Kirkollisverot nousevat myös vuonna 2020...

Anonyymi

...löytyykö maksajia?

Ensimmäisenä kirkollisveron korotuksesta riensi ilmoittamaan Huittisten seurakunta:

"Kirkollisvero 2020: Kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 10.9. esittää kirkkovaltuustolle, että kirkollisveroa nostettaisiin Huittisten seurakunnassa 1,50 prosentista 1,60:een."

https://www.huittistenseurakunta.fi/uutiset/-/news/55665728/

19

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä lienee korkein kirkollisvero? Onko 2% jo mennyt rikki, onko jokin jeesuskylä jo lähellä 3%?

      • 2 on korkein evlut puolella. 2,25 on ollut, Iniössä, mutta ei ole enää seurakuntaliitoksen myötä.


    • Anonyymi

      Eikö näitä kannattaisi ottaa esille esim. suomi24:n verotusta käsittelevissä keskusteluissa? Tällä palstalla tää jo tiedetään, mutta hyvä olisi levittää sanaa muuallakin.

      • Anonyymi

        Verotuspalstalla tai paikkakuntien omilla palstoilla. Googleta vaikka "Suomi24 Huittinen" niin löytyy sopiva palsta avata keskustelu.


    • Anonyymi
      • Jutun mukaan seurakunta myy osakkeitaan, siis syö tuottavaa pääomaansa. Jos tietäisi noiden hinnan, voisi arvioida kuinka merkittävä osuus tuo on.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Jutun mukaan seurakunta myy osakkeitaan, siis syö tuottavaa pääomaansa. Jos tietäisi noiden hinnan, voisi arvioida kuinka merkittävä osuus tuo on.

        Jutussa oli: "Lisäksi seurakunta myy 40 kappaletta omistamiaan Suur-Savon Sähkön osakkeita."

        Osakkeen kappalehinta on 5000 euroa.

        https://www.juvanlehti.fi/2019/09/25/juvan-kunta-aikoo-ostaa-rantasalmelta-suur-savon-sahkon-osakkeita-valtuusto-paattaa-kaupasta-ensi-maanantaina/

        Koko 40 osakkeen potti 200 000 euroa.

        Mukavat osinkotuotot jää jatkossa seurakunnalta saamatta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10657020

        Suunta on selvä. Se on alaspäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jutussa oli: "Lisäksi seurakunta myy 40 kappaletta omistamiaan Suur-Savon Sähkön osakkeita."

        Osakkeen kappalehinta on 5000 euroa.

        https://www.juvanlehti.fi/2019/09/25/juvan-kunta-aikoo-ostaa-rantasalmelta-suur-savon-sahkon-osakkeita-valtuusto-paattaa-kaupasta-ensi-maanantaina/

        Koko 40 osakkeen potti 200 000 euroa.

        Mukavat osinkotuotot jää jatkossa seurakunnalta saamatta.

        https://yle.fi/uutiset/3-10657020

        Suunta on selvä. Se on alaspäin.

        Kiitokset. Onhan tuo 200 000 aika monen jäsenen vuoden kirkollisvero.

        Alaspäin mennään. Ehkä nyt on tilanne jo se, että koko maassa ymmärretään tämän olevan tulevaisuutta.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Jutun mukaan seurakunta myy osakkeitaan, siis syö tuottavaa pääomaansa. Jos tietäisi noiden hinnan, voisi arvioida kuinka merkittävä osuus tuo on.

        Rinne aikoo siis ottaa mallia kirkosta :-)


    • Anonyymi

      Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä nosti kirkollisveroa 1,00 prosentista (2017) 1,25 prosenttiin (2018). Korotus oli mitä törkein rahastusyritys. Nyt kansa on alkanut äänestämään jaloillaan ja eroamaan joukolla Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymästä.

      "Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä sai tämän vuoden tammi-elokuussa noin 700 000 euroa vähemmän kirkollisveroja kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Kertymä oli 22 miljoonaa euroa, joten prosenteissa pudotus on hieman yli kolme prosenttia."

      https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4722997/Kirkollisveron tuotto putosi Turussa ja Kaarinassa 700 000 eurolla

      • Nyt en taida ymmärtää. Veronsaajat.vero.fi:n mukaan tammi-elokuussa olisi tilitetty seurakunnalle 7,3 % vähemmän, kaupungille 9 % vähemmän. Eroa 2018 -> 2019 taas ei voi selittää veronkorotus 2017 -> 2018.


      • Nyt en taida ymmärtää. Veronsaajat.vero.fi:n mukaan tammi-elokuussa olisi tilitetty seurakunnalle 7,3 % vähemmän, kaupungille 9 % vähemmän. Eroa 2018 -> 2019 taas ei voi selittää veronkorotus 2017 -> 2018.


    • Anonyymi
    • Löylyvä lissää
      ja veroja lissäää


      siitä suomalaiset tykkää....

    • Anonyymi

      En voi käsittää miksi joku on niin tolvana vielä 2019- luvulla, että maksaa kirkolle veroa. Itse käytän sen ennen täysin turhuuteen maksamani kirkollisveron n. 650 euroa vuodessa mieluummin itseni ja perheeni hyväksi esim. matkailuun. Sillä kustantaa myös vuoden ay-jäsenmaksun kun eroaa kirkosta ja ay-jäsenmaksun saa vähentää verotuksessa kuten muutkin samanlaiset tulonhankkimis kustannukset.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Korotus siis reilut 10%!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo oli siis vuonna 19.10.2017.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe