MB C-sarjan mittaristo

NewMb

Vm -93 mittari ei lähde satunnaisesti liikkeelle. Onko tyypillinen vika, vai ?
Ensiapuna on riittänyt pieni napautus mittariston muoviin.
Joku kontaktihäiriö ?

16

3653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Benz

      Ilmeisesti tyyppivika. Minulla oli jo 5 vuotta sitten 95-mallin C-sarjassa samanlaista. Nopeusmittari pomppasi 30 tietämillä mukaan. Mittari vaihdettiin.

      • NewMb

        ja seuraavaksi katsoa pyöriikö kilometrit mukana vain onko kyse vain nopeusviisarin toimimattomuudesta?


      • MB kuski
        NewMb kirjoitti:

        ja seuraavaksi katsoa pyöriikö kilometrit mukana vain onko kyse vain nopeusviisarin toimimattomuudesta?

        Kyllä tuntuu tutulta,minulla 94 mallissa jää nopeus ja kierrosluku nollille pakkasella,heräävät nyrkiniskulla tai muutaman kilsan ajon jälkeen,temppi ja tankki kin takerteli pakkasella,pikkuharmi ,TARKASTA JOUSIKUPIT ETTEI TUU MAHALASKUA !


      • Risu

        Irrotin mittariston. Pieni tappi, johon nopeusviisari nojaa, oli tahmea. Puhdistin nyt pelaa!


    • mece

      Minulla -95 CDiesel, aj.km 200 000 ja mittaristo vaihdettu kaksi kertaa, d-pumppu kerran ja nyt taas pumpussa, jotain vikaa. Muita vikoja ei juuri ollut. Kyllä alkaa harmittaan. Vanhat mecet olleet kestävämpiä. Taidan 30-vuoden mb-kokeilun jälkeen vaihtaa merkkiä.

      • tehdas

        Mitä järkeä on pitää dieseliä tuollaisilla vuotuisilla kilometrimäärillä, häh?


      • NewMb

        Itse en ole koskaan uskonut ns. lisäaineisiin, mutta tämä on sellainen mikä auttaa moneen dieselin vaivoihin: http://www.nic.fi/~marlin/twocycti.htm
        Eli RL2 voitelee dieselpumppua ja loppuu takeltelut yms.
        Purkki maksaa noin 17e ja siitä riittää useampaan tankkaukseen. Käytin tuota 2v sitten ensimmäisen kerran ja siitä lähtien olen ollut vakiokäyttäjä.
        Kiihtyvyys paranee, nykimiset loppuu ja pumpun osat saavat tarvitsemansa voitelun.

        Ainetta myyvät hyvin varustetut autotarvikeliikkeet.


      • mece
        tehdas kirjoitti:

        Mitä järkeä on pitää dieseliä tuollaisilla vuotuisilla kilometrimäärillä, häh?

        Mitä järkee on polttaa kallista bensaa? Laskepa itse käytännössä, millon joudut vuosittain lopetaan vastaavalla bensa-autolla ajon kertakaikkiaan, kun bensa-autoo varatut rahat näin ollen loppuvat?
        Mikä on kymmenen vuotta vanhan vastaavan bensamersun hinta verraten dieseliin?

        On monta asiaa, mitä hyvä miettiä - käytännössä?


      • hece
        NewMb kirjoitti:

        Itse en ole koskaan uskonut ns. lisäaineisiin, mutta tämä on sellainen mikä auttaa moneen dieselin vaivoihin: http://www.nic.fi/~marlin/twocycti.htm
        Eli RL2 voitelee dieselpumppua ja loppuu takeltelut yms.
        Purkki maksaa noin 17e ja siitä riittää useampaan tankkaukseen. Käytin tuota 2v sitten ensimmäisen kerran ja siitä lähtien olen ollut vakiokäyttäjä.
        Kiihtyvyys paranee, nykimiset loppuu ja pumpun osat saavat tarvitsemansa voitelun.

        Ainetta myyvät hyvin varustetut autotarvikeliikkeet.

        mikä ihmeen RL2? Tutkin tuote-esitelyä, ei mainittu mitään dieselistä?


      • NewMb
        hece kirjoitti:

        mikä ihmeen RL2? Tutkin tuote-esitelyä, ei mainittu mitään dieselistä?

        Sitä saa myös dieseliin.
        Etelä-Suomessa esim. Keravalla Keski-Uudenmaan Diesel myy tuotetta.
        Nähtävästi ei ole laitettu kotisivuille tuosta mainintaa. Heikko markkinointi...

        Joka toiseen tankkaukseen olen lisännyt ja kiihtyvyys & kulku on parantunut huomattavasti.
        Nyt olen ehtinyt ajella jo liki 3000km ja muuten kaikki ok, paitsi tuo mittaristo...

        Veholla kerrottiin mittariston puhdistuksen hinnaksi 80-100e. Sen pitäisi auttaa sillä kyseessä on korjaamopäällikön mukaan kosteus mittariston sisällä.

        Odottelen kaikessa rauhassa ja seuraan tilannetta.


    • sähköä

      Viisari tarttuu staattisen sähkön ansiosta nolla-tappiin eikä siksi lähde heti mukaan. Korjaus on halpa: mittari irti, lasi irti, varo rikkomasta mitään ja laita pieni kutistemuovin pätkä (siis putki) nollatapin päälle ja kokoa mittari. Ongelma on poistunut.

      • NewMb

        Miten mittariston saa irti ?
        Liikkessä auto oli tietysti lämpimässä hallissa, eikä ongelmaa havainnut. Nyt vasta kylmällä ilmalla tuli tiedostettua tuo häiriö.
        Kaikki viisarimittarit ovat kylmällä hiljaa paikallaan - auton lämmetessä heräävät kuin karhut keväällä. Sisätilalämppäriä käytettäessä ongelmaa ei ole.
        Toivottavasti pakkaset loppuvat pian =D


      • 180

        Eli voisiko sama vika olla myös lämpömittarissa? Tarttuu....


      • Vesseli
        NewMb kirjoitti:

        Miten mittariston saa irti ?
        Liikkessä auto oli tietysti lämpimässä hallissa, eikä ongelmaa havainnut. Nyt vasta kylmällä ilmalla tuli tiedostettua tuo häiriö.
        Kaikki viisarimittarit ovat kylmällä hiljaa paikallaan - auton lämmetessä heräävät kuin karhut keväällä. Sisätilalämppäriä käytettäessä ongelmaa ei ole.
        Toivottavasti pakkaset loppuvat pian =D

        Mittari ei ole kuin kahdella "silikoni" lällillä ylä reunasta kiinni ja sen saa irti esim kahdella sopivan kokoisella imukupilla lasista vetämällä. Itse vaihdoin ulkolämpö mittarin kaapelin ja purin ihan turhaan verhoiluja irti.


    • repe

      ilmiö johtuu siitä, kun rajoitintapit liimaavat viisarit itseensä eli itse havaitsin sen kun viisari nousi hitaasti irti tapista ja tapin ja viisarin välissä oli liimanauha joka sitten antoi lopulta periksi. Ei muuta kuin tappien puhdistus tai uusi pinta pehmenneen tapin pinnoitteen päälle ja homma toimii.

    • Anonyymi

      Mulla on MB 180c (AC) vm. 2012 Huoltoa ei voi nollata. Ilmeisesti mittaristo on viallinen.
      Päivävalo palaa ajettaessa (sammuu kun ovet lukitsee) ..samoin sadetunnistin ei pelaa niinkuin pitää. Pitääkö vihttaa mittari´sto?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe