Kotka fani Pekka Korpivaara

Anonyymi

27.9.2019 Kymensanomat
Pekka Korpivaara
— Kouvolalla ja Kotkalla ei ole kovin paljon saatavaa Etelä-Karjalan, eikä varsinkaan Etelä-Savon suunnalta.

Vain junamatkailijat Savosta ja Karjalasta kelpaavat siltainsiöörille. Ehkä Rayan Air Uttiin Lappeenrannasta?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hamina-Kotka Satama on siirrettävä Kouvolaan.

      T. Pekka Puupää lumimiehen jäljillä

      • Anonyymi

        Kouvolalainen yrittäjä arvioi, että: "Kouvolalaiset ovat tarkkoja rahoistaan"

        Heh heh hou hou


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolalainen yrittäjä arvioi, että: "Kouvolalaiset ovat tarkkoja rahoistaan"

        Heh heh hou hou

        Junayhteyksien parantamisessa Espoon kaupunkiradan pitää olla listan kärkipäässä
        Kaikki haluavat nopeita junia, mutta raideliikenteen lisääminen on monimutkainen ja kallis yhtälö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Junayhteyksien parantamisessa Espoon kaupunkiradan pitää olla listan kärkipäässä
        Kaikki haluavat nopeita junia, mutta raideliikenteen lisääminen on monimutkainen ja kallis yhtälö.

        Veturinkuljettajien ylityö- ja vuoronvaihtokiellolla ei toistaiseksi vaikutusta Kotkan junaliikenteeseen: Mahdollisista peruttavista junavuoroista ilmoitetaan VR:n nettisivuilla


    • Anonyymi

      Kouvolan siltainsinööri Jaatinen, rullalle vaan?

    • Anonyymi

      Unoh­tu­nut Ky­men­laak­son etu ja ra­ta­yh­tey­det

      Ky­men­laak­so on his­to­ri­al­li­ses­ti mel­ko yh­te­näi­nen ko­ko­nai­suus. Maa­kun­nal­la on hy­vät edel­ly­tyk­set me­nes­tyä tu­le­vai­suu­des­sa. Tämä kui­ten­kin edel­lyt­tää, et­tä pää­tök­sen­te­os­sa Ky­men­laak­son etu to­del­la huo­mi­oi­daan. Pelk­kä väi­te ei rii­tä, vaik­ka sitä tois­tai­si use­am­paan­kin ker­taan.

      Vii­me ai­koi­na olem­me voi­neet lu­kea mel­ko huo­les­tut­ta­via kan­na­not­to­ja liit­ty­en Kym­so­teen ja rau­ta­tie­in­ves­toin­tei­hin. Luot­ta­mus­ta ja toi­veik­kuut­ta he­rät­ti kui­ten­kin maa­kun­ta­joh­ta­ja Jaak­ko Mik­ko­lan kan­na­not­to Ky­men Sa­no­mis­sa 24.9. kun hän to­te­si: ”Ky­men­laak­son ko­ko­nai­se­tu on maa­kun­ta­lii­tos­sa ai­na edel­lä.”

      Mik­si Ky­men­laak­sos­sa on kui­ten­kin läh­det­ty aja­maan ra­ta­hank­kei­ta il­man maa­kun­nan yh­te­näis­tä nä­ke­mys­tä? Tämä ei ole Ky­men­laak­son etu, ei­kä myös­kään han­ket­ta aja­van kau­pun­gin etu. Asia on kui­ten­kin eden­nyt si­ten, et­tä täl­lä het­kel­lä sel­vi­te­tään kah­ta eri ra­ta­han­ket­ta, jois­ta kum­pi­kaan ei vält­tä­mät­tä ole Ky­men­laak­son edun mu­kai­nen.

      Itäi­nen ran­ta­ra­ta on hy­vin pe­rus­tel­tu Kot­kaan ja Ha­mi­naan as­ti, mut­ta ra­dan jat­koa Ha­mi­nas­ta Luu­mä­el­le ei voi pe­rus­tel­la Ky­men­laak­son yh­tei­sel­lä edul­la. Itä­ra­ta-vaih­to­eh­dos­ta on mel­ko vai­kea löy­tää mi­tään ta­lou­del­lis­ta pe­rus­tet­ta. Se oh­jai­si ta­va­ra­lii­ken­teen Ky­men­laak­sos­ta Uu­del­le­maal­le. Täs­tä seu­rai­si pit­käl­lä täh­täi­mel­lä lo­gis­tiik­ka­kes­kus­ten siir­to Kou­vo­las­ta koh­ti pää­kau­pun­ki­seu­tua ja Ha­mi­na­kot­kan sa­ta­man näi­vet­ty­mi­nen. Väis­tä­mät­tä tu­lee mie­leen ky­sy­mys: ”Mit­kä ovat hank­keen pää­toi­mi­joi­den mo­tii­vit”. Ky­men­laak­son etu se ei ole.

      Ky­men­laak­son pi­täi­si et­siä pi­kai­ses­ti yh­tei­nen nä­ke­mys ra­ta­lin­jauk­ses­ta, jos­sa Kot­ka-Kou­vo­la -yh­teys säi­lyy ta­va­ra­lii­ken­teen pää­väy­lä­nä ja joka jat­kos­sa ke­hit­tyy myös hen­ki­lö­lii­ken­teen mer­kit­tä­väk­si yh­teys­vä­lik­si. Tämä avaa por­tin myös Itäi­sen poh­jois-ete­lä-suun­tai­sen pää­ra­dan syn­ty­mi­sel­le tu­le­vai­suu­des­sa ja on si­ten mer­kit­tä­vä koko Kaak­kois-Suo­men kan­nal­ta.

      • Anonyymi

        Korpivaaraaralla on sentään järkeä verrattuna Lindströmiin ja Pakkaseen. Olivat täysin turhia mukamas etujamme ajamassa. Toinen leikki jopa juristia amispohjalla!


    • Anonyymi

      Mitäs mieltä populisti Pecca? Voisiko joku vihdoin kertoa onko kehitysyhtiö Kinnon kaikilla 40 asiantuntijalla jotain töitäkin?
      Suunnittelevat rantarataa pääkaupunkiseudulta Kotkan kautta Kiinaan.

    • Anonyymi

      Kotkalainen voi jatkossa päätyä Kouvolaan katkaisuhoitoon sahattavaksi.

    • Anonyymi

      Pekka Korpivaara kysyy, voisiko Kouvola kääntyä sairaanhoitopalveluissa Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirien asiakkaaksi. Kyllä voi ja mitä pikemmin, Pekka rakennuttaa sen Itäratan Helsinki-Vantaan lentoasemalle ja sieltä suora linja Meilahteen ratikalla.

      • Anonyymi

        Pekka onkin Jumalasta seuraava. Eikä suinkaan alaspäin.


      • Anonyymi

        Onko Korpivaarista tullut takinkääntäjä vuodessa?

        KymenSanomat 29.1.2018
        Kotkalle ja Kouvolalle yhteinen työterveysyritys

        Kymenlaakson kuntien tulee siirtää työterveyspalvelut yhteisesti hallinnoituun maakunnan omistamaan yhtiöön. Kymijoen Työterveys Oy:n myyntiä ei tule hyväksyä. Kymenlaakson kuntien tulisi tehdä yhtiöstä kuntien yhteisesti omistama yhtiö, jonka osakkaana olisivat kaikki Kymenlaakson kunnat väkiluvun mukaan.

        Yhteistyöllä on pitkät perinteet. Kotka, Hamina ja Kouvola ovat yhteistyössä hankkineet tarvittavat työterveyspalvelut jo vuodesta 2012 asti yhteisesti johdetulta Kymijoen Työterveyden liikelaitokselta, jolloin myös mukaan tulleiden kuntien henkilöstö siirtyi Kotkan liikelaitoksen palvelukseen. Myöhemmin mukaan on tullut muitakin kuntia. Johtosäännöllä ja yhteistoimintasopimuksella on hallinnoitu yhteisesti kuntien työntekijöiden työterveyttä kaikkien eduksi. Nyt tämä kaikkia kuntia hyödyttävä yhteistyö uhkaa kaatua Kymijoen Työterveys Oy:n myymiseen pörssiyhtiö Pihlajalinnalle.

        Yhteisen yhtiön tuomat edut ovat kiistattomat. Rahat säilyvät maakunnassa, osingot tulevat kuntalaisten hyödyksi. Tulevan maakunnan työntekijät kyettäisiin hoitamaan omassa, kuntien yhteisesti hallinnoimassa yhtiössä. Tässä järjestelyssä kaikki maakunnan asukkaat olisivat voittajia. Myös rahat ja työpaikat säilyisivät maakunnassamme paremmin kuin nyt suunnitellulla kaupalla. Pitkällä aikavälillä osinkotuotot olisivat suuremmat kuin myynnistä saatavat tulot. Tällä järjestelyllä kunnat säästäisivät myös kalliit ja monimutkaiset hankintakilpailutukset, koska yhtiö olisi aito in-house-yhtiö ja voisimme helposti hankkia yhtiön tukipalvelut oman maakuntamme alueelta. Yhteistyössä on maakunnan voima!

        Pentti Tiusanen, valtuutettu (vas.) Kotka, Pekka Korpivaara, valtuutettu (kok.), Kouvola


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Korpivaarista tullut takinkääntäjä vuodessa?

        KymenSanomat 29.1.2018
        Kotkalle ja Kouvolalle yhteinen työterveysyritys

        Kymenlaakson kuntien tulee siirtää työterveyspalvelut yhteisesti hallinnoituun maakunnan omistamaan yhtiöön. Kymijoen Työterveys Oy:n myyntiä ei tule hyväksyä. Kymenlaakson kuntien tulisi tehdä yhtiöstä kuntien yhteisesti omistama yhtiö, jonka osakkaana olisivat kaikki Kymenlaakson kunnat väkiluvun mukaan.

        Yhteistyöllä on pitkät perinteet. Kotka, Hamina ja Kouvola ovat yhteistyössä hankkineet tarvittavat työterveyspalvelut jo vuodesta 2012 asti yhteisesti johdetulta Kymijoen Työterveyden liikelaitokselta, jolloin myös mukaan tulleiden kuntien henkilöstö siirtyi Kotkan liikelaitoksen palvelukseen. Myöhemmin mukaan on tullut muitakin kuntia. Johtosäännöllä ja yhteistoimintasopimuksella on hallinnoitu yhteisesti kuntien työntekijöiden työterveyttä kaikkien eduksi. Nyt tämä kaikkia kuntia hyödyttävä yhteistyö uhkaa kaatua Kymijoen Työterveys Oy:n myymiseen pörssiyhtiö Pihlajalinnalle.

        Yhteisen yhtiön tuomat edut ovat kiistattomat. Rahat säilyvät maakunnassa, osingot tulevat kuntalaisten hyödyksi. Tulevan maakunnan työntekijät kyettäisiin hoitamaan omassa, kuntien yhteisesti hallinnoimassa yhtiössä. Tässä järjestelyssä kaikki maakunnan asukkaat olisivat voittajia. Myös rahat ja työpaikat säilyisivät maakunnassamme paremmin kuin nyt suunnitellulla kaupalla. Pitkällä aikavälillä osinkotuotot olisivat suuremmat kuin myynnistä saatavat tulot. Tällä järjestelyllä kunnat säästäisivät myös kalliit ja monimutkaiset hankintakilpailutukset, koska yhtiö olisi aito in-house-yhtiö ja voisimme helposti hankkia yhtiön tukipalvelut oman maakuntamme alueelta. Yhteistyössä on maakunnan voima!

        Pentti Tiusanen, valtuutettu (vas.) Kotka, Pekka Korpivaara, valtuutettu (kok.), Kouvola

        Yhteistyössä on maakunnan voima! Vitsi ala Pecca pecca

        Julkaistu 28.9.2019
        Pekka Korpivaara, Kouvola
        —  Maakunta on hyvin toimiva muuten, paitsi sairaanhoidon ja sotepalveluiden osalta, joiden yhdistäminen on ollut katastrofi niin saatavuuden kuin kustannuksien osalta.


    • Anonyymi

      Kyllä naurattaa, kun Kouvolassa lakkautetaan ihmisten hyvinvointia ja terveyttä tukevia palveluita siksi, että pystytään ylläpitämään ylikallista kanavahanketta merelle.

      Onnittelut iittiläisille. Päijät-Hämeen terkkari Akuutti 24 odotusaika 8—9 tuntia. Vain vettä tarjolla.

    • Anonyymi

      Yhteistyökyvystään kautta koko maakunnan tunnettu Pekka Korpivaara on jälleen sanonut painavan sanansa rautatieasioista. Muut politikoi, mutta Pekka raapaisee faktat hihastaan aina tarpeen mukaan.
      Mutta ei syytetä Pekkaa, minkäs mies luonnolleen voi.

    • Anonyymi

      Onko Pekka käynyt vanhoilla juurillaan? Rataa linjaamassa.

      KymenSanomat Julkaistu 21.2.2020 8:08
      Kotkassa veturitallien lähellä oli yöllä pieni maanjäristys

      • Anonyymi

        On suorastaan liikuttavaa Kouvolan kaupunginjohtajan huoli ainoastaan Savosta ja Karjalasta, kun aletaan keskustella ainoasta järkevästä ja TARPEELLISESTA rautatiestä eli itäisestä rantaradasta suoraan Tikkurilasta Porvoon ja Loviisan kautta edelleen Kotkaan, Haminaan ja Vaalimaan kautta Viipuriin.
        Sellainen rata ei heikentäisi pätkääkään savolaisten ja/tai kainuulaisten kulkuhteyksiä nykyisestä pääkaupunkiin, koska mitään rataa ei kaiketi purettaisi pois.
        Kouvola-Kotka- sekä Lahti-Kerava-rata säilyisivät yhtä tärkeinä yhteyksinä. Sen sijaan Pietari-Helsinki-yhteyksinä niiden kautta kiertamisaika on ajanut ohi jo kauan sitten, koska tulevaisuus vaatii joka tapauksessa entistä (lähes viiva)suorempia yhteyksiä metropolialueiden, kuten Helsingin ja Pietarin välille eikä enää Kouvolan tai Lappeenrannan kautta kiertelyä.
        Kouvolan virkamiehistö yrittää ujuttaa uuttakin rataa sinne ainoastaan sillä perusteella, että savo-karjalaisten matkustusaika lyhenisi jostakin johonkin peräti ehkä 10 minuutilla!! NAURETTAVAA!!
        Kouvolan takapajuiset virkamiehet eivät vieläkään ilmeisesti ole ymmärtäneet, että yksistään Pietarin asukasluku on käytännössä lähes sama kuin koko Suomen asukasluku.
        Ja se säilyy samalla paikalla kuten perustamisestaan asti on säilynyt. Nykyiset talouspakotteet eivät ole ikuisia.
        Ei ole Kotkan syy, että se osuu suoralle viivalle, joka piirretään Helsinki-Vantaan lentokentältä Vaalimaalle tai että Kotka on yksi Suomen suurimmista kaupungeista, josta ei vieläkään ole suoraa (IC-) junayhteyttä maan pääkaupunkiin.
        Lisäksi Etelä-Kymenlaakson viiden kunnan asukasluku on jo hieman isompi kuin Kouvolan asukasluku. Molempien väkiluku on runsaat 82 000.


    • Anonyymi

      EU-tukien innoittamana on alkamassa lihava riita kiskojen sijoituspaikoista. Päädytäänkö kompromissina rakentamaan yksi kisko kullekin, kun varat eivät riitä kiskopariin? Ainakin näin alkuvaiheessa eri osapuolilla näyttää olevan mielessään vain tulevat äänestykset, kun he perustelevat omia reittivaihtoehtojaan. Siltarummuista on siirrytty ratapölkkyihin.

      On olemassa useitakin syitä ottaa aikalisä kestävän ratkaisun löytämiseen. Jotta ilmaston lämpenemistä voitaisiin torjua, pitäisi niin henkilö- kuin rahtiliikenteenkin yhä enemmän siirtyä kiskoille. Niiden, jotka puhuvat koko Suomen pitämisestä asuttuna, kannattaisi lähteä suunnittelemaan rataverkkoa, joka tukisi tätä tavoitetta.

      Puheet vientivetoisesta taloudesta olisi myös pidettävä mielessä rataverkkoja suunniteltaessa. Vuonna 2018 vienti Venäjälle oli 3,3 miljardia ja tuonti 9,3 miljardia. Myös Kiina on rataverkkomme ulottuvilla. Se oli vuonna 2018 viidenneksi tärkein vientimaa ja neljänneksi tärkein tuontimaa. Venäjän kautta rataverkko ulottuu myös itäiseen Eurooppaan. Matka Pietarin kautta Tallinnaankin onnistuu, jos on vähän seikkailijan luonnetta.

      Rantaradan rakentaminen Turun ja Pietarin välille on hyvin perusteltua, ovathan sen varrella tärkeimmät satamamme. Yhteistyön kaikinpuolinen kehittäminen naapurivaltioittemme kanssa palvelee läheisyysperiaatetta, joka säästää luontoa. Raskas liikenne tuottaa hiilidioksidia ja terveydelle vaarallisia päästöjä, ja siksi se pitäisi siirtää suurimmilta osin kiskoille.

    • Anonyymi

      Kouvola on hyvin toimiva maaakunta keskellä ei mitään.

      Pendelönti 20163.7.20193Lähde: Tilastokeskus TOL 2008

      Kotkasta Kouvolaan 606 henkilöä
      Kouvolasta Kotkaan 1303 pentelettä

      Kouvolan penteleet 5103 kpl veivät muilta kunnilta työpaikkoja ja veromarkkoja 2016

    • Anonyymi

      Pekka, Pekka, Pekka,

      Selvitys rantaradasta: Hanke tukisi Suomen talouden elpymistä koronan jälkeen.

      Itäisen rantaradan rakentaminen tukisi talouden elpymistä koronaviruksen aiheuttamasta kriisistä. Hanke on erityisen ajankohtainen juuri nyt, todetaan tuoreessa selvityksessä.– Nyt täytyy priorisoida sellaisia hankkeita, jotka edistävät teollisuuden kilpailukykyä ja ulkomaankauppaa. Ratahankkeissa täytyy kiinnittää nykyistä enemmän huomiota tavaraliikenteeseen sekä ymmärtää ratojen ja satamien merkitys uusien teollisten investointien vetovoimatekijänä, toteaa johtaja, professori Jorma Mäntynen WSP Finlandista.Investoinnit ratahankkeisiin ovat olleet perinteisiä talouden elvytyskeinoja. Radan vaikutuspiirissä asuu oli kaksi miljoonaa suomalaista, pääkaupunkiseutu ja koko Itä-Suomi huomioiden.

      Selvitys kokoaa yhteen monenlaiset hyödyt, joita Itäinen rantarata voisi tuoda Suomen kilpailukyvylle, ulkomaankaupalle, teollisuudelle ja työmatkaliikenteelle.

      Selvityksen mukaan Itäinen rantarata yhdistäisi Suomen kolme suurinta satamaa (Kilpilahti, Hamina–Kotka, Helsinki) sekä Loviisan ja Tolkkisten satamat vetovoimaiseksi vyöhykkeeksi. Rata parantaisi tavarantoimitusten ohjautumista satamiin ja houkuttelisi teollisuusinvestointeja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe