Kuinka paljon nopea, liukuva vene menettää huippunopeudestaan kun verrataan käsittelemätöntä pohjaa siihen että pohjassa on primer- ja antifouling-kerrokset? Jos vene menee puhtaalla pohjalla esim 45 solmua, niin onko huiput pohja maalattuna esim 42 solmua?
Paljonko pohjan myrkkymaalaus tiputtaa nopeutta
9
54
Vastaukset
- Anonyymi
Et kerro mitään veneestäsi. Jos saat sen traikulle, niin ei kannata maalata millään, vaan vahata.
- Anonyymi
Kyseessä vajaa 7-metrinen dc.
- Anonyymi
Oikeilla aineilla ja menetelmillä ei välttämättä laske ollenkaan. Mainosmiesten mukaan voi jopa nousta. Itse koin että tuli n. solmu lisää (39->40) mutta voi olla mittatarkkuuksistakin johtuva harha, eikä tarvitse monta viikkoa lillua vedessä niin pohjan limoittuminen ja alkava näkkikasvusto alkaa jarruttamaan. Solmu sinne tai tänne, paljon mukavampi on pitää vene omassa laiturissa jatkuvaan trailerointiin verrattuna.
- Anonyymi
Kokeile jättää merellä myrkkymaalaus väliin ja kokeilla huippuja heinäkuun jälkeen. Sitten eikun maalaamaan
- Anonyymi
Maalata täytyy mutta myrkyt voi jättää pois ja tilalle harjata pohja vähintään kerran kuussa juhannuksen tienoilta alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalata täytyy mutta myrkyt voi jättää pois ja tilalle harjata pohja vähintään kerran kuussa juhannuksen tienoilta alkaen.
Tämä on ihan toimiva vaihtoehto, mutta harjaamisen kanssa ei voi laiskotella. Kun rokko on jo kunnolla kiinni, on myöhäistä yrittää vedessä olevan veneen pohjaa harjaamalla puhdistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on ihan toimiva vaihtoehto, mutta harjaamisen kanssa ei voi laiskotella. Kun rokko on jo kunnolla kiinni, on myöhäistä yrittää vedessä olevan veneen pohjaa harjaamalla puhdistaa.
Kyllä rokotkin enimmäkseen irtoavat kun alla on riittävän liukas maali. Loput rokot irtoavat painepesurilla telakoinnin yhteydessä.
- Anonyymi
uusi tasainen maali, niin ehkä yhden solmun korkeintaan kaksi
- Anonyymi
ei ne trailerissa juurikaan mittään vaikuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984