Miten saada painoa nopeasti viikon sisällä?

Anonyymi

Heip! Oon 14v tyttö ja mulla luultavasti on anorexia. Ei siis ole todettu kun en ole uskaltannu kertoo täst asiast kellekkää mut kumminkii tunnen koko ajan itteni läskiksi ja paastoan, liikun jotta saisin painon pois. Nyt asia on kumminki niin että opn ihan ilonen mun painosta mutta mun äiti on huomannu mun painon laskun. Painas siis nytten 36kg ja oon 146cm. Ja äiti sano mulle että jos se paino on alle 40kg se vie mut lääkärii. Mul on tossa viikon päästä lääkärintarkastus ja mua pelottaa ihan hirveesti. Joten oisko krllää vinkkejä et miten sais sitä painoo nopeesti lisää? Kiitos!

6

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nauttia elämästä.

      Olen mies. Luen joskus anoreksia kertomuksia. En ymmärrä naisten anoreksiaa.
      Miksi se on?


      Minulla kun on nälkä, niin syön härkä.

      Karkit, sipsi, limu - lihoajat.

      Käy Golden Raxissa joka päivä ja McDonaldsissa.

      Haluutsä treffeille, niin syödään yhdessä?
      Asun Helsingissä.

    • Anonyymi

      Älä suotta stressaa viikon päästä olevasta lääkärintarkastuksesta. Jos painat alle 40 kg niin äitisi ei ehkä tykkää siitä mutta voit puhua sille lääkärille reilusti ja sanoa että aiot yrittää nostaa painoasi. Ja niin sinun kannattaa tehdäkin, olet aika hoikassa kunnossa. Kun liikaa laihtuu niin sitten tulee muitakin terveydellisiä ongelmia. Elimistössä menee systeemit sekaisin kun ei kroppa saa kaikkea tarvitsemaansa toimiakseen. Ja mikä saa sut ajattelemaan että olisit läski? Tuo ajatustapa on usein ihmisellä se joka anorexian laukaisee. Kannattaisi yrittää jonkun kanssa keskustella noista ajatuksista, mahdollisesti kouluterveydenhoitajan kanssa, niillä on vaitiolovelvollisuus. Mitä varhaisemmassa vaiheessa tilanteeseen puututaan, se on helpompi selvittää, mahdollisesti hoitaa.

      • Anonyymi

        No ennen(ehkä noin pari vuotta sitten) olin ehkä vähän pulleampi mutta kuitenkin normaalipainoinen ja kaverit sitte haukku läskiks ja näin. En ollu sitä aikasemmin kiinnittänny mun ulkonäköön yhtää huomiota ja ku katoin peilii näin vaa enää itteni läskinä. Aloin vähentää ruokaa, lopulta en edes syönny koko päivänä ku jonkun leivän. En kyllä nyttenkään näe itteäni laihana. Naama on ku pallo eikä kaikkia kylkiluita näy.


      • Anonyymi

        Mä olen jo ikäihminen suhun nähden mutta voin kertoa sulle että kannattaa olla välittämättä siitä mitä muut sanoo. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella esim. toisen ulkonäköä. Jokainen näyttää siltä miltä näyttää. Oon huomannut että nykyään lapsilla ja etenkin nuorilla on kovat paineet kavereiden keskuudessa, ulkonäköön liittyvät, ym. Tärkeintä on kuitenkin se että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Mä aina ajattelen silleen että jos joku ei tykkää jostain mun ominaisuudesta niin se ei ole mun ongelma, se toinenhan on siitä tehnyt ongelman itselleen. Säkin oot vielä sen verran nuori että jos vaikka olisikin ylipainoa ( jota sulla ei todellakaan oo ) niin kun ikää tulee lisää ja pituuttakin vielä niin usein saattaa hoikistua siinä kasvaessaan. Itsehän parhaiten tiedät mitä haluat ja ajattelet mutta edelleen neuvon sua juttelemaan jonkun kanssa koska asia sua kuitenkin painaa, ethän olisi muuten tänne siitä kirjoittanut. Älä anna kavereiden puheiden vaikuttaa itseesi ikävällä tavalla ( vaikka helppohan se on sanoa...). Toivon että saat asiasi järjestymään ja pystyt nauttimaan elämästäsi niinkuin ikäistesi kuuluukin. Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Juo vettä juuri ennen punnitusta. Ja aloita oikeastaan jo edellisenä iltana, syö suolaa, vaikka suolaisia sipsejä tai pähkinöitä ja juo niiden kanssa runsaasti vettä. Saat elimistöösi kilon-pari lisäpainoa, joka sitten kyllä poistuu luonnollista tietä.

    • Anonyymi

      kun tulet keskiiään alat lihoa.Ainakin miehille usein niin käy.Syynä on ainEenvaihdunnan hidastuminen.
      Älä hyvä lapsi ole syömättä,vaan syö kohtuudella monipuolisesti,muutoin voit kuolla tai vakavasti sairastua.Nälkiintyminen aiheuttaa myös ahdistusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2273
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe