Olen kyllästynyt oman paikallisosaston toimiin ja asiantuntemattomaan apuun.
Olen joutunut pelinappulaksi liiton ja työnantajan väliin. Erosin osaston jäsenyydestä ja aion jatkossa hoitaa asiani erillissopimuksin, koska joudun kuitenkin viimekädessä itse vastaamaan niin työstä kuin tuloksista.
Vaatiiko Loimaan kassa tietyn pituisen karenssinajan, ennenkuin olen turvan piirissä ?
Miten Loimaan kassaan liitytään ?
18
400
Vastaukset
Lakiasioissa? Työehtosopimuksen tulkinnoissa? Palkan oikeellisuuden tarkistamisessa? Palkan sivukulujen yms oiokeellisuuden tarkistamisessa?Työaikojen noudattammisessa? Työehtosopimuksen noudattamisessa? Uuden työehto- ja palkka sopimuksen tekemisessä?
Vaiko vain mahdollisen työttömyyden varallta?
Vain tämä yksi vakuutus on ns Loimaan kassan palvelu. Muihin lain mukaan se ei voi puuttua, vaikka haluaisit! Työehtosopimuslaki.- kaiken kokenut
Tuossa yllä pyörii päivittäin ytk:n mainos. Loimaan kassaan voit littyä: www.ytk.fi. Tuo otsikko taas on tarkoitettu vempelikollille. Maksoin turhaan 30 v. ay-jäsenmaksua. Voittoa takova firma potki meitä ison lauman pellolle tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Yhtäkään noista vepeleen mainitsemista tukitoimista ay-liike ei tuonut ulottuvillemme. Tässä tilanteessa oikeusapu ja persettä penkkiin koko ay:n voimalla olisi ollut tarpeen. Mitä ay-liike tekee? Lyöttää persettä penkkiin vain silloin kun on politiikasta kysymys. Ja sinun rahoillasi, kuten teki 30 vuotta minun rahoilla. Mutta kun minulle tuli todellinen avun tarve, ay-liike käänsi selkänsä. Eroamalla ay-liikkeestä ei voi menettää mutta kuin, että sua ei enää kusesteta.
kaiken kokenut kirjoitti:
Tuossa yllä pyörii päivittäin ytk:n mainos. Loimaan kassaan voit littyä: www.ytk.fi. Tuo otsikko taas on tarkoitettu vempelikollille. Maksoin turhaan 30 v. ay-jäsenmaksua. Voittoa takova firma potki meitä ison lauman pellolle tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Yhtäkään noista vepeleen mainitsemista tukitoimista ay-liike ei tuonut ulottuvillemme. Tässä tilanteessa oikeusapu ja persettä penkkiin koko ay:n voimalla olisi ollut tarpeen. Mitä ay-liike tekee? Lyöttää persettä penkkiin vain silloin kun on politiikasta kysymys. Ja sinun rahoillasi, kuten teki 30 vuotta minun rahoilla. Mutta kun minulle tuli todellinen avun tarve, ay-liike käänsi selkänsä. Eroamalla ay-liikkeestä ei voi menettää mutta kuin, että sua ei enää kusesteta.
Samoja kokemuksia kuin siellä alempana!
Sinun virtesi on niin läpinäkyvää että vähemmälläkin uskotaan saamasi tehtävän: AY-liike murskaksi!
Ja ei sit muka kuseteta?
Et edes itse usko, etteikö työnantajasi kusettaisi, mikäli se hänen edustaan kyse!
Mitä sen hänelle kuuluu, saatko mistään mitään?
Ja miksi et kommentoi siihen, että maassa EI OLE joukkokanteet oikeuttavaa työsopimuslakia?
Siis milä olisi se sinun puolustamisesi laillisesti käynyt?
Potkut kollikin sai, kun luottamusmiesaika loppui. Asiaa käräjöitiin ja korvauksia tuli!
Miten Loimaa olisi sen käräjöinnin hoitanut?
Voit muuten hankkia Loimaasta Lisää, mutta olla ay-jäsen myös! Vielä on vapaa oikeus liittyä ja olla jäsen!- kaiken kokenut
VempelKolli kirjoitti:
Samoja kokemuksia kuin siellä alempana!
Sinun virtesi on niin läpinäkyvää että vähemmälläkin uskotaan saamasi tehtävän: AY-liike murskaksi!
Ja ei sit muka kuseteta?
Et edes itse usko, etteikö työnantajasi kusettaisi, mikäli se hänen edustaan kyse!
Mitä sen hänelle kuuluu, saatko mistään mitään?
Ja miksi et kommentoi siihen, että maassa EI OLE joukkokanteet oikeuttavaa työsopimuslakia?
Siis milä olisi se sinun puolustamisesi laillisesti käynyt?
Potkut kollikin sai, kun luottamusmiesaika loppui. Asiaa käräjöitiin ja korvauksia tuli!
Miten Loimaa olisi sen käräjöinnin hoitanut?
Voit muuten hankkia Loimaasta Lisää, mutta olla ay-jäsen myös! Vielä on vapaa oikeus liittyä ja olla jäsen!No vastaappa itse, miksi ei ole? Siksikö, että kaikki aika ay-liikkeessä menee politikointiin, eikä jäsenten asioiden ajamiseen. Eikö se ryhmäkanteen eteenpäin ajaminen olisi kuulunut juuri ay-liikkeelle? Eikä se ole myöhäistä vieläkään, koska teitä puolueuskollisia tolloja siellä tuntuu vieläkin olevan. Ja sitoutumattomat ja tietämättömät päälle. Sitten vasta herätään, kun on myöhäistä. Luen itseni myös niiden tyhmien ja myöhässä olleiden joukkoon. Se takia juuri haluan valistaa muita.
- pelinappulaksi
ennen vai jälkeen eroamisen? No sitäpähän saat, mitä olet tilannut.
- kaiken kokenut
Jos olisit nyt minun housuissa, olisivat sinunkin vitsisi vähissä. Vielä saattaa tulla päivä, että saat maistaa samaa herkkua. Paitsi, jos olet joku ay-politrukki.
- maisteltu
kaiken kokenut kirjoitti:
Jos olisit nyt minun housuissa, olisivat sinunkin vitsisi vähissä. Vielä saattaa tulla päivä, että saat maistaa samaa herkkua. Paitsi, jos olet joku ay-politrukki.
Työurallani olin 12 vuotta työpaikan luottamusmiehenä. Heti kun homma loppui, alkoi hiostaminen ja lopputili tietysti nimikkeellä "tuotannolliset ja taloudelliset syyt". Myönnän, että osasin sen verran pelotella seuraamuksilla, että maksoivat 12 kk palkan kotiin. Sen kyllä tiedän, että jos en olisi ollut liiton jäsen, vaatimuksilleni olisi naurettu. Olen nykyään eläkkeellä, mutta tunnen huolta silti ammattiyhdistysasioista. Piru perii työläisen, jos nämä liittojen vastaiset voimat saavat tarpeeksi tukea taakseen.
- pois
maisteltu kirjoitti:
Työurallani olin 12 vuotta työpaikan luottamusmiehenä. Heti kun homma loppui, alkoi hiostaminen ja lopputili tietysti nimikkeellä "tuotannolliset ja taloudelliset syyt". Myönnän, että osasin sen verran pelotella seuraamuksilla, että maksoivat 12 kk palkan kotiin. Sen kyllä tiedän, että jos en olisi ollut liiton jäsen, vaatimuksilleni olisi naurettu. Olen nykyään eläkkeellä, mutta tunnen huolta silti ammattiyhdistysasioista. Piru perii työläisen, jos nämä liittojen vastaiset voimat saavat tarpeeksi tukea taakseen.
Ansiosidonnainen työttömyysturva on lakiin perustuva tukimuoto. Ei siis ay-järjestöjen maksama tuki!
AY-johtajaia ei periaatteessa tarvittaisi lainkaan, koska on olemassa eduskunta, joka päättää asioista. AY-liitot ovat vain ja ainoastaan rettelöintiporukkaa. Ay-pomot mainostavat itseänsä tarpeelliseksi ja järjestävät siinä sivussa näyttäviä 'kokousmatkoja' Tallinnann laivoilla.
Kyllä Tallinnan viihdyttäjä ammattilaiset pysyy töissä ja hyvillä palkoilla. - kalle k.
pois kirjoitti:
Ansiosidonnainen työttömyysturva on lakiin perustuva tukimuoto. Ei siis ay-järjestöjen maksama tuki!
AY-johtajaia ei periaatteessa tarvittaisi lainkaan, koska on olemassa eduskunta, joka päättää asioista. AY-liitot ovat vain ja ainoastaan rettelöintiporukkaa. Ay-pomot mainostavat itseänsä tarpeelliseksi ja järjestävät siinä sivussa näyttäviä 'kokousmatkoja' Tallinnann laivoilla.
Kyllä Tallinnan viihdyttäjä ammattilaiset pysyy töissä ja hyvillä palkoilla.muista etuisuuksista otetaan pois kaikki, minkä Ay-liike on sinne vuosien saatossa neuvotellut ja taistellut, mitä arvelet jäävän jäljelle?
Onko sinussa miestä/naista ajattelemaan asiaa kiihkottomasti?
Entä tunnustamaan tosiseikat?
Sillä jos ei olisi aikanaan perustettu ay-liikettä. Ikäänkuin työkaluksi työolojen ja palkkauksen kehittämiseen. Monikaan työläisistä ei ajelisi autolla ja näpyttelisi näitä viestejä tietokoneella ja asuisi omistusasunnossa.
Ilman Ay-liikettä työläisten elintaso olisi vuosikymmenten päässä nykyisestä. Nykyisinkin on monissa palkkaus ym asioissa paljon korjattavaa. Mutta ei asiat ainakaan sillä parane että pyritään heikentään Ay-liikettä. - mahtanevat olla
pois kirjoitti:
Kyllä Tallinnan viihdyttäjä ammattilaiset pysyy töissä ja hyvillä palkoilla.sen takana, että ansiosidonnainen työttömyysturva perustuu lakiin. Ettei vain olisi ammattiyhdistys tehnyt asian eteen jotakin. Rettelöinnillä tarkoittanet esim. lääkäreitä, opettajia, poliiseja ym jotka ovat viimeisimpiä lakossa olleita tai lakolla uhanneita. Miksi et voi suoraan tunnustaa, että olet joko työnantaja tai suurpääomalla elävä. Sen vuoksi katsot maailmaa noin yksisilmäisesti.
- näitä
provoja jatkuvasti viljelee ympäri palstoja? Saako siitä paljonkin provikoita?
- vastaa rehellisesti ja ajat...
Hyväksytkö että ay-liike tukee sossu ja vasemmistoehdokkaita vaaleissa, eikä esimerkiksi keskustalaisia tai kokoomuslaisia, joita jäsenistössä on aivan riittämiin, voi olla että enemmänkin.
Hyväksytkö että sossut ja vasemmistoliitto käyttävät ay-liikettä poliittisena apuvälineenä, vaikka jäsenistö koostuu eninosaltaan muun puolueen jäsenistä.
Tässä kaksi, että ajatusnystyrät toimimaan - ja UUDET LUOVAT AJATUKSET esiin. Niin hyvä tulee. - kalle k.
vastaa rehellisesti ja ajat... kirjoitti:
Hyväksytkö että ay-liike tukee sossu ja vasemmistoehdokkaita vaaleissa, eikä esimerkiksi keskustalaisia tai kokoomuslaisia, joita jäsenistössä on aivan riittämiin, voi olla että enemmänkin.
Hyväksytkö että sossut ja vasemmistoliitto käyttävät ay-liikettä poliittisena apuvälineenä, vaikka jäsenistö koostuu eninosaltaan muun puolueen jäsenistä.
Tässä kaksi, että ajatusnystyrät toimimaan - ja UUDET LUOVAT AJATUKSET esiin. Niin hyvä tulee.Paljollako MTK tai työnantajaliitto tukee vasemmisto puolueita. Kuitenkin maanvijelijöissä ja työnantajissa on myös vasemmistolaisia. Vastaa rehellisesti ja ajattele.
- näkyy
vastaa rehellisesti ja ajat... kirjoitti:
Tässä kaksi, että ajatusnystyrät toimimaan - ja UUDET LUOVAT AJATUKSET esiin. Niin hyvä tulee.olevan sitä ihteään >>vaikka jäsenistö koostuu eninosaltaan muun puolueen jäsenistä>> paskapuhetta.
Liitoissakin äänestetään, Tehyssä on jostain kumman syystä kokoomuslainen päällikkönä ja sen näkee kyllä palkossa. Ei kai kukaan duunari niin hölmö ole, että omaa oksaansa sahaisi ännestämällä porvaria joka taas on työnantajan asialla, veromaksajien keskusliitto apupuolueenaan. - tässä vastaus
kalle k. kirjoitti:
Paljollako MTK tai työnantajaliitto tukee vasemmisto puolueita. Kuitenkin maanvijelijöissä ja työnantajissa on myös vasemmistolaisia. Vastaa rehellisesti ja ajattele.
Ovat suuruudeltaan ja painoarvoltaan (Sak ja Mtk)aivan eri luokan toimijoita valtakunnanpolitiikassa. Ja varmasti myös sinä tiedät sen.
- kalle k.
tässä vastaus kirjoitti:
Ovat suuruudeltaan ja painoarvoltaan (Sak ja Mtk)aivan eri luokan toimijoita valtakunnanpolitiikassa. Ja varmasti myös sinä tiedät sen.
mutta kun näillä palstoilla haukutaan Ay-liikettä unohdetaan tarkoituksellisesti,
että Ay on paljon muutakin kuin SAK.
Niissä muissa vain vaikuttaa sellaisia tahoja joita ei haluta haukkua! - tässä vastaus
kalle k. kirjoitti:
mutta kun näillä palstoilla haukutaan Ay-liikettä unohdetaan tarkoituksellisesti,
että Ay on paljon muutakin kuin SAK.
Niissä muissa vain vaikuttaa sellaisia tahoja joita ei haluta haukkua!Mutta SAK ei ole tehnyt, ainakaan julkisesti, mitään sen eteen, että voittoa tuottava ja tuotannollisista ja taloudellisista syistä poispotkiva firma saatettaisiin vastuuseen. Vain STTK on ainakin yrittänyt toimia tähän suuntaan. Ryhmäkannetta ja muita vastaavia lakeja on vaadittava voimakkaasti. Tämä pelleily on jatkunut aivan liian pitkään ja siitä on kärsineet tuhannet irtisanotut ay-toverit.Ikääntyvällä ihmisellä ei ole mitään arvoa tämän päivän työmarkkinoilla.
- kalle k.
tässä vastaus kirjoitti:
Mutta SAK ei ole tehnyt, ainakaan julkisesti, mitään sen eteen, että voittoa tuottava ja tuotannollisista ja taloudellisista syistä poispotkiva firma saatettaisiin vastuuseen. Vain STTK on ainakin yrittänyt toimia tähän suuntaan. Ryhmäkannetta ja muita vastaavia lakeja on vaadittava voimakkaasti. Tämä pelleily on jatkunut aivan liian pitkään ja siitä on kärsineet tuhannet irtisanotut ay-toverit.Ikääntyvällä ihmisellä ei ole mitään arvoa tämän päivän työmarkkinoilla.
että "tuotannollis taloudelliset" syyt ovat monasti vain sumuverho. Samati kuin siitä että, ikärasismi on tänäpäivänä raakaa. En tunne asiaa tarpeeksi että osaisin sanoa, missä mallissa ryhmäkanne vaateet ovat. Asia on sinällään tärkeä.
Mutta noiden asioiden eteenpäin vieminen ei ainakaan helppone, jos Ay-liikkeen voimaa heikennetään eroamalla liitoista.
Jos lopuksi vähän ennustaisi. Edessä näyttäisi olevan ajat jolloin kaikki voimat tarvitaan puollustukseen.
Toivottavasti olen väärässä, mutta pelkään pahoin että en ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.337407- 434433
- 294070
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1893519- 132623
- 302525
- 442222
- 302181
- 1642013
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise371416