Windows 7:lle jatkoaikaa ?

Anonyymi

Muistelen lukeneeni, että sittemmin vanhenneen XP:n taustalla on jokin MS:stä riippuùmaton epävirallinen kehitystiimi, joka tuottaa sille tietoturvapäivityksiä edelleenkin.

Vastaavaa kerrotaan myös 7:n suhteen, kun sen virallinen tukiaika lähitulevaisuudessa on päättymässä.

Mutta mitä tahoja nuo tiimit ovat ja miten voi luottaa siihen, ettei tietoturvan mukana tule myös ei-toivottavaakin ja mistä lähteestä ko. päivityksiä ko. käyttiksiin saa?

Ps. Joskohan tällä W7:n omalla palstalla syntyisi hieman asiallisempaa kommentointia ...

9

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näin on, XP voi hyvin.

    • Anonyymi

      Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä.

      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Käyttämäni XP Pro ja 7 Pro ovat olleet parhaat ja vakaimmat Windowsit ja 7eiska on edelleenkin aivan erinomainen, paitsi ne MS:n siihenkin ujuttamat spay-palikat joita on haastava kiertää :/

        MS on Kympin politiikkansa myötä suorastana rämettänyt systeeminsä mm. jatkuvilla ongelmilla päivityksien yhteydessä ja röyhkeästä Google & FB kaltaisesta spy-seuratanpolitiikastaan puhumattalkaan.

        "Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä."

        Sanos muuta. Tuon se on toteuttanut tarjoamalla suurille asiakkaille maksua vastaan kolme vuotta lisää tukikaikaa ;-)


      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/


      • Anonyymi

        Juu, luovutti seiskan vakoiluyritykset, kympin käyttäjiä on helppo vakoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/

        FB:tä inhotaan syystäkin enemmän kuin Microsoftia. Siksi Teams voittaa Whatsappin mitä tulee firmojen sisäiseen viestintään.


    • Anonyymi

      Saako XP:lle WSL2:n?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      228
      1897
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      83
      1173
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      988
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      679
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      121
      671
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      647
    Aihe