HAASTE VL-PUHUJILLE!!!

Anonyymi

Uskaltaako kukaan VL-puhuja julkisesti nimellään täällä tahi muualla julistaa että:

JEESUS ON HERRA?

Voin vastata että ei uskalla, koska puhujan ura on silloin ohi. Mutta monisanaista selittelyä kysymyksen ohittaen voin saada.

R 1933/-38
Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä olisi jo kymmeniä ilmottautuneita jos he kristittyjä olisivat.

    • Anonyymi

      Saalemin meininkiä?

    • Anonyymi

      Siinäpä sen näette kuka heille herra on.

    • Anonyymi

      Mitä Sinä oikein höpiset? Jeesus on kyllä keskiössä, ollaan ennen kaikkea Jeesuksen opetuslapsia. Johan synninpäästökin julistetaan Jeesuksen nimissä.

      • Anonyymi

        Jos Jeesus on keskiössä niin miksi kukaan ei tohdi tunnustaa häntä Herrakseen? Teille oma seurakuntanne on herra.

        Teillä on Jeesus-nimi on vain hämäyksenä synninpäästövalheessanne.

        Henkienkoetteluohjeen mukaan kysyn teiltä vellut: Tunnustatteko Jeesuksen Herraksenne?


        1.Johanneksen kirje:
        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus on keskiössä niin miksi kukaan ei tohdi tunnustaa häntä Herrakseen? Teille oma seurakuntanne on herra.

        Teillä on Jeesus-nimi on vain hämäyksenä synninpäästövalheessanne.

        Henkienkoetteluohjeen mukaan kysyn teiltä vellut: Tunnustatteko Jeesuksen Herraksenne?


        1.Johanneksen kirje:
        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

        Jotta voit tunnustaa Jeesuksen Herraksi, on tultava synnintuntoon. Jos ihminen kokee olevansa synnitön valmiiksi niin miksi Jeesus on kuollut? Me teemme jatkuvasti syntiä.. mikä lohtu että joka hetki voimme toisillemme vakuuttaa että syntisi ovat anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä! Eikö se ole kunniaksi Herralle, että me aina huomaisimme synnin mitä teemme ja aina puhkeaisimme uuteen iloon että tämänkin on Jeesus puolestani ristillä sovittanut.

        T.vl


    • OLAVI ON HERRA!

      • Anonyymi

        Avaajalle ja Piskille.
        Luuk. 6:46
        "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee mitä minä sanon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaajalle ja Piskille.
        Luuk. 6:46
        "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee mitä minä sanon?

        Odotinkin hyökkäystä, onhan se sotaopissakin paras puolustus. Mutta ei pitäisi olla hyökkäävä ystävällismielisissä aikeissa liikkeellä olevaa kohtaan.

        Tiesin että tämä on kipupiste velluille ja siksipä haluan ravistella teitä huomaamaan kuinka vaarallisen heikoille jäille olette menneet repiessänne hajurakoa ns vapaisiin suuntiin.


      • Anonyymi

        Ainakin kirkkoherra. Terveisiä Votelle.


    • Anonyymi

      ..suksen messä ja ressä usko kaikki epäilyksetkin anteeksi...jn...

      siinä se on se synninpäästö sieltä keulasta perään päin.

      • Anonyymi

        Okei mutta ei pilkata tuota heidän uskonmantraansa koska Paavalikin kehoitti meitä kilpailemaan toinen toisemme kunnioittamisessa.

        Raattamalla oli epäilemättä hyvä tarkoitus tuon mantran keksiessään mutta hän ei arvannut että antoi pikusormensa pahalle samalla. Siitä tuli.taikausko jokq syrjäytti uskon Jeesuksen sovitutyöhön.


    • Anonyymi

      Olen vl ja lukenut tätä palstaa enkä todella ymmärrä, miksi tuollaista edes kysytään. Totta kai Jeesus on meille Herra, Vapahtaja, Kristus, Jumalan poika. Miksi ihmeessä sitä epäillään? Kuten jo joku muukin tuossa kirjoitti, niin synninpäästön sanoissakin on Jeesus ja hänen sovintotyönsä keskiössä. Emme me ilman Jeesuksen ristinkuolemallaan meidän syntiemme sovitusta pääsisi ikinä taivaaseen.

      Ettekö voisi keksiä ihan oikeita keskustelunaiheita, kyllähän niitäkin olisi?

      • Ihan oikeita keskustelunaihetta voisi ehkäpä olla srkvlkultin pedofilia, insesti, hoitokokousväkivalta ynnä muuta mukavaa...?


      • Anonyymi

        Kuule kun asia EI ole noin, te ette hyväksy ketään uskovaiseksi ellei ole teidän seulanne läpi mennyt, olisko siinä sitä keskustelun aihetta?


      • Anonyymi

        Kukapa tälle palstalle tohtii omalla nimellä kirjoitella, ei edes tuo aloittaja !! Jeesus on sovittanut syntimme, mutta ihmispolo "loukkaa usein varpaansa kiveen" ja tekee syntiä, ihan joskus tietämättään. ( ajatuksissa, sanoissa ja teoissa ) ne on saatava anteeksi aina uudestaan ja uudestaan; "Kuinka monta kertaa pitää antaa veljelle / sisarelle anteeksi, ihanko seitsämän kertaa, ei vaan, 7 X 7 ja niin usein kuin on tarvis.....taitaa lukea raamatussa, Jeesuksen sanoja !
        Kirjoitukset ja kommentoinnit täällä paisuvat ja muuttuvat monenlaisiksi, kun ymmärrykset ovat ihmisillä niin monenlaisia, siispä ihan mahoton "souvvi" voi alkaa kommentoijaa vastaan. Niimpä tässä taas viimeinen kerta, ehkä !?! (ennenkin olen ollut lopettelemassa, mutta käydessä vilkuilemassa sivua olen joskus lipsunut kirjoittelemaan ) Ihmisillä näkyy olevan tarvetta "moittia" VL-väkeä milloin mistäkin, se on vain kestettävä !?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa tälle palstalle tohtii omalla nimellä kirjoitella, ei edes tuo aloittaja !! Jeesus on sovittanut syntimme, mutta ihmispolo "loukkaa usein varpaansa kiveen" ja tekee syntiä, ihan joskus tietämättään. ( ajatuksissa, sanoissa ja teoissa ) ne on saatava anteeksi aina uudestaan ja uudestaan; "Kuinka monta kertaa pitää antaa veljelle / sisarelle anteeksi, ihanko seitsämän kertaa, ei vaan, 7 X 7 ja niin usein kuin on tarvis.....taitaa lukea raamatussa, Jeesuksen sanoja !
        Kirjoitukset ja kommentoinnit täällä paisuvat ja muuttuvat monenlaisiksi, kun ymmärrykset ovat ihmisillä niin monenlaisia, siispä ihan mahoton "souvvi" voi alkaa kommentoijaa vastaan. Niimpä tässä taas viimeinen kerta, ehkä !?! (ennenkin olen ollut lopettelemassa, mutta käydessä vilkuilemassa sivua olen joskus lipsunut kirjoittelemaan ) Ihmisillä näkyy olevan tarvetta "moittia" VL-väkeä milloin mistäkin, se on vain kestettävä !?!

        Kommenttisi oli asiallinen vl-näkemys kysymykseeni ja totta on että ankaraa kritiikkiä täältä tulee. Itse omalla kohdallani olen huomannut että nämä keskustelupalstat ovat kaikkein parhaiten kasvattaneet paksua nahkaa.

        Kuitenkin selvää on että vl ei voi julkisesti tunnustaa Jeesusta herrakseen.

        Ymmärrän ettet voi ymmärtää kirouksen takia asiaa jonka Raamatun mukaan hullukin ymmärtää. Jeesus on jo sovittanut KAIKKI syntimme.


      • Anonyymi

        Mustassaraamatussako on sana Synninpäästö? Oikeasta Raamatusta en sitä löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukapa tälle palstalle tohtii omalla nimellä kirjoitella, ei edes tuo aloittaja !! Jeesus on sovittanut syntimme, mutta ihmispolo "loukkaa usein varpaansa kiveen" ja tekee syntiä, ihan joskus tietämättään. ( ajatuksissa, sanoissa ja teoissa ) ne on saatava anteeksi aina uudestaan ja uudestaan; "Kuinka monta kertaa pitää antaa veljelle / sisarelle anteeksi, ihanko seitsämän kertaa, ei vaan, 7 X 7 ja niin usein kuin on tarvis.....taitaa lukea raamatussa, Jeesuksen sanoja !
        Kirjoitukset ja kommentoinnit täällä paisuvat ja muuttuvat monenlaisiksi, kun ymmärrykset ovat ihmisillä niin monenlaisia, siispä ihan mahoton "souvvi" voi alkaa kommentoijaa vastaan. Niimpä tässä taas viimeinen kerta, ehkä !?! (ennenkin olen ollut lopettelemassa, mutta käydessä vilkuilemassa sivua olen joskus lipsunut kirjoittelemaan ) Ihmisillä näkyy olevan tarvetta "moittia" VL-väkeä milloin mistäkin, se on vain kestettävä !?!

        .... niin ja monikaan näistä palstalla kirjoittelevista ei ole käynyt RY: llä kuuntelemassa seuroja ja mitä ne puhujat saarnoissaan puhuvat ja mainitsevatko Jeesuksen nimeä ! Saarnoista nimen kuulee ja usko tulee kuulosta ja .... ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi oli asiallinen vl-näkemys kysymykseeni ja totta on että ankaraa kritiikkiä täältä tulee. Itse omalla kohdallani olen huomannut että nämä keskustelupalstat ovat kaikkein parhaiten kasvattaneet paksua nahkaa.

        Kuitenkin selvää on että vl ei voi julkisesti tunnustaa Jeesusta herrakseen.

        Ymmärrän ettet voi ymmärtää kirouksen takia asiaa jonka Raamatun mukaan hullukin ymmärtää. Jeesus on jo sovittanut KAIKKI syntimme.

        Jeesus sovitti synnit, mutta kun ihmispolo tekee syntiä täällä eläessään, niin ne pitää välilläkin sovittaa ja saada anteeksi; saarnattuna Jeesuksen nimessä ja veressä, jonka viran Herra siirsi opetuslapsilleen: "Minkä te annatte anteeksi maanpäällä, ne on annettu anteeksi taivaassa "..... .....
        Ihminen voi elää täällä ajassa aivan kuin "pellossa" tehden pahojakin syntejä ja aina vain se "syntikuorma" kasvaa, kyllä ne tekoset pitää saada anteeksi täällä ajassa, sekä kilvoitella "synnin poispanijana", ettei lankeaisi taas syntielämään. Elämä on yhtä kilvoitusta.
        Joku voi paaduttaa sydämensä ja ei välitä miten elää elämänsä ja silti luulee olevansa taivaskelpoinen, kaikkine kuormineen, ei se niin mene. Ensin synnin tunto ja etsiä syntien saarnaaja ja saada ne anteeksi ja matka voi ehkä jatkua paremmin....
        Sellaiset ns. rikolliset synnit täytyy sovittaa myös maallisen esivallan kanssa, jos ne sitä vaativat, sitten voi vapain mielin elää, tosin asioiden "varjot" voi kalvaa mieltä pitkäänkin. Jos ei ollenkaan usko Jumalan olemassa oloon ja kuoleman jälkeiseen elämään, niin siinäpä sitten voi "nauttia" elämästä miten lystää !?! Kaikki on omaa valintaa miten elää, kun kaikille ei anneta synnintuntoa, kunhan "porskutellaan"... ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi oli asiallinen vl-näkemys kysymykseeni ja totta on että ankaraa kritiikkiä täältä tulee. Itse omalla kohdallani olen huomannut että nämä keskustelupalstat ovat kaikkein parhaiten kasvattaneet paksua nahkaa.

        Kuitenkin selvää on että vl ei voi julkisesti tunnustaa Jeesusta herrakseen.

        Ymmärrän ettet voi ymmärtää kirouksen takia asiaa jonka Raamatun mukaan hullukin ymmärtää. Jeesus on jo sovittanut KAIKKI syntimme.

        Miksi ei voi vl julkisesti tunnustaa Jeesusta herrakseen? Teen sen heti jos joku tulee naamatusten kysymään. Epäröimättä.
        Näin anonyyminakin sen vahvistan.
        Haluisinkin kuulla perustelun tälle väitteelle, että vl ei tunnusta Herraa? Ei väite vaan perustelu. En halua haastaa eripuraa vaan oikeasti kuulla. Ehkä voisin vastatakin sitten oman uskonkäsitykseni mukaan.
        Ei tämä ole kilpailu ihmisten välillä. Tärkeintä on mitä on Jumalan ja ihmisen välillä.


    • Jos kiusauksetkin saa uskoa anteeksi, niin voiko kusauksetkin uskoa anteeksi?

    • Anonyymi

      Luulen, että kun viimeinen päivä koittaa, niin huomaatte, miten turhia nämä kaikki kysymykset ovat olleet. Olisi ollut tärkeämpiä asioita hoidettavana, oman sielun autuudesta huolehtiminen.

      • Anonyymi

        Tällä hetkellä maailmassa paljon oikeasti tärkeitä asioita,tärkeämpiä kuin omaan napaan tuijottelu ja sielunsa autuudesta huolissaan oleminen. Elä nyt elät vain kerran,.


      • Anonyymi

        Vilunki ja vilppi on vilunkia ja vilppiä. Kaikki ovat Jumalan edessä tasavertaisia. Jumala päättää, ei ihminen.


    • Anonyymi

      Kullekin ryhmälle on kehittynyt oma kielensä, josta ryhmäläisensä tunnistavat juistajan. Olisi idiotismia edes yrittää pakottaa toisen ryhmän kieltä toiselle.

      • Anonyymi

        Jos ryhmä sanoo perustavansa toimintansa Raamatun sanalle, olisi kohtuullista että niin tehtäisiin oikeasti.

        Jos ryhmän kieli alkaa muistuttaa enemmän satuja kuin Raamatun totuutta, niin olisi idiotismia olla muistuttamaan siitä.

        Tim. 2:16 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa


    • Anonyymi

      Mistähän on tullut käsitys että vl:t eivät tunnusta Jeesusta Herraksi? Kysyjä voi kuunnella netistä tallennettuja puheita tai tulevia puheita mielinmäärin ja todeta että saarnoissa Jeesus on Herra, Jumalan poika, joka kuoli meidän kaikkien syntien tähden.

    • Anonyymi

      tuolla ylempänä joku kirjoittaa mm, että kun veeälliä moititaan milloin mistäkin, niin se on vain kestettävä jne... !

      kysyisin myös, eikö tule koskaan mieleen että tehtäsiin parannusta niistä asioista joista moititaan, onko tullut mieleen sellainen vaihtoehto?

      nimittäin en ole vielä ikinä koskaan missään kuullut että kukaan veeällä olisi mistään tehnyt parannusta, kertoisitteko millä tavalla saitte tämän täydellisen uskonelämän aikaiseksi, oliko siinä kova työ vai tuliko se yhdessä yössä tosta vaan?

      • Anonyymi

        puhun vain omasta puolestani, mutta en ole koskaan kokenut olevani täydellinen uskovainen tai täydellisessä uskossa. Ei kukaan ihminen voi olla täydellinen itsessään ja omien ansioiden kautta. Vaikka olen vl, pyrin kyseenalaistamaan omat ja muiden ajatukset ja varmasti erehdyn sitäkin tehdessäni. Meitäkin on moneksi, niitä jotka herkästi tuomitsevat ja niitä jotka eivät niin herkästi tuomitse. Jokatapauksessa on harhaluulo että jos ihminen on uskovainen (mikä usko tahansa) niin hän automaattisesti olisi/ajattelisi että on täydellinen uskossaan.
        Ulkoisesti voi olla hyvinkin uskovainen mutta kuka näkee sydämeen? Emme näe toisen sydämeen. Vain Jumala voi lopulta tuomita ja jokainen meistä jotka muita tuomitsemme olemme lopulta itse sen Jumalan tuomioistuimen edessä.
        Ja siksi, koska emme ole täydellisiä vaan syntisiä, tarvitsemme Jeesusta, joka kuoli että me voisimme pelastua.

        Monet ajattelevat että pidämme itseämme parempina ihmisinä. Niitäkin on, mutta ainakin oma kokemukseni on että sama minne menen (työpaikka tms.) niin koen jonkinlaista huonoutta siitä mitä olen, minua katsotaan uskoon, ei ihmiseen. Olen ”se yks lesta”. Oletetaan valmiiksi että pidän itseäni parempana ihmisenä kuin muita, näin en useinkaan kohtaa ihmisiä normaalisti, vaan välillämme on näkymätön seinä. Olen introvertti ja pidättyväinen mikä ei varmasti auta asiaa omalta puoleltani.

        T.vl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puhun vain omasta puolestani, mutta en ole koskaan kokenut olevani täydellinen uskovainen tai täydellisessä uskossa. Ei kukaan ihminen voi olla täydellinen itsessään ja omien ansioiden kautta. Vaikka olen vl, pyrin kyseenalaistamaan omat ja muiden ajatukset ja varmasti erehdyn sitäkin tehdessäni. Meitäkin on moneksi, niitä jotka herkästi tuomitsevat ja niitä jotka eivät niin herkästi tuomitse. Jokatapauksessa on harhaluulo että jos ihminen on uskovainen (mikä usko tahansa) niin hän automaattisesti olisi/ajattelisi että on täydellinen uskossaan.
        Ulkoisesti voi olla hyvinkin uskovainen mutta kuka näkee sydämeen? Emme näe toisen sydämeen. Vain Jumala voi lopulta tuomita ja jokainen meistä jotka muita tuomitsemme olemme lopulta itse sen Jumalan tuomioistuimen edessä.
        Ja siksi, koska emme ole täydellisiä vaan syntisiä, tarvitsemme Jeesusta, joka kuoli että me voisimme pelastua.

        Monet ajattelevat että pidämme itseämme parempina ihmisinä. Niitäkin on, mutta ainakin oma kokemukseni on että sama minne menen (työpaikka tms.) niin koen jonkinlaista huonoutta siitä mitä olen, minua katsotaan uskoon, ei ihmiseen. Olen ”se yks lesta”. Oletetaan valmiiksi että pidän itseäni parempana ihmisenä kuin muita, näin en useinkaan kohtaa ihmisiä normaalisti, vaan välillämme on näkymätön seinä. Olen introvertti ja pidättyväinen mikä ei varmasti auta asiaa omalta puoleltani.

        T.vl

        Lisään vielä että vaikka usko ”tulisi yhdessä yössä”, se ei pysy uskomatta. Usko on jatkuva taistelu oman itsensä kanssa, oman pahaan ja itsekkyyteen taipuvaisen minän kanssa. Jatkuvasti on tehtävä parannusta.

        T.vl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puhun vain omasta puolestani, mutta en ole koskaan kokenut olevani täydellinen uskovainen tai täydellisessä uskossa. Ei kukaan ihminen voi olla täydellinen itsessään ja omien ansioiden kautta. Vaikka olen vl, pyrin kyseenalaistamaan omat ja muiden ajatukset ja varmasti erehdyn sitäkin tehdessäni. Meitäkin on moneksi, niitä jotka herkästi tuomitsevat ja niitä jotka eivät niin herkästi tuomitse. Jokatapauksessa on harhaluulo että jos ihminen on uskovainen (mikä usko tahansa) niin hän automaattisesti olisi/ajattelisi että on täydellinen uskossaan.
        Ulkoisesti voi olla hyvinkin uskovainen mutta kuka näkee sydämeen? Emme näe toisen sydämeen. Vain Jumala voi lopulta tuomita ja jokainen meistä jotka muita tuomitsemme olemme lopulta itse sen Jumalan tuomioistuimen edessä.
        Ja siksi, koska emme ole täydellisiä vaan syntisiä, tarvitsemme Jeesusta, joka kuoli että me voisimme pelastua.

        Monet ajattelevat että pidämme itseämme parempina ihmisinä. Niitäkin on, mutta ainakin oma kokemukseni on että sama minne menen (työpaikka tms.) niin koen jonkinlaista huonoutta siitä mitä olen, minua katsotaan uskoon, ei ihmiseen. Olen ”se yks lesta”. Oletetaan valmiiksi että pidän itseäni parempana ihmisenä kuin muita, näin en useinkaan kohtaa ihmisiä normaalisti, vaan välillämme on näkymätön seinä. Olen introvertti ja pidättyväinen mikä ei varmasti auta asiaa omalta puoleltani.

        T.vl

        Ei kaikkia velluja voi tuomita siitä mitä 95% heistä tekee. Kysymys on samasta asiasta kuin kansallispukuisten sorrossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkia velluja voi tuomita siitä mitä 95% heistä tekee. Kysymys on samasta asiasta kuin kansallispukuisten sorrossa.

        Voitko tarkentaa mitä 95% tekee?
        Yritän vastata.

        T.vl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa mitä 95% tekee?
        Yritän vastata.

        T.vl

        leikkivät uskovaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko tarkentaa mitä 95% tekee?
        Yritän vastata.

        T.vl

        Samaa kuin kansallispukuiset. You know?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        leikkivät uskovaista.

        Varmasti joukkoon mahtuu niitäkin. Kuin myös kirkkoon vain nimellisesti kuuluvia löytyy mutta eivät välttämättä silti usko. Jos ajattelee asiaa laajemmin, voi ymmärtää pointin.


    • Ihmisopit ja oma yhteisö vanhoillislestadiolaisilla keskiössä on, 👍

      • Anonyymi

        Ensimmäinen Pietarin kirje
        Kärsimys ja synnistä luopuminen

        1 -- 2 Kun siis Kristus on ruumiissaan kärsinyt, niin olkaa tekin valmiita kärsimään, jotta eläisitte jäljellä olevan maallisen elämänne Jumalan tahdon mukaisesti ettekä ihmisten himoja seuraten. Sillä se, joka on ruumiissaan kärsinyt, on luopunut synnistä.

        3 Aivan riittämiin te menneenä aikana elitte niin kuin pakanat tahtovat, ryvitte irstaudessa ja himoissa, juoppoudessa, mässäilyissä ja juomingeissa ja palvelitte epäjumalia jumalattomin menoin.

        4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.

        5 Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet.

        6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe