Miten Suomessa on järjestetty niiden hoito, jotka eivät saa terveyskeskuksesta mitään apua?

Tulipa vaan tällainen mieleen, kun en ole itsekään voinut käydä terveyskeskuksessa kohta vuoteen, vaikka tarvetta olisi ollut hoitoa vailla ja heitteille jätettynä valittuani väärän asuinpaikkakunnan valheellisten mainosten harhauttamana ihmetellen sitäkin, miksi virallisten terveydenhoitopalvelujen kentällä yksi taho voi valita itselleen puolueettomalta vaikuttavan ja siten harhaanjohtavan nettiosoitteen kertoessaan terveydenhuollon valinnanvapaudesta, jossa mainostaa härskisti vain omia ulkokuntalaisille suunnattuja palveluitaan hyötyen taloudellisesti kaikesta paikallisten saamatta enää lähetteitäkään jatkohoitoon.

Potilasvahinkoilmoitusten teko ei korjaa sitä tosiseikkaa, ettei ole saanut tarvitsemaansa oikeaa hoitoa, joten miten Suomessa aiotaan järjestää niiden hoito, jotka eivät saa terveyskeskuksesta mitään apua?

Kärsiessään järkyttävistä oireista, missä voi asiantuntijan kanssa keskustella niistäkin sairauksista - kuten homesairaudesta ja kroonisesta borrelioosista - joita Suomessa ei haluta nähdä eikä hoitaa?

18

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opettele kirjoittamaan kunnolla! asiat jaetaan lauseisiin, eikä kaikkea kirjoiteta yhteen pötköön! Tuollaista kirjoittamaasi sanojen puuroa on hirveää lukea, eikä asiasi tule siitä kunnolla esille!

      • Anonyymi

        Pölvästi ei osaa itse kirjoittaa oikein ja luleminenkin on näköjään hankalaa.


      • Anonyymi

        Lukeminen*


      • "Anonyymi
        02.09.2019 09:51

        Opettele kirjoittamaan kunnolla! asiat jaetaan lauseisiin, eikä kaikkea kirjoiteta yhteen pötköön! Tuollaista kirjoittamaasi sanojen puuroa on hirveää lukea, eikä asiasi tule siitä kunnolla esille!"

        - Kello 23.44 pitkän päivän jälkeen, joka alkoi heti aamusta aamusivun rustaamisella "juhliessani" kroonisesti sairaana ja väsyneenä pitkää harjoittelua ja kirjoittajan taivalta, kun 20 vuodessa häämöttää 20 000 käsin kirjoitetun liuskan raja, tahdin vaan hidastuttua pollen väsyttyä ollessaan vuodepotilaana viime vuodet. Mutta kyllä ne kynät kuluvat loppuun, vaikka kirjoittaisi vain liuskan päivässä, niin kuin minulla tänään purnatessani sinne paperille, etten saanut otettua Xlearia vasemman sieraimen oltua vaihteeksi tukossa. Olin ostanut satsin kyniä heinäkuussa 2012 ja kirjoittanut ensimmäiseni loppuun jo syyskuussa tuolloin, kuten merkinnöistäni https://cutt.ly/CwZRE79 voi lukea, jonka jälkeen vuodet ovat vierineet, ja tänään avasin neljänneksi viimeisen kahdeksan kynän paketin ja otin siitä yhden käyttöön, kolmen avaamattoman kahdeksan kynän paketin ollessa vielä jäljellä. Vuodesta 2012 lähtien olen kirjoittanut kahdeksan kahdeksan kynän pakettia loppuun, joka tekee siis 64 kynää, joita on avaamattomissa paketeissa vielä 24 jäljellä ja avatussa seitsemän kappaletta ja käytössä on yksi, joka tekee yhteensä 96 kynää, jotka ostin. Kun vuonna 2012 olin kirjoittanut aamusivuja jo vuodesta 1999 13. vuotta, tusseja ja kyniä oli kulunut tuohon mennessä jo rutkasti. - Eikä vain kyniä, myös paperia kuluu hirveät määrät käyttäessäni tavallista kopiopaperia, josta menee vain hippunen tulostamiseen ja suurin osa aamusivujen rustaamiseen käsin. Taas on kohta koko laatikollinen paperia loppu, viisi kertaa 500 arkkia, ja paperia on hommattava taas lisää. Mutta jos jo yksi 500 liuskan riisi painaa julmetusti, niin kuinka paljon painaakaan nuo kaikki kahdeksan laatikkoa, jotka vetävät noin 2500 liuskaa kukin, joista viimeisinkin on täyttymässä sitä mukaa kuin sinne liuskoja säilön. Kun jo yksi laatikko painaa noin 13 kiloa ja on leveä ja korkea mötiskä, niin ei noita kahdeksaa ängetä enää minnekään laatikkoon tai kaappeihin varastoinnin alkaessa olla jo aikamoinen ongelma kuljetuksesta puhumattakaan.

        Kello 2.25 jo 20.9.2019 puolella hoidettuani itseäni tässä välissä hartaasti ja ajateltuani kaikkea, mitä nyt näillä aivoilla voi ajatella. Parhaani mukaan olen yrittänyt harjoitella ja kehittää itseäni ilman, että oireitani olisi otettu vakavasti. Lääkäreiden piittaamattomuus voi olla kohtalokasta niin kuin liian monessa https://cutt.ly/VwZGpdr tapauksessa ilman, että sitä naureskelua https://cutt.ly/PwZGdAj voisi mitenkään hyvittää eikä valittamiset auta mitään, jos laiminlyönnit https://cutt.ly/8wZGd8I käyvät hengen päälle.

        Jk. Itse asiassa kirjoittamisharrastukseni alkoi nuorena jo lukiosta sitoutumatta siinä kuitenkaan sellaiseen kirjoittamiseen kuin aamusivujen käsin rustaamisessa on tapahtunut - sanojeni "puuron", jota voidaan nimittää myös elastisuudeksi ja taipuisuudeksi, ollessa oikeasti tulosta vuosikausia jatkuneesta kovasta harjoittelusta, jossa kuin luonnostaan kokeilee omia rajojaan ja sitä, miten kieli taipuu suomen kielen ollessa niin vaikeaa, että välillä syntyperäiseltä suomalaiseltakin kieli menee solmuun ja voi tipahtaa kesken kaiken kelkasta pois. Kirjoittamisharrastukseni alussa nuorempana virkkeeni olivat paljon lyhyempiä ja töksäyttelevämpiä täräytellessäni ilmoille milloin mitäkin ja ilmaisu on muuttunut koko ajan - tuossa https://cutt.ly/swZGYO4 esimerkiksi tyylinäytettä 16 vuoden takaa, kun olin kirjoittanut aamusivuja neljä vuotta. Mikäli sitten tapahtuu niin ikävästi, että aivoni alkavat sairauden myötä oikein tosissaan tuhoutua, näkyyhän sekin sitten kaikessa.

        Menikin liian myöhään taas; on nääs rustaamatta eräskin liuska vielä loppuun...


    • Anonyymi

      Ei mitenkään.

      • "Miten Suomessa on järjestetty niiden hoito, jotka eivät saa terveyskeskuksesta mitään apua?"

        "Anonyymi
        2.9.2019 9:54

        Ei mitenkään."

        - Lienet eri anonyymi kuin tuolla edellä, joka aiheeseen vastaamisen sijaan käy ketjun aloittajan kimppuun, joka on surkuhupaisaa ja säälittävää keskustelupalstan voimatta toimia ilman keskustelijoita ja kirjoittajia, jotka tuottavat palstalle uutta sisältöä. Tarkoitus olisi myös, että ihmiset uskaltaisivat rekisteröityä tänne ja ottaa oman nimimerkin käyttöönsä niin, että tietäisi, kenen kanssa kirjoittaa. Sen kymmenen vuoden aikana, mitä olen ollut täällä rekisteröityneenä kirjoittajana, olen tuottanut tänne hirveän määrän kirjoituksia eri aiheista paneutuen niihin huolella, ja jatkoa rustaamisessa piisaa niin kauan kuin henki pihisee. Jos aivot ovat hirveän huonossa kunnossa, jossa on kroonisesti sairaana muutenkin, ja väsynyt kaikesta, se näkyy tietenkin koko olemisessa. Pitäisikö silloin, heitteille jätettynä ja ilman, että olisi saanut oikeaa hoitoa, kärsiä vain ja pitää suunsa kiinni niin, että terveemmillä olisi mukavampaa? - Näppärää, aivan liian näppärää vallan väärinkäyttäjille, jonka takia sellaiseen ei kannatakaan alistua. Jos sairaus saa minut sössöttämään, niin sitten sössötän, eikä sille voi mitään. Tunnen sieni-infektionkin oireet kehossani joka päivä. Jo tänäänkin olen hoitanut varpaanvälejäni titaanioksidipuuterilla, jonka jaksoin ottaa käyttöön vasta sen jälkeen, kun parasta ennen -päiväys oli mennyt ohi, ja olen ostanut villakuitua, jota voisin laittaa pikkuvarpaan väliin, jos jaksaisin, Trichophyton rubrumin vaivatessa edelleen olematta ainoa ongelma kärsiessäni systeemisestä sieni-infektiosta, niin https://goo.gl/89jtvs väitän, vaivatessaan myös poskionteloissa, joihin sain otettua jo ennen ylösnousua Xlearia tänään oikean puolen tukkoillessa edelleen. Itse asiassa laskin viime yönä vähän lääkkeitäni tehden inventaariota siitä, mitä minulla on. Löytyi myös kaksi pientä pussia, joista toisessa on 50 mg:n flukonatsolia 60 kappaletta, ja toisessa 100 mg:n doksisykliiniä samoin 60 kappaletta, joista ajattelin, että voisin fiksata ne yhteen ja alkaa nauttia kahden kuukauden kuurina molempia kapselin päivässä häätääkseni vähän taudinaiheuttajia pois. Löytyi myös kuusi kappaletta 250 mg:n terbinafiinia, joka on ollut minulle oikea lääke ilman, että noista muutamasta riittäisi edes kuuriksi asti, ellen saa niitä lisää, joka ei ole onnistunut Suomessa, jossa borrelioosikin jää tutkimatta ja hoitamatta niin, että kaikilla muilla on mukavampaa paitsi meillä sairailla, jotka joudumme ilman hoitoa kärsimään.

        Ovathan nämä soraäänet ikäviä, mutta välttämättömiä osuen välillä niin nappinsa, kuten tuokin https://keskustelu.suomi24.fi/t/16049286/pirkanmaalle-uusi-sairaala tuolla, että "Pirkanmaalle täytyisi perustaa uusi sairaala missä hoidetaan TAYS:n hoitovirheistä ja laiminlyönneistä kärsiviä potilaita".


      • sanasinko kirjoitti:

        "Miten Suomessa on järjestetty niiden hoito, jotka eivät saa terveyskeskuksesta mitään apua?"

        "Anonyymi
        2.9.2019 9:54

        Ei mitenkään."

        - Lienet eri anonyymi kuin tuolla edellä, joka aiheeseen vastaamisen sijaan käy ketjun aloittajan kimppuun, joka on surkuhupaisaa ja säälittävää keskustelupalstan voimatta toimia ilman keskustelijoita ja kirjoittajia, jotka tuottavat palstalle uutta sisältöä. Tarkoitus olisi myös, että ihmiset uskaltaisivat rekisteröityä tänne ja ottaa oman nimimerkin käyttöönsä niin, että tietäisi, kenen kanssa kirjoittaa. Sen kymmenen vuoden aikana, mitä olen ollut täällä rekisteröityneenä kirjoittajana, olen tuottanut tänne hirveän määrän kirjoituksia eri aiheista paneutuen niihin huolella, ja jatkoa rustaamisessa piisaa niin kauan kuin henki pihisee. Jos aivot ovat hirveän huonossa kunnossa, jossa on kroonisesti sairaana muutenkin, ja väsynyt kaikesta, se näkyy tietenkin koko olemisessa. Pitäisikö silloin, heitteille jätettynä ja ilman, että olisi saanut oikeaa hoitoa, kärsiä vain ja pitää suunsa kiinni niin, että terveemmillä olisi mukavampaa? - Näppärää, aivan liian näppärää vallan väärinkäyttäjille, jonka takia sellaiseen ei kannatakaan alistua. Jos sairaus saa minut sössöttämään, niin sitten sössötän, eikä sille voi mitään. Tunnen sieni-infektionkin oireet kehossani joka päivä. Jo tänäänkin olen hoitanut varpaanvälejäni titaanioksidipuuterilla, jonka jaksoin ottaa käyttöön vasta sen jälkeen, kun parasta ennen -päiväys oli mennyt ohi, ja olen ostanut villakuitua, jota voisin laittaa pikkuvarpaan väliin, jos jaksaisin, Trichophyton rubrumin vaivatessa edelleen olematta ainoa ongelma kärsiessäni systeemisestä sieni-infektiosta, niin https://goo.gl/89jtvs väitän, vaivatessaan myös poskionteloissa, joihin sain otettua jo ennen ylösnousua Xlearia tänään oikean puolen tukkoillessa edelleen. Itse asiassa laskin viime yönä vähän lääkkeitäni tehden inventaariota siitä, mitä minulla on. Löytyi myös kaksi pientä pussia, joista toisessa on 50 mg:n flukonatsolia 60 kappaletta, ja toisessa 100 mg:n doksisykliiniä samoin 60 kappaletta, joista ajattelin, että voisin fiksata ne yhteen ja alkaa nauttia kahden kuukauden kuurina molempia kapselin päivässä häätääkseni vähän taudinaiheuttajia pois. Löytyi myös kuusi kappaletta 250 mg:n terbinafiinia, joka on ollut minulle oikea lääke ilman, että noista muutamasta riittäisi edes kuuriksi asti, ellen saa niitä lisää, joka ei ole onnistunut Suomessa, jossa borrelioosikin jää tutkimatta ja hoitamatta niin, että kaikilla muilla on mukavampaa paitsi meillä sairailla, jotka joudumme ilman hoitoa kärsimään.

        Ovathan nämä soraäänet ikäviä, mutta välttämättömiä osuen välillä niin nappinsa, kuten tuokin https://keskustelu.suomi24.fi/t/16049286/pirkanmaalle-uusi-sairaala tuolla, että "Pirkanmaalle täytyisi perustaa uusi sairaala missä hoidetaan TAYS:n hoitovirheistä ja laiminlyönneistä kärsiviä potilaita".

        Ja kirjoitusvirhekin vielä, voe-voe... Taidan olla vähän väsynyt viimeöisen kirjoittamisen jälkeen, herättyäni taas tärinään ja täristessäni päästä varpaisiin edelleenkin. Edellä pitäisi lukea:

        "Ovathan nämä soraäänet ikäviä, mutta välttämättömiä osuen välillä niin nappiinsa, kuten tuokin https://keskustelu.suomi24.fi/t/16049286/pirkanmaalle-uusi-sairaala tuolla, että 'Pirkanmaalle täytyisi perustaa uusi sairaala missä hoidetaan TAYS:n hoitovirheistä ja laiminlyönneistä kärsiviä potilaita'."

        - Mitäs jos menisin keittämään "voimakahvit" edesmenneen isoäitini tyyliin tarvitessani kuuria juuri, kun pitäisi taistella niin monesta asiasta.


      • sanasinko kirjoitti:

        Ja kirjoitusvirhekin vielä, voe-voe... Taidan olla vähän väsynyt viimeöisen kirjoittamisen jälkeen, herättyäni taas tärinään ja täristessäni päästä varpaisiin edelleenkin. Edellä pitäisi lukea:

        "Ovathan nämä soraäänet ikäviä, mutta välttämättömiä osuen välillä niin nappiinsa, kuten tuokin https://keskustelu.suomi24.fi/t/16049286/pirkanmaalle-uusi-sairaala tuolla, että 'Pirkanmaalle täytyisi perustaa uusi sairaala missä hoidetaan TAYS:n hoitovirheistä ja laiminlyönneistä kärsiviä potilaita'."

        - Mitäs jos menisin keittämään "voimakahvit" edesmenneen isoäitini tyyliin tarvitessani kuuria juuri, kun pitäisi taistella niin monesta asiasta.

        " Mitäs jos menisin keittämään 'voimakahvit' edesmenneen isoäitini tyyliin tarvitessani kuuria juuri, kun pitäisi taistella niin monesta asiasta."

        Kello 23.50.

        No niin. "Voimakahvit" on juotu aikoja sitten puolen päivän jälkeen kirjoitettuani edellisen. - Presidentti-kahvia vaaleapaahtoisena, jota ennen vain oli, maustettuna tavallisella sokerilla ja höystettynä kuohukermalla.

        Normaalisti juon kahvin mustana ja puolta laihempana kuin kahvia yleensä keitetään, ilman että laittaisin retrokahviinikaan suodatinjauhatusta enempää, isoäitini keiteltyä kahvinsa pannulla.

        Nyt päivällä havahduin vaan siihen, että asettelin pastellinsävyistä sokeriastian kantta kahvimukini päälle, joka oli tosi huvittavan näköistä ja hullunkurista ja vähän liiankin tuttua jo vuosia jatkuneissa oireissani*), joita ei ole noteerattu missään.

        Lasisessa, läpinäkyvässä teemukissani, jota käytän uutteiteni ja rohtojeni sekoitteluun, on kansi, muttei kahvimuissani, johon yritin ängetä edellisen asuntomme roskiksen vierestä dyykkaamani posliinisen sokeriastian kantta - poimittuani samalla kertaa kuin aarteena itärajan takaa tuotua muutakin posliinia, josta joku halusi luopua. Harmi vain, että sokeriastiaan oli tullut muutossa pikku halkeama, viitsimättä heittää sitä sen takia pois.

        *)
        Tunnistin seuraavasta https://tinyurl.com/y4hoakh9 itselläni kaikki oireet:
        "Alzheimerin taudin varhaiset merkit - tunnista 6 oiretta ja mene lääkäriin"


    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos tämä yksi henkilö lopettaisi tämän keskustelusivuston käyttämisen henkilökohtaisena bloginaan ja sekavien tekstiseinien suoltamisen.

      • Anonyymi

        Itse pidän hyvänä, kun jaksaa jotain tuottaa... Mä oon tullut jo tulokseen, että terve kämppä on kiven alla. Neljän menossa pahimman jälkeen, parempaan suuntaan(ehkä).. Juuri rassattu ilmastointi--säätö jäi--ei riitä ylemmissäkään kämpissä poiston paine poistoilman kohdilleen säätöön...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse pidän hyvänä, kun jaksaa jotain tuottaa... Mä oon tullut jo tulokseen, että terve kämppä on kiven alla. Neljän menossa pahimman jälkeen, parempaan suuntaan(ehkä).. Juuri rassattu ilmastointi--säätö jäi--ei riitä ylemmissäkään kämpissä poiston paine poistoilman kohdilleen säätöön...

        Kello 23.19.

        Väsyttää vähän aikaisemmin otettujen nokosten jälkeen.

        Aamulla olin herännyt taas liian lyhyiden unien jälkeen vatsan turvottaessa ja lonkkien jäytäessä, jota on ollut viime aikoina viikonloppuisin juuri, kun olisin saanut nukkua pidempään. Myös pää kalvoi molemmilta puolin herätessäni, jota on tapahtunut viime aikoina tuntiessani sen nukkuessanikin. Otin tänään aamulla diklofenaakkia, että olisin saanut nukkua lisää, muttei se vienyt jäytämistä pois eikä nukkumisesta tullut mitään.

        Kun on jo kirjoittanut kaikesta tuosta aamusivuihin, jaksaako toistella mitään. Hirveän kirjoittamisen vaivan hinnalla, josta jollain on syytä vielä nälviä. Että kirjoittaa ylipäätään. Näyttää vaan lukeminen ja nälviminen olevan helpompaa, kun ei niitä kirjoituksia foorumille näytä syntyvän. Ja niin kuin muitakin, tätä kirjoitetaan ajan kanssa, jonka perään oikoluetaan hartaasti, ettei jäisi kirjoitusvirheitä, jonka lisäksi voimatta luottaa siihen täysin, droppaan tekstit vielä Oikofixiin viimeistä silausta varten, ja koska asiallistenkaan kirjoitusten pysymiseen foorumilla ei ole enää pitkään aikaan voinut luottaa, droppaan viestini oman foorumini arkisto-osioon, jossa esikatselen sen ja testaan linkkienkin toimivuuden ennen kuin postaan kirjoitukseni tänne ja varmuuskopioin viestini tuonne. Siinä kaikessa menee aikaa, mutta jos jättää yhdenkin vaiheen pois, virheitä voi jäädä eivätkä linkit välttämättä toimi ja pahimmassa tapauksessa botti on voinut poistaa koko kirjoituksen, johon on nähnyt hirveästi vaivaa. Mistään kevyestä ja huolettomasta kirjoittamisesta ei tällä metodilla voi puhua, mutta kyllä jälkikin on sen mukaista yrittäessäni kaiken lisäksi tarkistaa aina vieraskielisten sanojen ulkoasun ja kaiken muunkin, että kirjoittaisin oikein pystymättä silti täydellisyyteen niin kuin ei kukaan muukaan pysty. Se, että olen tuottelias kirjoittaja, johtuu taas siitä, että kirjoitan aamusivuja, joihin edellä jo viittasin. Kun ensimmäiseksi herättyään purkaa mieltä painavat asiat paperille, sitä ei jaksa toistella muualla, ellei pidä asiaa tärkeänä. Inhottavat asiat päätyvät myös aamusivuihin ilman, että alkaisivat tuottaa ilmaisulle lukkoja, jotka estävät tuottamisen ja luomisen, johon monen luovuus kariutuu - josta itsellänikin on tuskallista kokemusta ajalta ennen aamusivuja, jotka paransivat minut Julia Cameronin Tie luovuuteen ja Kultasuoni -kirjojen ohella pakertaessani nelisen vuotta tehtäviään. Ikävä vaan, että elämä homeasunnon jälkeen on ollut niin rankkaa, ettei juuri mihinkään ylimääräiseen ole ollut voimia kirjoittaessani tätäkin sängyssä, vietettyäni viime vuodet vuodepotilaana lämpimien peittojen alla kylmän jäytäessä muutoin liikaa borrelioosin sairastuttamassa kehossa, saatuani elämältä niin monia lottovoittoja, joita ei voi edes itkeä, ettei röörit menisi vielä enemmän tukkoon, puolitiehen jäädyn leikkaushoidonkin jälkeen.

        Otsani kalvaa taas ja jalat ovat ihan jäässä villapeittojen ja -sukkien alla käsienkin ollessa kohmeessa.

        Eilen perjantaina minua alkoi heikottaa tavaratalossa omituisella tavalla aivan kuin tajuntani olisi pätkinyt. Kipeää kohtaa päälaessani oli juuri sitä ennen kutissut tavalla, jota ei voinut olla huomaamatta, jonka jälkeen iski se heikotus ja tajunnan pätkiminen. Hikikohtauksen tehdessä siihen päälle vielä tuloaan aloin epätoivoisesti etsiä makeishyllyä saadakseni suklaata, jolla saisin verensokerin nousemaan ylös. Mutta olin jo kauttaaltaan hiessä saatuani suklaan, joka ei alkanutkaan auttaa heti. Menin huonovointisuuttani ulos ja toisen kaupan penkille istumaan ja keräämään voimia, joita antoi vasta toinen suklaapatukka hien kuivuessa iholtani vähitellen. Ei auttanut sitten kuin mennä kylmän rauhallisesti kotiin, sillä vaikka olisin missä kunnossa tahansa, jos en taistelisi, en voisi edes yrittää pitää puoliani. Potilasvakuutuskeskuksen kuulemiskirjeen aikaraja lähestyi vääjäämättömästi, vaikka olin ihan loppu enkä olisi jaksanut tehdä enää mitään. Olin skannannut postitse saamani asiakirjan pdf-muotoon, johon tein viivaukseni ja kommenttini suoraan, jonka jälkeen takkini alkoikin olla jo tyhjä, mutta tärkeässä asiassa kirjoittamatta vielä kirjelmä jaksamatta toistellakaan enää kaikkea alkaessani uupua. Sitä paitsi kello oli niin paljon, että oli jo kirjauduttuva pankkitunnuksilla sisään ja alettava ladata asiakirjoja saadakseen ne ajoissa perille. Mutta painettuani Lähetä-painiketta ruudulle pomppasikin virheilmoitus siitä, että pari tiedostoa olivat liian isoja. Koska olin lähettänyt ne jo aiemmin, jättäisin ne pois, jonka jälkeen ongelmana oli vielä kirjelmä docx-muodossa, jota ei hyväksyttykään. Ehdin juuri ja juuri muuttaa kirjelmäni pdf-muotoon ja ladata sen palveluun vuorokauden vaihtuessa juuri, tuloksena lähetykselleni aikaleima 23.58.

        Tänään aamupäivällä syötyäni kahvin kanssa yhden keksisuklaan otsaonteloni alkoi vähän ajan kuluttua kutista sisältäpäin, jonka jälkeen kutisi päälakikin oikealta puolelta ja sen jälkeen oikea korva, jota on särkenytkin vielä.


      • Täällä yksi jolle näistä teksteistä on korvaamatonta apua. Antaa käyttää blogina kun peräti koherenttia tekstiä tulee vaikka kärsii tästä invalidisoivasta vaivasta. Ei ole keneltäkään pois. Itse en jaksa kuin lähinnä trollata sekavia tekstejä anonyyminä ja nekin täällä sallitaan. Vaatii meiltä borrelioosia sairastavilta valtavaa pinnistelyä tuottaa tälläistä asiasisältöistä tekstiä.


    • Anonyymi

      Emme me muut nälvi, mutta totuus varmaan on, että ei näitä pitkiä omaa vointia kuvaavia pitkiä kirjoituksia muut jaksa lukea. Ei tämä palsta ole näitä varten, jokin oma blogi toimisi siihen.

    • "Suomi24:n Homesairaudet-palstalla joku on valitellut pitkistä viesteistäni taas vastaamatta itse aiheeseen, miten Suomessa on järjestetty niiden hoito, jotka eivät saa terveyskeskuksesta mitään apua."

      - Kirjoittaessani kaikesta olen kirjoittanut toki tämänkin foorumin asioista moneenkin otteeseen, jos on jotain mieltä painavaa tai purettavaa. Ongelmana vaan on, että käsin kirjoittaminen on älyttömän raskasta fyysistä työtä joka kirjaimen ja sanan vääntämisineen, korjaamisineen ja oikolukuineen voimatta käyttää siihen mitään teknistä apuvälinettä. Muokattuani sunnuntaina hartaasti vuokrasopimuksen purkulomaketta etsin sen jälkeen netistä vielä paikkaa, minne lataisin lomakkeen päätyen lopulta paikkaan, jossa asiakirjojaan voi myydäkin, joka olisi vain oikeus ja kohtuus nähtyään hirveästi vaivaa. Mutta niin kuin kaiken muunkin vertaistuen jaan tuon ilmaiseksi saadakseni haukut vaivannäöstäni perään. Niin paljon urakka teetti vaan hommia, etten saanut edes viestiäni https://keskustelu.suomi24.fi/t/16055561/vuokrasopimuksen-purku-ja-purkamisilmoitus-terveyshaitan-perusteella matkaan saman vuorokauden puolella, sunnuntaina. Yrittäessäni sitten rentoutua perään selasin vähän nettiä tutkien uutisia ja maailmanmenoa ja Suomi24:stäkin useampaakin foorumia kuin vain tätä ikkunana maailmaan. Kesken kaiken minua alkoi ottaa pattiin jatkuva naisiin kohdistuva solvaaminen, mihin on joutunut koko ajan törmäämään niin, että paukautin ilmoille https://keskustelu.suomi24.fi/t/16055591/suomi24-on-taynna-naisten-panettelua-ja-seksistista-mollaamista tämän. Tuon jälkeen kello olikin jo puoli kolme aamuyöllä, jonka jälkeen oli hoidettava vielä itseään, että voisi edes jollain lailla nukkua. Ennen sitä olisi vaan rustattava aamulla aloittamani aamusivu loppuun, jonka venyminen aamuviiden hujakoille oli ihan älyttömän raskasta. - En todellakaan, kaiken tämän kirjoittamisen ja käsin kirjoittamisen jälkeen jaksa alkaa suoltamaan mitään blogia! Käsin kirjoitetut aamusivut ovat "blogini" ja päiväkirjani, joita kirjoitan joka päivä niin, että tiedän kirjoittaneeni.

      En minäkään jaksa lukea netistä kaikkea, mitä siellä kirjoitetaan, mutten mene myöskään nassuttamaan kenellekään pitkistä viesteistä, joka ei ole edes tämän ketjun aiheena. Yllä oleva sitaatti on aamusivustani 23.9.2019, jonka kirjoittaminen venyi tämän vuorokauden puolelle oltuani hirveän uupunut kaikesta, jonka senkin kirjasin ylös. Kirjoitettuani aamusivuja jo parikymmentä vuotta niin kuin olen kertonut, viimeiset kymmenen vuotta kuvaavat hirveää kärsimystä, josta olen täälläkin kirjoittanut ilman, että olisin saanut mistään oikeaa apua pitkien viestieni kertoessa siitäkin, ollessani yksi aivan liian monista heitteillejätetyistä, jotka eivät ole saaneet terveyskeskuksesta mitään apua.

      Peli on vaan kovaa ja suita yritetään tukkia, että ihmiset olisivat hiljaa rotankoloissaan ja kärsisivät - kärsisivät vaan niin, että terveillä olisi mukavampaa. Mikäli raskaat viestini ja ketjuni häiritsevät, siitä vaan perustamaan kiva-kiva-ketjuja vähemmän raadollisille asioille. En ole katsonut telkkariakaan enää kymmeneen vuoteen homeasunnon jälkeen elämän muututtua niin raskaaksi, eikä motiivia ja voimia muuhunkaan pinnalliseen ole. Täällä naapurissa on pariskunta, joka istuu kesät ja talvet illat pitkät sohvalla vierekkäin television ääressä selkä avonaiseen ikkunaan päin, josta heitä ei voi olla näkemättä kulkiessaan ohi. Mahtaa olla tylsää elämää, jota en kestäisi terveenäkään. - Tai jotain tekopirteää linssiin viilaamista, jolla elämästä yritetään maalata parempaa kuvaa, mitä se oikeasti on, nähtyäni sellaisen tilanteen konkreettisestikin. Tien vieressä oli sukellusporukka, josta nuori nainen käveli pari askelta vieressä olleeseen autoon, otti sieltä kännykän, suuntasi sen itseensä ja venytti kasvonsa hymyyn ottaessaan itsestään pari kuvaa, jonka jälkeen kasvot valahtivat peruslukemille takaisin laittaessaan kännykkänsä pois.

    • Anonyymi

      Yksityinen lääkäri jää ainoaksi vaihtoehdoksi jos ei terkkarista apua saa.

      • Palaa vaan vähät rahat mitä tarvii tän taudin kanssa selviämiseen. Suomessa borrelioosin asiantuntijoita ei ole tai heitä on vain muutama. Ns. rivilääkäriltä ei saa sen kummemmin apua meni julkiselle tai yksityiselle.


      • "Anonyymi
        24.09.2019 15:57

        Yksityinen lääkäri jää ainoaksi vaihtoehdoksi jos ei terkkarista apua saa."

        - Niin kuin moni muukin juttu, tämäkin on jäänyt roikkumaan jaksamatta vastata viestiin, vaikka näin sen jo kauan sitten. Perään on tullut kyllä pari viestiä siitä, ettei yksityiseltäkään saa mitään apua, joka on omakin kokemukseni kulutettuani siihen tuhansia euroja sairauskuluvakuutusrahojani, jotka menivät kuin Kankkulan kaivoon asenteen ollessa se, mikä se on https://tinyurl.com/yx8obzm2 tuollakin, ks. esim. viesti nro 11233, 3.1.2015 Krooninen borrelioosi -otsikolla. Ketju on pitkä ja siinä käsitellään muun muassa niveltulehdusta, johon olen saanut doksisykliinin jälkeen apua boorista, jonka pitää olla valmistettu kalsiumboroglukonaatista https://tinyurl.com/y6xdwqmz toimiakseen. Otan Now'n Boron'ia pienen kapselin päivässä 250 kapselin purkin kestäessä onneksi kauan, ollessaan yksi luottorohdoistani AntiWirin ja vahvojen D- ja A-vitamiinien lisäksi unohtamatta https://tinyurl.com/yxe2kwna aprikoosinytimiä ja Black Walnut'iakaan, jota suositellaan käytettäväksi vain kuuriluontoisesti.

        Mitä se lääkäreiden apu voisi sitä paitsi ollakaan lääketieteen ollessa Suomessa niin alkeellista, ettei edes hiivamuodossa olevien sienien eri lajeja pystytä tutkimaan kuin erikoistekniikoin, tilanteen iskiessä pahiten juuri homesairaisiin, kun homekin on sieni...

        Olen kirjoittanut asiasta https://tinyurl.com/y5k78ehe täällä linkitettyäni sinne myös https://tinyurl.com/y4f9c7eo MTV:n uutisen, jossa HUS:n ylilääkäri Asko Järvinen toteaa:

        "-- sieni voidaan toistaiseksi tunnistaa vain hyvin kehittyneissä laboratorio-olosuhteissa, jotka vaativat valtavasti resursseja.

        Hän esittää vertauksen:

        – Jos jokaisen potilaan hiiva alettaisiin perusteellisesti selvittää mahdollisen Candida auriksen toteamiseksi, olisi se vähän sama kuin purkaisi rutiinihuollossa olevan auton moottorin osiin.

        Päänvaivaa aiheuttaa myös se, että saman hiivasienen muut lajit löytyvät kaikkien ihmisten limakalvoilla ja vaaditaan erikoistekniikoita Candida auriksen erottamiseksi niistä."



        Sienisairauksien tutkimiseen tarvittaisiin siis erikoistekniikoita, joita ei homeista sairastuneiden ulottuvilla ole.


    • Anonyymi

      Ei niissä pidä rampata, varsinkaan jos on enemmän terveyttä kuin itsellä. Hukkareissut on tehdyt kaikki. Kukkuluuruu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe