Hei! Olen 16-vuotias tyttö ja sain diagnoosin keskivaikeaan akneen. Sain lisäksi e-pillerit, Lymecycline antibiootin, ja jonkun adapalen geelivoiteen. Minun pitäisi siis ottaa ensin 2-viikkoa antibioottia 2 kertaa päivässä ja sen jälkeen kerran päivässä, ja voidetta laittaa kuukauden ensin joka toinen päivä jonka jälkeen joka päivä. Onko kellään ollut vastaavaa hoitoa akneen? Olen itse vähän jännittyneenä tästä, sillä olen kuullut huonoakin kyseisistä hoidoista. Ja jos kellään on mitään muita vinkkejä akneen voi kertoa! Kiitos todella paljon asiallisista vastauksista! :)
Vinkkejä akneen
5
350
Vastaukset
- Anonyymi
Kasvot kannattaa pestä aamuin illoin jollain miedolla pesuaineella. Apteekista kannattaa kysyä.
Kannattaa vältellä ainakin suklaata ,pähkinöitä ja sipsejä. Ne tai paremminkin niiden rasva lisää aknea. . - Anonyymi
Mulle annettiin samat tuotteet just köyttöön! Katotaan mite toimii :)
- Anonyymi
Tee näin. Puhdista kasvot huolellisesti aamuin, illoin jollain herkälle iholle sopivalla puhdistusmaidolla ja herkälle iholle sopivalla kasvovedellä.
Älä laita kasvoille mitään rasvaista perusvoidetta, kysy apteekista suoraa tai lääkäriltä ihoosi sopiva voide, jos se on kuivahko ja vaatii jonkin voiteen.
Juttele lääkärin kanssa lääkkeestä Lymecycline ratiopharm 300 mg kapseli, olisiko sopiva sinulle kuuriluonteisesti käytettäväksi.
Valmistetta käytetään kohtalaisen tai vaikea-asteisen aknen hoitoon.
Vältä sipsejä, suklaata rasvaisia ruokia. - Anonyymi
Ruualla ei mitään tekemistä aknen kanssa. Käytä sitä voidetta. Viim. vuoden päästä huomaat eron
- Anonyymi
Tyttäreni oli 15 v käydessään lääkärissä aknen takia ensimmäisen kerran. Lääkitys kuulostaa tutulta. Voide auttoi hetkeksi, mutta akne tuli takaisin. Lääkitystä hän ei halunnut ottaa, sillä serkkujensa kokemukset eivät olleet lääkityksestä kovin hyviä. Sattumalta samaan aikaan hän halusi alkaa vegaaniksi. Siitä tulikin avain koko ongelmaan! Iho parani eikä näpyt ole palanneet nyt neljään vuoteen! Uskomme että maitotuotteiden häviäminen ruokavaliosta auttoi lopullisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen665429Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2284247Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 172552984Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk292672Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina922567Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta
"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S3311969Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään51862Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin
Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik551622Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.121547Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21516