Rankka päätös, meinasin kuitenkin juovani

Anonyymi

niin paljon ja niin kauan kuin henki pihisee. Mielummin iloinen juoppo ilman ahdistusta verrattuna mitä roskaa elämä nyt on.

25

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa surulliselta tuo sinun toimintasi. Ei kai juominen tee pelkästään iloiseksi, siitähän on seurauksena masennusta.

• Anonyymi

Ei se itsessään tosiaan tee, mutta se vie pahan ahdistuksen pois. Kaikesta seuraa kaikkea. Onhan se surullista, minkäs voit.

• Anonyymi

Itseäni suututtaa ihmisten tyhmyys, kun he kuvittelevat, että juominen tai huumeet ovat tie pois ahdistuksesta, surusta, pelosta, masennuksesta, yms.. Kai se on joidenkin vain käytävä pohjalla, jotta ehkä ymmärtää mistä elämässä on oikeasti kysymys. Harmittaa vain suunnattomasti niiden ihmisten puolesta. Voimia kaikille omien tunteiden ja menneisyyden haavojen käsittelyyn ilman päihteitä. Se on ainoa tie onnellisuuteen ja rakkauteen.

• Anonyymi

Ei sitä voi kukaan ulkopuolinen tietää mitä joku toinen kokee. Jos ei ahdistuksessa pysty mitään arkipäivän asioita tekemään ja tärisee jossain nurkassa, eikä mitkään lääkkeet tai liikunta etc ole koskaan auttanut, kyllä sitä mielummin tarttuu päihteisiin, että voi edes jotenkin toimia elämässä. Helppo se on jaella ties mitä ohjeita ja vihjeitä toisille kun oma elämä hymyilee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä voi kukaan ulkopuolinen tietää mitä joku toinen kokee. Jos ei ahdistuksessa pysty mitään arkipäivän asioita tekemään ja tärisee jossain nurkassa, eikä mitkään lääkkeet tai liikunta etc ole koskaan auttanut, kyllä sitä mielummin tarttuu päihteisiin, että voi edes jotenkin toimia elämässä. Helppo se on jaella ties mitä ohjeita ja vihjeitä toisille kun oma elämä hymyilee.

Siinä olet oikeassa ettei kukaan ulkopuolinen voi koskaan tietää mitä joku toinen kokee. Onko sinulla ketään läheistä ihmistä joka voisi auttaa sinua. Jonkinlainen tukiverkosto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä olet oikeassa ettei kukaan ulkopuolinen voi koskaan tietää mitä joku toinen kokee. Onko sinulla ketään läheistä ihmistä joka voisi auttaa sinua. Jonkinlainen tukiverkosto.

En tarvitse ketään auttajaa elämääni. Elän sen kuten parhaaksi näen, en niin miten joku toinen sen haluaa nähdä. Silloin se ei enää ole oma elämäni.

• Anonyymi

Eniten masentaa syyllistävät kontrollifriikit. Päihdeongelmat on sentään itse aiheutettuja ongelmia. Miks siis ois ees syytä masentua. Toisilla ne ongelmat johtuu aina muusta kuin itsestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Alkoholistia ei voi auttaa. Meitä on yritetty auttaa valtavasti. Ei meitä kuitenkaan ole koskaan voinut parantaa yhden yhtä.

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Alkoholistia ei voi auttaa. Meitä on yritetty auttaa valtavasti. Ei meitä kuitenkaan ole koskaan voinut parantaa yhden yhtä.

Miksi pitäisi auttaa jos kerran alkoholia käytetään juuri siihen mihin se auttaa. Jos ihminen ei halua apua juomiseen ja on tyytyväinen niin miksi kukaan alkaisi säätämään taustalla. Antaa niiden juoda kenellä on siihen on oikeus. Ja juurikin oikeus!

• Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

Niinhän se on. Jos alkoholisti ei itse halua muuttaa elämäänsä, ei silloin ole mitään mahdollisuutta siihen että juominen loppuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eniten masentaa syyllistävät kontrollifriikit. Päihdeongelmat on sentään itse aiheutettuja ongelmia. Miks siis ois ees syytä masentua. Toisilla ne ongelmat johtuu aina muusta kuin itsestä.

Ei ne ole itseaiheutettuja jos on implantteja ja kidutetaan. Keinotekoinen köyhyys. Fyysinen,henkinen,taloudellinen,seksuaalinen ja hengellinen väkivalta kera univaje.

Jatkuvassa kipu tuskissa riistettynä.

T h r j

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on. Jos alkoholisti ei itse halua muuttaa elämäänsä, ei silloin ole mitään mahdollisuutta siihen että juominen loppuisi.

Olen ollut kuivilla yli 40 vuotta ja kärsin sairaudestani enemmän kuin kohtuullisesti. Jatkuva ahdistuneisuus ajaa takaa. Lääkkeet ovat tehottomia. Meistä alkoholisteista on päässyt pitkäaikaisesti kuiville vain runsas prosentti, emmekä mekään ole.

<<Jos alkoholisti ei itse halua muuttaa elämäänsä, ei silloin ole mitään mahdollisuutta siihen että juominen loppuisi.<<

Lentävä lause, joka ei todellisuudessa merkitse yhtään mitään, mutta paljon toistettu. Yhtä järkevää olisi sanoa, että skitsofeenikko ei voi parantua, jos ei itse tahdo. Sairauksien suurin osa ei ole millään tavalla riippuvainen potilaan tahdosta. On olemassa sairauksia, joita ei voi parantaa. Alkoholismi on sellainen.

Te, jotka luulette tietävänne, olette loppumaton luonnonvara, kiusa vielä alkoholisminkin lisäksi.

Maalla on hyvä antaa neuvoja, kun hätä on merellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi auttaa jos kerran alkoholia käytetään juuri siihen mihin se auttaa. Jos ihminen ei halua apua juomiseen ja on tyytyväinen niin miksi kukaan alkaisi säätämään taustalla. Antaa niiden juoda kenellä on siihen on oikeus. Ja juurikin oikeus!

Vaikka olisimme tyytyväisiä, ei auttaminen auttaisi mitään. Mutta emme ole tyytyväisia, eikä meitä voi auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne ole itseaiheutettuja jos on implantteja ja kidutetaan. Keinotekoinen köyhyys. Fyysinen,henkinen,taloudellinen,seksuaalinen ja hengellinen väkivalta kera univaje.

Jatkuvassa kipu tuskissa riistettynä.

T h r j

Ei kuulosta rehelliseltä nää sun juttus.

• Me juopot eli alkoholistit emme ole iloisia kuivilla emmekä kentällä. Olemme syntymävikaisia ja pysymme sellaisina.

• Anonyymi

Ap, tiesitkö, että alkoholi sitoutuu aivoissa samaan reseptoriin kuin ahdistuslääkkeet. Siis itsehoitoa tavallaan, mutta kun alkoholi loppuu elimistöstä seuraa yleensä pahempi ahdistus. Samaan reseptoriin sitoutuvia lääkkeitä on (bensodiatsepiinit), mutta nekin taitavat viedä monen addiktin nopeasti voimakkaaseen riippuvuuteen.

• Anonyymi

No mikä on se haitta? Riippuvuus vai? Kaikki oloa parantavat aineet tekevät riippuvaiseksi, sen takia nämä kaikki ssri ja muut turhakkeet eivät sitä tee kun eivät paranna oloa yhtään, päinvastoin.

• Anonyymi

Ota pohjanmaat kautta ikuiset perseet.
      Se on minun neuvoni alkoholismiaan puolusteleville.
      Yks räpättäjä täälläkin vähemmän sitten.

• Anonyymi

Mitä sinä sitten puolustat? Ai niin... liikunta ja terveellinen ruokavalio... ja nämä ei ihmiset eivät ole millään tavalla tietoisia millaista on oikea ahdistus! Se on ihan sama kuinka paljon syöt porkkanaa ja käyt lenkillä, sillä ei ole mitään tekemistä ahdistuksen kanssa.

• Anonyymi

Puhumattakaan näistä mielialalääkeiden ja muiden lääkkeiden mainostamisesta. Lääkkeet eivät auta ahdistukseen piste!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä sitten puolustat? Ai niin... liikunta ja terveellinen ruokavalio... ja nämä ei ihmiset eivät ole millään tavalla tietoisia millaista on oikea ahdistus! Se on ihan sama kuinka paljon syöt porkkanaa ja käyt lenkillä, sillä ei ole mitään tekemistä ahdistuksen kanssa.

En puolusta muuta kuin rauhaa alkoholismiaan yms päihderiippuvuuttaan mainostavilta. Miksei voi tehä lopullista ratkaisua kertalaakista, niin loppuu se ainainen kitinä ahistuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En puolusta muuta kuin rauhaa alkoholismiaan yms päihderiippuvuuttaan mainostavilta. Miksei voi tehä lopullista ratkaisua kertalaakista, niin loppuu se ainainen kitinä ahistuksesta.

Ei kai kukaan sen takia juo että haluaa päästä hengestään, todennäköisemmin se liikenteessä lähtee. Ihminen on varmasti pohjimmiltaan vieläkin selviytyjä ja etsii parhaan mahdollisen keinon hyvään oloon. Se kuka sen päättää onko se hyvää vai ei on se etsijä itse. Toisille se on liikunta, toisille jooga, toisille uskonto, toisille terveellinen ruoka, toisille se on päihteet. Alkoholia myydään kuitenkin ihan yhtä lailla kaupoissa kuin terveellistä ruokaa, joten se mitä kassiin tai käteen löytyy on myös etsijän oma valinta. Mielestäni kenenkään toisen on turha toitottaa yksilöille heidän alkoholin käytöstä ja siitä että osa tosiaan hoitaa sillä ongelmiaan, se ei ole syy ja seuraus vaan se on tullut ja sitä hoidetaan omalla tavalla. Ilman että koko kylä leimaa hulluksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kukaan sen takia juo että haluaa päästä hengestään, todennäköisemmin se liikenteessä lähtee. Ihminen on varmasti pohjimmiltaan vieläkin selviytyjä ja etsii parhaan mahdollisen keinon hyvään oloon. Se kuka sen päättää onko se hyvää vai ei on se etsijä itse. Toisille se on liikunta, toisille jooga, toisille uskonto, toisille terveellinen ruoka, toisille se on päihteet. Alkoholia myydään kuitenkin ihan yhtä lailla kaupoissa kuin terveellistä ruokaa, joten se mitä kassiin tai käteen löytyy on myös etsijän oma valinta. Mielestäni kenenkään toisen on turha toitottaa yksilöille heidän alkoholin käytöstä ja siitä että osa tosiaan hoitaa sillä ongelmiaan, se ei ole syy ja seuraus vaan se on tullut ja sitä hoidetaan omalla tavalla. Ilman että koko kylä leimaa hulluksi.

Siinä mielessä se on ookoo että jokaine ryypätköön tai piikittäköön tai syököön tai mitä ikinä niin paljon kun sielu sietää, mutta siinä kohtaa kun siitä tulee kuluja yhteiskunnalle terveydenhoidon ja näiden sairaspäiväraha-ja eläke yms. kulujen kautta niin sanosin, että on siinä muillakin yhteiskunnassa sanomista mihin ne yhteiskunnan rahat tulisi käyttää. Itseaiheutettuja terveysongelmia: päihderiippuvuus, ylipaino ynnä muut liitännäissairauksineen voidaanki rajata kaiken rahallisen tukemisen ulkopuolelle. Eli kun itse tienaat ne juomisrahat sen kun ryyppäät, mutta juoppoja tai krapulaisia ei työpaikoilla katella kovinkaan pitkään ja jos menetät työsi, se heikentää ryyppäämisen rahoitusmahiksia omalla rahalla radikaalisti. Yhteiskunnan tuet: työttömyyskorvaus, toimeentulotuki yms on yhteiskunnan eli toisten rahaa, ei omaasi, ja siinä tilanteessa jos ryyppäät, tuhlaat muiden rahoja "itselääkitykseen", mikä on sairasta ja väärin niitä muita kohtaan, jotka joutuvat rahoittamaan päihteidenkäyttösi kun itse et pysty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä mielessä se on ookoo että jokaine ryypätköön tai piikittäköön tai syököön tai mitä ikinä niin paljon kun sielu sietää, mutta siinä kohtaa kun siitä tulee kuluja yhteiskunnalle terveydenhoidon ja näiden sairaspäiväraha-ja eläke yms. kulujen kautta niin sanosin, että on siinä muillakin yhteiskunnassa sanomista mihin ne yhteiskunnan rahat tulisi käyttää. Itseaiheutettuja terveysongelmia: päihderiippuvuus, ylipaino ynnä muut liitännäissairauksineen voidaanki rajata kaiken rahallisen tukemisen ulkopuolelle. Eli kun itse tienaat ne juomisrahat sen kun ryyppäät, mutta juoppoja tai krapulaisia ei työpaikoilla katella kovinkaan pitkään ja jos menetät työsi, se heikentää ryyppäämisen rahoitusmahiksia omalla rahalla radikaalisti. Yhteiskunnan tuet: työttömyyskorvaus, toimeentulotuki yms on yhteiskunnan eli toisten rahaa, ei omaasi, ja siinä tilanteessa jos ryyppäät, tuhlaat muiden rahoja "itselääkitykseen", mikä on sairasta ja väärin niitä muita kohtaan, jotka joutuvat rahoittamaan päihteidenkäyttösi kun itse et pysty.

En puolusta alkoholia tai mainosta sitä. Olen vain kertonut oman mielipiteeni miten olen kokenut asian tässä elämän aikana. Se on totta jos yhteiskunnan varoja käytetään, elämiseen, asumiseen ja juomiseen on väärin.

• Anonyymi

Vituttaa tietämättömät ihmiset jotka meinaavat kokevansa kirjojen perusteella tietävän miltä mikäkin tuntuu ja korjaantuu. Jos keitto rauhoittaa fyysistä ja henkistä olotilaa niin mitä sä muille kuuluu. Ja jos jotain haittaa niin suksikoon niin kauas kuin pippuri kasvaa ettei tarvi katsella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe