Meteoriitin osumnen satelliiittiin.

Anonyymi

Onko koskaan osunut meteoriittia satelliittiin? Päivittäinhän maahan satelee 100 tonnia meteoriitteja.

12

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomauttaisin aloittajaa että meteoriitti on taivaalta alas tippunut kohde. Avaruudessa liikkuu asteroideja, meteoroideja, tähdenlentoja, kuuraketteja sekä mahdollisesti lentäviä lautasia.

    • Anonyymi

      Onko sun taloon koskaan osunut meteoriitti? Päivittäinhän tulee 100 tonnia meteoriitteja.

      Mikrometeoriitit harvemmin aiheuttaa mitään.

      • Anonyymi

        Mikroja harvemmin lentää taivaalla eikä niitä tai edes ruokaakaan tulisi sekoittaa termeinä meteoriitteihin.


      • Anonyymi

        No muutama vuosi sitten joku murikka tuli katon läpi. Kuitenkin eikös sellainen tekisi aika pahaa jälkeä jos satelliittiin osuisi kun kulkee aivan hirrvittävällä nopeudella? Voisi myös kuvitella että kun noita satelliitteja kurvailee jo tuhansia niin johonkin osumaakin tulisi kun meteoriittejakin satelee jatkuvasti ja kuten 9/11 osoitti niin nopeus ratkaisee eikä esim. se että alumiini on huomattavasti kevyempää materiaalia kuin teräskehikko jonka ympärillä on betonia.

        Maatahan suojelee ilmakehä noilta viheliäisiltä pikku murkuloilta mutta mikä suojelee satelliitteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No muutama vuosi sitten joku murikka tuli katon läpi. Kuitenkin eikös sellainen tekisi aika pahaa jälkeä jos satelliittiin osuisi kun kulkee aivan hirrvittävällä nopeudella? Voisi myös kuvitella että kun noita satelliitteja kurvailee jo tuhansia niin johonkin osumaakin tulisi kun meteoriittejakin satelee jatkuvasti ja kuten 9/11 osoitti niin nopeus ratkaisee eikä esim. se että alumiini on huomattavasti kevyempää materiaalia kuin teräskehikko jonka ympärillä on betonia.

        Maatahan suojelee ilmakehä noilta viheliäisiltä pikku murkuloilta mutta mikä suojelee satelliitteja?

        Satelliitit roikkuvat heliumpalloissa ja mikrometeoriitit on 6000vuotta vanhasta lasikuvusta irronneita palasia. Maa on litteä.


      • Anonyymi

        Onko tuossa luvussa maan pinnalle päätyneet, vai kaikki, jotka päätyneet ilmakehään?


    • Anonyymi

      paras paikka löytää mikrometeoriitteja on talojen räystäskourut.
      osuvat kattoon ja jäävät ränniin

      • Anonyymi

        Olen keräillyt niitä jo vuosia ja aina ihmetellyt miksi niissä on vettä kun eihän meteoriiteissä pitäisi vettä olla.


    • Maapallon pinta-ala on noin 500 miljoonaa neliökilometriä. En tiedä mikä on satelliittien keskimääräinen osuma-ala avaruudesta katsoen. Jos se olisi neliömetri, niin satelliittien yhteinen pinta-ala olisi noin 0,02 neliökilometriä. Siis satelliitteihin osuisi meteoriitteja 1/25 mrd siitä mitä maan ilmakehään tai kamaraan.

      • Anonyymi

        Siis eli aika hyvät tsäänssit osumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis eli aika hyvät tsäänssit osumaan.

        Juu, esim ISS tehdään välillä korjauksia mikrometeorien takia, mutta käytännössä mitään suurempaa ei kovin helposti tapahdu.

        Ikkunat joudutaan kuitenkin peittämään aina kun niistä ei katsella, ettei naarmuunnu.


    • Anonyymi

      Aloittaja saa olla ihan rauhassa. 99.9999% on meteoreja, jotka palaa ilmakehässä niin sanottuna tähdenlentona. Maahan asti päässeitä kappaleita kutsutaan meteoriiteiksi. No ainahan joku voittaa lotossakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1182
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      734
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe