Heinäkuussa kuin kirkkaalta taivaalta yhtäkkiä alkoi ilmestyä jopa 22 mustelmaa vuorokaudessa, alkuun pikkumustelmia alaraajoihin vaan mutta nykyään jo kaikkiin raajoihin. Kaikenkokoisia. Ikenistä tulee verta ja nyt alkoi nenästä verenvuoto.
Väsymys ollut 100000 kertaista uupumusta ja todettu Hb 78 raudanpuuteanemia.
Kuumeilua ollut elo-ja syyskuu. Haavat ei parane lainkaan vaan tulehtuu.
Kaikki mahdolliset labrat tutkittu (satoja kokeita) ei näy verenvuodot labroissa lainkaan vaikka laajat vuotopakettitutkimuksetkin tehty. Ainoa löydös raudanpuuteanemia. Mikrosytäärinen anemia.
Miksi oloni vaan menee huonommaksi? Tänäänkin kamalaa väsymystä ja juuri alkoi tuo nenäverenvuotokin. Nuo oireet täsmää leukemiaan mutta lääkäri sanoo ettei verenkuvassa mikään viittaa veritautiin.
Jos teillä ollut mustelmia syövän oireina niin onko ne näkyneet verikokeissa? Mulla ei siis näy.
Mikä syöpä/tauti, onko kokemusta
17
1954
Vastaukset
- Anonyymi
Luota lääkäreihin. Se on vain anemiaa.
- Anonyymi
Mikrosytäärinen anemia ei parane rautalisällä. Jos et saa apua lääkäriltä jolla olet käynyt, olisi ehkä aihetta hakeutua erikoislääkärin tutkimukseen. Taustalla voi olla suomalaisilla harvinainen perinnöllinen sairaus.
Leukemiaan en usko, koska veresi on tutkittu jo useampaan kertaan kuten kerrot. Akuutin leukemian oireita ovat väsymys, luustokivut, verenvuodot erityisesti limakalvoilta, yleinen voinnin huononeminen ja tulehdustaipumus. Yleinen hoitoon hakeutumisen syy on kuumeinen tulehdustauti, jonka tutkimusten yhteydessä todetaan poikkeavat verisoluarvot. Joillakin potilailla ilmenee maksan, pernan tai imusolmukkeiden suurentumista.- Anonyymi
Milläs se mikrosytäärinen anemia sitten paranee?
Mulle on annettu rautaa tiputuksena suoneen ja päivittäin otan myös purkista.
"Miksi oloni vaan menee huonommaksi? Tänäänkin kamalaa väsymystä ja juuri alkoi tuo nenäverenvuotokin. Nuo oireet täsmää leukemiaan mutta lääkäri sanoo ettei verenkuvassa mikään viittaa veritautiin.
Jos teillä ollut mustelmia syövän oireina niin onko ne näkyneet verikokeissa? Mulla ei siis näy."
- Janitahan on aiemmin jo kertonut, ettei syöpä näy aina verikokeissa, katso noista linkeistä:
"Lääkäreiden piittaamattomuus voi olla kohtalokasta niin kuin liian monessa https://cutt.ly/VwZGpdr tapauksessa ilman, että sitä naureskelua https://cutt.ly/PwZGdAj voisi mitenkään hyvittää eikä valittamiset auta mitään, jos laiminlyönnit https://cutt.ly/8wZGd8I käyvät hengen päälle."
[ https://keskustelu.suomi24.fi/t/15990099/miten-suomessa-on-jarjestetty-niiden-hoito-jotka-eivat-saa-terveyskeskuksesta-mitaan-apua#comment-98863661 ]
Aktiivisessa tilassa oleva myöhäisvaiheen borrelioosikin voi aiheuttaa verenpurkaumia, josta meikälläkin kokemuksia, katso https://cutt.ly/3wXPaeg tuolta. Sairautta kutsutaan ACA:ksi (acrodermatitis chronica atrophicans) ja Borrelia afzelii lienee siinä takana.
Vaikkei oireesi normaalia olekaan, kannattaa pysyä rauhallisena stressin pahentaessa kaikkia oireita.
Tarvitsisit ainakin parempaa hoitoa kärsiessäsi anemiasta noin.- Anonyymi
Käyn joka viikko verikokeissa ja muissa tutkimuksissa ja kerran viikossa HUS:in etälääkäri soittaa mulle. Pieniä mustelmia tulee yhä joka päivä raajoihin. Enää ei kokoajan huimaa, pyörrytä ja korvissa humise. Rautatiputuksen ja tablettien ansiosta hb saatu nousemaan 78-> 87 -> 93. Eli nyt hb 93 ja sen ansiosta vähentynyt jatkuva pyörryttäminen.
Lääkäri nauroi ääneen kun kysyin voiko mustelmat olla jonkun syövän ensioire. Ei kuulema voi. Anonyymi kirjoitti:
Käyn joka viikko verikokeissa ja muissa tutkimuksissa ja kerran viikossa HUS:in etälääkäri soittaa mulle. Pieniä mustelmia tulee yhä joka päivä raajoihin. Enää ei kokoajan huimaa, pyörrytä ja korvissa humise. Rautatiputuksen ja tablettien ansiosta hb saatu nousemaan 78-> 87 -> 93. Eli nyt hb 93 ja sen ansiosta vähentynyt jatkuva pyörryttäminen.
Lääkäri nauroi ääneen kun kysyin voiko mustelmat olla jonkun syövän ensioire. Ei kuulema voi."Lääkäri nauroi ääneen kun kysyin voiko mustelmat olla jonkun syövän ensioire."
- Niin lääkärit naureskelivat Janitallekin, kuten voit lukea edeltä ja täältä https://cutt.ly/PwZGdAj ja https://cutt.ly/8wZGd8I tuolta, että nauroivat hänet ulos, eikä päästy hoitamaan syöpää ajoissa, jonka takia hengenmeno on lähellä.
Tuollaisesta epäasiallisesta naureskelusta ja asenteesta pitäisi tehdä aina potilasvahinkoilmoitus https://www.pvk.fi/fi/vahinkoa-epailevalle/vahinkoilmoituksenkasittely/
Seuratessani uutisia törmäsin tällaiseenkin https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vaimo-kuoli-yllattaen-leukemiaan-mies-paljastaa-oireen-jota-ei-ymmartanyt-vakavaksi-yksi-selvista-merkeista-etta-jokin-voi-olla-pielessa/7556340 miehen kertoessa vaimonsa mustelmasta, jota ei tajunnut vakavaksi oireeksi.
Ei maalata nyt piruja seinille, toivottavasti se on anemiaa vaan, mutta kyllä tuollaisen naureskelun pitäisi loppua ja säätää siitä vaikka lakia, jos taukit eivät tajua muuten olla leikkimättä kenenkään terveydellä ja https://cutt.ly/VwZGpdr hengellä.
Jk. Vahingossa vastaamisen sijaan äänestin ensin viestiäsi voimatta kumota ääntäni, haluamatta ikipäivänä äänestää potilaille nauravia lääkäreitä.- Anonyymi
Emmä enää usko leukemiaan koska mustelmat vähentyneet. Mut joku syöpä tai maksakirroosi tai jotain vakavaa. Kohta melkein haluan jo kuolla. En jaksa tätä kuumetta JOKA PÄIVÄ. Tai lämpöilyä koska Buranaa menee 3200mg pvä.
- Anonyymi
Voi olla verisairaus, joku verisyöpäkin. Ei kannata suhtautua kevyesti muttei ahdistuakaan.
Mene paremmalle lääkärille, joka suhtautuu tosissaan.
Mulla epäiltiin mm. myelooma, myelooma on kantasolusyöpä. - Anonyymi
Kokeile huvikseen lisätä nesteen juomista. Huomioi että tietyt nesteet toimivat nesteenpoistajina..kahvi tee energiajuomat.
Esimerkiksi C vitamiinipitoiset kotimehut, tai tuore appelsiinimehut olisi hyviä. Auttaa raudan imeytymistä ja vesi on tiedetysti vanhin voiteista. Lisäksi kun pidät huolta nesteytyksestä ja aineenvaihdunnasta muutenkin, kevyttä hierontaa ja jumppaa.. aktivoit kehosi vasta-aine tuotantoa. Näiden lisäksi muista nukkua riittävästi. Uskoisin että uni on yhtä tärkeää terveydelle kuin neste.- Anonyymi
Kiitos vaan nyt ei jumpat auta tähän tautiin. Ihme kyllä olen jaksanut urheilla aina tähän asti. Anemia tuli ja meni. Se ei ongelma. Kuume ja ruokahaluttomuus kivut ja käheä kurkku ongelmia mihin ei jumppa auta
- Anonyymi
Nyt on vuosi mennyt sairastumisesta eikä vieläkään tiedetä mikä minua vaivaa. Mustelmia tullut siis10-20 joka vuorokausi vuoden ajan, La koholla muttei crp. Uusina oireina erittäin ärhäkkä niveltulehdus ja yöhikoilut. Kuumetta yhä ja voimattomuutta.
- Anonyymi
Veren hyytymisarvosi on varmaan määritetty useaan kertaan.
Kuvaus sopii vaimoni oireisiin. Hänen verensä INR lukema on vuosikaudet pidetty lääkityksellä ja ruokavaliolla viitearvoalueella 2 - 3.
Hb on liikkunut 85 - 107 välillä. Kun laskee niin rautakuuri.
Nyt lähiaikoina hän joutui lisäämään lääkitystä muista syistä mutta mustelmia alkoi ilmestymään käsittämättömästi. Oli herkkä jo aikaisemmin mutta nyt nainen mustui olemattomasta, huomaamattomasta hipaisustakin. INR oli 8!
Saman vuorokauden puolella terveyskeskukseen johin oli soitettu valmiiksi terästetty lääkehuikka.
Seuraavana ammupäivänä INR oli 2,3. Tämä oli viime torstaina.
Nyt on tulossa kontrolliputki. 5 tarkastusta syiden etsimiseen.
Mustumine ei viittaa syöpään mutta on yhteydessä vaimo verisyövän sytostaattihoitoon uhdessä keuhkojen sieni-infektiolääkityksen kanssa.
- Anonyymi
Myeloomassa eli kantasolusyövässä tulee just pieniä näppylöitä, jotkut voi pärjätä sen kanssa toisilla loppuu punasolut, kun kuitumainet vialliset solut täyttää luuytimen, hb alhainen kertoo että punasolujen muodostus on häiriintynyt
- Anonyymi
Onkohan aloittajalta otettu koskaan selkäydinnäytettä?
Sellaisesta joskus selviää jotain vaikka verikokeissa ei näkyisi mitään.- Anonyymi
Ei ole. Kunto on romahtanut nyt totaalisesti. Olen täysin loppu kun kuumetta ollut puoli vuotta, ruokahalu mennyt (oon laihtunut 30kg)hiukset tippuu päästä, uupumus kamalaa. Kävin just reumatologilla koska heinäkuusta asti reumasäryiksi luulemani särkyjä mutta ei olekaan mitään reumaa. Nyt tutkitaan sidekudossairautta kun S-ana arvo moni kymmen kertainen. Lisäksi lääkäri teki löydöksen että sylkirauhaseni on todella outoja. Ja nyt kaiken huipuksi. Vuosi sittenotettiin hyytymistekijät ja näky että maksa tuottaa liian vähän hyytymistekijöitä. Laitettiin veritautilääkärille ja päädyttiin että syynä kuukautiset. No ei ole. Äsken katoin viime viikon tulokset ja maksan hyytymistekijät on vielä alhaisemmat kuin vuosi sitten vaikka kuukautiseni kestää 1 päivän!!!!
Tiedän olevani vakavasti sairas mutta mikä sairaus. Nykyään anemia enää lievä kun rautatiputukset sain.
Oireet siis
-kuume/lämpöily
-ruokahaluttomuus
-nivelkivut
-lievä anemia
-alhaiset veren hyytymistekijät
Olen niin loppu. - Anonyymi
Niin ja maaliskuusta oon ihmetellyt kuivaa yskää ja kurkkukipua vaikkei ole mitään flunssaa.
- Anonyymi
Tulin vaan kertomaan että lopulta diagnoosi löytyi. Se on SLE. Sidekudostauti mitä sairastaa vain n. 2000 suomalaista. Eilen alkoi lääkitys.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001