Käytättekö ns. olo- tai kotiasuja?

Anonyymi

Olen itse ellen aina, niin ainakin vuosikausia käyttänyt ja nyt yritän oppia pois tästä tavasta. Nykyään pyrin pukeutumaan/laittautumaan kunnolla heti aamusta aina, oli tiedossa 'ihmisten ilmoille' menemistä tai ei. Enää en myöskään vaihda heti kotiin tultuani mukamas mukavampaa kotiasua päälleni, normaalit arkivaatteet ovat tarpeeksi mukavia kotiasuinakin.
Tulee liikuttua huomattavasti enemmän nyt kun olen koko ajan kenkiä vaille valmis astumaan ovesta ulos. En siis tarkoita pelkästään liikkumista liikunnan vuoksi, mukana on myös sosiaalinen ulottuvuus; yhteisöllisyys ja osallistuminen. Nyt minä menen enkä meinaa. Toki fiiliksen mukaan edelleenkin, mutta kun yksi hidaste on poissa niin se fiilis on useimmiten tai siis entistä huomattavasti useammin menofiilis. Erilaiset hetken mielijohteesta ja ihan vain huvin vuoksi menemiset ovat lisääntyneet ja myös muutaman 'tuollakin-pitäisi-joskus-käydä' suunnitelman tapaisen olen toteuttanut.

Bessie

30

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on kotona gollege-housut, t-paita ja villatossut (ei villasukat). Liikun pyörällä sulan maan aikaan lähes kaikki menot, joten ulkoiluvaatteet ovat erikseen sään mukaiset.
      Joskus jos tulen kotiin esim. viiden jälkeen ip., ja käyn suihkussa puen löysän flanellipyjaman.
      Nukun alasti, joten pyjama on kotiasu yksin ollessani.

Onko jokin syy että pukeudut arkivaatteision kotona? Eikö ole epämukavat?

-rennosti-

• Anonyymi

Nykyään voin ihan hyvin lähteä kaupungille tai erilaisiin tapaamisiin ja kerhoihin myös 'siisteissä' gollege-housuissa, eli nekin ovat minulle normaali arkiasu. Enemmän kuitenkin käytän farkkuja tai jotain muita housuja. Aiemmin ajattelin toisin, mutta nykyään nekään eivät tunnu minusta yhtään epämukavilta esim. imuroidessa tai muissa askareissa tai ihan vain oleillessa. Ruokaa laittaessani ja tiskatessani laitan joko essun tai kotitakin vaatteita suojaamaan.

"Onko jokin syy että pukeudut arkivaatteisiin kotona? Eikö ole epämukavat?"
        Syy on se, että haluan olla koko ajan valmiina lähtemään ulos ja myös se, että kun nyt kuitenkin olen noita vaatteita tullut hankkineeksi niin olisi kai jo korkein aika ruveta niitä myös käyttämään.

Bessie

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään voin ihan hyvin lähteä kaupungille tai erilaisiin tapaamisiin ja kerhoihin myös 'siisteissä' gollege-housuissa, eli nekin ovat minulle normaali arkiasu. Enemmän kuitenkin käytän farkkuja tai jotain muita housuja. Aiemmin ajattelin toisin, mutta nykyään nekään eivät tunnu minusta yhtään epämukavilta esim. imuroidessa tai muissa askareissa tai ihan vain oleillessa. Ruokaa laittaessani ja tiskatessani laitan joko essun tai kotitakin vaatteita suojaamaan.

Syy on se, että haluan olla koko ajan valmiina lähtemään ulos ja myös se, että kun nyt kuitenkin olen noita vaatteita tullut hankkineeksi niin olisi kai jo korkein aika ruveta niitä myös käyttämään.

Bessie

Työssä ollessani käytin farkkuja useinkin. Vaihdoin silloinkin kotiasun heti kotiin tultuani. Ehkäpä se on siinä, että kotona teen joskus hommia joissa konttailen lattialla. Leikkaan kangasta, piirrän kaavoja, piirtelen ja jopa silitän. Vuosia sitten silityslauta rämähti enkä ole hankkinut uutta. Sujuu hyvin taitellun alustan päällä.
        Mukavuuden halua minulla joustavat vaatteet.

-rennosti-

• Anonyymi kirjoitti:

Bessie

Eikö kotiasu voi olla siisti ja nätti? Helposti pestävää materiaalia, mukava pitää ja mieluisan värinen?
        Eihän kotiasun pidäkään olla joku lumppu, jossa ei voi näyttäytyä muille ihmisille.
        Varsinkin niinä päivinä, jolloin puuhaa riittää kotona,, on kotivaatteet vaihdettava toisiin, jos lähtee asioimaan kaupungille. Kukapa sitä hikisenä ja työvaatteissaan lähtisi.

• Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

Eikö kotiasu voi olla siisti ja nätti? Helposti pestävää materiaalia, mukava pitää ja mieluisan värinen?
        Eihän kotiasun pidäkään olla joku lumppu, jossa ei voi näyttäytyä muille ihmisille.
        Varsinkin niinä päivinä, jolloin puuhaa riittää kotona,, on kotivaatteet vaihdettava toisiin, jos lähtee asioimaan kaupungille. Kukapa sitä hikisenä ja työvaatteissaan lähtisi.

Kotiasuni ovat kyllä siistejä ja nättejä, oikeastaan ne ovatkin vähän liian nättejä muualla kuin tässä kotona pidettäviksi. Liian pyjamamaisia tai muuten liian paljon sisä- ja/tai kotivaatteen tai peräti alusvaatteen näköisiä.

Harvemmin minä teen mitään sellaista, että hiki tulee, en edes hikoile helposti. Tietenkin pukeudun 'siivousvaatteisiin' jos ja kun isompaa siivousta teen.
        Tämä että vapaaehtoisesti pukeudun oikeisiin vaatteisiin ja vähän laittaudun heti aamusta on minulle uusi juttu ja olen itsekin yllättynyt siitä miten mukavalta tämä tuntuu. Päiviini on tullut miten sen nyt sanoisin, noh lisää ryhtiä ja arjen toimivuutta nyt ainakin, mutta myös paljon iloa ja hyvän olon tunnetta.

Bessie

• Anonyymi kirjoitti:

Kotiasuni ovat kyllä siistejä ja nättejä, oikeastaan ne ovatkin vähän liian nättejä muualla kuin tässä kotona pidettäviksi. Liian pyjamamaisia tai muuten liian paljon sisä- ja/tai kotivaatteen tai peräti alusvaatteen näköisiä.

Harvemmin minä teen mitään sellaista, että hiki tulee, en edes hikoile helposti. Tietenkin pukeudun 'siivousvaatteisiin' jos ja kun isompaa siivousta teen.
        Tämä että vapaaehtoisesti pukeudun oikeisiin vaatteisiin ja vähän laittaudun heti aamusta on minulle uusi juttu ja olen itsekin yllättynyt siitä miten mukavalta tämä tuntuu. Päiviini on tullut miten sen nyt sanoisin, noh lisää ryhtiä ja arjen toimivuutta nyt ainakin, mutta myös paljon iloa ja hyvän olon tunnetta.

Bessie

Minusta on kivaa pitää nättejä kotivaatteitakin. Jos ne ovat puhtaat, niin takki päälle ja menoksi. Ei minun kaupunkimenonikaan kovin tälläytymistä vaadi.
        Joku kertoo elelevänsä alastomana kotioloissaan ja avaavansa oven aamutakissa millä kellonlyömällä' tahansa.
        Aika yksin sitä silloin elelee, verhot niin, ettei ulkoa näe, lämpöpatteri maksimilla. Ei voisi edes pölyriepua käydä ravistamassa parvekkeelta, tai kastella purkkikukkiaan. Säästyyhän siinä tietysti pesukone ja -pulveri, mutta aika valppaana sitä joutuisi olemaan, jos tuolle tielle siirtyisi.
        Mutta kukin taaplaa tyylillään, sanotaan.

• Minulla siinä ei kauan nokka tuhise, kun vaihdan nämä lököhousut farkkuihin.
      Siinä se käy samalla kuin kenkien ja takin pukeminenkin.

Enhän myöskään istu takki päällä ja kengät jalassa sisällä siltä varalta, että osuisin yhtäkkiä tulemaan menopäälle.

• Anonyymi

Hyvin nopeasti käy minultakin vaatteiden riisuminen ja päälle pukeminen, mutta niiden valitsemisessa ja sovettelemisessa ja eri yhdistelmien mallailemisessa meneekin sitten vähän enemmän aikaa.
        Jos osuisin yhtäkkiä tulemaan tosissani menopäälle (eli asia kiinnostaisi minua tai pitäisin menoa muuten tärkeänä) ja kiirekin olisi, niin ei minulta mene kuin max. vartti lähtöpäätöksestä siihen että olen valmis astumaan ovesta ulos. Siinä ajassa teen pisut ja pesut, puen päälleni 'perusluottoasun' kenkineen päivineen, laittelen taskuihin tarpeelliset tavarat ja vasta täysin lähtövalmiina rupean laittelemaan hiuksiani, jos vielä on aikaa niin vielä vähän väriä huuliin ja se on siinä.
        Jos taas satun muistamaan/lukemaan tai minua tavalla tai toisella informoidaan/muistutetaan jostain minua vain osittain tahi vähemmän kiinnostavasta tilaisuudesta esim. tunnin pari aikaisemmin kuin se on, niin melko varmasti jää minulta menemättä ellen sattuisi olemaan jo muutenkin lähtövalmiina. Nyt kun olen ollut niin on tullut lähdettyä alunperin vähemmän kiinnostavankin tuntuisiin menoihin ja kyllä se on kannattanut.

Bessie

Bessie

• Anonyymi

Entä kalsarit ? Haluatko tietää niistäkin ?

• Anonyymi

Mulla kotiasu eli kalsarit eestä keltaset takaa ruskeat.
      Entä ittelläs?

• Oloasuja käytän tietenkin! Aamuisin, jos ei ole menoa olen aamutakkisillani n.10.00 asti. Sitten kunnostan ympäristöni päiväkuntoon, puen jonkin joustavan velourasun, ja alan lounas valmisteluun. Ulos mennessä pukeudun hieman paremmin.

Mikään ei ole niin mukavaa kun rennot kotiasut, eikä mihinkään kiire 😁))
        Nyt on just ollut sellainen koko viikonloppu, maanantaina ja viikolla muksut pistäytyy!

• Anonyymi

Miten on aloittajalla, oletko täydessä tällingissä siis huulipuna, ripset ja puuterointi sekä plankki , mitä kaikkee naiset yleensä keksiivät hölvätä naamaansa odottamassa uloslähtöä.
        Vähän palomiesten malliin hyppäävät odottaviin saapashaalareihin ja menoksi sanoi Lennoxi.

• Anonyymi
        sini.sirkku kirjoitti:

Oloasuja käytän tietenkin! Aamuisin, jos ei ole menoa olen aamutakkisillani n.10.00 asti. Sitten kunnostan ympäristöni päiväkuntoon, puen jonkin joustavan velourasun, ja alan lounas valmisteluun. Ulos mennessä pukeudun hieman paremmin.

Mikään ei ole niin mukavaa kun rennot kotiasut, eikä mihinkään kiire 😁))
        Nyt on just ollut sellainen koko viikonloppu, maanantaina ja viikolla muksut pistäytyy!

"Tietenkin" se oli ennen minullakin, mutta nyt tosiaan opettelen tavasta pois. Olen tuolla jo muissa kommenteissani kertonutkin syitä miksi, mutta yksi syy on jäänyt kertomatta. Olen ottanut tavakseni viedä jätteet roskakatokseen laji kerrallaan ja suunnilleen sitä mukaa kun niitä tulee eli joskus monta kertaa päivässä ja lisäksi valitsen usein pidemmän reitin. Siinä joudun kulkemaan ensin jalkakäytävällä ja sitten vielä vilkkaalla kävelytiellä, ihan oman talon seinustoja ja pihoja pitkin kun en pääse kiertämään. Kantti kyllä kestäisi ja pokka pitäisi tehdä se kotiasuisenakin, varsinkin jos lyhintä tietä eli takaovesta ja pihan sekä pysäköintialueen kautta menen, mutta en halua kenenkään huolestuvan että onkohan nyt naapurilla/tuolla vanhalla naisella nyt kaikki hyvin kun noin pukeutuneena kuljeskelee.

Bessie

• Ei mitään varsinaisia koti tai oloasuja,
      mutta kotona en osaa olla niissä vaatteissa, joissa kuljeskelen kotini ulkopuolella,
      eli heti kotiin palattuani vaihdan vaatteita, rennompiin, en osaa kotona tehdä mitään jos on kyläkuteet ylläni. Rennommat antavat tavallaan luvan tehdä kotihommia.
      Kotivaatteet ovat niitä rönttövaatteita, joissa viihdyn.
      Villasukat jalassa tai huopaset lämmittävät mukavasti varpaita kotona.

• Anonyymi

On kai apinalla banaani matkassa????

• Korvessa oli eilen yritysten yö joten pistäydyin muotinäytöksessä, jossa esiteltiin syksyn muotia. Kovin oli harmaata, paljon mustaa ja väripilkkuina punaista hatuissa tai huiveissa. Ainut väriläiskä, miesjuontajalla oli oranssit kiilonahkaiset sian tappokengät.
      Alusasuissa oli tulipunaista väriloistoa joten mietin miksi, se värikkyys pitää piilottaa pikkuhousuihin ja rintsikoihin.

Että mitenkö minä. Kotona mustat legginsit ja T-paita, usein avojaloin ja tukka ponnarilla.
      Eilen opettelin tekemään lettejä, jänskää hommaa, hiukseni ovat jo niin pitkät, että letti ylettyy ympäri pään. Pitää opetella erilaisia letitysvaihtoehtoja.

Ulos lähden niiltä istumilta hyvin nopeasti. Vetäsen sukat ja lenkkarit jalkaan hipsteripitkikset legginsien päälle, en näet käytä farkkuja. Heitän hupparin tai kevyttoppisksen harteille.
      Oranssihuulipunaa ja hiukka väriä kulmakarvoihin. Reppo selkään ja ostoskori auton takapenkille ja se on siinä.

• Anonyymi

Rikoo on riskillä ruma ja vähemmänkin riskillä karmeaa kun pitkillä kalsareilla esiinnytään.

• Anonyymi

Kaikki muuttuu vuosien kuluessa, kuten kotipukeutuminen mummolookissa mekko ja huivi jääneet pois.
        Kuinka on alusasun , käytättekö rintaliivejä kotioloissa ja millaisia alushoususuja suositte ; hipsteri, vyötärömallia vai peräti stringien ilmavuutta?
        Itse viihdyn parhaiten hieman väljissä puuvillaisissa pögissä.

Liisi

• Anonyymi

Millaiset on hipsteripitkikset? Kyseiset alushoust toki tiedän.

• Lämpimään vuodenaikaan käytän paljon mekkoja ja hameita, jotka ovat hyvin leikattuja ja silti - tai siksi - mukavia päällä. Samoin farkut ja caprit ovat nykyisin elastaania sisältäviä ja joustavia. Mukavan vaatteen ei mielestäni tarvitse olla erityisen väljä, ei tietysti kiristäväkään. Helteillä tietysti ilmavaa ja kevyttä. Ulos lähtiessä voi laittaa neuleen tai jakun päälle, käytän vielä paljon erivahvuisia ja -värisiä sukkahousujakin. Varsinaisia kotiasuja pidän varsinkin kylminä vuodenaikoina. Ihana oloasun materiaali on joustosametti, jossa sametin tapaan on hehkuvia kauniita värejä, materiaali on joustava, muttei kovin paksu. Suosin varsinkin pitkiä kotimekkoja ja housut-tunika -yhdistelmiä.

Ruuanlaitossa ja siivouksessa käytän essua, joka tuntuu olevan monille nuorille naisille tuntematon vaatekappale. Annankin niitä usein joululahjoiksi, kyllä ne ainakin design-kankaisina kelpaavat ja retrokuosisinakin hauskoja. Muistan aina, miten ihanalle tuoksui äidin hyvinsilitetty puhdas esiliina aamuisin, kun hän keittiössä laittoi aamupalaa ja rutisti sitten hetkeksi syliinsä meidät kouluun lähtijät.

• Niin todella toi essu on nuorisolle vieraskäsite!
        Tosin vanhin tyttäreni kokki,joten hän ainakin tietää mikä vaatekappale se essu on?
        Nimityksenä essu lieneekä aitoa suomenkieltä?
        Sinä Ramoona voit opastaa meitä?
        Noi ruotsinkielestä jääneet hantuukit,nästuukuukit ja mitä kaikkea me saimme ollessamme vieraanvallanalla?
        Venjänvallanajalta en muista näitä sanajäänteitä,kaiketi niitäkin on?

• rituliini_38 kirjoitti:

Niin todella toi essu on nuorisolle vieraskäsite!
        Tosin vanhin tyttäreni kokki,joten hän ainakin tietää mikä vaatekappale se essu on?
        Nimityksenä essu lieneekä aitoa suomenkieltä?
        Sinä Ramoona voit opastaa meitä?
        Noi ruotsinkielestä jääneet hantuukit,nästuukuukit ja mitä kaikkea me saimme ollessamme vieraanvallanalla?
        Venjänvallanajalta en muista näitä sanajäänteitä,kaiketi niitäkin on?

Kiitos luottamuksesta, Ama. Mukavaa, että joku muukin on kiinnostunut sanojen alkuperästä. Esiliinasta tulee essu, nenäliinasta nessu, kyökkiruotsissa esiliina on kai förkkeli. Esiliinalla on vanhastaan merkitys myös suojelijana toimineesta henkilöstä, eihän nuoria eikä naimattomia naisia voinut päästää yksin kotoa mihinkään , alttiina vieraille miehille.

Venäläisperäisiä lainasanoja on yllättävän paljon kirjakielessämme, esimerkiksi kristillistä sanastoa, kuten pappi, risti, raamattu ja pakana. Keittiösanastoa edustaa kauha, kasari ja piirakka, muistaakseni kiisseli myös. Vanha stadin slangi sisältää niitä paljon , esimerkiksi sapuska, mesta, bonjata ja snaijata.

Puolipukeisena yllätyksiä sattuu, ja saahan kotonaan olla miten mielii. Varokaa kietaisuhameita, yhden nauhan varassa olevia, sinsänsä hyvin käteviä ja naisellisia luomuksia. Kerran koirani kävelyllä nykäisi hampaillaan nauhasta ja hame oli hetkessä jalkakäytävällä. Eihän siinä auttanut kuin solmia uudelleen ja tiukempaan , kun oli vilkaissut ensin, näkikö kukaan. Arvokkuuden säilyminenhän se on tärkeintä :).

• Anonyymi

Elän alasti, yöpaita on oloasu tarvittaessa, jos vaikka vilu tulee kun tässä koneella on pidempään, puuhatessa ei tule. Siihen aamutakki kun haen postin ja vien roskat. Sisälle päästyä heti pois, vain sukat ovat talvella jalassa. Puen noin viidessä minuutissa, käyn lenkillä ja asioilla lähes joka päivä. Vapauttavaa. Pehmustetussa vaki-tuolissani ja sovalla käytän usein vaihdettavaa sisustuksen väriin sopivaa suojaa ja peseydyn riittävästi. Kun lähden, laitan aina tilanteeseen sopivat vaatteet, en kulje retuvaatteissa missään.

• Anonyymi

Kaipa sinä muistat uuden pefletin laittaa vähintään päivittäin joka paikkaan mihin istut. On se ruman näköistä kun rättejä on joka istuimella. Käykö sinulla koskaan vieraita ? Mitä tykkäävät istua tuoleilla , joissa on istuttu ilman housuja ? Mahtaako se alastomuus enää näillä kymmenillä muutenkaan olla kovin esteettistä, jos ei hygieniasta piittaakkaan. Entä kun ovikelloa soitetaan ? Tai jos dementia iskee etkä muista pukea roskien vientiä varten ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaipa sinä muistat uuden pefletin laittaa vähintään päivittäin joka paikkaan mihin istut. On se ruman näköistä kun rättejä on joka istuimella. Käykö sinulla koskaan vieraita ? Mitä tykkäävät istua tuoleilla , joissa on istuttu ilman housuja ? Mahtaako se alastomuus enää näillä kymmenillä muutenkaan olla kovin esteettistä, jos ei hygieniasta piittaakkaan. Entä kun ovikelloa soitetaan ? Tai jos dementia iskee etkä muista pukea roskien vientiä varten ?

Ihan niin kuin et ymmärtäisi lukemaasi, mutta ei se mitään, selitän. Käärin sohvalta suojan pois kun pari kertaa vuodessa pidän kutsut. Lapsenlasten tullessa laitan heille puhtaan, virkeänvärisen oman suojan, kun siinä syövät tvtä katsellessa. Yksi tyyppi käväisee joskus ja istuu ihan eri nojatuolissa. Muuten istun vain yhdessä tuolissa, jossa on sama suoja muutaman päivän kerrallaan. Kun ovikello soi, kietaisen aamutakin. Poikkeuksetta tulija sanoo: Voi anteeksi en tiennyt että olit vielä/jo nukkumassa, vaikka klo olisi 13 tai 19. Avaan vain tutuille, kaupustelijoiden kanssa keskustelen asian oven viereisestä ikkunasta - aamutakissa. Dementiasta en tiedä, päätä ei ole tutkittu. Kyllä lapset kertovat kun huomaavat oireet, ovat ammatti-ihmisiä sillä alalla. Alapääni tarkastutan vuosittain, se on terve, ehkä juuri osittain sen ansiosta että tuulettuu vapaana. Joten älä huoli, kaikki on hyvin.

• Tavallaan näin minäkin teen!
        Annan ihon hengittää!
        No tietty järvelle mennessä ja kauppaautolle pukeudun!
        No tietty,kun siirryn sinne kakkoskämpälle kirkonkylään pakko pukeutua?

Oli aivan uskomaton tilanne yhtenä päivänä?
        Nuori komea mies koputti oveen ja minä tissiliivit yläkropassa avasin ovea täällä korvessa?
        Tunsin hänet tietty ja sanoin odota vähän,pukeudun!
        Hän etsi kissaansa ja oletus jostainmuusta kuivui heti alkumetreillä?

• Jeggingsejä kotona, farkkuja kun lähdemme ostoksille. Esiliina on must.
      Kesäisin käytän paljon ilmavia, hihattomia mekkoja kotiasuina ja kaupungillakin.
      Varmimmin minut tapaa kuitenkin yöpaidassani islanninvillasukat jalassa, kirjoittamasta puolillepäiville ja laitan sitten päälle suihkun jälkeen, ennen brunssia.

• Anonyymi

Kotona on vanhat pitkikset ja jokin t-paita, usein hihaton. jos olen viluinen, niin vanha gollegetakki lämmittää.
      En osaisi olla "tällätty" kotioloissa. Voi olla vapaasti, kun ei tartte varoa, jos jotakin tippuu päälle syödessä tai muuten. Voi tulla pussit lököpöksyihin.

Kotoa lähtiessä laitan kyllä itseni ihan kuntoon ja katson sopivat, nätit vaatteet päälleni.
      Rintsikoita en käytä koskaan kotona, enkä mitään koruja. Ne jotenkin ahistavat.

Huulipuna kuuluu aina asiaan kodin ulkopuolella. Olen kai hidas ja kaavoihini kangistunut, mutta mitä siitä!

• Anonyymi

Vanhat työkuteet vaikka jo kauan eläkkeellä, niissä kun on hyvät taskut.- Ruuvimeisselit jakari, taskulamppu kynät, mattoveitsi ,mittanauha, vanha Nokia,sytkäri ,pieni Victorinoxi, nenäliina, kampa , silmälasit .- Siinähän sitä roinaa mukana kulkee :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe