Windows 7:lle jatkoaikaa ?

Anonyymi

Muistelen lukeneeni, että sittemmin vanhenneen XP:n taustalla on jokin MS:stä riippuùmaton epävirallinen kehitystiimi, joka tuottaa sille tietoturvapäivityksiä edelleenkin.

Vastaavaa kerrotaan myös 7:n suhteen, kun sen virallinen tukiaika lähitulevaisuudessa on päättymässä.

Mutta mitä tahoja nuo tiimit ovat ja miten voi luottaa siihen, ettei tietoturvan mukana tule myös ei-toivottavaakin ja mistä lähteestä ko. päivityksiä ko. käyttiksiin saa?

Ps. Joskohan tällä W7:n omalla palstalla syntyisi hieman asiallisempaa kommentointia ...

9

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näin on, XP voi hyvin.

    • Anonyymi

      Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä.

      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa. Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Käyttämäni XP Pro ja 7 Pro ovat olleet parhaat ja vakaimmat Windowsit ja 7eiska on edelleenkin aivan erinomainen, paitsi ne MS:n siihenkin ujuttamat spay-palikat joita on haastava kiertää :/

        MS on Kympin politiikkansa myötä suorastana rämettänyt systeeminsä mm. jatkuvilla ongelmilla päivityksien yhteydessä ja röyhkeästä Google & FB kaltaisesta spy-seuratanpolitiikastaan puhumattalkaan.

        "Mikrosoft on itsekin lyönyt hanskat tiskiin toivottoman tehtävän edessä."

        Sanos muuta. Tuon se on toteuttanut tarjoamalla suurille asiakkaille maksua vastaan kolme vuotta lisää tukikaikaa ;-)


      • Anonyymi

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/


      • Anonyymi

        Juu, luovutti seiskan vakoiluyritykset, kympin käyttäjiä on helppo vakoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Turha jäädä tasitelemaan jonkin muinaismuiston kanssa."

        Pieni lisäys edelliseen. W7:n markkinaosuus on edelleen suuri ja tämä siitäkin riippumatta miten poikkeuksellisen agressiivisellä ja röyhkeällä tavalla MS suorastaan pakkotuuppasi koneille Kymppiä. Mikä olisi Kympin markkinaosuus ilman tuota mittavaa agressiota ja suoranaista pakkoasennusta.

        "The figures last month show a minor decline in the market share of Windows 7 from 36.52% to 36.43% which shows that not many users are upgrading to Windows 10 yet."

        https://www.windowslatest.com/2019/05/02/windows-10-7-market-share-for-april-month/

        Ps. Miten yksikään yritys voi käyttää Kymppiä, joka jo itsessään on tullut FB:n kaltaiseksi spy-ohjelmaksi :/

        FB:tä inhotaan syystäkin enemmän kuin Microsoftia. Siksi Teams voittaa Whatsappin mitä tulee firmojen sisäiseen viestintään.


    • Anonyymi

      Saako XP:lle WSL2:n?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe