Windows 7:lle jatkoaikaa ?

Anonyymi

Muistelen lukeneeni, että sittemmin vanhenneen XP:n taustalla on jokin MS:stä riippuùmaton epävirallinen kehitystiimi, joka tuottaa sille tietoturvapäivityksiä edelleenkin.

Vastaavaa kerrotaan myös 7:n suhteen, kun sen virallinen tukiaika lähitulevaisuudessa on päättymässä.

Mutta mitä tahoja nuo tiimit ovat ja miten voi luottaa siihen, ettei tietoturvan mukana tule myös ei-toivottavaakin ja mistä lähteestä ko. päivityksiä ko. käyttiksiin saa?

Ps. Joskohan tällä W7:n omalla palstalla syntyisi hieman asiallisempaa kommentointia ...

9

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näin on, XP voi hyvin.

    • Anonyymi

      Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä.

      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Käyttämäni XP Pro ja 7 Pro ovat olleet parhaat ja vakaimmat Windowsit ja 7eiska on edelleenkin aivan erinomainen, paitsi ne MS:n siihenkin ujuttamat spay-palikat joita on haastava kiertää :/

        MS on Kympin politiikkansa myötä suorastana rämettänyt systeeminsä mm. jatkuvilla ongelmilla päivityksien yhteydessä ja röyhkeästä Google & FB kaltaisesta spy-seuratanpolitiikastaan puhumattalkaan.

        "Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä."

        Sanos muuta. Tuon se on toteuttanut tarjoamalla suurille asiakkaille maksua vastaan kolme vuotta lisää tukikaikaa ;-)


      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/


      • Anonyymi

        Juu, luovutti seiskan vakoiluyritykset, kympin käyttäjiä on helppo vakoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/

        FB:tä inhotaan syystäkin enemmän kuin Microsoftia. Siksi Teams voittaa Whatsappin mitä tulee firmojen sisäiseen viestintään.


    • Anonyymi

      Saako XP:lle WSL2:n?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe