Verot ja Hyvinvointivaltio alas

Ja kansalaisten vastuu elämästään ylös.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä se jaksat taistella tuulimyllyjä vastaan. Eikö elämä opeta mitään? Utopiallesi saati demokratian murtamisehdotuksellesi ei löydy pahemmin kannattajia. Miksiköhän? Ehkäpä sinun olisi syytä pakata kimpsut sekä kampsut ja lähteä vaikkapa Pohjois-Koreaan nauttimaan siitä, mitä tarkoittaa kun valtaon eliitin pelkästään eliitin käsissä.

• Kyllähän minä tiedän että haluat ymmärtää tahallaan väärin.

• Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

Kyllähän minä tiedän että haluat ymmärtää tahallaan väärin.

Mitä minä haluan tahallani ymmärtää väärin?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä minä haluan tahallani ymmärtää väärin?

Sinähän Pohjois-Koreasta jauhat en minä.

• Anonyymi

Sinähän Pohjois-Koreasta jauhat en minä.

No sinähän näytät veistelevän omia teesejäsi siitä, mikä olisi Suomen kansalaisille parasta ja esität sellaisia vaihtoehtoja, jotka näyttävät tulevan lytätyiksi juuri siltä taholta, keiden pussiin yrität muka pelata.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000006210304.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000006153180.html

Hyvinvoinnin valumateoria ei ole osoittautunut sellaiseksi, kuten olet kivenkovaan väittänyt.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006240728.html

Onko siis meillä Suomessa poliitiikan suojelema ahneus vääristänyt koko hyvinvointiajattelun, koska rikkaimmilla näyttää ihmisyys- ja inhimillisyyskäsitykset murentuneet? Linja näyttää olevan täysin päinvastainen esim. amerikkalaisten superrikkaiden suhteen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006225233.html

• Anonyymi kirjoitti:

No sinähän näytät veistelevän omia teesejäsi siitä, mikä olisi Suomen kansalaisille parasta ja esität sellaisia vaihtoehtoja, jotka näyttävät tulevan lytätyiksi juuri siltä taholta, keiden pussiin yrität muka pelata.

https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000006210304.html

https://www.hs.fi/talous/art-2000006153180.html

Hyvinvoinnin valumateoria ei ole osoittautunut sellaiseksi, kuten olet kivenkovaan väittänyt.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006240728.html

Onko siis meillä Suomessa poliitiikan suojelema ahneus vääristänyt koko hyvinvointiajattelun, koska rikkaimmilla näyttää ihmisyys- ja inhimillisyyskäsitykset murentuneet? Linja näyttää olevan täysin päinvastainen esim. amerikkalaisten superrikkaiden suhteen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006225233.html

Hikipajat ovat kiistatta olleet tie vaurastumisen. Menestys vaatii aina työntekoa.

• OikeistoSosDem kirjoitti:

Hikipajat ovat kiistatta olleet tie vaurastumisen. Menestys vaatii aina työntekoa.

PS. Susanna Koski osoitti mitä suurinta inhimillisyyttä tarjotessaan ratkaisumalleja pitkäaikaistyöttömälle.
        Vääränlainen myötätunto on mukavuudenhalua.

• Anonyymi

PS. Susanna Koski osoitti mitä suurinta inhimillisyyttä tarjotessaan ratkaisumalleja pitkäaikaistyöttömälle.

Vai mitä suurinta inhimillisyyttä? Koskihan vaikutti pikemminkin mitään ymmärtämättömältä blondilta. Ei hän kyennyt asettumaan toisen saappaisiin. Onko ihme, että jäi ulos uudesta parlamentista?

• Anonyymi

Ps. Sinä osoitat samanlaista kyvyttömyyttä kuin Koski.

• Anonyymi

Ey kyennyt ymmärtämän sitä, minkä näyttävät superrikkaat ja nyt myös suurten yritysten johtokin ymmärtävän.

Vai mitäpä olet mieltä 181 suurimman amerikkalaisyrityksen johdon yhteisestä linjauksesta, että "yrityksen tarkoitus ei ole vain palvella osakkeenomistajia, vaan yrityksen pitäisi hyödyttää muitakin tahoja".

"Toimitusjohtajat julistivat sitoutuvansa viiden kohdan listaan, johon kuuluu muun muassa työntekijöiden palkkoihin ja koulutukseen investoiminen, ympäristön suojelu, eettinen toiminta ja paikallisten yhteisöjen tukeminen."

"Me olemme osa ongelmaa, joten verottakaa meitä”, Pritzker Simmons ilmoitti.

"Kirjeen mukaan mahdollisten lisäverojen pitäisi tulla taloudellisesti onnekkaimmilta ihmisiltä ”eikä keskiluokalta tai vähemmän ansaitsevilta amerikkalaisilta”.

Tekstin mukaan varallisuusvero auttaisi kohtaamaan ilmastokriisin, piristäisi taloutta ja kehittäisi terveydenhuoltoa."

Kirjeessä esitetään varallisuusveroa kymmenesosalle rikkaimmasta prosentista amerikkalaisia – eli allekirjoittaneille.

Nämä esitykset ovat yrityselämän ja rikkaimpien itsensä esittämiä. Hulluiksiko ovat mielestäsi tulleet?

• Anonyymi kirjoitti:

Ey kyennyt ymmärtämän sitä, minkä näyttävät superrikkaat ja nyt myös suurten yritysten johtokin ymmärtävän.

Vai mitäpä olet mieltä 181 suurimman amerikkalaisyrityksen johdon yhteisestä linjauksesta, että "yrityksen tarkoitus ei ole vain palvella osakkeenomistajia, vaan yrityksen pitäisi hyödyttää muitakin tahoja".

"Toimitusjohtajat julistivat sitoutuvansa viiden kohdan listaan, johon kuuluu muun muassa työntekijöiden palkkoihin ja koulutukseen investoiminen, ympäristön suojelu, eettinen toiminta ja paikallisten yhteisöjen tukeminen."

"Me olemme osa ongelmaa, joten verottakaa meitä”, Pritzker Simmons ilmoitti.

"Kirjeen mukaan mahdollisten lisäverojen pitäisi tulla taloudellisesti onnekkaimmilta ihmisiltä ”eikä keskiluokalta tai vähemmän ansaitsevilta amerikkalaisilta”.

Tekstin mukaan varallisuusvero auttaisi kohtaamaan ilmastokriisin, piristäisi taloutta ja kehittäisi terveydenhuoltoa."

Kirjeessä esitetään varallisuusveroa kymmenesosalle rikkaimmasta prosentista amerikkalaisia – eli allekirjoittaneille.

Nämä esitykset ovat yrityselämän ja rikkaimpien itsensä esittämiä. Hulluiksiko ovat mielestäsi tulleet?

Kyllä. Ei markkinoiden toimintaan pidä puuttua koska ne korjaavat itse itsensä.
        Oikeudenmukaisuus ei edes ole markkinoiden päämäärä vaan se toteutuu markkinoiden prosesseissa itsessään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ps. Sinä osoitat samanlaista kyvyttömyyttä kuin Koski.

Voivotella ja surkutellako Kosken olisi pitänyt. Mitä se hyödyttää.
        Mukavuudenhalun isäksi vääränlainen myötätunto on heikkoutta vaoaasti soveltaen Nietzscheä lainaten.

• Anonyymi

Kyllä. Ei markkinoiden toimintaan pidä puuttua koska ne korjaavat itse itsensä.
        Oikeudenmukaisuus ei edes ole markkinoiden päämäärä vaan se toteutuu markkinoiden prosesseissa itsessään.

Minkähän sortin kapitalisti oikein mahdat ollakaan, koska kuset heidän näkemysten päälleen, joiden aisankannattajana olet yrittänyt esiintyä?

• Anonyymi

Voivotella ja surkutellako Kosken olisi pitänyt. Mitä se hyödyttää.
        Mukavuudenhalun isäksi vääränlainen myötätunto on heikkoutta vaoaasti soveltaen Nietzscheä lainaten.

Huomaa, ettei sinulla ole kaksiset empatiakyvyt. Tuskin tämä Kosken kanssa rupatellut monivaivainen yh-äiti mitään säälipisteitä ollut keräämässä vaan kertoi henkilökohtaisen tilanteensa niin kuin se oli. Koskella ei vaan riittänyt käsityskykyä ja ymmärrystä siihen, miten kyseisessä tilanteessa olevan ihmisen kohdalla tulisi menetellä. Vähän kuin menisi kuolemansairaalle sanomaan, että kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kunhan vain työnsyrjään pääset käsiksi. Vaikkei kyseinen yh-äiti silti kuolemansairas ollutkaan, niin sen verran haastava kokonaisuus ottaen huomioon monisairauden ja sosiaalisen aseman, että yksilöllisellä avulla ja tuella olisi elämää varmaankin saanut edes siedettäväksi elää. Tällainen menee yleensä poliitikoilta ohi ja varsinkin oikeistopoliitikoilta, koska ei ole kontaktipintaa, mistä ymmärrys saisi apuja.

Sinä varmaan haluaisit ratkaista myös vanhushoidon ongelmat Nietzscheä mukaillen? Että vanhukset auttaisivat itse itseään?

• Anonyymi kirjoitti:

Huomaa, ettei sinulla ole kaksiset empatiakyvyt. Tuskin tämä Kosken kanssa rupatellut monivaivainen yh-äiti mitään säälipisteitä ollut keräämässä vaan kertoi henkilökohtaisen tilanteensa niin kuin se oli. Koskella ei vaan riittänyt käsityskykyä ja ymmärrystä siihen, miten kyseisessä tilanteessa olevan ihmisen kohdalla tulisi menetellä. Vähän kuin menisi kuolemansairaalle sanomaan, että kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, kunhan vain työnsyrjään pääset käsiksi. Vaikkei kyseinen yh-äiti silti kuolemansairas ollutkaan, niin sen verran haastava kokonaisuus ottaen huomioon monisairauden ja sosiaalisen aseman, että yksilöllisellä avulla ja tuella olisi elämää varmaankin saanut edes siedettäväksi elää. Tällainen menee yleensä poliitikoilta ohi ja varsinkin oikeistopoliitikoilta, koska ei ole kontaktipintaa, mistä ymmärrys saisi apuja.

Sinä varmaan haluaisit ratkaista myös vanhushoidon ongelmat Nietzscheä mukaillen? Että vanhukset auttaisivat itse itseään?

Mitä sinä tiedät minun emoatiakyvyistäni. Osoitan sitä oikealla tavalla silloin kun siihen on tarvetta niille ihmisille joille haluan.

• Anonyymi

Mitä sinä tiedät minun emoatiakyvyistäni. Osoitan sitä oikealla tavalla silloin kun siihen on tarvetta niille ihmisille joille haluan.

Lestalahkolaisena niitä ovat sinulle vain toiset lahkolaiset, monesti eivät edes nekään.

• Anonyymi kirjoitti:

Lestalahkolaisena niitä ovat sinulle vain toiset lahkolaiset, monesti eivät edes nekään.

Suksi vittuun.

• Anonyymi

Hirveästipä olet sitä osoittanut kommenteillasi ihmisistä, jotka syystä taikka toisesta ovat joutuneet elämässään paskarakoon. Kannattaisi muistaa sekin, että sellainen voi kohdata meitä ketä tahansa, milloin tahansa eikä se tule kello kaulassa ja vaikka kuinka torjuisit ajatusta. Yksi kaunis päivä ja saatat maata vihanneksena tai muuten olla riippuvainen toisten ihmisten avusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Hirveästipä olet sitä osoittanut kommenteillasi ihmisistä, jotka syystä taikka toisesta ovat joutuneet elämässään paskarakoon. Kannattaisi muistaa sekin, että sellainen voi kohdata meitä ketä tahansa, milloin tahansa eikä se tule kello kaulassa ja vaikka kuinka torjuisit ajatusta. Yksi kaunis päivä ja saatat maata vihanneksena tai muuten olla riippuvainen toisten ihmisten avusta.

Kerropa koska olen kommentoinut yksittäisistä ihmisistä!
        Mätää hyvinvointivaltiojärjestelmää sen sijaan olen kommentoinut ja ihan aiheesta.
        Ei ansiosidonnaisella oleva tai opiskelija missään paskaraossa ole.

• Anonyymi

Kerropa koska olen kommentoinut yksittäisistä ihmisistä!
        Mätää hyvinvointivaltiojärjestelmää sen sijaan olen kommentoinut ja ihan aiheesta.
        Ei ansiosidonnaisella oleva tai opiskelija missään paskaraossa ole.

No kylläpä sinä osoitit näkemyksesi tätä yh-äitiä kohtaan puolustellessasi Susanna Koskea. Et sinäkään käsittänyt, ettei tietyssä pisteessä oleva ihminen ole enää työkykyinen, vaikka esim. vakuutusyhtiön lääkäri olisikin toista mieltä. Jep, olet arvostellut hyvinvointijärjestelmää, mutta se vain osoittaakin, ettet kykene ymmärtämään sen merkitystä haukkumalla sitä mädäksi. Ja aivan kuten sanoin, kannattaa miettiä lausuntojaan tarkkaan, koska joku päivä tosiaan voit olla itse sen piirissä, viimeistään vanhuudenpäivinä. Se on silloin sinun suojaverkkosi vai haluatko tosiaan itse päätyä heitteille vaikkapa sillan alle?

Viime keväänä vanhustenhuollon skandaalin aikoihin vaikutti, että poliitikot alkaisivat vähitellen ymmärtää, että meillä on ihmisiä, jotka eivät kykene enää työelämään eivätkä ole päässeet työkyvyttömyyttään eläkkeelle vaan roikkuvat kortistossa. Nyt taas näyttää siltä, että kukaan ei muista mitään siitä, mistä silloin oli puhe. Kaikki kun tuntuivat silloin olevan yhtämielisiä siitä, ettei tällaisten ihmisten paikka ole siinä välitilassa, mihin olivat joutuneet.

• Anonyymi kirjoitti:

No kylläpä sinä osoitit näkemyksesi tätä yh-äitiä kohtaan puolustellessasi Susanna Koskea. Et sinäkään käsittänyt, ettei tietyssä pisteessä oleva ihminen ole enää työkykyinen, vaikka esim. vakuutusyhtiön lääkäri olisikin toista mieltä. Jep, olet arvostellut hyvinvointijärjestelmää, mutta se vain osoittaakin, ettet kykene ymmärtämään sen merkitystä haukkumalla sitä mädäksi. Ja aivan kuten sanoin, kannattaa miettiä lausuntojaan tarkkaan, koska joku päivä tosiaan voit olla itse sen piirissä, viimeistään vanhuudenpäivinä. Se on silloin sinun suojaverkkosi vai haluatko tosiaan itse päätyä heitteille vaikkapa sillan alle?

Viime keväänä vanhustenhuollon skandaalin aikoihin vaikutti, että poliitikot alkaisivat vähitellen ymmärtää, että meillä on ihmisiä, jotka eivät kykene enää työelämään eivätkä ole päässeet työkyvyttömyyttään eläkkeelle vaan roikkuvat kortistossa. Nyt taas näyttää siltä, että kukaan ei muista mitään siitä, mistä silloin oli puhe. Kaikki kun tuntuivat silloin olevan yhtämielisiä siitä, ettei tällaisten ihmisten paikka ole siinä välitilassa, mihin olivat joutuneet.

Ei vaan esitin näkemykseni oikeista perusteista myötätunnolle.
        Myötätuntoa on sekin kun vanhempi kieltää tai asettaa rajoja lapselle.
        Sairaseläkkeelle pääsyä meillä tosiaan tulisi helpottaa ainakin niin että hoitavan lääkärin sana painaisi enemmän mutta se on toinen tarina.

• Anonyymi

Pitäjän kepulainen isäntä tarvitsee aina lomittajaa, kosa reuma, diabetes ja sydämen tykytys vaivaavat. Ehdotatko isännän viemistä kaasukammioon, jos ei pärjää omillaan.

• Anonyymi

Osta raktori son off anarki. Tunkkaa tunkkaa, vipua vipua.

• Anonyymi

Punapallopaitulilesta aloituksineen jälleen asialla, kuinka ollakkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      201
      1571
    2. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      981
    3. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      954
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      61
      866
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      754
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      750
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      339
      694
    9. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      686
    10. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      684
    Aihe