Uutta tietoa muinaisesta jääkaudesta

Anonyymi

Noin 466 miljoonaa vuotta sitten avaruudessa tömähti tavalla, joka seuraavien vuosimiljoonien aikana mullisti maapallon luonnon monimuotoisuuden, päätellään kansainvälisessä tutkimuksessa. Muinainen jääkausi seurauksineen on todistettu jo aiemmin, mutta nyt tutkijat uskovat selvittäneensä myös syyn.

Linkki kommentissa.

Mitähän googlehakusanoja ROT keksii tämän kumoamiseen, vai toistaako vain mantransa ettei evoluutiolle ole mekanismia? (Hänen mielikuvitusevoluutiolleen ei toki olekaan, mutta oikean evoluution mekanismit tunnetaan oikein hyvin.)

- Ilkimyksen uutispalvelu

16

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miljoonat vuodet ovat evokkisatua. Raamattu on totta.

      • Anonyymi

        No just. Yritäpäs kumota miljoonat vuodet pelkillä Raamatun sanoilla.

        - Ilk. uut.palv.


      • Raamattu ei sinänsä kiistä miljoonia vuosia eikä muinaisuuden jääkausia. Onhan olemassa vanhan maan kreationistejakin.

        Sen sijaan väite siitä, että vedenpaisumukseen olisi liittynyt jääkausi, on jokseenkin epäilyttävä - jos liittyi, miksei sitä mainita Raamatussa vaikka se oli varmasti merkittävä tapahtuma?


      • Anonyymi
        PäärynäOnTotuus kirjoitti:

        Raamattu ei sinänsä kiistä miljoonia vuosia eikä muinaisuuden jääkausia. Onhan olemassa vanhan maan kreationistejakin.

        Sen sijaan väite siitä, että vedenpaisumukseen olisi liittynyt jääkausi, on jokseenkin epäilyttävä - jos liittyi, miksei sitä mainita Raamatussa vaikka se oli varmasti merkittävä tapahtuma?

        Helppo vastaus Raamattu on ihmisen kokoama kirja eri taruista, ja uskonnoista. Kukaan ei ollut näkemässä noin vanhaa tapahtumaa. Miksi edes verrata satukirjaa, ja todellisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo vastaus Raamattu on ihmisen kokoama kirja eri taruista, ja uskonnoista. Kukaan ei ollut näkemässä noin vanhaa tapahtumaa. Miksi edes verrata satukirjaa, ja todellisuutta?

        Kreationistithan ovat alituiseen vertaamassa Raamattua ja todellisuutta ja joitakin kiukuttaa, kun todellisuus ei suostu vastaamaan Raamattua.

        - Ilk. uut.palv.


    • Anonyymi

      kun vertaa todellisuutta raamattuun, on hämmästyttävää kuinka oikessa raamattu onkaan kaikessa. päinvastoin ns.tiede vuosimiljoonineen menee isoo lujaa harhaan.

      • Anonyymi

        Kun vertaa todellisuutta Raamattuun, huomaa, että Raamatun maailmankuva perustuu esitieteellisten ihmisten uskomuksiin.
        Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vertaa todellisuutta Raamattuun, huomaa, että Raamatun maailmankuva perustuu esitieteellisten ihmisten uskomuksiin.
        Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla.

        on hämmästyttävää kuinka ihminen ei suostu näkemään/uskomaan jopa tieteen todeksi toteamia asiota, nykyihminen on niin aivopesty uskomaan höpöö ettei uskalla edes kyseenalaistaa mitä ns.tieteenä kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vertaa todellisuutta Raamattuun, huomaa, että Raamatun maailmankuva perustuu esitieteellisten ihmisten uskomuksiin.
        Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla.

        Ei ihme eikä mikään:

        "Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla."

        Myös nykyihmisillä on uskomuksia - sinullakin. On joukko ihmisille tärkeitä asioita, joita ei voi objektiivisesti todistaa oikeiksi eikä vääriksi. Koko yhteiskuntamme rakentuu jaettujen kuvitelmien varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme eikä mikään:

        "Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla."

        Myös nykyihmisillä on uskomuksia - sinullakin. On joukko ihmisille tärkeitä asioita, joita ei voi objektiivisesti todistaa oikeiksi eikä vääriksi. Koko yhteiskuntamme rakentuu jaettujen kuvitelmien varaan.

        saatat olla oikeassa, lähdetään tähtitieteestä!. vanhimman galaksin valo on noin 13,8 miljardia vuotta vanhaa, väitetään. voitko tietää onko se galaksi enää olemassa vai onko sen valo vasta nyt savuttanut meidän teleskooppimme. tiede on täynnä uskomuksia. kaukaisten tähtien valo on niin vanhaa, miltä maailman kaikkeus näyttää nykyään, onko sitä enää olemassa.
        lievä vertailu, usko vastaan tiede.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme eikä mikään:

        "Samallaisia uskomuksia on ihme kyllä vieläkin ja jopa sivistysvaltioiden kansalaisilla."

        Myös nykyihmisillä on uskomuksia - sinullakin. On joukko ihmisille tärkeitä asioita, joita ei voi objektiivisesti todistaa oikeiksi eikä vääriksi. Koko yhteiskuntamme rakentuu jaettujen kuvitelmien varaan.

        Kyllä näinkin on, mutta jos jollain on uskomuksia, jotka on osoitettu varmuudella mahdottomiksi, niin sitä minä kummastelen. Maa on miljardeja vuosia vanha, eikä mitään Nooan tulvaa ole ollut. Tästä geologeilla ja astronomeilla vallitsee vankka yksimielisyys.

        Koko rahajärjestelmämme perustuu uskomukseen tai paremminkin luottamukseen. Reaalivakuuksia pankeilla ei ulos lasketuille rahoille ole. Tässä on kuitenkin kyse aivan eri tason uskomuksesta kuin siinä, että joku väittää dinojen kuolleen historiallisena aikana vedenpaisumuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatat olla oikeassa, lähdetään tähtitieteestä!. vanhimman galaksin valo on noin 13,8 miljardia vuotta vanhaa, väitetään. voitko tietää onko se galaksi enää olemassa vai onko sen valo vasta nyt savuttanut meidän teleskooppimme. tiede on täynnä uskomuksia. kaukaisten tähtien valo on niin vanhaa, miltä maailman kaikkeus näyttää nykyään, onko sitä enää olemassa.
        lievä vertailu, usko vastaan tiede.

        "vanhimman galaksin valo on noin 13,8 miljardia vuotta vanhaa, väitetään."

        Ei väitetä. 13, 82 miljardin valovuoden etäisyydellä on kosminen taustasäteily, joka syntyi silloin, kun säteily vapautui materiasta. Vanhimmatkin galaksit ovat satoja miljoonia valovuosia lähempänä ja siten nuorempia.

        Voimme tietää melko hyvin, onko kaukainen galaksi yhä olemassa. Eivät galaksit tyhjiin possahda. Kestävimpienpienten tähtien elinikä on satojamiljardeja- ja jopa biljoonia vuosia.
        Samalla kohtaa tai saman näköinen galaksi ei varmaan enää ole.
        Sitä, että maailmankaikkeus on olemassa, on aika mahdoton epäillä, kun katselee tähtikirkkaana yönä taivaalle. Siellä se näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vanhimman galaksin valo on noin 13,8 miljardia vuotta vanhaa, väitetään."

        Ei väitetä. 13, 82 miljardin valovuoden etäisyydellä on kosminen taustasäteily, joka syntyi silloin, kun säteily vapautui materiasta. Vanhimmatkin galaksit ovat satoja miljoonia valovuosia lähempänä ja siten nuorempia.

        Voimme tietää melko hyvin, onko kaukainen galaksi yhä olemassa. Eivät galaksit tyhjiin possahda. Kestävimpienpienten tähtien elinikä on satojamiljardeja- ja jopa biljoonia vuosia.
        Samalla kohtaa tai saman näköinen galaksi ei varmaan enää ole.
        Sitä, että maailmankaikkeus on olemassa, on aika mahdoton epäillä, kun katselee tähtikirkkaana yönä taivaalle. Siellä se näkyy.

        "Sitä, että maailmankaikkeus on olemassa, on aika mahdoton epäillä, kun katselee tähtikirkkaana yönä taivaalle. Siellä se näkyy."

        Mutta todistapa kreationistille, ettei se ole Raamatun kuvaama taivaankansi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatat olla oikeassa, lähdetään tähtitieteestä!. vanhimman galaksin valo on noin 13,8 miljardia vuotta vanhaa, väitetään. voitko tietää onko se galaksi enää olemassa vai onko sen valo vasta nyt savuttanut meidän teleskooppimme. tiede on täynnä uskomuksia. kaukaisten tähtien valo on niin vanhaa, miltä maailman kaikkeus näyttää nykyään, onko sitä enää olemassa.
        lievä vertailu, usko vastaan tiede.

        Lähdit vikasuuntaan. Kosmologien mukaan vanhin valo on avaruuden taustasäteilyä, joka on avaruuden mukana venynyt punaoranssista mikroaalloiksi. Tähtiä ja galakseja oli vasta muutama sata miljoonaa vuotta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näinkin on, mutta jos jollain on uskomuksia, jotka on osoitettu varmuudella mahdottomiksi, niin sitä minä kummastelen. Maa on miljardeja vuosia vanha, eikä mitään Nooan tulvaa ole ollut. Tästä geologeilla ja astronomeilla vallitsee vankka yksimielisyys.

        Koko rahajärjestelmämme perustuu uskomukseen tai paremminkin luottamukseen. Reaalivakuuksia pankeilla ei ulos lasketuille rahoille ole. Tässä on kuitenkin kyse aivan eri tason uskomuksesta kuin siinä, että joku väittää dinojen kuolleen historiallisena aikana vedenpaisumuksessa.

        Onhan niitäkin, suotta kummastelet. Kunnon objektiivisin todistein mahdollisiksi todistettujen uskomusten vastakohdat niitä ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe