Koeajoin Vantaalla Kaivokselassa tehokasta Audi S5:sta. Näytin siinä heti lälläreille miten Audi kiihtyy ja kuinka tosimies autoa hallitsee.
Kateellisten mielenilmauksille nauran.
Otin tien haltuuni
60
110
Vastaukset
- Anonyymi
Ja sheriffit ottivat heti ajokorttisi haltuun. Sille minä taas nauran.
- Anonyymi
Ja hetken huuman jälkeen palautit koeajo-audin ja ajoit kotiisi tonnin rottelolla.
- Anonyymi
Tuskin tuota edes tapahtui. Eihän autoa, ja varsinkaan tuollaista anneta koeajoon ihan kelle tahansa. Missään liikkeessä. Aloittajan päiväuni siis kyseessä, eikä mikään muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin tuota edes tapahtui. Eihän autoa, ja varsinkaan tuollaista anneta koeajoon ihan kelle tahansa. Missään liikkeessä. Aloittajan päiväuni siis kyseessä, eikä mikään muu.
99e bilar
- Anonyymi
Aloittajan haltuunotot on kuvattu hd-laatuisena ja odottaa postitusta poliisille!
- Anonyymi
No oletetaan, että tämä tapahtuma on tosi. Suurella todennäköisyydellä se kuitenkin on epätosi, mutta hylätään tämä ajatus.
Vantaan Kaivokselassa ei ole Rinkelimossen merkkiedustusta, kyse on siis käytetystä autosta.
Kyseessä on todennäköisesti yli 5 vuotias auto. Audi S5 on kaksi olennaisesti poikkeavaa moottoriversiota, vapaastihengittävä V8 ja ahdettu V6. Vapaastihengittävä V8 on selvästi yleisempi kuin V6, koska niitä on tuotu käytettynä Suomeen paljon enemmän ja ne ovat hinnaltaan (noin 10-12 vuoden ikäisinä) jo rinkelipetterien saatavilla.
Voi hyvinkin olla, että koeajajalla ei ole autoa ollenkaan. Tai sitten hänellä on juurikin joku VAG-konsernin tehottomampi ritsa, ehkäpä tuunattu Audi A3 jollakin 1.8 TFSI moottorilla ja etuvedolla. Kun tämän kaltainen kädetön, mutta itsestään liikoja luulevan rinkelipetterin käsiin annetaan esimerkiksi manuaalivaihteinen Audi S5 V8, niin rinkelipetteri innostuu. Aluksi hän totuttelee hieman erilaiseen kytkintuntumaan ja ihastelee V8 moottorin ääntä. Parit kovat kiihdytykset reilusti yli nopeusrajoituksen jossakin kadulla ovat ensimmäinen kosketus "kovaan suorituskykyyn"
No ajatellaan seuraavanlainen skenaario: Audi S5 kuski koeajollaan pysähtyy purkkaa jauhaen liikennevaloihin esimerkiksi Hämeenlinnan väylän alussa, itsestäänselvästi ohituskaistalle. Oikealla kaistalla voi olla takavetoinen hybridi, mutta tehottomampi takavetoinen dieselikin riittää. Audikuski yrittää S-mallissa ripeää lähtöä, mutta ei tajua ison vapaastihengittävän moottorin optimaalisesta kierrosalueesta tai lähtökierroksista mitään. Valot vaihtuvat ja on yli 50% todennäköisyys, että jo kytkimen ylösnostaminen tai ensimmäinen vaihto 1.vaihteelta 2.vaihteelle ei onnistu optimaalisesti. Siksi ei kannata yllättyä, että joku uudempi takavetoinen C220 Bluetec 170 hevosvoimallaan on jo reilun autonmitan edellä 50-60 km/h kohdalla.
Erot vain korostuvat, kun ajoon lisätään myös ohjaukseen liittyviä elementtejä. Audin S-mallit eivät ole edelleen tänä päivänäkään takavetoisten kilpailijoiden tasolla käsiteltävyydessä tai ketteryydessä, vaikka Torque Vectoring sovelluksia on 2010-luvulla villisti kehitetty Audin S- ja RS-malleja varten. Lisäksi verrattain kovan alustan luoma tuntuma voi olla kiva asia, mutta se ei auta tuntemaan auton rajoja jos ajokokemusta on vähän. Raskas V8-moottori moottori nelivedon nokalla edellyttää erilaista ajo-otetta, kuin kevyempi nelisylinterinen moottori. Takavetoisella esimerkiksi paikaltaan kiihdytettäessä ja samalla käännettäessä ajoradan mukaisesti, takapyörät työntävät autoa ja eturenkaat ohjaavat. Auto on tasapainossa. Nelivedolla auton takapyörät työntävät, mutta myös etupyörille ohjataan vääntömomenttia, samalla kuitenkin niiden tulisi muuttaa auton suuntaa. Nelivetoinen aliohjautuu, kokematon kuski yllättyy varsinkin jos ajoradan kaarteen jyrkkyys vaihtelee. Ajamisesta tulee kokemattomalla kaasun jatkuvaa pumppaamista, ja jarrun paniikinomaista painelua aliohjaustilanteissa. Takavetoinen on ylivertainen suunnanmuutoksissa, kun samalla pyritään kiihdyttämään auton vauhtia eli nopeuttamaan etenemistä olosuhteiden salliessa (toisin sanoen, kun kaarteesta päädytään suoralle, jne.).- Anonyymi
Yksikin vastaantullut luuseri näytti keskisormea. Ruahahahahaaaaa
HANAAAAAAA!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin vastaantullut luuseri näytti keskisormea. Ruahahahahaaaaa
HANAAAAAAA!!!!No eipä sun Audin koeajo ollut kateutta aiheuttava suoritus. Mustaa savua tuli pakoputken täydeltä ja kun sait vaivoin koslan kiihtymään sataseen, niin kone alkoi Audista paukkumaan ja öljy loppui. Näytit ratintakana päristelevän räkälentäen kuin pikkupojat kolmipyöräisellä, ajattelin että olitkohan karannut jostain laitoksesta.
- Anonyymi
"Takavetoinen on ylivertainen suunnanmuutoksissa, kun samalla pyritään kiihdyttämään auton vauhtia eli nopeuttamaan etenemistä olosuhteiden salliessa (toisin sanoen, kun kaarteesta päädytään suoralle, jne.)"
Sepä onkin aivan välttämätön ominaisuus isossa luksussedanissa... - Anonyymi
Takavetoinen on ylivertainen suunnanmuutoksissa, kun samalla pyritään kiihdyttämään auton vauhtia eli nopeuttamaan etenemistä olosuhteiden salliessa (toisin sanoen, kun kaarteesta päädytään suoralle, jne.).
Ja tästähän kertoo ne monet kerrat, kun rata-ajossakin takaveto on dominoinut tasavertaisia nelivetoja. Neliveto kun on niin huono ajettavuudeltaan, että siihen laitetaan lisäpainoja ja tehoa rajoitetaan, että se olisi vielä huonompi. Eikun hetkinen..
Ennen kuin tulee vastaus, että rata-ajo nyt on aivan eri asia, yllä yleistettiin takavedon olevan ylivertainen suunnanmuutoksissa, kaarteesta suoralle tullessa jne.
Myöskin kohta löysää autoa tuntee paremmin pitää varmasti paikkansa, ajetaanhan autoilla kilpaa aina mahdollisimman löysällä alustalla, vai miten se oli. Itse en pidä siitä, että lentelee ympäriinsä autossa, joka kaarteessa alkaa kallistumaan alustan löysyyden takia.
Aina ei pidä nelivetoa ajatellessa miettiä sitä vanhinta ja mekaanisinta nelivetovaihtoehtoa, jossa kulkusuunta on kurvissa ulospäin.
- Anonyymi
Hei koeajaja, et pysy edes 194hv takavetoisen perässä kokemattomilal käsilläsi esimerkiksi tässä tilanteessa kun noudatetaan nopeusrajoitusta suoralle tultaessa
https://www.youtube.com/watch?v=norfSpzJHYw- Anonyymi
Sinä et pysy minun vanhan 2.2tq perässä...et kesällä etkä todellakaan talvella.
- Anonyymi
Miksi kukaan haluaisi pysyä perässäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi pysyä perässäsi?
Kun et ohikaan pääse...haluaisit pysyä edes perässä. Siellä pysytkin, kaukana takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun et ohikaan pääse...haluaisit pysyä edes perässä. Siellä pysytkin, kaukana takana.
Pysyn kaukana perästäsi ihan mielelläni, koska olen hetero.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun et ohikaan pääse...haluaisit pysyä edes perässä. Siellä pysytkin, kaukana takana.
Jokainen normaali autoilija haluaa pitää turvallisen etäisyyden niihin joita lapsettaa liikenteessä niin paljon että pitää kiihdytellä kilpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi pysyä perässäsi?
BMW-miehet suorastaan himoitsee päästä audikundien perään...
- Anonyymi
S6 V10:llä on kiva ajella.
- Anonyymi
Sopiihan se rajoitetulle budjetille.
Itsellä sama V12 koneella (tehtaan erikoistilaus). Sopii paremmin hienostuneeseen cruisailuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiihan se rajoitetulle budjetille.
Itsellä sama V12 koneella (tehtaan erikoistilaus). Sopii paremmin hienostuneeseen cruisailuun.Nimenomaan...kun ei paria kymppiä enempää kehtaa investoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiihan se rajoitetulle budjetille.
Itsellä sama V12 koneella (tehtaan erikoistilaus). Sopii paremmin hienostuneeseen cruisailuun.Kerro toki lisää tästä "tehtaan erikoistilauksesta".
- Anonyymi
Audin S5 V8 massiivisia ylläpitokuluja ja polttoaineita maksellessa Audikuskin alahuuli väpättää pahasti kun takavetoinen E300e ja C300de jättävät katselemaan takavaloja.
Tosipaikassa kädetön quattro-pelle ei pysy edes 194hv takavetoisen dieselin perässä. Ei tunne auton käyttäytymistä, optimaalista moottorin vetoaluetta, yleensä vielä vanhoilla ja paskoilla LINGLONG-renkailla, mutta onpahan mahdollisimman näyttävät vannetukun raskaat halpisvanteet- Anonyymi
Tosipaikka on talvella kun on niin paksulti lunta, että etuvetoisilla autoilla, nelivetoisista puhumattakaan, joutuu katselemaan jonoa vetävän takavetopremiumin takavaloja, pahimmillaan ihan kosketusetäisyydellä kun ne eivät lähde liikkeelle ilman työntöapua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosipaikka on talvella kun on niin paksulti lunta, että etuvetoisilla autoilla, nelivetoisista puhumattakaan, joutuu katselemaan jonoa vetävän takavetopremiumin takavaloja, pahimmillaan ihan kosketusetäisyydellä kun ne eivät lähde liikkeelle ilman työntöapua.
ai siis tälleen https://www.youtube.com/watch?v=BvfXqLyHT-0
Sehän lähtee kuin raketti...taaksepäin hehhehhee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosipaikka on talvella kun on niin paksulti lunta, että etuvetoisilla autoilla, nelivetoisista puhumattakaan, joutuu katselemaan jonoa vetävän takavetopremiumin takavaloja, pahimmillaan ihan kosketusetäisyydellä kun ne eivät lähde liikkeelle ilman työntöapua.
Kaksi säälittävää
https://www.youtube.com/watch?v=Us0ezSDewEs - Anonyymi
En tiedä missä maailmassa elät, mutta tän maan kamaralla E300e kiihtyy nollasta sataan kaikissa testeissä yli 6 sekunnin ja Audi S5 V8-moottorilla alle 6 sekunnin. En usko että noin suurilla tehoeroilla ikinä saavutetaan tilannetta, että kumpikaan noista jättäisi katselemaan takavaloja ainiaaksi. Ehkä liikenneympyrää kiertäessä uudestaan ja uudestaan?
Hans Stuckhan sen hyvin näytti aikanaan, että niin asvaltilla kuin rallipolulla neliveto on takavetoa parempi. Ja kädetön quattropellehän se vaan on.
Mitä tulee 194hv hybridimersuun, vaikka sukunimessä olisi sport, niin ei se mikään tykki silti ole. Edes talvella. Etenkään talvella.
- Anonyymi
No nyt on löydetty videoita. Miksi ei itsellänne ole paskaakaan ajokokemusta?
https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ
Kunnon talvirenkailla mennään niin, että viereisellä kaistalla lippispäinen Audi-poika tuunatulla etuvetoritsallaan jäi katselemaan takavetoisen hybridin takavaloja.- Anonyymi
On ajokokemusta kolmattakymmentä vuotta, joten ne takavetopremiumien talviajo-ominaisuudet on nähty moneen kertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ajokokemusta kolmattakymmentä vuotta, joten ne takavetopremiumien talviajo-ominaisuudet on nähty moneen kertaan.
Anna kun arvaan, kokemuksesi perustuu johonkin vuoden 1992 BMW 518 takavetoon? Ja väität tätä aivan moderniksi kokemukseksi? Kaiken lisäksi mistään ei ole todisteita. Sen jo arvaankin, että et ole metriäkään ajanut esimerkiksi vuosimallin 2017 takavetoisella hybridillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan, kokemuksesi perustuu johonkin vuoden 1992 BMW 518 takavetoon? Ja väität tätä aivan moderniksi kokemukseksi? Kaiken lisäksi mistään ei ole todisteita. Sen jo arvaankin, että et ole metriäkään ajanut esimerkiksi vuosimallin 2017 takavetoisella hybridillä
Meinaatko siis, että fysiikan lait on saatu kumottua 2017 takavetohybridillä?
- Anonyymi
A3 kuski ei edes tiennyt että tilanteessa oli joku kilpailu. A3q kun olisi ollut ja kuskia olisi kiinnostanut kisata niin et olisi kissaa ehtinyt sanoa kun olisit katsellut takavaloja.
Sori vaan...noin kalliilla autolla ajelee ja pitää täällä muka päteä tonnin kinnereillä ajeleville. Säälittävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna kun arvaan, kokemuksesi perustuu johonkin vuoden 1992 BMW 518 takavetoon? Ja väität tätä aivan moderniksi kokemukseksi? Kaiken lisäksi mistään ei ole todisteita. Sen jo arvaankin, että et ole metriäkään ajanut esimerkiksi vuosimallin 2017 takavetoisella hybridillä
Kyllä käyn autonäyttelyissä säännöllisesti ja kokeilen koeajettavina olevia autoja, eli olen kyllä kärryillä missä autotekniikka menee. Takavetoista hybridiä en ole kokeillut, mutta tuskin minun tai kenenkään muun ajokokemuksilla on merkitystä siihen liikkuuko jokin auto liukkaalla ja lumessa vai ei.
- Anonyymi
Miks kukaan tollo enää ostais 4 MATICia....tuo löytämäsi ihmekiihtyjä korvaa kaikki maliston nelikot ja urheilulliset versiot.
Itseäni quattrossani harmittaa vain manuaali vaihteet, muuten uskon vielä nelivetoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miks kukaan tollo enää ostais 4 MATICia....tuo löytämäsi ihmekiihtyjä korvaa kaikki maliston nelikot ja urheilulliset versiot.
Itseäni quattrossani harmittaa vain manuaali vaihteet, muuten uskon vielä nelivetoon.Kaveri käy ajamassa autoesittelyissä kerran vuodessa takavedolla 3 minuuttia. Tietää niistä siis kaiken, on tekniikasta kärryillä. Ei jumalauta mitä pellejä, kova on usko omaan kaikkitietävyyteen. Olen jo aiemmin todennut, 4Matic on kankea, jatkuva sama vetosuhde tuo ennakoitavuutta käsiteltävyyteen mutta ei käsiteltävyyttä itsessään. Renkaat eivät käänny kuin takavetomallissa, ohjaus tahmeampi ja tuntuma heikko. Sanotaan vielä kaikkitietäjille, että voisin ajaa pitkittäismoottorisella quattrolla useamminkin, mutta valitsen talvellakin ajoon takavetoisen hybridin.
En usko, että tällä palstalla on juuri paskaakaan ajokokemusta edes ns. edellisen sukupolven M-B hybrideistä, puhumattakaan näistä 2019 lanseeraatuista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaveri käy ajamassa autoesittelyissä kerran vuodessa takavedolla 3 minuuttia. Tietää niistä siis kaiken, on tekniikasta kärryillä. Ei jumalauta mitä pellejä, kova on usko omaan kaikkitietävyyteen. Olen jo aiemmin todennut, 4Matic on kankea, jatkuva sama vetosuhde tuo ennakoitavuutta käsiteltävyyteen mutta ei käsiteltävyyttä itsessään. Renkaat eivät käänny kuin takavetomallissa, ohjaus tahmeampi ja tuntuma heikko. Sanotaan vielä kaikkitietäjille, että voisin ajaa pitkittäismoottorisella quattrolla useamminkin, mutta valitsen talvellakin ajoon takavetoisen hybridin.
En usko, että tällä palstalla on juuri paskaakaan ajokokemusta edes ns. edellisen sukupolven M-B hybrideistä, puhumattakaan näistä 2019 lanseeraatuista.Siis toisin sanoen samassa taloudessa olevalla pitkittäismoottorisella ja vaihtuvalla voimanjakosuhteella varustetulla quattrolla ajo ei kiinnosta. Ohjaus on aivan luokkaa pullamössö, kankeus kuin traktorilla verrattuna hieman pidempään ja pidemmällä akselivälillä vastustettiin takavetoon. Ajan takavedolla mielummin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaveri käy ajamassa autoesittelyissä kerran vuodessa takavedolla 3 minuuttia. Tietää niistä siis kaiken, on tekniikasta kärryillä. Ei jumalauta mitä pellejä, kova on usko omaan kaikkitietävyyteen. Olen jo aiemmin todennut, 4Matic on kankea, jatkuva sama vetosuhde tuo ennakoitavuutta käsiteltävyyteen mutta ei käsiteltävyyttä itsessään. Renkaat eivät käänny kuin takavetomallissa, ohjaus tahmeampi ja tuntuma heikko. Sanotaan vielä kaikkitietäjille, että voisin ajaa pitkittäismoottorisella quattrolla useamminkin, mutta valitsen talvellakin ajoon takavetoisen hybridin.
En usko, että tällä palstalla on juuri paskaakaan ajokokemusta edes ns. edellisen sukupolven M-B hybrideistä, puhumattakaan näistä 2019 lanseeraatuista."kova on usko omaan kaikkitietävyyteen."
Sanoo tyyppi joka sauhuaa vuodesta toiseen tällä palstalla sekuntien kymmenysten eroista 0-50 kiihtyvyysajoissa. Ja kehuu maasta taivaaseen takaveto-Mersujen käsiteltävyyttä kiperissä mutkissa, vaikka todellisten ammattimiesten tekemissä hirvi- ym. väistökokeissa niiden selviytyminen on viime vuosina ollut kaikkea mahdollista kelvottomasta keskinkertaiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kova on usko omaan kaikkitietävyyteen."
Sanoo tyyppi joka sauhuaa vuodesta toiseen tällä palstalla sekuntien kymmenysten eroista 0-50 kiihtyvyysajoissa. Ja kehuu maasta taivaaseen takaveto-Mersujen käsiteltävyyttä kiperissä mutkissa, vaikka todellisten ammattimiesten tekemissä hirvi- ym. väistökokeissa niiden selviytyminen on viime vuosina ollut kaikkea mahdollista kelvottomasta keskinkertaiseen.C350e tuotantoon tulon jälkeen Teknikens Värld väistökokeessa oli kysymys siitä, että akkupaketin muuttaessa radikaalisti auton painonjakaumaa takapainoiseksi oli tuotantoon päässyt autoja perusmallin jousitusasetuksilla ja ajonvakautuksella. Pienet säädöt näihin ja ongelma poistui.
Ja sitten vedätkin tämän yleistykseksi. Kirjoituksessasi on sellainen vivahde, että kaikki M-B ovat yhtä kuin ensimmäisen tuotantoerän C350e. Hanki nyt jo kokemusta. Vai ottaako koville, kun minulla on Audistakin enemmän kokemusta kuin sinulla? Kädetön muumi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
C350e tuotantoon tulon jälkeen Teknikens Värld väistökokeessa oli kysymys siitä, että akkupaketin muuttaessa radikaalisti auton painonjakaumaa takapainoiseksi oli tuotantoon päässyt autoja perusmallin jousitusasetuksilla ja ajonvakautuksella. Pienet säädöt näihin ja ongelma poistui.
Ja sitten vedätkin tämän yleistykseksi. Kirjoituksessasi on sellainen vivahde, että kaikki M-B ovat yhtä kuin ensimmäisen tuotantoerän C350e. Hanki nyt jo kokemusta. Vai ottaako koville, kun minulla on Audistakin enemmän kokemusta kuin sinulla? Kädetön muumiNiin makaa kuin petaa. Kuka yleistää ja mitä, jos audi on täysin yhtä kuin vw ja skoda. Päästöhuijausohjelmisto osaan VW:n dieseleistä ja kaikki VAG-konsernin tuotteet ovat huijausta. Vai etkö ole sanonut näin? Yleistää osaa muutkin.
MB:t ruostuu kaikki. Daimler-konsernin politiikka korvausasioissa on tunnettu. Daimler huijaa asiakkaitaan MB:n päästöhuijauksilla. Kahdesti.
- Anonyymi
Eli sulla ei ole Audi S5:sta .
- Anonyymi
Ihan sama. Silti minun vanha S6 2.2tq jättää sinun hybridimeseruoskan mennen tullen ja palatessa.
- Anonyymi
Mitäpä käy 2001 SLK 32 Kleemann in kompressorilla ja katuslikseillä? Ajelin sellaisella pari kesää. Parantaako kädettömän tunnelmaa kun perässä vielä SLK 200 teksti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä käy 2001 SLK 32 Kleemann in kompressorilla ja katuslikseillä? Ajelin sellaisella pari kesää. Parantaako kädettömän tunnelmaa kun perässä vielä SLK 200 teksti?
Sinä elät kyllä ihan omassa todellisuudessasi. Sellaisessa jossa liikenne on jatkuvaa taistelua siitä kenellä on kiihtyvin auto ja kuka sitä ajaa nopeiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä elät kyllä ihan omassa todellisuudessasi. Sellaisessa jossa liikenne on jatkuvaa taistelua siitä kenellä on kiihtyvin auto ja kuka sitä ajaa nopeiten.
Lue teksti vastaustaukseni yläpuolella, vai sensuroivatko VAG lasit sen kirjoituksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä elät kyllä ihan omassa todellisuudessasi. Sellaisessa jossa liikenne on jatkuvaa taistelua siitä kenellä on kiihtyvin auto ja kuka sitä ajaa nopeiten.
Tuo mersujonne on ihan sekaisin. SLK:llakaan ei menesty....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mersujonne on ihan sekaisin. SLK:llakaan ei menesty....
Se tosiasia, että C300de (Suomessa reilu 50 000 euroa) menee tasoissa pari vuotta vanhan Audi S4 farkun kanssa tuntuu hikoiluttaa an kovasti Rinkelifaneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tosiasia, että C300de (Suomessa reilu 50 000 euroa) menee tasoissa pari vuotta vanhan Audi S4 farkun kanssa tuntuu hikoiluttaa an kovasti Rinkelifaneja.
Mutta ei pärjää 1995 vuosimalliselle S6 2.2tq:lle....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tosiasia, että C300de (Suomessa reilu 50 000 euroa) menee tasoissa pari vuotta vanhan Audi S4 farkun kanssa tuntuu hikoiluttaa an kovasti Rinkelifaneja.
Kansa vaatii todisteita tästä. Sanat jää tyhjän päälle kellumaan ilman todisteita.
Tai voihan tän kääntää niin, että johtolähtimiestä harmittaa, kun pari vuotta vanhalla audilla mennää niin mahottomasti ohi uudesta pankin mersusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansa vaatii todisteita tästä. Sanat jää tyhjän päälle kellumaan ilman todisteita.
Tai voihan tän kääntää niin, että johtolähtimiestä harmittaa, kun pari vuotta vanhalla audilla mennää niin mahottomasti ohi uudesta pankin mersusta.todennäköisesti. kipuilee kun rahat menee johtotähden arvon laskua ihmetellessä. ja muut vielä ajaa ohi muutamien tonnien ja korkeintaan kymppitonnien autoilla. AInoat "voitot" omastakin mielestä on ne yllätetyt jotka eivät edes tienneet ajavansa kilpaa.
Sekopää mersumies.
- Anonyymi
Miltä tuntuu kun uusi 50 000 euron takavetoinen hybridi kulkee samaan tahtiin kuin muutaman vuoden vanha Audi S4, jonka rinkelifani on laivannut Saksasta kuola valuen samalla rahalla? Lisäksi tarvittaessa ne polttoainekustannukset ovat esimerkiksi C300de minimaaliset sähköllä ajettaessa ruuhkassa, kun viereisellä kaistalla Audifanittaja hikoilee 14 litran keskikulutuksen kanssa siinä S4 Avantissaan.
Tarvittaessa vain diesel-moottori yhdessä sähkön kanssa käyttöön S ajotilassa ja siinä väpättää Audi S4 fanittajan alahuuli, kun C300de ei jää ollenkaan ennen kuin 100 km/h on mittarissa. Myös 0-50 km/h menee samaan tahtiin, jos Audi S4 kuski osaa edes lähettää Audiaan kunnolla- Anonyymi
Ja taas, jollei se mersukuskikaan osaa lähettää ja audikuski osaa, niin sinne jää, Tää on tätä argumentoinnin priimaa, jossittelua. Siis kyllä audi jättää 100 metrin kiihdytyksessä mersun paikoilleen, jollei mersumies osaa kaasua painaa.
Vanhempi S5 veekasilla kiihtyy jo ripeämmin kuin tuo C300de ollen siinä kuuden sekunnin pinnassa, vähän alle ja S4 vielä vitosta nopeammin. Toki se tässä kohtaa on hyvä sanoa, että roikkuu mukana jos on autonmitan takana. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin kommentti kuuluisi että se mersuhan jätti audin kuin tatin seisomaan suolle. Ja kulutusasioihin ei kannata mennäkkään, se kuka S4:n ostaa tuskin hikoilee kulutuksen kanssa, tai tietysti jos ostaa auton pelkän värin perusteella niin kulutus saattaa yllättää.
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile, winning's winning.
- Anonyymi
Aloituksessa puhuttiin, että rinkelifani otti tien haltuun. Eilen oli myös rinkelifani ottanut ojanpohjan haltuun Helsingissä jollakin vanhalla Audi A6 ritsalla
- Anonyymi
Mulla on vanha DKW nelipaikkanen V35 koneella. Nollasta Plutoon pari minuuttia.
Menen jatkamaan päiväuniani kourat munissa ja uusi TM tyynyn alla.
Kihniön Taisto - Anonyymi
jep monesti nämä rinkulanokat ovat miltei ottaneet takapuskurini haltuun niin lähellä ajavat omasta nopeudestani riippumatta.
- Anonyymi
Ensimmäiset C300de ovat saapuneet. Nyt vaan kyykyttelemään ylihintaisia rinkelipellejä 50 000 euron hybridillä.
- Anonyymi
Joka sekin on ylihintainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka sekin on ylihintainen.
Hukkaan menee Mersu jos siitä ei ymmärrä muuta kuin että sillä on kivaa ajaa kadulla kilpaa ja elvistellä siitä sitten Suomi24:ssä.
- Anonyymi
vanhalla S6 2.2tq:lla ollaan vaan taas jo eeellä :)
- Anonyymi
Mitä tahansa vanhaa paskaa voi kyllä virittää. Päivittäinen käyttö on sitten eri asia. Myin SLK 32 AMG:n pois, koska tuli hyvä tarjous. Sadekelillä ei voinut ajaa, koska autossani oli slicks-tyyppiset renkaat. Sen voin sanoa, että eräänäkin kauniina kesäpäivänä kymmenen vuotiaan Audi-tekniikalla varustetun Bentley Continental GT kuski näytti ottavan runsaasti lämpöä, kun yritti lähettää valoista ja huomasi pian että on jäljessä vanhaa "SLK 200" lätkällä varustettua Mersua.
Slicks-renkaiden hyväksymisestä katukäyttöönhän on laitettu adressikin vireille.
- Anonyymi
Kannattaisi kokeilla hybridi Sisua metsätiellä tukkikuorma päällä. Ei Audi liikkuisi mihinkään vastaavalla kuormalla.
- Anonyymi
Audimies ei ota kuin korjaamon haltuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822