Moikka. Asumme 4 vuotta vanhassa omakotitalossa ja olimme viikon reissussa tarkastaen samalla vedenkulutuksen. Viikossa vesimittari pyöri noin 0,7 dl verran. Onko normaalia? Voisiko johtua esim lämminvesivaraajasta tai paineen vaihtelusta vesijohtoverkossa? Onko muilla kokemuksia? Vuotoja en ole huomannut missään.
Vesimittarin pyöriminen itsekseen
13
630
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa todella vähän. Piditkö koko ajan lämminvesivaraajaa päällä? Miksi?
- Anonyymi
Varaaja oli päällä. Enpä ole asiaa miettinyt sen enempää. Onpahan heti lämmin suihku kun palaa :)
- Anonyymi
Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, muuten joutuisi odottamaan jonkun tunnin.
Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.
- Anonyymi
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Niin, tosin sen varaajan sammuttaminen edellyttää sitten samalla sen tyhjentämistä, alle 55 asteiseen veteen kun alkaa kertyä bakteereita. Eli hemmetinmoinen vaiva muutaman euron säästön vuoksi ja lisäksi vettä menee hukkaan ihan turhaan.
Heh heh. Kun lämpötila nostetaan niin mahdolliset bakteerit kuolevat. Taisit olla koulusta lomalla kun asioita käsiteltiin.
Tuon verran menee järjestelmän paineenvaihteluihin, kun lämpötilat vähän muuttuvat... :)
Mutta onpas perhanan tarkka mittari.- Anonyymi
Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.
Anonyymi kirjoitti:
Normaali omakotitalon mittari kun lukee sen koko näytön.
Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.
TheRat kirjoitti:
Mikä on normaalia? Minulla tuo mittaa kymmenesosakuution tarkkuudella. Voisin kuvitella että litrojen tarkkuudella vähän uudemmissa, mutta aika merkityksetöntä sellainen on jo käyttäjällekin. Ja laskutus menee kuitenkin kuutioiden mukaan.
Painottaisin vielä, että aloittajan mittari mittaa SENTTILITROJEN tarkkuudella. Tuo määrä menee kahteen shottilasiin ja jää vielä tilaakin.
- Anonyymi
Siinä viimeisessä osoittimessa on numeroväli 1 dl, jakoväli 0,5 dl. Voi hyvinkin lukea 0,7 dl kulutuksen.
https://im.mtv.fi/image/346108/landscape16_9/1024/576/f7f5fb458db1db4b9962ec084f816329/lg/1574427.jpg
- Anonyymi
Pieni vesivuoto se vain on.
- Anonyymi
Ei vesivuoto vaan lämminvesivaraajan paineenvaihteluista johtuva venttiilin toiminta.
- Anonyymi
Jos talo on viikon tyhjillään niin pitää ehdottomasti sulkea veden tulo mittarin vieressä olevasta sulusta. On hyvin harvinaisiakin vahinkotapauksia. Vuosia sitten pariskunta oli viikkoja poissa ja kuumana kesänä 2-kerroksisen omakotitalon yläkerran WC:n vesisäiliö halkesi. Vettä tuli kuutioittain ennen kuin asukkaat palasivat kotiin. Talon rakenteet piti uusia. Mitään vahinkoa ei olisi tapahtunut jos veden tulo olisi katkaistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602