Kannabiksestä derealisaatio?

Hei. olen 15v poika joka pari viikkoa sitten otti pari henkäisyä kannabiksesta ja silloin tuli paniikkikohtaus, eli tuli derealisaatio tunne, noh sitten eilen yhtäkkiä tuli taas tunne kuin en olisi oikeasti olemassa kahteen kertaan päivässä, ja tänään kun olin menossa näkemään kaveria tuli taas se tunne ja jouduin lähtemään kotiin, eli onko minulle puhjennut derealisaatio/depersonalisaatio? Entä milloin tämä tunne lähtee pius(ASIALLISIA VASTAUKSIA KIITOS)
81987
1Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Tuskin tuolla on mitään tekemistä kannabiksen kanssa. Murrosiässä on kaikenlaisia kummallisia tuntemuksia, jotka johtuvat mm. hormonitoiminnasta. Elimistö on muutostilassa.

Äänestä

Ei ole mitään merkitystä ollut noin pienellä määrällä asiaan. Itselläni kannabis koostaa "hengen" kun sitä hieman käytän, eli ihan eri asia kuin sinulla on ollut olevinasi. Muutama henkonen on niin vähän, että siitä ei tule edes päihtyneeksi, saatika että viikon päästä vielä päässä vippaa. Olet varmaan psyykannut itsellesi sen "kannabispäihtymyksen", tai sitten vippaa vaan muutenkin. Sellaista murrosikä tosiaan on. Älä käytä päihteitä alaikäisenä.

Äänestä

Huumeidenkäyttäjät pyrkivät vähättelemään ongelmiaan ja käyttämiensä aineiden haittavaikutuksia. Kannabista jopa ylistetään ja sillä kerrotaan olevan vain positiivisia vaikutuksia käyttäjiensä mielestä mutta ei mitään negatiivisia. Jos joku sellaista väittää aletaan henkilön kokemia asiota vähätellä ja puhumaan mustaa valkoiseksi tai haukutaan henkilöä valehtelijaksi.
Suosittelen että etsit apua ongelmiisi muualta kuin huumeidenkäyttäjiltä.

Äänestä
  • Olipa paatosta, mutta pienestä henkosesta kannabista ei päihdy. Kannabiksella on paljon enemmän positiivisia vaikutuksia kuin negatiivisia, ja se on maailman vähähaittaisin päihde edelleenkin. Lisäksi se on monipuolisin lääkekasvikin.

    Äänestä

  • "Huumeidenkäyttäjät pyrkivät vähättelemään ongelmiaan"

    LIsäksi kieltolakimaissa "huumeiden" käyttäjät eivät useinkaan hakeudu hoitoon jos ongelmia tulee, koska pelkäävät rangaistuksia. Kieltolaki moninkertaistaa "huumeiden" haitat.

    Äänestä

Kuuloostaa paniikkihäiriöltä. Kannabis varmaan aiheutti ensimmäisen ja noita tulee kun asiaa alkaa miettimään. Lue netistä paniikkihäiriöstä ja opettele itsehoitoa ja jos ei auta niin lääkärille voit vaikka jättää sanomatta tuon kannabis jutun

Äänestä

Hei! Mulle on käynyt samanlailla myös, tosin kyseisinä kertoina on tullut poltettua enemmän, jos ei jopa liikaakin. Sillonkun poltan paljon, koko pilvessä olon ajan tuntuu kuin ympärilläni mikään ei olisi todellista, ja kuin en itse olisi koko hetkessä mukana. Ensimmäisenä kertana kun poltin paljon (ja tosi liikaa, sain pienen paniikkikohtauksen myös ja green outtasin) niin sen jälkeen koin tuon saman tunteen jopa pari päivää itse polttamisen jälkeen. Uskoisin, että koska meidän kaikkien aivot toimii eri tavalla, ja joillain meillä on enemmän näihin häiriöihin kaartuvia tekijöitä, niin kokemukset ovat normaaleja eikä vaarallisia :) mutta usein, ainakin minulla, kyseinen tila on merkki siitä että nyt on tullut poltettua liikaa.

Äänestä

Mielenkiintoisia kommentteja.
Ja taas niin, että käyttäjät puolustavat ja toiset vastustavat.

Kukaan ei voi sanoa toisen puolesta, miten kannabis vaikuttaa. Ei sitä voi verrata omiin kokemuksiin ja sanoa toiselle niin tai näin.

Vaikka polttaisi vain vähän, niin on täysin mahdollista, että se saa aivoissa jotain aikaan.
Etenkin jos siellä aivoissa on jo valmiiksi jotain pientä epätasapainoa, niin mitkä vaan päihteet voivat laukaista esim. jonkinlaisen olotilan päälle.

Itse olen vuosia sitten kokenut monet kannabis- ym. psykoosit, joten omalta kohdaltani jätin kaikki päihdyttävät aineet pois.
Niistä tuli ajan myötä pikkuhiljaa juuri paniikkihäiriötä, ahdistusta ym.

En tosin ketään tuomitsekaan, joka sattuu jotakin käyttämään, omapahan on asiansa. Jokaisella on omat syynsä miksi haluaa päästä irti omasta, ehkä ahdistavasta ajatusmaailmasta tms.
Tavallaan mua vain harmittaa toisten puolesta, että miksi on tarve turruttaa itsensä.

Loppujen lopuksi on harvinaisempaa, että käyttä pysyy vähässä määrässä ja kohtuudessa. Toki sellaisiakin on, sitä ei voi kieltää.

Kannattaisi käydä joskus mielisairaaloiden osastoilla katsomassa minkälaisia ihmiskohtaloita on, etenkin pitkissä laitoshoidoissa. Valitettavan moni on sinne joutunut pitkäaikaisen ja liiallisen päihteiden käytön seurauksena.
Ja voin myöntää, että niin kävi itsellenikin monta vuotta sitten.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Hei. olen 15v poika joka pari viikkoa sitten otti pari henkäisyä kannabiksesta ja silloin tuli paniikkikohtaus, eli tuli derealisaatio tunne, noh sitten eilen yhtäkkiä tuli taas tunne kuin en olisi oikeasti olemassa kahteen kertaan päivässä, ja tänään kun olin menossa näkemään kaveria tuli taas se tunne ja jouduin lähtemään kotiin, eli onko minulle puhjennut derealisaatio/depersonalisaatio? Entä milloin tämä tunne lähtee pius(ASIALLISIA VASTAUKSIA KIITOS)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu