https://m.nettiauto.com/artikkeli/kia_proceed_gt_farkun_ja_coupen_kaunis_liitto Mietin että hankkisinko tuon kian ronskeimmalla koneella? Alkaa olemaan nyt tehot kohillaan kun 1.6 litrasesta revitään jo kutoskoneiden tehoja. 204karjuvaa ponia tekee ajamisesta varmasti huikean kokemuksen ja jalkoihin jää valtaosa autoista. Lisäksi tilaa on ja ulkonäköä. Moni voi luulla tuota jopa porschen panameraksi pimeällä. . Onko kukaan käynyt poistamassa kyseistä vekotinta liikkeestä? Tohon voisi laittaa vielä mattustan teippaukse. Ja tummat vanteet niin tulisi todellinen raaseri.
Proceed GT on huikea peli. Tehoa riittää. Moottori on todella rouhea
37
1494
Vastaukset
- Anonyymi
Alkaa se vajaat parisataa löytyä monelta valmistajalta ilman GT merkintääkin. Civicin 1.5T 182 hv ja corollan hybridi 180hv. Sitten Type-R, Focus RS ja Golf R onkin jo yli 300 hv sportteja.
- Anonyymi
Olihan hauska ja ironinen aloitus.
- Anonyymi
Korealaisten ongelma tuntuu olevan näissä Eurooppaan tarjottavissa malleissa se, että moottorit ovat kilpaileviin merkkeihin nähden alimitoitettuja. Tosiaan Eurooppalaisilla merkeillä Cee'd kokoluokan perheauton tyypillinen teho alkaa olla sekä bensa, että dieselmalleissa 150-200 hv. Kialla tyypillinen teho on ollut 120-140 hv:n tietämillä bensalla ja vielä tuotakin vähemmän dieselinä. Keskikokoisessa perheautossa (Optima) tehot olivat alkuun suorastaan surkuhupaisan pienet.
Nyt kun Kia ja Huyndai tuovat tehokkaampia koneita tarjolle, on autoista tehty "teinien tehomalleja" vaikka nimenomaan perus perheautojen puolelta on puuttunut haluttuja hevosia. No Volkkari, Skoda, Audi, Opel ja Rellukin korjaavat sitä pottia mikä jää Kialta saamatta kun asiakkaat haluavat vähän tuhdimmalla koneella olevan perheauton. - Anonyymi
Kesällä ostin Ceed gt mallin ja kovasti olen tykännyt. 204 heppaa riittää mainiosti ja kaksoiskytkinvaihteisto tekee vaihdoista ripeää. Ajettavuutta ja ulkonäköä on kehuttu ja hyvin saa rahalla vastinetta 30000€ hintaluokassa.
- Anonyymi
Sedan civic AT olisit saanut 25 tonniin. 0-100 suorituskyky sama kuin Kiassa. Youtubesta löytyy testiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sedan civic AT olisit saanut 25 tonniin. 0-100 suorituskyky sama kuin Kiassa. Youtubesta löytyy testiä.
Niin civic on ihan pokemon auto.
Ehdottomasti ottaisin kian ennemmin,paljon kauniimpi ja ajettavuus eri tasolla.
Civic on sisältä erittäin vanhahtava ja kovamuovin käyttö liian suurta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin civic on ihan pokemon auto.
Ehdottomasti ottaisin kian ennemmin,paljon kauniimpi ja ajettavuus eri tasolla.
Civic on sisältä erittäin vanhahtava ja kovamuovin käyttö liian suurtaSedan civic on mielestäni erittäin tyylikäs auto. Tilat luokkansa suurimmat eikä myöskään materiaaleista ole valitettu testeissä, ajo-ominaisuuksia on kehuttu erittäin paljon, oikeastaan luokkansa paras. Vasta oli HB testissä ja tuli toiseksi. Hävisi Golfille jonkin kymmenyksen, eli on luokkansa kärkeä ominaisuuksiensakkin puolesta. Moottori toki TSI yms. koneita huomattavasti parempi. Kian ponit tuntuu olevan vähän laiskanpuoleisia Hondaan verrattuna. Maailmalla Civic on yksi luokkansa eniten myytyjä automalleja. Suomalaiset taas ostaa Kiaa, kun ne luulee että sen saa halvalla. Mainokset on purru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sedan civic on mielestäni erittäin tyylikäs auto. Tilat luokkansa suurimmat eikä myöskään materiaaleista ole valitettu testeissä, ajo-ominaisuuksia on kehuttu erittäin paljon, oikeastaan luokkansa paras. Vasta oli HB testissä ja tuli toiseksi. Hävisi Golfille jonkin kymmenyksen, eli on luokkansa kärkeä ominaisuuksiensakkin puolesta. Moottori toki TSI yms. koneita huomattavasti parempi. Kian ponit tuntuu olevan vähän laiskanpuoleisia Hondaan verrattuna. Maailmalla Civic on yksi luokkansa eniten myytyjä automalleja. Suomalaiset taas ostaa Kiaa, kun ne luulee että sen saa halvalla. Mainokset on purru.
Ainakin luvatut suoritusarvot ovat kiassa paljon paremmat.
Jos tarkoitit TM:n vertailua 20/18 niin kia pärjäsi paremmin, toki kyseessä oli litraiset mopedit.
Olen 100% varma jos nyt vertaat kia ceed gt ja civic 1.5T 182hv suorituskykya niin ceed pesee hondan mennen tullen, totuuden nimissä nämä autot eivät ole vertailukelpoisia.
Mitä tulee hintan niin 1.5t civic maksaa vastaavilla varusteilla enemmän ja kia saa vielä 7v takuun...eli hinta /laatusuhde kestää vertailun hondaan.
Silti hondakin on varmaan hyvä ostos, mutta nämä kax malliversioo ei ole mielestäni vertailukelpoisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin luvatut suoritusarvot ovat kiassa paljon paremmat.
Jos tarkoitit TM:n vertailua 20/18 niin kia pärjäsi paremmin, toki kyseessä oli litraiset mopedit.
Olen 100% varma jos nyt vertaat kia ceed gt ja civic 1.5T 182hv suorituskykya niin ceed pesee hondan mennen tullen, totuuden nimissä nämä autot eivät ole vertailukelpoisia.
Mitä tulee hintan niin 1.5t civic maksaa vastaavilla varusteilla enemmän ja kia saa vielä 7v takuun...eli hinta /laatusuhde kestää vertailun hondaan.
Silti hondakin on varmaan hyvä ostos, mutta nämä kax malliversioo ei ole mielestäni vertailukelpoisiaVaarit noita ostaa vain pelkän takuun vuoksi, niin heitä viedään nolosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaarit noita ostaa vain pelkän takuun vuoksi, niin heitä viedään nolosti.
Totuus vaan on että "vaarit" niitä tosiaan ostelee, finninaamat vertailee 0-100km/h ja sen jälkeen derbin selkään ja kahvion nurkalla räkiin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin luvatut suoritusarvot ovat kiassa paljon paremmat.
Jos tarkoitit TM:n vertailua 20/18 niin kia pärjäsi paremmin, toki kyseessä oli litraiset mopedit.
Olen 100% varma jos nyt vertaat kia ceed gt ja civic 1.5T 182hv suorituskykya niin ceed pesee hondan mennen tullen, totuuden nimissä nämä autot eivät ole vertailukelpoisia.
Mitä tulee hintan niin 1.5t civic maksaa vastaavilla varusteilla enemmän ja kia saa vielä 7v takuun...eli hinta /laatusuhde kestää vertailun hondaan.
Silti hondakin on varmaan hyvä ostos, mutta nämä kax malliversioo ei ole mielestäni vertailukelpoisiaCeed GT on pikkuauto. Civic on samaa kokoa proceedin kanssa. Kyllä kai luvatuilla tehoilla pitäis Civic voittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
https://www.youtube.com/watch?v=uYlN9kYlJ1w
https://www.youtube.com/watch?v=XlK3eND04Y0
Kiallla maksaa sama suorituskyky enemmän. Itse ennemmin ottaisin hyvän moottorin kuin kaistavahdin tai jonkin muun tämänpäivän uutuusvarusteen. Kian 140 heppaa ei hirveesti pellin alla lämmitä maantiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ceed GT on pikkuauto. Civic on samaa kokoa proceedin kanssa. Kyllä kai luvatuilla tehoilla pitäis Civic voittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
https://www.youtube.com/watch?v=uYlN9kYlJ1w
https://www.youtube.com/watch?v=XlK3eND04Y0
Kiallla maksaa sama suorituskyky enemmän. Itse ennemmin ottaisin hyvän moottorin kuin kaistavahdin tai jonkin muun tämänpäivän uutuusvarusteen. Kian 140 heppaa ei hirveesti pellin alla lämmitä maantiellä.Ceed gt ja proceed gt erot sisätiloilta ovat ceedin eduksi....sama auto eri perällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ceed GT on pikkuauto. Civic on samaa kokoa proceedin kanssa. Kyllä kai luvatuilla tehoilla pitäis Civic voittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
https://www.youtube.com/watch?v=uYlN9kYlJ1w
https://www.youtube.com/watch?v=XlK3eND04Y0
Kiallla maksaa sama suorituskyky enemmän. Itse ennemmin ottaisin hyvän moottorin kuin kaistavahdin tai jonkin muun tämänpäivän uutuusvarusteen. Kian 140 heppaa ei hirveesti pellin alla lämmitä maantiellä.Niin normi perhe käytössä ceedin 140 hv riittää vallan mainiosti, autotoimittajat ovat kehuneet ko. moottorin.
Ketään aikuista ei kiinnosta 0-100km/h asiat, elämässä kun on muutakin kuin liikennevalo lähdöt.
Kannattaa elää elämäänsä muunkin kuin auton kiihtyvyyden takia, no jahka perustatte perheen alatte ymmärtää asioita että auton suorityskyky ei kuulu top 10 asioihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin normi perhe käytössä ceedin 140 hv riittää vallan mainiosti, autotoimittajat ovat kehuneet ko. moottorin.
Ketään aikuista ei kiinnosta 0-100km/h asiat, elämässä kun on muutakin kuin liikennevalo lähdöt.
Kannattaa elää elämäänsä muunkin kuin auton kiihtyvyyden takia, no jahka perustatte perheen alatte ymmärtää asioita että auton suorityskyky ei kuulu top 10 asioihinMutta ei kai hyvistä ja mukavista asioista haittaa ole ja eiköhän se perheellinen syy vaatimattomaan autoon ole taloudellinen etupäässä. Ei se lapsi miehen mielihaluihin sinällään vaikuta, mutta kun se raha.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei kai hyvistä ja mukavista asioista haittaa ole ja eiköhän se perheellinen syy vaatimattomaan autoon ole taloudellinen etupäässä. Ei se lapsi miehen mielihaluihin sinällään vaikuta, mutta kun se raha.....
Suomessa ei saa ajaa yli 120km/h missään.
Kyllä se liikennekäytös muuttuu kun on omia lapsia....niin se vaan vastuu kasvaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei kai hyvistä ja mukavista asioista haittaa ole ja eiköhän se perheellinen syy vaatimattomaan autoon ole taloudellinen etupäässä. Ei se lapsi miehen mielihaluihin sinällään vaikuta, mutta kun se raha.....
Kyllä sitä rahaa on yleensä enemmän kun ikää tulee,siksi uusia autoja ostaa vanhemmat.
Mutta suurin osa ihmisistä kasvaa ja ymmärtää että elämässä on paljon muutakin kuin kohellusta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ceed gt ja proceed gt erot sisätiloilta ovat ceedin eduksi....sama auto eri perällä.
Proceed on vajaat 30 cm pidempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin normi perhe käytössä ceedin 140 hv riittää vallan mainiosti, autotoimittajat ovat kehuneet ko. moottorin.
Ketään aikuista ei kiinnosta 0-100km/h asiat, elämässä kun on muutakin kuin liikennevalo lähdöt.
Kannattaa elää elämäänsä muunkin kuin auton kiihtyvyyden takia, no jahka perustatte perheen alatte ymmärtää asioita että auton suorityskyky ei kuulu top 10 asioihinHölömöt kiihdyttää liikennevaloista talla pohjassa. Seuraavissa punasissa sitten korvat luimussa möllötetään. Sopiva määrä tehoa tuo ajoon vaivattomuutta ja maantiellä uskaltaa ohittaa ilman kilometrin suoraa alamäkeen. Itellä kolme muksua ja autossa 210hv ja 450nm. Vissiin finninaama vielä tai jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Proceed on vajaat 30 cm pidempi.
Akseliväli ihan sama ceedissa jja. Proceedissa itseasiassa ceedissä paremmat päätilat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei saa ajaa yli 120km/h missään.
Kyllä se liikennekäytös muuttuu kun on omia lapsia....niin se vaan vastuu kasvaa....Huippunopeus ei ole niin tärkeä mutta kyllä kiihtyvyys mitä 0-100km/h ilmaisee. Mukava ohittaa täysperävaunullinen rekka kun tietää ohituksen tapahtuvan nopeasti ja turvallisesti. Köröttele sinä siellä rekan takana 85km/h vauhtia satasen alueella ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sedan civic AT olisit saanut 25 tonniin. 0-100 suorituskyky sama kuin Kiassa. Youtubesta löytyy testiä.
Honda civic 1.5 sport AT
182hv/240nm, 0-100 8.2s
Kia ceed gt
204hv/265nm, 0-100 7.5s
Suorituskyvyssä aika paljon eroa Kian eduksi ja ajettavuus on korealaisissa mennyt japsien edelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akseliväli ihan sama ceedissa jja. Proceedissa itseasiassa ceedissä paremmat päätilat...
Ceed gt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda civic 1.5 sport AT
182hv/240nm, 0-100 8.2s
Kia ceed gt
204hv/265nm, 0-100 7.5s
Suorituskyvyssä aika paljon eroa Kian eduksi ja ajettavuus on korealaisissa mennyt japsien edelle.Civicin testattu kiihtyvyys 7,3s. Paperilla on mitä on, mutta Hondan lukemat on yleensä näin päin. CR-V hybrid päihitti Rav4 hybridin ohituskiihtyvyydessä, vaikka tehoero vajaat 40 hv.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civicin testattu kiihtyvyys 7,3s. Paperilla on mitä on, mutta Hondan lukemat on yleensä näin päin. CR-V hybrid päihitti Rav4 hybridin ohituskiihtyvyydessä, vaikka tehoero vajaat 40 hv.
Itsekö testasit civicin kiihtyvyyden ja oli sekuntin nopeampi kuin valmistaja ilmoittaa? :D Taitava kuski saa kyllä auton liikkumaan ripeämmin mitä tekniikka antaa myöden ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huippunopeus ei ole niin tärkeä mutta kyllä kiihtyvyys mitä 0-100km/h ilmaisee. Mukava ohittaa täysperävaunullinen rekka kun tietää ohituksen tapahtuvan nopeasti ja turvallisesti. Köröttele sinä siellä rekan takana 85km/h vauhtia satasen alueella ;D
Paljon tärkeämpi on 60-120 kiihtyvyys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekö testasit civicin kiihtyvyyden ja oli sekuntin nopeampi kuin valmistaja ilmoittaa? :D Taitava kuski saa kyllä auton liikkumaan ripeämmin mitä tekniikka antaa myöden ;D
Lueppa ne aikasemmat viestit ja kato videot
- Anonyymi
Mikä helkkarin gt? Puuttuu vielä paljon ja montaa asiaa jotta voisi tuon merkin perseeseen iskeä.
- Anonyymi
Kyllä se kian gt on loistava ajettavuudeltaan, toki ceedistä on tulossa tehokkaampikin malli, mutta tässä gt:ssä on loistava hinta/laatusuhde....ei tämä olekkaan tehty räppäämiseen vaan jouhevaan nautiskeluun mistä gt merkintäkin on tullut gran turismo
- Anonyymi
GT merkin voi lätkäistä melkein jokaisen autoon ja käyttäähän Toyotakin Premium mallimerkintää varustelluimmissa autoissaan ja se vasta naurettavaa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
GT merkin voi lätkäistä melkein jokaisen autoon ja käyttäähän Toyotakin Premium mallimerkintää varustelluimmissa autoissaan ja se vasta naurettavaa on.
Niin toyotan kohdalla voidaan puhua Premiumista siinä missä monessa muussakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin toyotan kohdalla voidaan puhua Premiumista siinä missä monessa muussakin
Hihii, Toyota ja premium ei vaan toteudu koskaan, niin säälittävää tuotantoa heidän tekeleensä.
- Anonyymi
Kumma ettei KIA tarjoa 2 litran turboa sisarmerkin tyyliin, nuo vajaakuutioiset ovat enemmän tai vähemmän kompromissejä.
- Anonyymi
Ehkä Hyundain pääkonttorilla on tajuttu, että Kia / Hyundai brändejä kannattaa vähän eriyttää. Ei ole mitään järkeä tehdä ominaisuuksiltaan ja imagoltaan samanlaista autoa kaksissa kuorissa. Saman konsernin sisällä eri brändeillä haetaan yleensä eri asiakaskuntia, mutta tähän asti Kia / Hyundai ovat olleet käytännössä täysin samaa tavaraa, täysin samalle kohderyhmälle.
Ehkä Hyundaillakin on tavoitteena Renault/Dacia tapainen eriyttäminen tai ehkä tavoitellaan merkkiparia korkeammalta tasolta ja pyritään Audi/Volkswagen tyyppiseen komboon.
Volkkarillakin on tällä hetkellä ongelma Skoda/Volkswagen parin kanssa. Tuotteet ovat liian lähellä toisiaan, josta syystä Skodaa aletaan tarkoituksellisesti suuntaamaan Volkswagenia halvempien autojen kilpailijaksi.
- Anonyymi
Kaikinpuolin onnistunut auto jossa rahalle saa vastinetta. Kannattaa kyllä ottaa 1.6t, 204heppasella moottorilla niin matkanteko nautinnollista :) Puolivuotta olen nyt ajellut proceed gtllä ja en voi kuin suositella!
- Anonyymi
Varmaan saa rahalle hyvin vastinetta. Taitaa olla seuraava autoni :)
- Anonyymi
Onneksi on vaihtoehtoja ja saa halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841