Huolet, ongelmat, stressi,ahdistus

Anonyymi

Musta tuntuu ihan v*itun p*askalta tällä hetkellä, mun kissa on sairas, tuntuu että kukaan mun kavereista ei välitä musta, tuntuu että oon ihan yksin eikä mulla oo ketään kelle voisin puhua mun huolista ja ongelmista :( ja tuntuu että mulla ei oo ketään kuka kuuntelis ja ymmärtäisi mua. Mua ahdistaa ja stressaa kaikki koulujutut ja mä vaan toivon että tulisi edes yksi yö jolloin mun ei tarvis itkeä itteeni uneen ;(

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi harmi sua. Elämä ei ole aina kovin helppoa, vastoinkäymisiä tulee ajoittain eteen. Sulla on varmaan nyt suuri huoli sun kissasta. Ja kerroit että tuntuu ettei kaverit välitä susta, ehkä ne kuitenkin välittää. Silloin kun on paha mieli ja harmittaa ja ahdistaa niin tulee usein ajateltua tuollaisia asioita, kukaan ei välitä, mä en jaksa mitään jne. On ikävää jos/kun ei ole ketään kenelle puhua huolistaan ja murheistaan, se kuitenkin auttaisi jonkin verran kun huolensa voisi jakaa toisen kanssa, olisi joku hyvä kuuntelija. Olet varmaan vielä aika nuori. Siinä vaiheessa ei ole kerinnyt kertyä paljoa kokemusta siitä mitä kaikkea elämä tuo tullessaan. Usein kuitenkin kun tulee ikää ja kokemusta lisää niin ikävienkin asioiden, tai oikeastaan niiden herättämien tunteiden kanssa oppii pärjäämään hieman paremmin. Kenelläkään ei ole aina helppoa. Mä olen viisikymppinen ja mullakin on hyviä, huonoja ja hyvin huonoja päiviä. Eteenpäin vaan tarvii puskea. Onko teillä koulussa terveydenhoitajaa tai jotain vastaavaa? Hänen kanssaan voi mennä keskustelemaan jos tuntuu pahalta. He ovat vaitiolovelvollisia niin ei tarvitse edes pelätä että joku muu kuulisi sun huolista ja murheista. Yritä jaksella, kyllä niitä parempiakin päiviä ja aikoja on vielä paljon edessäpäin.

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Ja edelliseltä vastaajalta saitkin jo hyviä neuvoja.

      Tässä vielä tiedoksesi pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      mulla oli sama kun mun koira kuoli syäpään.aika parantaa.pitkä aika..

    • Anonyymi

      Olisi kiva auttaa ja jakaa kokemuksia. Mulla ollut ongelmana, että jos herään kesken unien, niin en nukahda uudestaan, kun alkaa ahdistavia ajatuksia pyöriä mielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      3770
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      592
      3549
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3472
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2199
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2171
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1947
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1927
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      170
      1694
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1381
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1342
    Aihe