Vm -93 mittari ei lähde satunnaisesti liikkeelle. Onko tyypillinen vika, vai ?
Ensiapuna on riittänyt pieni napautus mittariston muoviin.
Joku kontaktihäiriö ?
MB C-sarjan mittaristo
16
3893
Vastaukset
- Benz
Ilmeisesti tyyppivika. Minulla oli jo 5 vuotta sitten 95-mallin C-sarjassa samanlaista. Nopeusmittari pomppasi 30 tietämillä mukaan. Mittari vaihdettiin.
- NewMb
ja seuraavaksi katsoa pyöriikö kilometrit mukana vain onko kyse vain nopeusviisarin toimimattomuudesta?
- MB kuski
NewMb kirjoitti:
ja seuraavaksi katsoa pyöriikö kilometrit mukana vain onko kyse vain nopeusviisarin toimimattomuudesta?
Kyllä tuntuu tutulta,minulla 94 mallissa jää nopeus ja kierrosluku nollille pakkasella,heräävät nyrkiniskulla tai muutaman kilsan ajon jälkeen,temppi ja tankki kin takerteli pakkasella,pikkuharmi ,TARKASTA JOUSIKUPIT ETTEI TUU MAHALASKUA !
- Risu
Irrotin mittariston. Pieni tappi, johon nopeusviisari nojaa, oli tahmea. Puhdistin nyt pelaa!
- mece
Minulla -95 CDiesel, aj.km 200 000 ja mittaristo vaihdettu kaksi kertaa, d-pumppu kerran ja nyt taas pumpussa, jotain vikaa. Muita vikoja ei juuri ollut. Kyllä alkaa harmittaan. Vanhat mecet olleet kestävämpiä. Taidan 30-vuoden mb-kokeilun jälkeen vaihtaa merkkiä.
- tehdas
Mitä järkeä on pitää dieseliä tuollaisilla vuotuisilla kilometrimäärillä, häh?
- NewMb
Itse en ole koskaan uskonut ns. lisäaineisiin, mutta tämä on sellainen mikä auttaa moneen dieselin vaivoihin: http://www.nic.fi/~marlin/twocycti.htm
Eli RL2 voitelee dieselpumppua ja loppuu takeltelut yms.
Purkki maksaa noin 17e ja siitä riittää useampaan tankkaukseen. Käytin tuota 2v sitten ensimmäisen kerran ja siitä lähtien olen ollut vakiokäyttäjä.
Kiihtyvyys paranee, nykimiset loppuu ja pumpun osat saavat tarvitsemansa voitelun.
Ainetta myyvät hyvin varustetut autotarvikeliikkeet. - mece
tehdas kirjoitti:
Mitä järkeä on pitää dieseliä tuollaisilla vuotuisilla kilometrimäärillä, häh?
Mitä järkee on polttaa kallista bensaa? Laskepa itse käytännössä, millon joudut vuosittain lopetaan vastaavalla bensa-autolla ajon kertakaikkiaan, kun bensa-autoo varatut rahat näin ollen loppuvat?
Mikä on kymmenen vuotta vanhan vastaavan bensamersun hinta verraten dieseliin?
On monta asiaa, mitä hyvä miettiä - käytännössä? - hece
NewMb kirjoitti:
Itse en ole koskaan uskonut ns. lisäaineisiin, mutta tämä on sellainen mikä auttaa moneen dieselin vaivoihin: http://www.nic.fi/~marlin/twocycti.htm
Eli RL2 voitelee dieselpumppua ja loppuu takeltelut yms.
Purkki maksaa noin 17e ja siitä riittää useampaan tankkaukseen. Käytin tuota 2v sitten ensimmäisen kerran ja siitä lähtien olen ollut vakiokäyttäjä.
Kiihtyvyys paranee, nykimiset loppuu ja pumpun osat saavat tarvitsemansa voitelun.
Ainetta myyvät hyvin varustetut autotarvikeliikkeet.mikä ihmeen RL2? Tutkin tuote-esitelyä, ei mainittu mitään dieselistä?
- NewMb
hece kirjoitti:
mikä ihmeen RL2? Tutkin tuote-esitelyä, ei mainittu mitään dieselistä?
Sitä saa myös dieseliin.
Etelä-Suomessa esim. Keravalla Keski-Uudenmaan Diesel myy tuotetta.
Nähtävästi ei ole laitettu kotisivuille tuosta mainintaa. Heikko markkinointi...
Joka toiseen tankkaukseen olen lisännyt ja kiihtyvyys & kulku on parantunut huomattavasti.
Nyt olen ehtinyt ajella jo liki 3000km ja muuten kaikki ok, paitsi tuo mittaristo...
Veholla kerrottiin mittariston puhdistuksen hinnaksi 80-100e. Sen pitäisi auttaa sillä kyseessä on korjaamopäällikön mukaan kosteus mittariston sisällä.
Odottelen kaikessa rauhassa ja seuraan tilannetta.
- sähköä
Viisari tarttuu staattisen sähkön ansiosta nolla-tappiin eikä siksi lähde heti mukaan. Korjaus on halpa: mittari irti, lasi irti, varo rikkomasta mitään ja laita pieni kutistemuovin pätkä (siis putki) nollatapin päälle ja kokoa mittari. Ongelma on poistunut.
- NewMb
Miten mittariston saa irti ?
Liikkessä auto oli tietysti lämpimässä hallissa, eikä ongelmaa havainnut. Nyt vasta kylmällä ilmalla tuli tiedostettua tuo häiriö.
Kaikki viisarimittarit ovat kylmällä hiljaa paikallaan - auton lämmetessä heräävät kuin karhut keväällä. Sisätilalämppäriä käytettäessä ongelmaa ei ole.
Toivottavasti pakkaset loppuvat pian =D - 180
Eli voisiko sama vika olla myös lämpömittarissa? Tarttuu....
- Vesseli
NewMb kirjoitti:
Miten mittariston saa irti ?
Liikkessä auto oli tietysti lämpimässä hallissa, eikä ongelmaa havainnut. Nyt vasta kylmällä ilmalla tuli tiedostettua tuo häiriö.
Kaikki viisarimittarit ovat kylmällä hiljaa paikallaan - auton lämmetessä heräävät kuin karhut keväällä. Sisätilalämppäriä käytettäessä ongelmaa ei ole.
Toivottavasti pakkaset loppuvat pian =DMittari ei ole kuin kahdella "silikoni" lällillä ylä reunasta kiinni ja sen saa irti esim kahdella sopivan kokoisella imukupilla lasista vetämällä. Itse vaihdoin ulkolämpö mittarin kaapelin ja purin ihan turhaan verhoiluja irti.
- repe
ilmiö johtuu siitä, kun rajoitintapit liimaavat viisarit itseensä eli itse havaitsin sen kun viisari nousi hitaasti irti tapista ja tapin ja viisarin välissä oli liimanauha joka sitten antoi lopulta periksi. Ei muuta kuin tappien puhdistus tai uusi pinta pehmenneen tapin pinnoitteen päälle ja homma toimii.
- Anonyymi
Mulla on MB 180c (AC) vm. 2012 Huoltoa ei voi nollata. Ilmeisesti mittaristo on viallinen.
Päivävalo palaa ajettaessa (sammuu kun ovet lukitsee) ..samoin sadetunnistin ei pelaa niinkuin pitää. Pitääkö vihttaa mittari´sto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217