Hei! Olen 16-vuotias tyttö ja sain diagnoosin keskivaikeaan akneen. Sain lisäksi e-pillerit, Lymecycline antibiootin, ja jonkun adapalen geelivoiteen. Minun pitäisi siis ottaa ensin 2-viikkoa antibioottia 2 kertaa päivässä ja sen jälkeen kerran päivässä, ja voidetta laittaa kuukauden ensin joka toinen päivä jonka jälkeen joka päivä. Onko kellään ollut vastaavaa hoitoa akneen? Olen itse vähän jännittyneenä tästä, sillä olen kuullut huonoakin kyseisistä hoidoista. Ja jos kellään on mitään muita vinkkejä akneen voi kertoa! Kiitos todella paljon asiallisista vastauksista! :)
Vinkkejä akneen
5
198
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvot kannattaa pestä aamuin illoin jollain miedolla pesuaineella. Apteekista kannattaa kysyä.
Kannattaa vältellä ainakin suklaata ,pähkinöitä ja sipsejä. Ne tai paremminkin niiden rasva lisää aknea. . - Anonyymi
Mulle annettiin samat tuotteet just köyttöön! Katotaan mite toimii :)
- Anonyymi
Tee näin. Puhdista kasvot huolellisesti aamuin, illoin jollain herkälle iholle sopivalla puhdistusmaidolla ja herkälle iholle sopivalla kasvovedellä.
Älä laita kasvoille mitään rasvaista perusvoidetta, kysy apteekista suoraa tai lääkäriltä ihoosi sopiva voide, jos se on kuivahko ja vaatii jonkin voiteen.
Juttele lääkärin kanssa lääkkeestä Lymecycline ratiopharm 300 mg kapseli, olisiko sopiva sinulle kuuriluonteisesti käytettäväksi.
Valmistetta käytetään kohtalaisen tai vaikea-asteisen aknen hoitoon.
Vältä sipsejä, suklaata rasvaisia ruokia. - Anonyymi
Ruualla ei mitään tekemistä aknen kanssa. Käytä sitä voidetta. Viim. vuoden päästä huomaat eron
- Anonyymi
Tyttäreni oli 15 v käydessään lääkärissä aknen takia ensimmäisen kerran. Lääkitys kuulostaa tutulta. Voide auttoi hetkeksi, mutta akne tuli takaisin. Lääkitystä hän ei halunnut ottaa, sillä serkkujensa kokemukset eivät olleet lääkityksestä kovin hyviä. Sattumalta samaan aikaan hän halusi alkaa vegaaniksi. Siitä tulikin avain koko ongelmaan! Iho parani eikä näpyt ole palanneet nyt neljään vuoteen! Uskomme että maitotuotteiden häviäminen ruokavaliosta auttoi lopullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1334108Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21810- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4591560MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531312Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4581275