissa ollut eikä tullut. - Nm. Absolutisti en ole
- Anonyymi
Kirkasta veden kanssa saunan päälle alentaa mukavasti verenpainetta. Rentouttaa ja auttaa jaksamaan esim vaimon jäbätystä.
- Anonyymi
Alkkikset pistävät räpättämään. - Nm. Kierre
- Anonyymi
Pitäisköhän lisätä kierroksia. Sanotaanhan, että akka lähtee juomalla.
- Anonyymi
Henki voi lähteä ennen akkaa. - Nm. Oma valinta
Anonyymi kirjoitti:
Alkkikset pistävät räpättämään. - Nm. Kierre
Ano/Kie
Älä juo, et ole enää alkkis.
Olet raitistunut alkkisAnonyymi kirjoitti:
Pitäisköhän lisätä kierroksia. Sanotaanhan, että akka lähtee juomalla.
Ano
Ja ylipainoinen eukko lähtee kun alkaa laihduttamaan.
Läski lähti.
- Anonyymi
Olut ja viski mielijuomia - Eikä aikomustakaan lopettaa nauttimista. Miksi ihmeessä pitäisi edes? Seitinohut päiväkänni miellyttävää olotilaa antava, eikä murheet tule mieleen.
Ano
Kunhan jatkat tuota harrastustasi, älä ihmettele, jos lattianraoista alkaa vihreät liaanit ja valtavat ötököt nousemaan seitinohueseen päiväuneesi.
Hikikarpalot otsalla, pelonsekaisin tuntein yrität häivyttää jättiläiset.
Ettäkö lisää vaan four rosea ja karhua.
Kauhu on edessäpäin, takaan sen.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Kunhan jatkat tuota harrastustasi, älä ihmettele, jos lattianraoista alkaa vihreät liaanit ja valtavat ötököt nousemaan seitinohueseen päiväuneesi.
Hikikarpalot otsalla, pelonsekaisin tuntein yrität häivyttää jättiläiset.
Ettäkö lisää vaan four rosea ja karhua.
Kauhu on edessäpäin, takaan sen.Suosittelen sinullekin, sellaiset pari kolme tukevaa viskipaukkua aamupäivän aikaan, ja iltapäivä kuluukin mukavasti olusia tissutellen.
Ah,, oikeata elämää!
Ei tietoakaan mistään "kauhuista" vaan rentoja ja mukavia päiviä.
Mutta,,,viina onkin viisasten juoma, ei pidä liiallisuuksiin mennä ja alkaa "läträämä'än" litrakaupalla. Ano
Suosittele pois vain, ei haittaa, kun en missään tapauksessa ala enää siihen viinahelvettiin.
Joo myönnetään, olen ollut täysi idiootti viinan kanssa lotratessa
Monta hyvää asiaa pilannut.
Tuli se järki kuitenkin nuppiin ja nyt näkee raittiina eri silmillä tätä maailmaa
Aamulla koiran kanssa lenkkeillessä näin upean sateenkaareen.
Sitä ihaillessasi tuli mieleen, että ei niitä luonnon ihanuuksia nähnyt aikoinaan, kossulasien ja pitkien tuoppien takaa, savuisessa kuppilassa.- Anonyymi
Rantojen leijonat, puisto-arskat näkevät sinivuokkoja (poliiseja), sateenkaaria (pride kulkueita) ja kesää ja syksyä ja talvea ihan luontaisetuina.
Toki sitä aitoa luontoakin ja osaavat nauttia. Anonyymi kirjoitti:
Rantojen leijonat, puisto-arskat näkevät sinivuokkoja (poliiseja), sateenkaaria (pride kulkueita) ja kesää ja syksyä ja talvea ihan luontaisetuina.
Toki sitä aitoa luontoakin ja osaavat nauttia.Ano
Kun Helsinkiin saapuu mahtijohtajia, puistopirkot ja-patet siirretään kohteliaasti vähän sivummalle.
Tuskin näkevät mustien autojen letkoja ja mahtavia kulkueita.
Mutta onhan siellä saarissa kaunista luontoa, mihin luuserit kuskataan.
- Anonyymi
Vessanpöntöön, sehän on alkohlin väärinkäyttöä
- Anonyymi
Kuten myös kakkuun mausteeksi paneminen tai haavan puhdistaminen. - Nm. Väärinkäyttäjä
Anonyymi kirjoitti:
Kuten myös kakkuun mausteeksi paneminen tai haavan puhdistaminen. - Nm. Väärinkäyttäjä
Ano
No en nyt ihan laittaisi entistä suosikkijuomaani, kossua, kakun kostukkeeksi.
Tai silloinhan mansikkakakku menisi päähän.
Ei lapsille.- Anonyymi
Alkoholi haihtuu pois kun kaakku paistetaan uunissa. Aromi jää jäljelle. - Nm. Ex-leipoja
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi haihtuu pois kun kaakku paistetaan uunissa. Aromi jää jäljelle. - Nm. Ex-leipoja
Ano/Ex
Kun leivon kakun, kostutan kerrokset uunissa paistamisen jälkeen.- Anonyymi
Ns. kuivan kakun "kerrokset"! Tai no, kakkuja on kaikenlaisia. Taisi olla joku sellainenkin, joka paistettiin kuivakakkuna, mutta jäähtyneenä kostutettiin ja sitten vielä kuorrutettiin. - Nm. Kaikenlaisia on tullut kokeiltua
Anonyymi kirjoitti:
Ns. kuivan kakun "kerrokset"! Tai no, kakkuja on kaikenlaisia. Taisi olla joku sellainenkin, joka paistettiin kuivakakkuna, mutta jäähtyneenä kostutettiin ja sitten vielä kuorrutettiin. - Nm. Kaikenlaisia on tullut kokeiltua
Ano
Olet todellakin entinen leipuri.
Ei ole homma oikein hanskassa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Olet todellakin entinen leipuri.
Ei ole homma oikein hanskassa.Miten niiin? Täytekakku kostutetaan, kuivakakkua ei - ainakaan yleensä. Kamalan paljon väänsin ja veivasin niitä aikoinaan, onneksi enää ei tartte. - Nm. Mitta täysi
- Anonyymi
Nyt olen ollut aika hissukseen juoppotelussa, ikää tullessa. Kyllä sitä välistä kaipaa pienessä sievässä olemista, vaan on enempi kellosepän tarkuutta vaativaa, mutta tahtoo ryöstäytyä käsistä.
Vallan mennessä yltympäri, että alkoa on sängyn vieressä, ja siitä riipasee aina herätessään oli päivä tai yö, niin sitten on menoo.
Selviäminen työkuntoon aikanaan oli tuskaa liskojen öitä, hikoilua jopa ääniä yhtä helvettiä. Sitä ei kaipaa.Ano
No nyt löytyi kohtalotoveri.
Noin se on mennyt minullakin
Kuitenkin olen sitkeästi siitä selvinnyt ja päässyt pois helvetinkierteestä.
Työssä ollessa krapulapäivät olivat kaameita.
Sieltäkin piti silti lähtiessä hilpaista lähikuppilaan vähän parantelemaan huteraa oloa.
Joskus meni taas pitkäksi, hyvistä lupauksista huolimatta.
- Anonyymi
Leskellä on kuivahumala.
- Anonyymi
Onko se sama kuin syntymähumala? - Nm. Elämästä humaltunut
Ano
Siis, olen raitistunut alkoholisti.
Varmasti on elimistössä ikuiset jäljet pämppäämisestäni.
Jaa kuivuneetko. Tuskin.Anonyymi kirjoitti:
Onko se sama kuin syntymähumala? - Nm. Elämästä humaltunut
Ano/Eläm
Sain perinnöksi, geeneissä, hemmetinmoisen janon ja vapaudenkaipuun.- Anonyymi
Jano kantsii sammuttaa vedellä, koska viina ei vapauta. - Nm. Päinvastoin
Pitäisi ensin lähteä ostamaan se pullo, että voi avata korkin ja kaataa viinat vessanpönttöön, mutta kun laiskottaa, eikä viitsisi tärvätä rahojaankaan sellaiseen.
Ja mitäs mieltä sellaisessa taikamenossa olisi?
Saisiko siitä mielenrauhan tai jotain?Tell
Juopoilla on varoiksi viinaa pullokaupalla.
Ettei vaan jano yllätä.
Ja lisää tilataan jos pääsee loppumaan.
Täytyy olla aamupullo, päiväkännipullo, välikuolemalta herätessä pullo ja unipullo.
Nämä nyt ainaskin.
Kun lopettaa viinahelvetin, saa siinä muutaman korkin avata ja kaataa viemäriin.
Voinen kertoa, että siinä hommassa hikikarpalot otsalla on suurimmat kuin koskaan.
Ja vieroitusoireiden ollessa pahimmillaan miettii, onko tässä raittiiksi tulossa mitään järkeä.
Nyt, lähes kahdeksan vuoden jälkeen voin sanoa, että siinä oli enenpi kuin järkeä.
- Anonyymi
Kuule, enemmän minua siellä Porissa päin huolestuttaisi tämä Kalevassa oleva luku kuin joku viinapullo ja sen juominen. Täältäpä osa lehtiartikkelista:
Maavoimat aloittaa suojelukoulutuksen Porin prikaatissa aidoilla taisteluaineilla, kuten sinappikaasulla ja sariinilla. Samalla prikaatissa otetaan käyttöön koulutusta varten erillinen taisteluainekoulutusalue.
Noin kolmen hehtaarin kokoinen harjoitusalue otetaan käyttöön tänä syksynä, ja varusmiehille koulutus aloitetaan ensi tammikuussa. Taisteluainekoulutusta annetaan myös muille viranomaisille.
Koulutus on ensimmäinen laatuaan Suomessa, ja Porin prikaati on taisteluaineiden ainoa kouluttaja.
Hytinäx1Ano/Hyti
En ota kantaa Kankaanpäässä ja Säkylässä tapahtuviin sotilaskoulutuksiin.
Voisin ottaa kantaa niihin nuoriin miehiin ja naisiin, joilla on viinan ja huumeiden kanssa suuria ongelmia.
Jotka eivät pysty olemaan armeijassa.
Eivät pääse sisälle.
Erittäin huonon fyysisen kunnon ja ylipainon takia.
Ja myös psyykkisten ongelmien takia.
Ne kertovat paljon kotioloista.
Vanhemmat juovat itse, eivätkä välitä pätkääkään omasta jälkikasvustaan.minttupuu kirjoitti:
Äläpä yleistä. Huumeita ja viinaa käyttävät kyllä myös ns. hyvien perheiden lapset.
mintt
Missä minä mainitsen huonot tai hyvät kotiolot.
Herrat ja narrit kupittelevat ihan samallalailla.
Lapset saavat kotoa mallin.
ihan turha kiistääminttupuu kirjoitti:
Äläpä yleistä. Huumeita ja viinaa käyttävät kyllä myös ns. hyvien perheiden lapset.
mintt
ihan turha kiistää2lesken kirjoitti:
mintt
ihan turha kiistääKuules nyt vänkääjä. Jutulla on toinenkin puoli.
Alkoholistiperheen lapsi saattaa tehdä päätöksen, että hän ei moiseen aineeseen koske, eikä hänen lastensa tarvitse kärsiä. Näitä on paljon.
Toisaalta on niitäkin nuoria, jotka alkavat juomaan pelkästä uhmasta, jos kotona on kovin kielteinen suhtautuminen alkoholiin.- Anonyymi
minttupuu kirjoitti:
Kuules nyt vänkääjä. Jutulla on toinenkin puoli.
Alkoholistiperheen lapsi saattaa tehdä päätöksen, että hän ei moiseen aineeseen koske, eikä hänen lastensa tarvitse kärsiä. Näitä on paljon.
Toisaalta on niitäkin nuoria, jotka alkavat juomaan pelkästä uhmasta, jos kotona on kovin kielteinen suhtautuminen alkoholiin.minttu
Alkoholistiperheen lapsi tekee päätöksen, että hän ei tee lapsia.
- Anonyymi
Mitähän hitsiä tuo aloittaja vouhkaa? Alkoholia voi käyttää muutenkin kuin humaltuakseen. En ma ainakaan punkkulasillisestani humallu enkä ota sitä humaltumistarkoituksessa. En edes silloin, kun olen ns. juhlimassa ja saatan ottaa toisenkin lasillisen.
Jos päässä alkaa kihistä, vaihdan juoman pikimmiten veteen, jota muuten pitäisi olla alkoholin seuralaisena aina. Alkoholi kun kuivattaa elimistöä. - Nm. PunkutarAno/Punku
Meitä on Suomessa ainakin 400 000, joille ei sovi minkäänlainen viinakäyttö.
Se on nimeltään alkoholismi ja se on sairaus.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/Punku
Meitä on Suomessa ainakin 400 000, joille ei sovi minkäänlainen viinakäyttö.
Se on nimeltään alkoholismi ja se on sairaus.Onko. 400 000.
No mene sairastamaan kaltaistesi kanssa äläkä tuppaa ongelmiasi tänne ongelmattomien sekaan.
Nimim vituttaa olla ihan raitis joka ei tiedä miten sairastetaan raittiutta. Anonyymi kirjoitti:
Onko. 400 000.
No mene sairastamaan kaltaistesi kanssa äläkä tuppaa ongelmiasi tänne ongelmattomien sekaan.
Nimim vituttaa olla ihan raitis joka ei tiedä miten sairastetaan raittiutta.Ano
Olen ketjussa 60 plus
Tämän ikäisissä on jos minkälaisia sairauksia.
Jos ei kiinnosta, vaihda 70 plus.
Siellä ei enää juopotella, siellä juodaan vaan kahvia.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Olen ketjussa 60 plus
Tämän ikäisissä on jos minkälaisia sairauksia.
Jos ei kiinnosta, vaihda 70 plus.
Siellä ei enää juopotella, siellä juodaan vaan kahvia.Miksi vaihtaisin palstaa ylöspäin kun olen hät hätää 60 täyttänyt. Toinen jalka vieläkin 50 ikäisten puolella.
Ajattele Leski, kaikki veriarvot suuressa verenkuvassa viitearvojen sisällä. Maksa-arvotkin vaikka koko kesän siinä kiljutynnyrissä päätä myöten laholla laiturillani makasin.
Ei viitettäkään sydän- ja verisuonitaudista. Veren.. puna ja valkosolut sievästi rivissä.
Viina paras voitehista...sano.Jos nauru todella pidentää ikää, sain tästä Korppiksen viestistä ainakin 10 vee lisää.
Paitsi jos alan juomaan viinaa ja kuolen siihen :Dminttupuu kirjoitti:
Jos nauru todella pidentää ikää, sain tästä Korppiksen viestistä ainakin 10 vee lisää.
Paitsi jos alan juomaan viinaa ja kuolen siihen :Dminttu
Mikä siinä nauratti,
Oli kännissä kirjoitettu, enkä nähnyt siinä mitään huvittavaaSydän- ja verisuonitaudit eivät yleensä näy veikokeissa jos ei ole akuutista kohtauksesta kyse. Joten sinunkin sepelvaltimosi ovat mahdollisesti mensossa tukkoon.
siilivain kirjoitti:
Sydän- ja verisuonitaudit eivät yleensä näy veikokeissa jos ei ole akuutista kohtauksesta kyse. Joten sinunkin sepelvaltimosi ovat mahdollisesti mensossa tukkoon.
Varsin tavallinen yleislääkärin määräämä laboratoriokoe on niin sanottu lipidipaketti, johon kuuluu useita veren rasva-arvoja mittaavia kokeita. Näiden kokeiden lyhenteet ovat fS-KOL, fS-HDL, fS-LDL ja fS-TRIGLY.
Verikokeet edellyttävät 10–12 tunnin paastoamista, sillä ateriointi vaikuttaa huomattavasti esimerkiksi triglyseridiarvoihin.
Lipidipaketti arvioi seerumista rasvojen ja niiden kuljettajaproteiinien määriä. KOL kertoo seerumin kolesterolin kokonaismäärän. Kolesteroli on soluille välttämätön aine, mutta sen liiallinen määrä on sydän- ja verisuonisairauksien riskitekijä. Siksi kolesteroliarvoja mitataan ahkerasti.
LDL eli niin sanottu huono kolesteroli kertoo proteiinista, joka kuljettaa rasvoja maksasta kudoksiin, kuten verisuonten seinämiin. HDL eli hyvä kolesteroli taas kuljettaa rasvoja poispäin verisuonistosta, joten sen korkea pitoisuus on hyväksi terveydelle.
Triglyseridit ovat veren rasvoja, joiden kohonnut pitoisuus kertoo lisääntyneestä sydän- ja verisuonitautien riskistä.minttupuu kirjoitti:
Jos nauru todella pidentää ikää, sain tästä Korppiksen viestistä ainakin 10 vee lisää.
Paitsi jos alan juomaan viinaa ja kuolen siihen :DSamoin minä, hyvä korppis, annoit taas elämääni vuosia lisää.
Kas´kun minullakin on tuo kotivinni pönttö tuolla vessassa. Välillä otan myös Jallupaukut olueen sekoitettuna.
Pidän myös taukoja ja koskaan ei ole liskot tulleet edes uniini, saati sitten muka juovuksissa, mutta enhän minä ns. kunnolla juovuksissa olekkaan, enkä hortoile missään. (ei ole sitä lahoa rantalaituriakaan, tai on, mutta enhän minä sinne mene, koska sinne on noin 500 m) Siististi vain sisätiloissa.
Minullakin oli kaikki veriarvot, kuten muutkin arvot hyvät ja nyt pitäisi mennä joskus ennen joulua uusiin kokeisiin, ilmeisesti ikäni vuoksi haluavat pitää huolta, koska sokerini on joskus reistaillut.
Pian tulee haukut, olen väärällä palstalla, mutta kun olen juoppo, niin oli pakko vastata tänne.Kristiina23 kirjoitti:
Samoin minä, hyvä korppis, annoit taas elämääni vuosia lisää.
Kas´kun minullakin on tuo kotivinni pönttö tuolla vessassa. Välillä otan myös Jallupaukut olueen sekoitettuna.
Pidän myös taukoja ja koskaan ei ole liskot tulleet edes uniini, saati sitten muka juovuksissa, mutta enhän minä ns. kunnolla juovuksissa olekkaan, enkä hortoile missään. (ei ole sitä lahoa rantalaituriakaan, tai on, mutta enhän minä sinne mene, koska sinne on noin 500 m) Siististi vain sisätiloissa.
Minullakin oli kaikki veriarvot, kuten muutkin arvot hyvät ja nyt pitäisi mennä joskus ennen joulua uusiin kokeisiin, ilmeisesti ikäni vuoksi haluavat pitää huolta, koska sokerini on joskus reistaillut.
Pian tulee haukut, olen väärällä palstalla, mutta kun olen juoppo, niin oli pakko vastata tänne.No, minäkin aamulla trampoliini-rapulassa, silmälasit höyryssä, vapisevin käsin kirjauduin radiologian osastolle.
Komea mieshoitaja opasti ottamaan rintaliivit pois, mutta kehoitti jättämään T-paidan päälle, onneksi. Päällyshousuja piti hiukka laskea.
No, vääntäydyin pystyyn ihan omin avuin vaikka apuakin olisi tarjottu.
Tänään en taida ryypätä. Tai tiedä häntä, yksin isossa talossa jos vaikka alkaa pelottamaan.korppis kirjoitti:
No, minäkin aamulla trampoliini-rapulassa, silmälasit höyryssä, vapisevin käsin kirjauduin radiologian osastolle.
Komea mieshoitaja opasti ottamaan rintaliivit pois, mutta kehoitti jättämään T-paidan päälle, onneksi. Päällyshousuja piti hiukka laskea.
No, vääntäydyin pystyyn ihan omin avuin vaikka apuakin olisi tarjottu.
Tänään en taida ryypätä. Tai tiedä häntä, yksin isossa talossa jos vaikka alkaa pelottamaan.Toivottavasti saat hyvät kuvat, siis diagnoosin tuohon välilevyn liukumaan, koska minulla se kesti kauan, sillä olin silloin nuori ja terkkari tulkitsi, että haluan vain sairaras lomaa. Röntgenkuvathan ei sitä (todellistä välilevyn pullistumaa) paljasta, vaan varjoaine kuvaus.
Vihdoinviimein, kun yksityislääkärin kautta päädyin selkäleikkaukseen, niin hermojuuri oli niin puristunut, että ne oli melkein poikki ja nikamissa 7 mm liukuma, joka tietenkään ei parane ja sen huomaa.Korppikotka kirjoitti:
Varsin tavallinen yleislääkärin määräämä laboratoriokoe on niin sanottu lipidipaketti, johon kuuluu useita veren rasva-arvoja mittaavia kokeita. Näiden kokeiden lyhenteet ovat fS-KOL, fS-HDL, fS-LDL ja fS-TRIGLY.
Verikokeet edellyttävät 10–12 tunnin paastoamista, sillä ateriointi vaikuttaa huomattavasti esimerkiksi triglyseridiarvoihin.
Lipidipaketti arvioi seerumista rasvojen ja niiden kuljettajaproteiinien määriä. KOL kertoo seerumin kolesterolin kokonaismäärän. Kolesteroli on soluille välttämätön aine, mutta sen liiallinen määrä on sydän- ja verisuonisairauksien riskitekijä. Siksi kolesteroliarvoja mitataan ahkerasti.
LDL eli niin sanottu huono kolesteroli kertoo proteiinista, joka kuljettaa rasvoja maksasta kudoksiin, kuten verisuonten seinämiin. HDL eli hyvä kolesteroli taas kuljettaa rasvoja poispäin verisuonistosta, joten sen korkea pitoisuus on hyväksi terveydelle.
Triglyseridit ovat veren rasvoja, joiden kohonnut pitoisuus kertoo lisääntyneestä sydän- ja verisuonitautien riskistä.Joo rasva-arvot yksin eivät kerro verisuontesi tilasta.
Kristiina23 kirjoitti:
Toivottavasti saat hyvät kuvat, siis diagnoosin tuohon välilevyn liukumaan, koska minulla se kesti kauan, sillä olin silloin nuori ja terkkari tulkitsi, että haluan vain sairaras lomaa. Röntgenkuvathan ei sitä (todellistä välilevyn pullistumaa) paljasta, vaan varjoaine kuvaus.
Vihdoinviimein, kun yksityislääkärin kautta päädyin selkäleikkaukseen, niin hermojuuri oli niin puristunut, että ne oli melkein poikki ja nikamissa 7 mm liukuma, joka tietenkään ei parane ja sen huomaa.Nyt kuvattiin muuta kuin selkää. Laihduttuani nyt kesän aikana kymmenkunta kiloa sekä vyötäröltä lähti jenkkakahvat ei selkä ole vihoitellut yhtä herkästi kuin ennen Pystyn jo kävelemään selkä suorassa.
Kristiina23 kirjoitti:
Samoin minä, hyvä korppis, annoit taas elämääni vuosia lisää.
Pian tulee haukut, olen väärällä palstalla, mutta kun olen juoppo, niin oli pakko vastata tänne.Kris
Mitenkä sokerit voi reistailla?
Mitä on kotivinni?
- Anonyymi
Joo mä otin muutaman lasin punaviiniä ennen verikokeeseen menoo et veri näyttää punaselta.
- Anonyymi
Viina liuottaa aivot.
- Anonyymi
Humala olla hyvä, ei apinalle!!!
- Anonyymi
Kuperkeikka juomaa pittää välillä nauttia
- Anonyymi
Kaappi on viinaa täys.- Kaljaa enimmäkseen juon, saavat sitten hautausvieraat jos tulloo juoda kaapin tyhjäks :D
Ano
Eräässä palvelukodissa asukas nukkui pois.
Omaiset tyhjensivät huoneen ja jääkaapin.
Siellä oli konjakkipulloja, ihan vaan lääkkeeksi asukkaalle.
Joku hyväkäs tuonut.
Nyt tuli ogelma.
Kukaan omaisista ei juonut pisaraakaan mitään viinaa.
Kukaan ei halunnut niitä ottaa mukaansa.
Hoitajillekaan niitä ei iletty tarjota.
Eikä kaataa viemäristä alas.
He joutuivat ottamaan pullot mukaansa ja kaatoivat kuin kaatoivatkin kalliit konjakit viemäriin.
Älkää jättäkö perillisille tyhjiä eikä täysinäisiä viinapulloja.
Hankkiutukaa niistä itse eroon.
Älkääkä viekö palvelutaloon näytepulloa enenpää viinaa.
Jos sitäkään.
- Anonyymi
Ei vanha keho kestä ryyppäämistä kun nuorempienkaan keho ei kestä, monet 40-50 kuolivat juomiseen, ne jotka malttoivat lopettaa ovat hengissä.
- Anonyymi
Satunnaiskäyttäjän on vaikea käsittää millaista olo on ihmispoloisella, jota viinanpiru vaivaa.
- Anonyymi
miten sen huomaa, kun viina aivoihin vaikuttaa..
Ano
Menemällä neljäkertaa kihloihin lyhyen tuttavuuden jälkeen.
Ei katso yhtään eteensä
Elikkä, millaisen miehen tuli iskettyä ja kihloihin mentyä.
Ja vielä yhdessä asumaan johonkin luukkuun, ennenkuin totuus paljastuu.
Tästä kun selviää, ottaa jalat alleen ja juoksee.
Sormus mereen ja jostain tilapäinen yösija.
Ja jälleen kohti uusia seikkailuja, muuutanma huikka päässä.- Anonyymi
Kyllä viinan vaikutuksen aivoihin tunnistaa viimeistään silloin, kun aamulla herätessään havaitsee menneensä edellispäivänä naimisiin vieressä lojuvan riivinraudan kanssa.
- Anonyymi
Tosiaankin se "viinapiru" tuntuu olevan aloittajan vaikein vamma, josta ei taida ikikuunaan päivänä päästä.
Mieli tekisi,,aivan hirvittävästi alkaa taas kuppia ottamaan, mutta kun ei oikein voisi..
Koska "raittiiksi" ryhtynyt.
Nm.Pure spiritAno
En pääse siitä koskaan.
Kukapa sairauksistaan pääsee.
Joskus tulee jonkun juoman maku suuhun asti.
Mutta kun on käynyt tarpeeksi alhaalla ja kärsinyt helvetin, ei maku maistukaan enää miltään.
Eikä nousuhumalan kiihoketta enää synny aivoissa.
Olen ilmeisesti pystynyt kovettamaan sen.
Kovalla ja peräänantamattomalla työllä.- Anonyymi
Joo, yhdelle tutulle tuli autossa kyydissä ollessa lasinpesunesteen käytöstä -tuoksusta "kimmoke" ja alko suorastaan kuola valumaan suupielistä..
Ei oo helppoo olla raitis.
No, en kyllä aiokkaan niin hölmöön päätökseen ryhtyä.
- Anonyymi
Ei muuten lopu, just korkkasin latvialaisen vodka pullon. Eilen meni kaksi.
- Anonyymi
Tuossako on jotain kehumisen aihetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossako on jotain kehumisen aihetta?
Hänellä ei ole enää mitään muuta kuin latvialainen vodka ja kuolon odotus.
- Anonyymi
Joo, viisastastahan se varmaan olisi mutta kun me ihmiset, kukaan meistä, ei elä absoluuttisen viisaasti. Aina on jollain jotain sanomista tai neuvomista.
Olen itselleni kuitenkin rehellinen ja tiedän tissuttelevani viikonloppuisin ehkä keskimääräistä enemmän. Perjantaina viiniä reilusti ruuan kanssa, työviikko takana. Lauantaina saunan jälkeen saunalokeroita useampi. Minulle tuo ei ole ongelma, jollekin saattaa olla. - Anonyymi
Mää join viinaa.Ainakin 30 kertaa poliisi vei putkaan.
Sitten aloin tajuta että alkoholi ei sovi minulle.
Lopetin käytön jo 80-luvulla. - Anonyymi
Haukotus.
Sun kandeis kyllä hankkia jotain muuta ajattelemista, hyvin on ykstoikkoiset jutut. Ehkä hyvä ois hankkia jotain muutakin harrastusta, kuin laukata aa-kerholla. Se uskonnollinen järjestö. jonka jäsenet jauhaa aina tota samaa skeidaa. Sitäpaitsi, portaalissa ainakin oli parikin juoppopalstaa, lisäks tietenkin on plinkki ja varmaan muitakin olemassa. Niissä voi niinkuin sun jaaritukset edes jotain kiinnostaa. Täällä näyttää yleisö olevan täysin kypsynyttä ainaiseen jankutukseen.
=DW=Niin just.
"Ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat".
Vetäisi lesken nutun niskaansa ja painuisi apostoloimaan jonnekin siltojen alle, missä ne todelliset alkoholiongelmaiset ovat.
Joutavaa louskutusta täällä niille, joilla on terve suhtautuminen alkoholiin.
Yrittänyt saada selville, että mitä hän näillä tasain välein toistuvilla pikku viinasaarnoillaan oikein haluaa.
Onko se säälin kerjäämistä vaiko kunnianhakuisuutta tuo kerskailu, kuinka hän on joskus jaksanut vetää viinaa naamaansa kuin miehet.
- Anonyymi
Hip hum hei, ja eikun juomaan.
Tulkaa mukaan palstalaiset, kyl me yksi leski voitetaan juomisessa.
Lähetään baltiaan etsimään sytykettä löytää viinapiru ja otsan hiet ja kauhujen yöt ja humalakukka aamut.
Yhtikäs pulloakaan ei kaadeta laivan lavuaariin. Eikä kotona. Etikalla aukeaa jos tukkeutuu.- Anonyymi
Aloittaja leski voisi tehdä uuden aloituksen ja kertoa siinä kaikki elämänsä mokat, kuten hienosti sanottuna sellaisen boigin, jossa alkaa koko elämänsä tarinan alusta tähän päivään, ilman mitään salailua, vaan aivan rehellisen.
Kukaan ei saa siihen sitten kommentoida, vaan luemme erään ihmisen keromuksen.
- Anonyymi
Älä vessanpyttyyn, rasittaa puhdistuslaitosta, kaada ulos.
- Anonyymi
Sana on vapaa myös leskelle, ei ole pakko lukea ja kirjoittaa, kummasti vaan kertyy kommentointia.
Tulevatko kaikki kaappijuopot kaapeistaan kommentoimaan, kun homot ovat jo tulleet?! - Anonyymi
Kasvovettä joskus maistelen ja isossa apteekissa sen on parasta.
Aloitin tuon viinasta kirjoittamisen, kun joku kirjoittaa tupakasta.
Olen huomannut viiden vuoden aikana, että kun viinanjuonti otetaan esiin, alkaa ankara vastaväiteryöppy.
Toiset juovat saunaoluet, jotkut viinilasilliset tai kuoharit.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että.he tekevät juuri niinkuin kertovat.
Osaavat lopettaa parin lasin jälkeen ja se on siinä.
Olen siksi täysin poikkeava tässä porukassa.
Olen nuoresta lähtien juonut aina kaatokännit.
Muuta tapaa en ole edes ajatellut olevan tai tiennyt olevan.
En osaa lopettaa.
Siksi varmasti 8 vuotta sitten tuli viinamittari täyteen ja oli pakko lopettaa.
Psyyke ei kestänyt enää.
Lääkärin ja psykiatrian erikoissairaanhoitajan yhteistyönä toiminta alkoi.
10. terapiakäynnin jälkeen minulle valkeni uusi elämä.
Tai näin eri näkövinkkelistä tätä maailmaa.
Näin mustan värin lisäksi upeita kirkkaita värejä.
Painajaiset loppuivat ja työt alkoivat.
Olikohan kaikki tarkkaa ennalta suunitteltua.
Heti tämän jälkeen mieheni sai massiivisen aivoverenvuoron.
Nyt olin raittiina ja jotakuinkin kunnossa.
Jaksoin ottaa hänet ja hänen sairautensa kokonaiavaltaisesti huolehtiakseni.
Sain hänet kotiin ja saatoin hoitaa loppuun asti.
Raittiina.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Aloitin tuon viinasta kirjoittamisen, kun joku kirjoittaa tupakasta.
Olen huomannut viiden vuoden aikana, että kun viinanjuonti otetaan esiin, alkaa ankara vastaväiteryöppy.
Toiset juovat saunaoluet, jotkut viinilasilliset tai kuoharit.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että.he tekevät juuri niinkuin kertovat.
Osaavat lopettaa parin lasin jälkeen ja se on siinä.
Olen siksi täysin poikkeava tässä porukassa.
Olen nuoresta lähtien juonut aina kaatokännit.
Muuta tapaa en ole edes ajatellut olevan tai tiennyt olevan.
En osaa lopettaa.
Siksi varmasti 8 vuotta sitten tuli viinamittari täyteen ja oli pakko lopettaa.
Psyyke ei kestänyt enää.
Lääkärin ja psykiatrian erikoissairaanhoitajan yhteistyönä toiminta alkoi.
10. terapiakäynnin jälkeen minulle valkeni uusi elämä.
Tai näin eri näkövinkkelistä tätä maailmaa.
Näin mustan värin lisäksi upeita kirkkaita värejä.
Painajaiset loppuivat ja työt alkoivat.
Olikohan kaikki tarkkaa ennalta suunitteltua.
Heti tämän jälkeen mieheni sai massiivisen aivoverenvuoron.
Nyt olin raittiina ja jotakuinkin kunnossa.
Jaksoin ottaa hänet ja hänen sairautensa kokonaiavaltaisesti huolehtiakseni.
Sain hänet kotiin ja saatoin hoitaa loppuun asti.
Raittiina.Mitä enemmän jankutat sen vähemmän väki uskoo. Saman levyn vouvaaminen menettää lista sijoitukset.
Melkein veikkaan, jos vielä avaudut aiheesta, siihen ei moni reagoi kuin vittuilemalla korkeintaan.
- Anonyymi
Kolme yötä ja on perjantaipullopäivä.
Viinasta puhe ei yhtään kiinnosta.
Pelkkää jankkaamista samasta asiasta vuodesta toiseen.
Hohhoijaa.
Kuitenkin yli 70-vuotiailla on vimmattu tarve selvittää veriarvojaan ja loistavaa kuntoaan.
Mitä niitä selvittämään.
Uskotaan, uskotaan vähemmälläkin.
Tämä aihe vain nyt sattuu kiinnostamaan minua, koska olen ollut hyvin sairas ja nähnyt helvetin.
Se on moro- Anonyymi
"Kuitenkin yli 70-vuotiailla on vimmattu tarve selvittää veriarvojaan ja loistavaa kuntoaan."
Kaikillako? Anonyymi kirjoitti:
"Kuitenkin yli 70-vuotiailla on vimmattu tarve selvittää veriarvojaan ja loistavaa kuntoaan."
Kaikillako?Tässä ketjussa on ainakin kolme riivinrautaa, jotka kuuluisivat eri palstalle.
Siis ikäisiinsä, 70 plus
Mitä lie kaappijuoppoja.
Eivätkö 70 palstaiset ryyppää, muuta kun salaa.
Kun täällä uskalletaan ja kehdataan puhua viinasta.
Taitaa porukat olla kahvipirtissä pitsiverhoja suoristelemassa ja kirjoittelemassa niin pehmosia, ettei mitään rajaa.
Mistäkö tiedän.
Olen käynyt lukemassa.
- Anonyymi
muslimit eivät tunnetusti käytä yhtään alkoholia koska uskonto kieltää sen heiltä ja hehän ovatkin tunnetusti oikein fiksua ja filmaattista porukkaa niin kun saamme lukea lehdistä päivittäin ja katsella netistä jatkuvasti
- Anonyymi
Tuo nyt ei pidä paikkaansa. Muslimimiehet käyttävät alkoholia, mutta eivät yleisillä paikoilla.
Etkö tiennyt niitten alkoholin sijaan käyttävän muita huumeita.
Se ei ole heidän uskonnossaan kiellettyä.
- Anonyymi
Naamasta näkee kenelle viini maistuu,punainen naama, isot huokoset, ei kaunista.
- Anonyymi
Kossu votkalla maistuu mulle.
- Anonyymi
Vain uskovaisilla Kaanaanhäät.....
- Anonyymi
Yli 30 vuotta ilman juopottelua.
Poliisi vei noin 30 kertaa juoppoputkaan.
Aloin ymmärtää alkoholi ei taida sopia minulle.
Alkoholi lopetti sitten minun käytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798